Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Discussietools
Oud 13 september 2003, 13:51   #21
Johan Blaekdal
Partijlid

Johan Blaekdal's schermafbeelding

Standaard

Oeps, mijn fout! Ben het gaan opzoeken, de langste runway van JFK New York heeft een lengte van 14572 voet, Chicago O'Hare 13000 voet, Narita Tokyo 13123 voet.

Heb ze verward met kilometers, maar gedeeld door drie zijn het toch nog mooie afstanden, tot aan de 5 km zelfs.

De landingsbaan van Cape Canaveral, Florida, die is langer dan 10 km. Als we heel erg vooruitziend zijn, zorgen we toch voor de nodige uitbreidingsmogelijkheden voor een nieuwe luchthaven.

Johan Blaekdal is offline  
Oud 13 september 2003, 14:02   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Blaekdal

De landingsbaan van Cape Canaveral, Florida, die is langer dan 10 km. Als we heel erg vooruitziend zijn, zorgen we toch voor de nodige uitbreidingsmogelijkheden voor een nieuwe luchthaven.
Ik denk niet dat we in Brussel snel een spaceshuttle moeten verwachten!
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 14:06   #23
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 14:06   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik vraag me af welke kant jij dan uitrijdt vanuit Leuven, zuidoostelijk?

Ik ben er nog nooit geweest hoor, maar ik heb een vrij goede computerkaart met de bebouwing e.d. en ik zie ten zuiden van Brussel net zoveel bebouwing als ten oosten van Brussel, waar Zaventem nu tussen de voorsteden ligt ingeklemd. Ik bedoel, tussen Waterloo en de agglomeratie van Waver ga je toch geen luchthaven kwijt kunnen, denk ik. Bevekom ligt aan de taal- en gewestgrens (dat gaat problemen opleveren), en vlakbij een groot bos. Ook niet echt ideaal dus.

Aan de westkant daarentegen zie ik alleen maar kleine dorpjes. Nou snap ik wel dat ze dat daar zo willen houden, maar men zal wel nergens staan te springen om een tweede nationale luchthaven als buur te krijgen. Dan moet je een luchthaven in zee aanleggen. Maar ik denk dat het aan de westkant wel de minste overlast veroorzaakt.

Weet iemand trouwens nog een goede kaart van België in boekvorm? Een stratengids of een topografische atlas o.i.d.
Ik rij inderdaad zuidoostelijk uit Leuven. (richting Eghezée) En daar in de buurt is nog veel plaats. (lees: velden) Het ligt natuurlijk wel een eindje verder van Brussel...

Maar weet iemand misschien hoe ver Gatwick van Londen-city ligt? Dat zal ook wel een eindje zijn denk ik.
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 14:08   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeps, mijn fout! Ben het gaan opzoeken, de langste runway van JFK New York heeft een lengte van 14572 voet, Chicago O'Hare 13000 voet, Narita Tokyo 13123 voet.

Heb ze verward met kilometers, maar gedeeld door drie zijn het toch nog mooie afstanden, tot aan de 5 km zelfs.

Ik zie de space shuttle nog niet landen in Brussel maar je weet maar nooit natuurlijk.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2003, 14:09   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oeps je was me voor.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2003, 14:15   #27
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De landingsbaan van Cape Canaveral, Florida, die is langer dan 10 km. Als we heel erg vooruitziend zijn, zorgen we toch voor de nodige uitbreidingsmogelijkheden voor een nieuwe luchthaven
Om een grote capaciteit te hebben, moet een luchthaven niet lange runways hebben, maar gewoon veel runways. Ik zie trouwens gen enkele noodzaak aan een nieuwe int. luchthaven voor België, Zaventem heeft alle nodige faciliteiten en capaciteiten die nodig zijn. 4t Ziet er naar uit dat Verhofstadt weer met geld gaat beginnen strooien
Seba is offline  
Oud 13 september 2003, 14:20   #28
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
De landingsbaan van een moderne en toekomstgerichte luchthaven, moet 10 tot 15 kilometer lang zijn
Vanwaar haalt ge dat?

3,5 kilometer (12000 feet) is nu ongeveer de gemiddelde lengte van een runway op een internationale luchthaven
Uiteraard omdat hij het verschil tussen ft. en m niet gezien heeft toen hij de cijfers bekeek.

Op airnav.com kan je zowat alle luchthavens in de VS bekijken met hun runways.

Ik denk niet dat je je veel zorgen moet maken over de eigenlijke runway. Neem gewoon een vierkant van 4km op 4km en je kan zowat alles bouwen wat je nodig hebt. De bedrijfsparken errond + access etc nemen veel meer plaats in.

Meer runways = inderdaad meer departures and landings. Atlanta is een mooi voorbeeld, je kan dat bekijken op :
http://www.airnav.com/airport/KATL

of gewoon:
Oud 13 september 2003, 14:21   #29
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik rij inderdaad zuidoostelijk uit Leuven. (richting Eghezée) En daar in de buurt is nog veel plaats. (lees: velden) Het ligt natuurlijk wel een eindje verder van Brussel...
Is dat de Naamsesteenweg/Chaussée de Namur?

Tja, Eghezée ligt inderdaad wel landelijk, maar dat is dan ook al provincie Namen. En inderdaad: een fors eind van Brussel zonder bestaande infrastructuur. Da's misschien een beetje te duur. Maar op zich een goede locatie.

