Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 14:07   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dus omwille van het feit dat Smiley hier een paar verhaaltjes van die betrouwbare site post, denk je dat moslims massaal aan het afhaken zijn van de islam?
Uiteraard niet, de meeste moslims moeten nog aan een verlichtingsproces beginnen en in de moslimwereld zal, ondanks de moderne communicatie- en informeringsmiddelen, dat proces veel langer duren dan de verlichting die ooit hier heeft plaats gevonden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 15:44   #22
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Er zullen er nog wel meer afhakken want er is een anti-moslim sfeer welke er voor zorgt dat de jongeren sceptisch zijn,alleen jammer dat het door een anti-moslim sfeer moet komen...Maar bon,het anti-katholicisme heeft ook zijn hoogtij gehad
een anti-moslimsfeer zal niet veel helpen...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 16:16   #23
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Vreemd dat die eerste "afvallige" moslima net dezelfde indeling maakt van moslims, als dat ik als ongelovige vrouw hier in mijn buurt waarneem.
Het klopt inderdaad dat enkel die laatste groep als echt gevaarlijk voor de buitenwereld kan beschouwd worden.

Voor vrouwen zit de zaak echter anders. Alhoewel: er zijn moslima's die volledig akkoord gaan met de hadiths en zich niet onderdrukt voelen. Ze vinden het vanzelfsprekend dat ze het aanhangsels van hun man zijn en kijken neer op Westerse vrouwen. Daarom geef ik het op. Als ze de speelbal van hun man willen zijn en niet open staan voor andere visie's, is dat hun zaak en wat mij betreft mogen ze het slachtoffer worden van de sharia, die ze zo met hand en tand verdedigen.

Wat tatoeages betreft, sta ik eigenlijk een beetje vesteld, vermits oudere Marokkaanse vrouwen dikwijls wel tatoeëringen in hun gelaat hebben. Daarnaast dragen vele jonge moslima's wel juwelen, naast hun hoofddoek.

Voor mij is alles gewoon een schijnheilige vertoning en wat mij betreft: als moslims een groep op zich willen vormen en op ons neer willen kijken, laat ze doen. Geef ze hun apartheid en hun naastelkaarleving. Zolang ze ons gerust laten. De Chassidim joden doen het ook zo.
Jammer genoeg heb ik nog nooit gehoord van Joodse jongeren die iemand molesteren. Wat moslimjongeren betreft, ligt de situatie wat anders.
Oud 27 augustus 2006, 17:47   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
een anti-moslimsfeer zal niet veel helpen...
Die lokken ze voor 100 % zelf uit, meestal door het 'voorbeeldige ' gedrag van hun jongeren of door het idiote, agressieve, belachelijke gedrag van hun neven en nichten in het homeland (Deens cartoons). Natuurlijk is het ook zo dat achterlijke religieuze praktijken en tradities ook niet bepaald uitnodigend zijn om zich achter die groep te scharen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 17:13   #25
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Er zijn twee grote gevaren die het westen bedreigen:
*de islam welke de laffe politiekers onbeperkt hebben laten penetreren.
De linkse verraders die elke weerstand hiertegen afwimpellen met hun enig
argument:RASICME.
Chrilord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 17:41   #26
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja zeg, hoe komt het dat ik die verhalen nooit lees in de gewone pers? Jij weet je bronnen ook wel duidelijk te kiezen..
Zulke dingen kunnen nooit uit de mond van een ex-moslima komen, niet?!

Daar heb jij problemen mee? Niet met de bron, of juist wel, het is immers een vrouw die eigen bevindingen staaft en ingaat tegen de vooral Europese AANBIDDING voor de moslim. Alsof er geen anderen meer rondlopen op deze planeet word ik elk nieuws er weer herinnerd aan het feit dat moslims "enkel" (want volgens het nieuws is alles wat van moslims afkomstig is goed en we zullen nu maar zwijgen over de bron [VRT] ) goede dingen doen.

Islam betekent immers VREDE.

Islam IS ALLES BEHALVE vrede, misschien dat dat ooit anders zal zijn, maar zolang de structuur wordt gehandhaafd die nu geldt in het moslimrijk (Eurabië en Arabië en Afrika en ...) stevenen we rechtstreeks af op een confrontatie of een door-de-knieën-gaan van de Europese normen- en waardenschaal.

Want laat ons eerlijk zijn, Europa is voor moslims de beste plaats om te zijn, ze wonen niet in een zandbak, ze KRIJGEN ongeveer alles GRATIS (toch zeker in Belziek), ze krijgen zelfs geld om kinderen te kweken (iets waar bij moslims zowiezo al geen gebrek bij is), ze hebben alle rechten maar hebben schijt aan plichten (hebben ze wel plichten?) en ze krijgen altijd gelijk van meneerke Leman met zijn centrum ter bevordering van racisme.

Dit is een staaltje vrijemeningsuiting, moest ik hier een proces aan mijn broek krijgen.
Oh, ja, ik ben geen racist hoor, MIJN DEALER IS MAROKKAAN, net als de helft van zijn maten, dus ik KOOP MIJN DRUGS MULTICULTUREEL. Dat ik een voorbeeld mag zijn voor velen onder jullie.

Maar oooh wee dat een ex-moslima haar mond opentrekt, maar om de eigenlijke vraag te antwoorden, waarom lees je zulke verhalen nooit in de gewone pers?
Dat is makkelijk zat, publiceer je als uitgever zulk artikel dan mag je je krant in de vuilbak steken, de eerste die komt zeggen dat er in Belziek volledige persvrijheid bestaat... die mag zich bekeren... welnu, niet allemaal tegelijkertijd he
Oud 28 augustus 2006, 22:34   #27
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht

Oh, ja, ik ben geen racist hoor, MIJN DEALER IS MAROKKAAN, net als de helft van zijn maten, dus ik KOOP MIJN DRUGS MULTICULTUREEL. Dat ik een voorbeeld mag zijn voor velen onder jullie.

OOooooooooooooh dat is slecht ..
je moedigt zij aan .. en bovendien maak je reclame , hebben zij trouwens goiede kwaliteit ??

Groetjes

Yahya (Johannes)
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be