![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Journaals ondertitelen in de andere landstaal? | |||
Ja, een uitstekend idee. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 42,86% |
Nee, een lamentabel idee. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 51,02% |
Geen mening / Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen slecht idee, doet u maar. Benieuwd hoe goed u België er mee zal redden.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Het blijft een openbare omroep. Ik zie niet in waarom ik dan een extra abbonnement zou moeten nemen op digitale televisie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
it's all about perception ... Net zoals op het werk. Als je je eigen niet verkoopt moet je later niet teleurgesteld zijn dat bepaalde opportuniteiten aan je neus voorbijgingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() En dit is toch ook een joke. Laat ze maar goed lachen. Leedvermaak is altijd nog het beste vermaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lachte anders niet toen ik vanmorgen op de radio hoorde dat Mark Verwilgen het oude, vertrouwde 'NON' kreeg van de partij van Madame Onkelinkx omdat hij de totaal verouderde Dendermondse gevangenis wilde moderniseren toen hij minister van 'just is just' was.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 augustus 2006 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
die verouderde gevangenissen zijn anders ook wel een manier om de overpopulatie aan te pakken. Buiten vervroegde vrijlating heeft Onkelinx geen idee hoe. Heb ik Bryce ook niet horen vertellen dat je de gevangene nooit het uitzicht op ontsnappen mag afnemen. Dit zou belangrijk zijn voor de moraal. Als je dan nog stellingen aan de binnenkant van de muur laat staan en een telefooncel aan de buitenkant om de val te breken (die telefooncel heeft al eerder dienst gedaan) dan is dit toch allemaal lachen. Zuur lachen voor ons Belgen, maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Helemaal geen slecht idee voor staatszenders, zou ik zeggen... zolang het maar geen verplichting wordt voor alle zenders. Misschien ook een Duitse ondertitelling toevoegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat voor mij echter perfect kan, is dat men met digitale televisie de mogelijkheid biedt om subtitels te kiezen. Laatst gewijzigd door vercetti : 22 augustus 2006 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Is ook niet de bedoeling. 'Begrijpend lezen' bent u kennelijk ook grotendeels verleerd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() Uit gesprekken met franstaligen blijkt dat ze ondertiteling storend vinden (leidt af van het beeld) en ze hebben daarin gelijk. De oplossing nl. dubben is mijns inziens ook niet goed want de kijker verliest volledig de oorspronkelijke tekst (als het een taal is die hij begrijpt). Aangezien franstaligen hier geen aanstoot aan nemen zullen ze wel niet veel talen kennen zeker?
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Het VRT-journaal wordt ondertiteld via teletekst. Men kan de Franse ondertiteling rechtstreeks op de uitzending projecteren of via een andere Teletekstpagina. Het grootste praktische probleem is de snelheid waarmee de ondertitelaars moeten werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat ga je toch eens moeten hard maken...
Het was de schuld van de Societé Générale of zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Het is niet de bedoeling om - zoals u ook elders ten onrechte suggereert - 'België te redden'. Maar zolang België als (pseudo)federale constructie bestaat, lijkt het mij een zinvol voorstel. Een Belgicistische optie zou een gemeenschappelijk VRT-RTBF-journaal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Franstaligen zijn klaarblijkelijk intellectueel incompetent om zich tegelijk op een beeld te concentreren én een ondertekst te lezen. Jouw idee zou dus realistischer worden als je voorstelde dat de RTBF het VRT-nieuws dubt.
Laatst gewijzigd door baarle : 22 augustus 2006 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alleen binnen het Belgisch kader kunnen de Franstaligen ons verder blijven dwarsbomen. Eenmaal dat niet meer bestaat, vallen ze terug op hun machteloze situatie en kunnen ze geen hinder meer betekenen. Laatst gewijzigd door baarle : 22 augustus 2006 om 11:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |