Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2006, 17:48   #21
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De enige voortrefflijke "hybride" die ik ken,voor mensen die absoluut niet willen dieselen,zijn die met mogelijkheid om op LPG te rijden...

DAT is nuttige technologie voor de mensen,EN het milieu!
En dat te weten dat 'dieselen' best aangenaam en sportief rijden kan zijn. Ik rijd zelf met een 2200 cc, 100 kw, en verbruik 5.5 l/100 km. Een hybride lijkt mij op het eerste zicht niet aan mij besteed.
Oud 25 augustus 2006, 17:48   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Alleen als het totaalplaatje me een betere portefeuille oplevert.
Alleen een aanvaardbare aankoopprijs interesseert me helemaal niet. Wel de dagdagelijkse kosten. En ook het comfort en het rijplezier dat ik er kan aan beleven. Elke 250 km 'tanken' en een topsnelheid van 120 km zie ik helemaal niet zitten.
Waarom moet je eigenlijk sneller kunnen gaan dan de maximum toegelaten snelheid?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 17:49   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bon,

Dieseltjes van 1400cc,zoals die in Europa verkocht worden,"drinken" 5 a 6,5 liter per 100 km,in gemixed verkeer.(ik ben ondertussen "ervaringsdeskundige" )

Zo een "normale" wagen is ruim voldoende voor de meeste verplaatsingen in een dichtbevolkt land als Belgie....

Waar sta je dan met je "Hybride",die dan nog riskeert superdure BENZINE nodig te hebben en,uiteindelijk,ook 5 a 6,5 liter per 100 km nodig gehad te hebben,en,als het een benzine is,zelfs MEER CO gedumpt heeft in de atmosfeer (en wat minder roet)

nee.....hybrides zijn een "complete waiste of time",voor mensen die de nodige "galetten" kunnen leggen....de sprong,"weg van de verbrandingsmotor",moet in één keer genomen worden.De fabrikanten van "massa-autootjes" weten dat heel goed...
persoonlijk zou ik er ook geen kopen
1) omdat dit idd slechts een overstap is naar de andere energiebronnen.
2) Ik rijd op zelf gewonnen biogas, die heb ik gratis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 17:50   #24
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Waarom moet je eigenlijk sneller kunnen gaan dan de maximum toegelaten snelheid?
Bij mijn weten is er geen maximum toegelaten snelheid op het gros der Duitse snelwegen, waar ik af en toe al eens gebruiker van ben.
Oud 25 augustus 2006, 17:51   #25
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

geen auto. Tenzij ik een job heb waar het echt nodig is (openbaar vervoer niet mogelijk, of de job die het vereist).
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 17:51   #26
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
.
Aangesloten op de beerput ?
Oud 25 augustus 2006, 17:53   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke 250 km 'tanken' en een topsnelheid van 120 km zie ik helemaal niet zitten.
De huidige hybride voertuigen die er zijn, zijn niet te onderscheiden van deze met een gewone verbrandingsmotor en kunnen zelfs verder rijden met de zelfde hoeveelheid brandstof. Alleen zijn ze nog niet op de markt vanwege de hoge aankoopprijs.
Oud 25 augustus 2006, 17:55   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Aangesloten op de beerput ?
Ja, maar het is wel gratis. en wat betaald gij voor een literke naft of mazout. en dan nogeens voor de riolering
Oud 25 augustus 2006, 17:58   #29
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidige hybride voertuigen die er zijn, zijn niet te onderscheiden van deze met een gewone verbrandingsmotor en kunnen zelfs verder rijden met de zelfde hoeveelheid brandstof. Alleen zijn ze nog niet op de markt vanwege de hoge aankoopprijs.
Enkel massaproductie zal de prijs doen dalen.
Massaproductie zal pas mogelijk zijn wanneer er voldoende (al dan niet gecrëëerde) vraag naar is. Dit zal pas kunnen gebeuren wanneer de hybride voertuigen op geen enkel vlak zelfs maar een kleine stap achterwaarts zouden betekenen tegenover het huidige aanbod.
Oud 25 augustus 2006, 17:59   #30
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar het is wel gratis. en wat betaald gij voor een literke naft of mazout. en dan nogeens voor de riolering
Groot gelijk...
Oud 25 augustus 2006, 18:02   #31
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
geen auto. Tenzij ik een job heb waar het echt nodig is (openbaar vervoer niet mogelijk, of de job die het vereist).
Tja, jij woont/werkt dan blijkbaar ook in dezelfde stad. Niet iedereen heeft zijn huis en zijn werkvloer verbonden met de metro/trein/tram/bus. Anderzijds mis je toch wel een stuk rijplezier, niet ?
Oud 26 augustus 2006, 02:04   #32
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Een elektrische wagen?......NOOIT

Een wagen moet pk's hebben en 'in toeren' kunnen gaan. Dus ook geen (bio)diesel voor mij.

