Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 12:42   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom zijn er dan geen 10 duizenden mensen meer op de ijzerbedevaart nadat het VB is op gekomen.

Ten eerste: het ijzerbedevaartcomité is volledig ingenomen door salonflaminganten, waardoor het een groot deel van zijn eigen achterban vervreemd heeft. Zelfs Bourgeois noemde de ijzerbedevaart 'een familiefeestje van Spirit'.

Ten tweede: dit soort manifestaties is minder van deze tijd. Enkel heel zacht politieke happenings kunnen nog massa's volk lokken. (de gordel bvb). Mensen komen er gewoon niet zo makkelijk hun deur meer voor uit.

Ten derde: over 'respect' moet het comité zijn mond houden. Keer eerst eens grondig voor eigen deur zou ik zeggen. (grafzerkjes bvb)

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 augustus 2006 om 12:42.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 12:42   #22
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
fout
u bent spiritist? dan kent u ongetwijfeld het ijzertestament.
Godsvrede-zelfbestuur-nooit meer oorlog
Nog een slimme: verdraagzaamheid, vrijheid, vrede. Dezelfde begrippen.
Of ga je nu stellen dat je in naam van de Godsvrede de Islam bekampt?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 12:43   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik neem nog wat er vorige week gebeurde. De Vlamingen gaan dus liever naar Brugge om hun favoriete BV's te zien en om hen handtekeningen te vragen dan naar een nationalistische bedevaart. Tussen 50.000 mensen en 5.000 mensen is het verschil toch zeer groot, geef het toe. De bedevaarders zouden misschien zich afvragen hoe het komt dat zo weinig Vlamingen interesse in uw bedevaarten (Ijzerbedevaart en Ijzerwake) hebben.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 12:43   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waarom het aantal bedevaarders zo is teruggelopen moet u misschien eens aan de organisatoren vragen.

Dat u de geschiedenis van de IJzertoren wil ontkennen is uw probleem.

Dat u in AVV-VVK geen symbool voor Vlaamse ontvoogding kunt zien wijst op een nogal beperkt verstandelijk vermogen. Uw probleem, niet het mijne.

Ik herinner eraan dat de traditionele slogans van de IJzerbedevaart Nooit meer oorlog, Zelfbestuur en Godsvrede zijn.
Mijn verstandelijk vermogen ligt waarschijnlijk iets hoger dan dat van U.

En Alles Voor Vlaanderen Vlaanderen Voor Kristus heeft niets te maken met ontvoogding, maar met de bereidheid voor zelfopoffering voor Vlaanderen.

Het is een EERBETOON aan de gesneuvelden van de twee wereld oorlogen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 12:44   #25
Ambiorix

Standaard

[quote=ericferemans;1899943]
Citaat:

Lees dit nog eens goed: zelfbestuur (vrijheid) godsvrede (verdraagzaamheid) Nooit meer oorlog (vrede).
Het is hetzelfde, op een moderne manier geformuleerd. Maar jij bent niet van deze tijd zeker?
als verdraagzaamheid hetzelfde betekent als godsvrede (nl. samenwerking tussen vlaamsnationalisten om het doel te bereiken, over partijgrenzen en filosofisch-levensbeschouwelijke grenzen heen) ?

is zelfbestuur gelijk aan vrijheid, ook gelijk aan onafhankelijkheid? dus separatisme?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 12:45   #26
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Nog een slimme: verdraagzaamheid, vrijheid, vrede. Dezelfde begrippen.
Of ga je nu stellen dat je in naam van de Godsvrede de Islam bekampt?
godsvrede heeft geen zak met god of godsdienst te maken en dus nog minder met islam, slimme.
Oud 27 augustus 2006, 12:47   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ten eerste: het ijzerbedevaartcomité is volledig ingenomen door salonflaminganten, waardoor het een groot deel van zijn eigen achterban vervreemd heeft. Zelfs Bourgeois noemde de ijzerbedevaart 'een familiefeestje van Spirit'.

