Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2003, 00:18   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Wel beste Mustapha, als uw moslimvriendjes om te beginnen niet op het idee waren gekomen om 4 lijntoestellen in torens te boren, en jaar na jaar aanslagen te blijven plegen, met de dood van vele onschuldige slachtoffers tot gevolg, was al die miserie niet nodig geweest. U bent blijkbaar "vergeten" dat het de moslimextremisten waren die Amerika aanvielen en niet omgekeerd
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 08:40   #22
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Beste Vlaanderen_onafhankelijk, ik ben helemaal geen moslimhater, moslims zijn mensen en ik haat geen mensen. Ik verafschuw wél islam, dat is een religie.
Door al wat je over mij beweert, geef je duidelijk te kennen noch iets van mezelf, noch iets van FFI te weten.
Ik ben geen bange blanke racistische man, ik ben een assertieve multiculturele vrouw, die bovendien veel in Tunesië verblijft (heb er mijn woonplaats). Dus tegen mij komen beweren dat Tunesië een democratie is heeft geen zin, Tunesië is een pure dictatuur die de schijn van democratie (met slechts 1 kandidaat op de kieslijst telkens weer!!!!) ophoudt... Door deze dictatuur van Zine el Abeddine Ben Ali is Tunesië tot hiertoe gevrijwaard gebleven van perikelen met islamisten �* la Algerije, maar het is enkel uitstel vrees ik.
Wat islam betreft, ik lees de koran inderdaad in het Arabisch. Ik spreek en schrijf die taal ook. Vraag maar aan Mustapha, die is er nog van aan 't bekomen...
Mij kunt ge niet in 't belachelijke trekken beste vriend, mijn "lettres de noblesse" zijn op gebied van islam en leven als vrouw in een moslimland té grondig gestaafd! Door islam en koran heb ik trouwens elk godsbesef verloren en sinds een goed jaar ga ik dus als vrolijk atheïst door het leven.

Nogmaals, ik heb niets tegen moslims (zou moeilijk zijn trouwens, ik leef er middenin) maar ik verafschuw islam omdat het de mensen (zeker de vrouwen) onvrij maakt en lobotomiseert.
En begin nu niet met het gezever dat ik een racist zou zijn...want dat zou erop neerkomen dat ik mijn eigen vlees en bloed zou misprijzen.
Leve de multiculturele samenleving, maar dan wél één ZONDER ISLAM!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 08:58   #23
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
die burgers die alle dagen de dood vinden in palestina dit komt door de hamas die er is want die zorgt op zijn manier dat er vele burgers gedood worden in israél gedood woden,als er een terroristische aanval geweest is van hamas dan reageerd het israélische leger meteen door een aanval op hamas militanten
Waarom gebruikt het 'beschaafde, democratische en Westerse' Israël dan niet zijn gezond verstand en vernielen ze voor één keer eens niet het huis en bij voorkeur de hele buurt van de terrorist die zich heeft opgeblazen?
Of geldt het barbaarse principe van 'Oog om oog, tand om tand' niet voor Israël? Want daar komt elke Israëlische vergelding op neer.
De schuld enkel op Hamas afschuiven is té simplistisch. Hier is een gedeelde schuld van de Palestijnse autoriteiten, de Israelische regering, de terroristische organisaties én de Westerse wereld (de lakse houding van onze regeringen, zowel van Europa als van de VS en co.).
Het jammere is dat er daarvoor burgers moeten sterven in Palestina, Israël en op 11/09/2001 in NY en WDC, en de werkelijke daders buiten schot blijven en zich eerder nog verrijken aan het conflict...
Citaat:
en dat zijn geen burgers,maar lafaards die zich schuilhouden tussen de burgers,als ge iets van hamas hoort dan zijn het burgerdoelwitten en dit geld voor die andere terroristen ook,
Weet jij wel wat vaak het doelwit is van het Israelische leger? De nabestaanden van een terrorist. Vind je dat dan zo fair? Zijn dat geen burgers.
De houding van de kopstukken is inderdaad laf, maar van een Westersgetinte democratie mag je toch wel verwachten dat ze geen onschuldige omstaanders treft om één persoon te liquideren of dat ze zijn hele familie mee de dood insleurd...
Citaat:
dus zou het niet beter zijn dat alle landen de oorlog tegen het terrorisme in zou zetten Dat alle landen mekaar en Amerika steunen in een oorlog tegen terrorisme
Juist niet. Dat ligt momenteel in de moslimwereld nog te gevoelig. Een aanval tegen terroristen wordt daar vaak nog aanzien als een aanval tegen de Islam en we willen het conflict moslims/de rest toch niet op de spits drijven, hé?
Voila zo ene die uitvluchtjes voor die mannekes vind zie
Dat is wat ik nu net bedoel
Oud 14 september 2003, 09:03   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Die "good (us) versus evil (them)" houding verbaasd mij toch elke keer weer. Ooit al eens gedacht w�*�*rom er zo'n grote haat bestaat tegen de VS? De amerikaanse regering houdt zich graag bezig met spelletjes op wereldschaal, en daar is, zoals gewoonlijk, de amerikaanse burgerbevolking de uiteindelijke dupe van.
Oud 14 september 2003, 09:06   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De amerikaanse regering houdt zich graag bezig met spelletjes op wereldschaal
Spijtig genoeg zijn de terroristen met het "spelletje" begonnen.
Oud 14 september 2003, 09:12   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die spelletjes waren al bezig lang voor de aanslag in New York.
Oud 14 september 2003, 09:13   #27
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Die "good (us) versus evil (them)" houding verbaasd mij toch elke keer weer. Ooit al eens gedacht w�*�*rom er zo'n grote haat bestaat tegen de VS? De amerikaanse regering houdt zich graag bezig met spelletjes op wereldschaal, en daar is, zoals gewoonlijk, de amerikaanse burgerbevolking de uiteindelijke dupe van.
Wie is er met die spelletjes dan begonnen