Dat ze maar iets zoeken zodanig dat de verbrandingsmotor kan blijven bestaan. Bio-ethanol of iets derg.
De motor op waterstof zie ik ook wel zitten, maar dan niet als grondstof om een elektromotor aan te drijven....de verbrandingsmotor is een must (voor mij).
Dat een vrouwtje dmv een elektrowagen haar boodschappen wil doen maakt mij niet uit(is goed zelfs)......maar men moet dit niet willen opdringen aan anderen(bvb. dmv kunstmatig verhogen van prijs benzine).

Ook is een autorace op elektriciteit is gewoon belachelijk.

Btw, ikzelf..en vele anderen rijden vaak met de moto(met als gevolg/voordeel, reductie van fileleed).......welk alternatief is er dan voor ons?? Een moto op elektriciteit?.....belachelijk gewoon
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 07:14   #33
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
persoonlijk zou ik er ook geen kopen
1) omdat dit idd slechts een overstap is naar de andere energiebronnen.
Voordat hij wegrijdt, moeten alle passagiers enkele borden bonensoep naarbinnen werken en eens in de wagen krijgen ze elk een darm in hun gat die in rechtstreekse verbinding staat met de verbrandingskamers van de motor.

Even voorgloeien, en dan ... prôt prôt prôt prôt prôt prôt prôt prôt weg zijn wij!

Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 07:16   #34
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht

Een wagen moet pk's hebben en 'in toeren' kunnen gaan. Dus ook geen (bio)diesel voor mij.

Dat ze maar iets zoeken zodanig dat de verbrandingsmotor kan blijven bestaan. Bio-ethanol of iets derg.
De motor op waterstof zie ik ook wel zitten, maar dan niet als grondstof om een elektromotor aan te drijven....de verbrandingsmotor is een must (voor mij).
Dat een vrouwtje dmv een elektrowagen haar boodschappen wil doen maakt mij niet uit(is goed zelfs)......maar men moet dit niet willen opdringen aan anderen(bvb. dmv kunstmatig verhogen van prijs benzine).

Btw, ikzelf..en vele anderen rijden vaak met de moto(met als gevolg/voordeel, reductie van fileleed).......welk alternatief is er dan voor ons?? Een moto op elektriciteit?.....belachelijk gewoon
Ge kunt daar toch een rôooonk-imitator opzetten he.
Oud 26 augustus 2006, 07:20   #35
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige voortrefflijke "hybride" die ik ken,voor mensen die absoluut niet willen dieselen,zijn die met mogelijkheid om op LPG te rijden...

DAT is nuttige technologie voor de mensen,EN het milieu!
Ik ken da, vollen bak voor 25 EUR haha. En dan maar gaaaas geve.
Oud 26 augustus 2006, 07:51   #36
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

als die evenveel zou kosten dan een gewone wagen, waarom niet he.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 07:58   #37
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De technologie staat niet stil en binnen dit en tien jaar zulen er hybride wagens op de markt komen met hetzelfde aantal pk's als uw BMW. Maar wat ben je op onze wegen met al die pk's als je die toch niet ten volle kan benutten met al onze snelheidsbeperkingen. Ook voor motoren is men op zoek naar alternatieven voor de classsieke brandstoffen, of daar ooit een electromotor zal gebruikt worden heb ik mijn twijfels over. Daar zal men eerder naar andere vleoibare substanties gaan die de traditionele brandstof zonder veel problemen en erg zullen vervangen.
Oud 26 augustus 2006, 09:58   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zouden jullie een hybride auto kopen als die even veel kost
Neen.
Ik rij alleen nog met waterstofbussen en neem iedereen mee om niet alleen te moeten rijden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 10:14   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je op een wagen op waterstofverbrandingsmotor zit te wachten, kan je nog lang wachten. Want die is er al en het is dan nog een Belgische Universiteit die ze heeft ontwikkeld en die de gewone naft motoren ombouwt. En dit kan ook voor moto's.
Ik denk dus dat het probleem niets dat men het nog moet ontwikkelen, maar dat de meeste mensen dus heel weinig kennen van andere brandstoffen dan hun naft of diesel.
Oud 26 augustus 2006, 10:18   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
De technologie staat niet stil en binnen dit en tien jaar zulen er hybride wagens op de markt komen met hetzelfde aantal pk's als uw BMW. Maar wat ben je op onze wegen met al die pk's als je die toch niet ten volle kan benutten met al onze snelheidsbeperkingen. Ook voor motoren is men op zoek naar alternatieven voor de classsieke brandstoffen, of daar ooit een electromotor zal gebruikt worden heb ik mijn twijfels over. Daar zal men eerder naar andere vleoibare substanties gaan die de traditionele brandstof zonder veel problemen en erg zullen vervangen.
Ook hier moet ik dus zeggen dat je te laat bent. Men gebruikt idd wel het zelfde systeem voor moto's als voor auto's met waterstofcellen. Het vermogen van een elektrische auto moeten al niet meer onderdoen voor een conventonele auto en voor de gewone verbrandingsmotor zijn er reeds alternatieve brandstoffen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be