Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 21:11   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik zou ze wel zoals in amerika de vuile werkjes op straat laten vervullen (zoals je ziet in de amerikaanse films, dat ze in de bodem met hun houweel liggen te kappen). Dit kunnen ze doen tegen een een inkomen van 5€ per effectief gewerkt uur. Naarmate met hard moet werken voor een laag loon zal men zien dat het veel beter is dat ze zich in de maatschappij moeten gedragen.
met dat geld dat ze verdient hebben kunnen ze terug aan de slag in de maatschappij. Ik vind het belangrijk dat ze enigzins zakgeld hebben als ze de gevangenis verlaten. Moesten ze platzak zijn zou de verleiding te groot zijn om terug te gaan stelen en/of andere streken uithalen..
Ik ben tegen de chain gang vanwege de publieke vernederingen die daar op volgen.
Maar u weet dat mss niet, in laag beveiligde gevangenissen (hebben we dus) werken de gedetineerden vaak buiten. Dan wel op het veld en dergelijke.
Wat wel belangrijk is dat men ook in de gevangenis een vorm van inkomen kan hebben. Nu is dat echt bijzonder laag en net genoeg om wat sigaretten van te kopen of zo. Maar velen hebben behalve hun celstraf ook nog een gezin thuis. Een huis die huishuur kost en afbetalingen allerhande. Vrouw en kinderen zijn zeer zeker hard mee gestraft momenteel en vaak genoeg is hierdoor de vrouw bv genoodzaakt om soms prostitutie te doen of verder te handelen in drugs uit pure financiële noodzaak.
Meestal draaien zulke gezinssituatie uit op pure rampscenario’s. Kinderen worden dan nog eens weggehaald, deurwaarder komt alles ophalen en uiteindelijk wanneer de straf afloopt staat de ex gedetineerde voor de ergste ravage die men zich kan inbeelden.
Dus die 5€ is zeer zeker welkom.

En dan komt superkieken Van Parys T. zeggen dat ze subiet terug in hun cel moeten!

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 augustus 2006 om 21:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 21:31   #22

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Dit is misschien héél zwart-wit, en naïef, maar soit.

Er zijn veel werklozen. =feit
Er zijn te weinig gevangenen =feit

Laat de overheid nieuwe gevangenissen bouwen, die de werklozen moeten bouwen. Gevolg; minder werkloosheid, meer gevangenissen, iedereen tevreden.
Hun eigen gevangenis bouwen. Is wel het toppunt van ironie veronderstel ik.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be