Citaat:
Maar weet iemand misschien hoe ver Gatwick van Londen-city ligt? Dat zal ook wel een eindje zijn denk ik.
Een behoorlijk eind van het centrum van Londen, maar wel aan de rand van de agglomeratie. Groot-Londen is natuurlijk wel iets groter dan Brussel.
Dimitri is offline  
Oud 13 september 2003, 14:23   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

In het zonienwoud is nog genoeg plaats, maar dat zal ook niet mogen zeker?
Oud 13 september 2003, 14:27   #31
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Splitsen die boel.
Patriot! is offline  
Oud 13 september 2003, 14:27   #32
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het in alle geval een zeer elegante oplossing. Belgie kan een tweede hub zeker gebruiken. Het zou bvb niet te slecht zijn om een goederen en private aviation hub te bouwen bovenop Zaventen. Uiteindelijk heb je niet zoveel last van passagiersvluchten.
Oud 13 september 2003, 14:32   #33
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Doen zoals in Hongkong.

Zandbankje opspuiten. (Werkzekerheid voor Denull en Co)

Vliegveldje aanleggen en dan via Oostende met de HST naar Brussel.

Maarja da kost veel geld hé

Tjolder is offline  
Oud 13 september 2003, 14:56   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Brussel heeft helemaal geen tweede luchthaven nodig. Op LHR (Heathrow) worden evenveel runways gebruikt (1 voor departures, 1 voor landings) en de traffic rate ligt daar duizenden keren hoger dan in BRU. Het argument van Verhofstadt om de "druk te verlichten" is dus pure onzin, geeft mij alleen maar weeral een reden om niet VLD te stemmen volgende verkiezingen

Citaat:
Meer runways = inderdaad meer departures and landings
KATL is dan ook de drukste luchthaven ter wereld, maar EBBR haalt natuurlijk in geen honderd jaar evenveel bewegingen als daar
Seba is offline  
Oud 13 september 2003, 15:02   #35
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Brussel heeft helemaal geen tweede luchthaven nodig. Op LHR (Heathrow) worden evenveel runways gebruikt (1 voor departures, 1 voor landings) en de traffic rate ligt daar duizenden keren hoger dan in BRU. Het argument van Verhofstadt om de "druk te verlichten" is dus pure onzin, geeft mij alleen maar weeral een reden om niet VLD te stemmen volgende verkiezingen

Citaat:
Meer runways = inderdaad meer departures and landings
KATL is dan ook de drukste luchthaven ter wereld, maar EBBR haalt natuurlijk in geen honderd jaar evenveel bewegingen als daar

zou hij met druk niet de geluidsoverlast etc..?

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 15:44   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Doen zoals in Hongkong.

Ze schreeuwen nu al moord en brand als ze 50 windmolens in zee willen zetten wat moet dat dan worden met een luchthaven.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2003, 15:47   #37
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doen zoals in Hongkong.

ge kunt de kosten énorm drukken als ge uw vliegplein gaat aanleggen in de noordzee in de buurt van de Thornton-bank, dan kan de wind die de landende en opstijgende vliegtuigen maken benut worden door het windmolenpark dat daar gaat komen.... en zodoende krijg je extra gratis energie wat dan weeral winst opleveren zal.. en kust-toeristen die malen niet om wat vliegtuiglawaai tijdens hun vakantie.... kijk maar naar de zuiderse vakantie-eilandjes !
Oud 13 september 2003, 15:48   #38
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Citaat:
Doen zoals in Hongkong.

ge kunt de kosten énorm drukken als ge uw vliegplein gaat aanleggen in de noordzee in de buurt van de Thornton-bank, dan kan de wind die de landende en opstijgende vliegtuigen maken benut worden door het windmolenpark dat daar gaat komen.... en zodoende krijg je extra gratis energie wat dan weeral winst opleveren zal.. en kust-toeristen die malen niet om wat vliegtuiglawaai tijdens hun vakantie.... kijk maar naar de zuiderse vakantie-eilandjes !

bordje aan de kust:

Verboden te baden: Opstijgende Boeings

Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 15:52   #39
Johan Blaekdal
Partijlid

Johan Blaekdal's schermafbeelding

Standaard

Een spaceshuttle in Brussel? Wie weet, over 30 jaar, als de ruimtevaart wat meer ingeburgerd is,... never say never.

Als we de vliegtuigjes nu eens meer bouwen als F16 of zo van die vliegtuigen die op vliegdekschepen aan 300 meter genoeg hebben om af te remmen.

Of vliegtuigen bouwen die loodrecht kunnen stijgen en dalen.

Het zijn maar ideetjes...

Johan Blaekdal is offline  
Oud 13 september 2003, 16:03   #40
Dimitri

Standaard

Citaat:
Als we de vliegtuigjes nu eens meer bouwen als F16 of zo van die vliegtuigen die op vliegdekschepen aan 300 meter genoeg hebben om af te remmen.
Daar passen maar een of twee mensen in...

Citaat:
Of vliegtuigen bouwen die loodrecht kunnen stijgen en dalen.
Zoiets heet een helikopter...

Citaat:
Het zijn maar ideetjes...
Mja...
Dimitri is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be