Haat tegenover Amerika Get A Live Man

I Love Amerika zoals vele andere westerlingen dit vinden
Oud 14 september 2003, 09:19   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het dan vooral over de haat in de derde wereld.

Wie er met die spelletjes begonnen is, weet ik niet. Maar de beschaafde Westerse wereld heeft wel alle mogelijkheden om de problemen zo op te lossen en de spelletjes te eindigen. Maar dat gaat waarschijnlijk in tegen de belangen van diezelfde beschaafde westerse wereld.

En ondertussen sneuvelen er dagelijks aan beide kanten van het front van deze stille oorlog gewone burgers.
Oud 14 september 2003, 09:21   #29
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Voor sommige begint alles na 11-9.
Wat ervoor allemaal aan de hand was, dat is allemaal samen met de wtc torens foetsjie.

Trouwens, de AANVAL was een rechtvaardige aanval. Kan niemand ontkennen. Het kon niet langer meer uithouden. De vraag was enkel "wanneer slaan ze toe?". Enkel de doelwitten waren niet rechtvaardig.
Doelwitten hadden beter het witte huis, pentagon, nucleaire opslagplaatsen, militaire basissen, air force one, enzo van die dingen geweest.
Kwestie van de Amerikanen te laten voelen wat vrijwel elke bevolkingsgroep op aarde heeft geleefd onder de Amerikaanse bemoeienis.
En de gevolgen van die aanval, tjaaaaa colleteral damage as usual zeker?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 09:35   #30
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Trouwens, de AANVAL was een rechtvaardige aanval. Kan niemand ontkennen
Zijde gij op uwe kop gevallen ofzo? Jullie geven altijd het voorbeeld van de Palestijnse kwestie. Wel als er één land meer moeite doet dan welk land dan ook voor de oprichting van een Palestijnse staat, dan is het de VS. Spijtig genoeg willen groepen zoals Hamas geen staat blijkbaar, want bij elke staak-het-vuren blazen zij toch nog bussen op, en zij zijn het telkens opnieuw die de Amerikaanse roadmap in de weg staan.

Verder, Bin Laden en co. leefden allerminst onder Amerikaanse bemoeienis. Het waren allemaal rijkeluiszoontjes die in naam van de Islam de Jihad aan Amerika verklaarden. Als Al-Q'aida zegt dat het iedere moslim z'n taak is iedere Amerikaan, waar ook ter wereld, te doden, dan vraag ik mij af hoe u dat rijmt met wat u zegt.

Citaat:
Die is een niet opgaande vergelijking. Bij de aanslagen van 9/11 was het de bedoeling zoveelk mogelijk burgerslachtoffers te maken, de Amerikanen doen dat niet (tenzij in uw wereldje). Er zijn ongetwijfeld heel wat slachtoffers gevallen door de Amerikaanse bemoeienis, maar dat kan NOOIT de aanslagen van 9/11 goedpraten
Oud 14 september 2003, 09:46   #31
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Amerikanen iets doen aan het vredeproces in Midden-Oosten? Hahaha beste mop van de dag.

Als die Amerikanen echte kloten aan hun lijf hebben, pakken ze de Joden is hard aan en zeggen ze is luidop "EN NU GAAN JULLIE ALLE, MAAR DAN OOK ALLE RESOLUTIES OPVOLGEN. ZOLANG DAT NIET IS GEBEURD BESTE VRIENDEN/COLLEGA'S ZIJN WIJ GENOODZAAKT U ALS LAND DAT DE RESOLUTIES SCHENDT TE BOYCOTTEN".