Ten tweede: dit soort manifestaties is minder van deze tijd. Enkel heel zacht politieke happenings kunnen nog massa's volk lokken. (de gordel bvb). Mensen komen er gewoon niet zo makkelijk hun deur meer voor uit.

Ten derde: over 'respect' moet het comité zijn mond houden. Keer eerst eens grondig voor eigen deur zou ik zeggen. (grafzerkjes bvb)

Als je al mijn postings had gelezen had je niet zoiets stom als dit geschreven.

Heb anders wel duidelijk ge schreven dat GEEN ENKELE POLITIEKE PARTIJ het recht heeft ook maar iets van de IJZERMONUMENTEN op te eisen als het hunne. Deze behoren toe aan de GANSE bevolking.
Oud 27 augustus 2006, 12:48   #28
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Mijn verstandelijk vermogen ligt waarschijnlijk iets hoger dan dat van U.
U bewijst hier nochtans het tegendeel.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 12:49   #29
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

De bloedarmoede is te wijten aan een flagrant geldgebrek.
Dit internationaal erkende vredesmonument, symbool van Vlaanderen heeft een budget dat kleiner is dan een gemiddelde kermisfoor in America krijgt, omdat men daar meer belang hecht aan tradities dan bij ons.

Er is een totaal onverantwoorde onverschilligheid voor dit monument en de activiteiten er rond. Het is in feite een huilen met de pet op.
Na de heel positieve toespraken van Leterme, De Batselier en ook van andere politici ter plekke hoopte ik dat er eindelijk eens een goede poetsbeurt, een goede pedagogische en goede historische begeleiding zou betaald worden, en subsidies toegekend om de historiek en de betekenis van dit monument en zijn vlakte onder de ogen van de jeugd te brengen.

Maar het blijft een overlevingsbudget en dat wreekt zich. De mensen moesten dit jaar zelf 9 euro betalen om deel te nemen.

De oubolligheid is een schaamlapje voor de totale armoede, mede veroorzaakt door een onverschillig en gierig beleid.

Arm Vlaanderen. Daarom zat ik vandaag thuis, en niet daar: uit schaamte om dat gesukkel te zien, goedbedoeld maar pathetisch, terwijl de heren politici er komen om te pronken en te beloven. Misselijk.
Oud 27 augustus 2006, 12:49   #30
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1899943]
Citaat:

Lees dit nog eens goed: zelfbestuur (vrijheid) godsvrede (verdraagzaamheid) Nooit meer oorlog (vrede).
Het is hetzelfde, op een moderne manier geformuleerd. Maar jij bent niet van deze tijd zeker?
Moet jij mij eens uitleggen waarom dat anders geformuleerd zou moeten worden. De enige bedoeling hierachter is de afzwakking en op termijn het volledig laten verdwijnen vh oorspronkelijke IJzertestament.

Citaat:
Inhoud prefereer ik boven getal. Vijf duizend miljard miljoen vliegen eten stront. Smakelijk.
Ok, ik ben een vlieg. Wie ben jij dan in uw eigen citaat? De stront.

Laatst gewijzigd door Riksken : 27 augustus 2006 om 12:49.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 12:57   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U bewijst hier nochtans het tegendeel.

Als enkel de woorden van enkele mogen tellen en je daar op moet voort gaan, kan je niet verstandelijk nadenken. Maar ik leef niet in een gesloten kastje zoals JIJ. Ik kijk naar alles en ben met het Vlaamse gedachtengoed groot gebracht. Ik heb gezien hoe sommige politieke patrijen zich de ijzermonumenten zijn gaan toeeigenen zonder er recht op te hebben.
De partijen die zich nu het Vlaamse gedachten goed toeeigenen doen mij walgen.
Maar waar blijven je antwoorden op mijn vragen.
Oud 27 augustus 2006, 12:58   #32
ericferemans

Standaard

Citaat:
godsvrede heeft geen zak met god of godsdienst te maken en dus nog minder met islam, slimme.

Godsvrede omvat begrippen als verdraagzaamheid, pluralisme en respect voor diversiteit Het stamt uit het tijdperk van de verzuiling. Toen de Vlaamse beweging middendoor werd gesplitst (en de rest van alle activiteiten in VLaanderen) in de twee kampen vrijzinnig-kahtoliek.
Dit begrip is in vergetelheid geraakt: de verzuiling is iets wat de jeugd nauwelijks nog begrijpt. Godsvrede is dus een onderdeel van verdraagzaamheid, pluralisme, respect voor anderen, interculturaliteit.
Dat dit niets met godsienst te maken heeft is al onlogisch door het woord zelf, waarin God niet voor niets voorkomt, en met zijn inhoud.
Je bent gewoon niet op de hoogte, al blaas je van hoger dan de IJzertoren zelf van de toren. pfff.....
Oud 27 augustus 2006, 13:01   #33
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Godsvrede omvat begrippen als verdraagzaamheid, pluralisme en respect voor diversiteit Het stamt uit het tijdperk van de verzuiling. Toen de Vlaamse beweging middendoor werd gesplitst (en de rest van alle activiteiten in VLaanderen) in de twee kampen vrijzinnig-kahtoliek.
Dit begrip is in vergetelheid geraakt: de verzuiling is iets wat de jeugd nauwelijks nog begrijpt. Godsvrede is dus een onderdeel van verdraagzaamheid, pluralisme, respect voor anderen, interculturaliteit.
Dat dit niets met godsienst te maken heeft is al onlogisch door het woord zelf, waarin God niet voor niets voorkomt, en met zijn inhoud.
Je bent gewoon niet op de hoogte, al blaas je van hoger dan de IJzertoren zelf van de toren. pfff.....
ik ben wel degelijk op de hoogte van de betekenis van het woord. JIJ bent het die er een andere invulling aan wilt geven
Oud 27 augustus 2006, 13:02   #34
ericferemans

Standaard

Citaat:

is zelfbestuur gelijk aan vrijheid, ook gelijk aan onafhankelijkheid? dus separatisme?
Zelfbestuur is een onderdeel van de vrijheid. Wie bestuurd wordt door een ander is natuurlijk niet vrij. Is dat nu zo moeilijk?
De invulling hiervan op staatskundig gebied is iets waar geen eensgezindheid over bestaat, en is ook in volle ontwikkeling.
Verwijt je de voorzitters van het IJzerbedevaartcommité van tégen zelfbestuur te zijn? Of zijn ze juist de incarnatie hiervan?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 augustus 2006 om 13:05.
Oud 27 augustus 2006, 13:08   #35
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als enkel de woorden van enkele mogen tellen en je daar op moet voort gaan, kan je niet verstandelijk nadenken. Maar ik leef niet in een gesloten kastje zoals JIJ. Ik kijk naar alles en ben met het Vlaamse gedachtengoed groot gebracht. Ik heb gezien hoe sommige politieke patrijen zich de ijzermonumenten zijn gaan toeeigenen zonder er recht op te hebben.
De partijen die zich nu het Vlaamse gedachten goed toeeigenen doen mij walgen.
Maar waar blijven je antwoorden op mijn vragen.
Sorry ze Jantje maar je slaat de bal toch enigzinds mis. Je weet ongetwijfeld toch waarom en met welke redenen de IJzertoren neergepoot werd? Dat de eis van de bedevaarders oorspronkelijk ongeveer dezelfde was als nu uitgedragen door sommige politieke partijen is niet de schuld van die politieke partijen maar van het estabilischment en Vlaamse volksveraders die de Vlaamse ontvoogdingsstrijd beetje bij beetje tegengewerkten. Lionelleke is een voorbeeld van zo een politieker
Oud 27 augustus 2006, 13:10   #36
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Zelfbestuur is een onderdeel van de vrijheid. Wie bestuurd wordt door een ander is natuurlijk niet vrij. Is dat nu zo moeilijk?
De invulling hiervan op staatskundig gebied is iets waar geen eensgezindheid over bestaat, en is ook in volle ontwikkeling.
ok
Citaat:
Verwijt je de voorzitters van het IJzerbedevaartcommité van tégen zelfbestuur te zijn? Of zijn ze juist de incarnatie hiervan?
nee dat verwijt ik ze niet

