Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2006, 11:22   #21
jelle vdb
Vreemdeling

Standaard

Willen jullie "wannabe intelligenten" nu eens eindelijk inzien dat de democraten onder ons maar met graagte rekening willen houden met de uitslag van democratischeverkiezingen.
1 probleem stelt zich echter, de partij die het op democratische manier haalt (wat ik dus niet ontken), streeft zelf geen democratie na!
Hitler heeft Zo een 75 jaar geleden ook democratisch de macht in handen gekregen met de gekende gevolgen...
Democratie: JA
VB: neen dankuwel!
jelle vdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 11:24   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Jelle, deze lapsus is je reinste onzin: denk je nu werkelijk dat in het huidige Europa het VB erin kan slagen om in dit minuskule stukje dat Vlaanderen heet een soort van Dritte Reich te gaan installeren?

Denk toch eens even na!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 11:24   #23
Piet Hein
Minister

Standaard

ha terug werkgelegenheid.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 11:25   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
BRUSSEL - De Belgische ambassadeur in Nederland, , zou geen ambassadeur van ons land willen zijn mocht het geregeerd worden door het Vlaams Belang.
Wie weet anticipeert Luc Teirlinck op zijn mogelijk wegzending door de Nederlanders die van hun kant misschien niet eens ambassadeurs willen van een land waar extreem-rechts bestuurt.........
Oud 25 augustus 2006, 11:36   #25
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelle vdb Bekijk bericht
Willen jullie "wannabe intelligenten" nu eens eindelijk inzien dat de democraten onder ons maar met graagte rekening willen houden met de uitslag van democratischeverkiezingen.
1 probleem stelt zich echter, de partij die het op democratische manier haalt (wat ik dus niet ontken), streeft zelf geen democratie na!
Hitler heeft Zo een 75 jaar geleden ook democratisch de macht in handen gekregen met de gekende gevolgen...
Ik wacht nog steeds op enige bewijzen die aangeven dat het VB niet democratisch is
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 12:27   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik ben uitermate geschokt dat de heer Philippe Dewinter kennelijk de gedachte niet ongenegen is dat het vb ooit deel zal uitmaken van een Belgische regering. De heer Philippe Dewinter behoort - voor zover ik kan nagaan - tot een partij die fervent het einde van België nastreeft, waardoor deze partij zich de facto uitsluit van elke mogelijke deelname aan een Belgische regering.
Waarom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 12:29   #27
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik ben uitermate geschokt dat de heer Philippe Dewinter kennelijk de gedachte niet ongenegen is dat het vb ooit deel zal uitmaken van een Belgische regering. De heer Philippe Dewinter behoort - voor zover ik kan nagaan - tot een partij die fervent het einde van België nastreeft, waardoor deze partij zich de facto uitsluit van elke mogelijke deelname aan een Belgische regering. Ik ben dan ook de mening toegedaan dat de heer Philippe Dewinter bijgevolg consekwent dient te handelen en zijn ontslag moet indienen bij het vb. Ik zal dan ook niet nalaten de heer Frank Vanhecke via een persoonlijk schrijven van mijn bezorgheid op de hoogte te stellen en hem om verdere opheldering verzoeken in deze materie.
Ik wens je van ganser harte een vlugge beterschap en een volledig herstel.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 12:31   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelle vdb Bekijk bericht
Heb je naast dit napraten van het gekende broodje aap verhaal er ook een BEWIJS voor? Zo ja, post het hieronder.