De dag dat ze dat doen, geloof mij, de Arabiertjes kruipen voor de Amerikanen. Ze kussen die Bush z'n blote teen als hij is op bezoek komt.

Maar op de manier hoe ze nu te werk gaan, verwacht ik nog grotere aanvallen dan die wtc gedoe.
En geloof me weer, de "terroristen" hebben tijd. Tijd is hun sterkste wapen.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 10:16   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, de AANVAL was een rechtvaardige aanval. Kan niemand ontkennen. Het kon niet langer meer uithouden. De vraag was enkel "wanneer slaan ze toe?". Enkel de doelwitten waren niet rechtvaardig.
Doelwitten hadden beter het witte huis, pentagon, nucleaire opslagplaatsen, militaire basissen, air force one, enzo van die dingen geweest.
Kwestie van de Amerikanen te laten voelen wat vrijwel elke bevolkingsgroep op aarde heeft geleefd onder de Amerikaanse bemoeienis.
Mustapha heeft waarschijnlijk een lidkaart van al qaeda en een grote poster met Bin Laden's smoel boven zijn bed hangen??
Oud 14 september 2003, 11:22   #33
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Pelgrim
Citaat:
Mustapha heeft waarschijnlijk een lidkaart van al qaeda en een grote poster met Bin Laden's smoel boven zijn bed hangen??

Denk ik niet...Maar Mustapha is een moslim en zegt wat bijna elke moslim denkt...
Moslims volgen gewoon wat de koran en dus god hen voorschrijft.

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 11:38   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als die Amerikanen echte kloten aan hun lijf hebben, pakken ze de Joden is hard aan en zeggen ze is luidop "EN NU GAAN JULLIE ALLE, MAAR DAN OOK ALLE RESOLUTIES OPVOLGEN. ZOLANG DAT NIET IS GEBEURD BESTE VRIENDEN/COLLEGA'S ZIJN WIJ GENOODZAAKT U ALS LAND DAT DE RESOLUTIES SCHENDT TE BOYCOTTEN".
Als groepen zoals Hamas geen aanslagen zouden plegen nadat Israel militanten vrijlaat tijdens een staak-het-vuren, zou er van de "bezetting" geen sprake zijn en zou Israel geen resoluties moeten schenden. Bush heeft zich trouwens openbaarlijk verzet tegen de bouw van de veiligheidsmuur en de nederzettingenpolitiek. Hij EN de Israelis geven toe dat een Palestijnse staat gewenst is. Maar neen, Hamas vind dat iedere jood en de staat Israel vernietigd moeten worden en doen zichzelf dus de das om.
Oud 14 september 2003, 12:43   #35
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Wat ervoor allemaal aan de hand was, dat is allemaal samen met de wtc torens foetsjie.

Rechtvaardig

Als wij nu es met een vliegtuigske op de ene of de andere grote moskee zouden vliegen en daar duizenden doden zijn vind gij dat dan ook rechtvaardig paljaske
Oud 14 september 2003, 12:46   #36
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Idioot
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 16:28   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mustapha maakt zich hier niet echt populair precies.
Oud 14 september 2003, 18:48   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik denk meestal dat het gezond is om even de andere kant van het verhaal te horen. Je weet maar nooit. Zowel Amerika als Israel maken fouten en zijn geen engeltjes.

Maar telkens ik moslims lees of hoor praten, dan hebben ze altijd diezelfde speach, wat je nu van Mustapha leest.

En daarom ben ik er telkens weer een beetje meer van overtuigd dat Amerika, Israel en het Westen in het goeie kamp zitten, en dat de islam en haar terrorisme moet bestreden worden, willen we op termijn een betere wereld verzekeren voor onze kinderen.

Wat het op korte termijn ook moge kosten.
Oud 14 september 2003, 18:54   #39
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Maar telkens ik moslims lees of hoor praten, dan hebben ze altijd diezelfde speach, wat je nu van Mustapha leest.
kent u veel moslims?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 19:19   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
kent u veel moslims?
Of ik er veel ken? Neen.

Ik kom af en toe wel in discussie met moslims in ons bedrijf. Meestal neem ik dan een onschuldige houding, doen alsof ik niets afweet van al wat er zich in de wereld afspeelt. Zo in de zin van : hoe komt het toch dat er overal oorlog is en dat er terrorisme enzo is.

Je moet eens aanhoren hoe een uitleg ze geven. Een beetje Mustapha.

En wat je overal leest van opinies, in Engelstalige Arabische kranten. Met soms meer en soms minder hevigheid, maar in grote lijnen is het steeds datzelfde patroon.

En kijk nu naar Mustapha zijn verhaal. De verhalen van de moslims op nagenoeg alle fora zijn ongeveer van die teneur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be