op dit punt komen we wel overeen denk ik;
Oud 27 augustus 2006, 13:10   #37
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik neem nog wat er vorige week gebeurde. De Vlamingen gaan dus liever naar Brugge om hun favoriete BV's te zien en om hen handtekeningen te vragen dan naar een nationalistische bedevaart. Tussen 50.000 mensen en 5.000 mensen is het verschil toch zeer groot, geef het toe. De bedevaarders zouden misschien zich afvragen hoe het komt dat zo weinig Vlamingen interesse in uw bedevaarten (Ijzerbedevaart en Ijzerwake) hebben.
Alleen al het feit dat er eenfasicstoïde partij dit idealistisch gebeuren opblies, door een reactionaire tegenmanifestatie te organiseren heeft het hele opzet verziekt. De eensgezindheid der Vlamingen, over geloofs- en politieke grenzen heen is niet alleen door het VB maar ook door NVA op de helling gezet.
Wat overblijft zijn de restanten van een eensgezind verleden.
Het puin zegt meer dan het monument.

De Ijzertoren is al verschillende keren opgeblazen. Nu door de blaaskaken

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 augustus 2006 om 13:11.
Oud 27 augustus 2006, 13:18   #38
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Sorry ze Jantje maar je slaat de bal toch enigzinds mis. Je weet ongetwijfeld toch waarom en met welke redenen de IJzertoren neergepoot werd? Dat de eis van de bedevaarders oorspronkelijk ongeveer dezelfde was als nu uitgedragen door sommige politieke partijen is niet de schuld van die politieke partijen maar van het estabilischment en Vlaamse volksveraders die de Vlaamse ontvoogdingsstrijd beetje bij beetje tegengewerkten. Lionelleke is een voorbeeld van zo een politieker
Bijzonder cryptische taal. Dat het VB staat voor godsvrede, pluralisme dus is me onbekend. Zij zijn de Vlaamse jihadisten die aansporen tot onverdraagzaamheid. Hen dan zien als de ware verspreiders van de boodschap van de graven an de IJzer is zeggen dat de hoeren de maagdelijkheid verdedigen!
Welke boosaardigheden je Lionel Vandenberghe verwijt zou ik ook graag weten, dan kan ik hem nog eens laten lachen...
Oud 27 augustus 2006, 13:25   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht

Ik weet heel goed waar de Ijzertorens voor staan. Mijn grootouders en ouders hebben mee betaalt voor de bouw en het onderhoud er van.
Als dank hebben zij zelfs een tegel in de panorama hangen. Die van mijn grootouders hingen in de eerste toren die van mijn ouders hangt nogsteeds in de tweede toren.

Zoals je dan ook zal beseffen weet ik meer over de torens en de vlakte dan je hier kan opmaken uit mijn postings.
Er zijn in mijn familie zelfs 3 eeuwige gratis toegangsbewijzen voor het volledige gezin, waarvan 1 in mijn bezit.
Oud 27 augustus 2006, 13:30   #40
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bijzonder cryptische taal.
U verwijt mij dat........

Citaat:
Dat het VB staat voor godsvrede, pluralisme dus is me onbekend.
....om vervolgens dit te schrijven. Rare vogel.

Citaat:
Zij zijn de Vlaamse jihadisten die aansporen tot onverdraagzaamheid. Hen dan zien als de ware verspreiders van de boodschap van de graven an de IJzer is zeggen dat de hoeren de maagdelijkheid verdedigen!
Lees nog eens. Ik schreef niet dat ze het zijn, maar dat ze er wel het dichtste tegen aanleunen.

Citaat:
Welke boosaardigheden je Lionel Vandenberghe verwijt zou ik ook graag weten, dan kan ik hem nog eens laten lachen...
Awel, vraag het hem zelf eens. Zoals ge zelf zegt zal hij het waarschijnlijk weglachen. Maar ooit komt het uur..........dat ken je wel hé.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be