Citaat:
Godwin => u lose.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 augustus 2006 om 12:39.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 12:36   #29
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op enige bewijzen die aangeven dat het VB niet democratisch is
Ze kunnen misschien beginnen met zichzelf intern te democratiseren, ze zouden dan al heel wat geloofwaardiger overkomen, als ze zich democratisch willen noemen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 12:40   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wie weet anticipeert Luc Teirlinck op zijn mogelijk wegzending door de Nederlanders die van hun kant misschien niet eens ambassadeurs willen van een land waar extreem-rechts bestuurt.........
Ik heb anders het gevoel dat Teirlinck anticipeert op de idee dat de partij die Belgique wil opdoeken aan de macht komt...
Oud 25 augustus 2006, 12:42   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ze kunnen misschien beginnen met zichzelf intern te democratiseren, ze zouden dan al heel wat geloofwaardiger overkomen, als ze zich democratisch willen noemen.
Werk aan de winkel voor alle partijen dus, want allemaal noemen ze zich democratisch maar geen enkele is het intern.
Oud 25 augustus 2006, 12:42   #32
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'K zou bijgod niet weten hoe het VB hun interne keuken regelt, weet je het?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 12:47   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
'K zou bijgod niet weten hoe het VB hun interne keuken regelt, weet je het?
Zoals bij alle andere partijen: particratisch.
Alleen schijnt de voorzittersverkiezing eerder bij deze van de bub aan te sluiten.
Oud 25 augustus 2006, 12:51   #34
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Volgens mij denkt die gast dan wel verkeerd. Zelfs toen in Oostenrijk de partij van Haïder mee aan de macht kwam, werd er wel geprotesteerd maar ik heb toch niet gelezen dat Oostenrijkse ambassadeurs werden teruggestuurd omwille van de machtsdeelname door extreemrechts aldaar.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 12:54   #35
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor zover ik het kan beoordelen is het Luc Teirlinck die ervan uitgaat dat het VB wel eens heel dicht bij machtsdeelname zou kunnen zitten.
Uit niets blijkt echter dat het VB dit zou doen met het doel Belgique in stand te helpen houden.
Was dat wél het geval, dan was er geen cordon sanitair meer nodig.
Dat zou nu voor het Vlaams Belang ook een beetje idioot zijn, nietwaar? Als programmapunt het splitsen van België hebben maar wanneer ze dan aan de macht zijn, er alles aan doen om België te behouden. Dan bestaat het VB niet lang meer want dan zullen veel kiezers zich bedroegen voelen die o.a. om die reden op het VB hebben gestemd.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 13:05   #36
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zoals bij alle andere partijen: particratisch.
Alleen schijnt de voorzittersverkiezing eerder bij deze van de bub aan te sluiten.
Bij de meeste partijen, kan ieder lid zich kandidaat stellen voor het voorzitterschap, en kunnen de leden vrij kiezen tussen al deze kandidaten. voor
Of de BUB even ondemocratisch is, weet ik niet, maar bij het VB beslist de partijraad wie er zich verkiesbaar mag stellen voor het voorzitterschap. Een perfecte regeling, om iedere dissidente stroming gewoon te nekken, een cordon sanitaire rond pragmatische en compromis-figuren.
Iedereen die enigzinds durft af te wijken met een persoonlijke uitspraak of initiatief, wordt publiek te kakken gezet door de top (veel meer ontradend dan alleen het klassieke "dit is niet het partijstandpunt" van de andere partijen.
Er zijn een hoop mandatarissen die zo goed als nooit een verklaring of een statement durven/mogen/kunnen maken.
Zelfs leden van het partijbestuur hebben spreekverbod in crisissituaties, en moeten verplicht verwijzen naar de "heilige drievuldigheid".
Heb je ooit al eens 1 VB-mandataris een afwijkend stemgedrag weten vertonen ? Zegt veel over de kadaverdicipline die opgelegd wordt.

Volgens mij dus toch een wezenlijk verschil.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 13:22   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de meeste partijen, kan ieder lid zich kandidaat stellen voor het voorzitterschap, en kunnen de leden vrij kiezen tussen al deze kandidaten. voor
Of de BUB even ondemocratisch is, weet ik niet, maar bij het VB beslist de partijraad wie er zich verkiesbaar mag stellen voor het voorzitterschap. Een perfecte regeling, om iedere dissidente stroming gewoon te nekken, een cordon sanitaire rond pragmatische en compromis-figuren.
Iedereen die enigzinds durft af te wijken met een persoonlijke uitspraak of initiatief, wordt publiek te kakken gezet door de top (veel meer ontradend dan alleen het klassieke "dit is niet het partijstandpunt" van de andere partijen.
Er zijn een hoop mandatarissen die zo goed als nooit een verklaring of een statement durven/mogen/kunnen maken.
Zelfs leden van het partijbestuur hebben spreekverbod in crisissituaties, en moeten verplicht verwijzen naar de "heilige drievuldigheid".
Heb je ooit al eens 1 VB-mandataris een afwijkend stemgedrag weten vertonen ? Zegt veel over de kadaverdicipline die opgelegd wordt.

Volgens mij dus toch een wezenlijk verschil.
Ik ga nog een stapje verder, door die starre structuur binnen het VB ken ik, naast die "heilige drievuldigheid" na 28jaar, binnen die partij, zo goed als niemand.
Van alle andere partijen, ken ik anders toch wel nagenoeg de helft vd kamerleden bij naam.

Laatst gewijzigd door Pietje : 25 augustus 2006 om 13:23.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 13:51   #38
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ga een beetje bleiren tegen Blair in London... 't is niet ver voor u
Blair heeft het lastig genoeg met de conservatieven in de UK of ENGLAND
hij zal uw steun goed kunnen gebruiken
daar slaat u de nagel op de kop
ondanks alles zit blair nog steeds in het zadel
blair is een meester-strateeg
iemand van zijn kaliber zou het VB allang hebben naar de vergeetput gestuurd hebben
pas op, ik zeg niet dat hij de problemen zou opgelost hebben die de kiezers naar het VB lokt, ik zeg enkel dat hij hen politiek dood zou gemaakt hebben
Oud 25 augustus 2006, 13:52   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nog beter, aangezien hij 30 % van de vlamingen niet wil dienen, zou ik willen voorstellen hem er nu al uit te gooien.
30%?

was het niet 25%?
corrigeer je nu niet de mening van duizende vlamingen?
dat is redelijk arrogant, niet?
Oud 25 augustus 2006, 13:53   #40
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom?
dat gaat over loyauteit en trouw, dat snap jij niet

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be