![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, en het is vooral waar dat Bin Laden en co. bijna omkwamen van de honger zeker? Die mannen hadden geld zat, namen vlieglessen, gingen op vakantie in Amerika etc. Dat is dus al geen geldig argument, alhoewel ik natuurlijk akkoord ga met de strijd tegen honger voor z'n meest logische doel: honger bestrijden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die landen zitten al vijftig jaar op de grootste en duurste natuurlijke bron ter wereld en hebben het potentieel om op eigen houtje op korte termijn hun welvaart te verhogen. Dus wat moet er veranderd worden? Het regime! Blij dat we het eens zijn dat de oorlog in Irak noodzakelijk was voor de bevolking.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook moet het niet bij Iraq blijven, de Saoedi's zijn evenmin mijn beste vrienden.
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
En ja, de Amerikanen hebben geen al te goed track record voor de aftermath. Daarom is het inderdaad goed om ze te gebruiken waar ze goed in zijn: Phase 1.
![]() |
![]() |
#27 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Het is een fout die vaak gemaakt wordt, het vertalen van 10 billion naar 10 triljard. 10 billion = 10 miljard.
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ze hebben niets moeten betalen, maar ook nog niets mogen inbrengen. Daarmee kaats ik de bal terug. (Maar waarschijnlijk naar de verkeerde kant)
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want nu nog eens iets. De War on Terror is begonnen met de zogezegde jacht op Bin Laden. Hij was boeman nr 1. Welke landen verschijnen kort nadien op het verlanglijstje? Irak, Cuba, Syrie, N- Korea...... Landen die geen kloten uitstaans hebben met Bin Laden en Co. Landen daarentegen als Pakistan en Saudi-Arabie, daar waar Bin Laden nogal eens placht te vertoeven én waar hij veruit de meeste volgelingen heeft, die worden als "bondgenoten" bejegend. Sommigen denken nog steeds dat Amerika Afghanistan is binnengetrokken van wege Bin Laden of om die arme Afghanen te bevrijden van het juk van de Taliban. Zij zijn waarschijnlijk niet goed op de hoogte van het politiek-geografische belang van Afghanistan voor Amerika. Of van hoélang de NATO al aast op dat gebied. Kijk, nu mag je van Amerika houden of het haten, maar als je vandaag naar de situtie in Afghanistan kijkt en je bent eerlijk, dan weet je toch gewoon dat de "redenen" die aangehaald werden om de oorlog te voeren, drogredenen waren. Wist je dat, hou u vast, de Amerikanen Pakistan zopas VERBODEN HEBBEN NOG HULPGOEDEREN NAAR AFGHANISTAN TE STUREN. Laten we dit nu eens ernstig politiek evolueren. Je valt een land binnen onder het mom het beter te maken voor de bevolking. Eenmaal het land veroverd is overtuigen ze de publieke opinie dat ze kosten noch moeite zullen sparen om het land weer op te bouwen. En dan verbied je een land, een buurland notabene én bovendien je eigen bongenoot, om hulp te bieden. Is dat goed voor de relatie tussen die twee? Is dat goed voor de Afghaanse bevolking? Weet je, sommigen verwijten me dat ik betreffende Amerika, steeds hun War on drugs erbij haal. Maar is het net door die te volgen dat ik het spoor dat Amerika door de wereld trekt zo goed ken. En over het Afghanistan van vandaag, anderhalf jaar na de oorlog zal ik nog even iets vertellen. De drugsbusiness floreert er weer. Op het platteland worden boeren door de krijgsheren verplicht papaver te kweken. Met wie staan die krijgsheren in contact denk je? Juist. CIA en FBI. Wie zorgt er dat die handel het land uit geraakt? Right again. ik zeg het je, ze zijn zò hypocriet. Aan de ene hand een oorlog tegen drugs vechten en aan de andere hand tolereren dat de hoogste regionen in hun eigen apparaat miljoenen verdienen aan drugshandel. Weet je Tomb, jij hebt ooit eens beweerd dat het de schuld is van andere landen, waarom hun War on drugs zo weinig resultaten heeft. Wel nu, sinds de Amerikanen de controle hebben over Afghanistan is de uitvoer van drugs met ik weet niet hoeveel malen gestegen. Zie jij òòk de tegenstrijdigheden in hun hele verhaal.
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ps ik laat volledig in het midden of ik akkoord ga met het gene dat democratsteve beweert. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |