![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frans is en blijft zelfs de 'universele hoftaal'. In Belgique toch.... Dat er in Belgique een grote meerderheid leeft die Nederlandstalig is heeft nooit enig belang gehad voor onze wereldtaalgebruikers.
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jij in Denemarken gaat wonen, SS, zeg jij dan ook: "ik heb dat Deens niet nodig, want ik spreek al een wereldtaal"? Wat voor een kromme redenering is me dat! (Of wil jij de werkloosheid in Franstalig Belgie in stand houden?!) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Al meer dan eens aangehaald in andere draden :
Citaat:
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft trouwens gelijk hé. Hoe kan je als Belgicist niet de taal spreken van de grootste groep mensen in België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() De franstaligen moeten maar om 1 reden Nederlands leren, en dat is omdat ze dan makkellijker een baan vinden. Tweetaligheid is een troef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Kunnen de Blubbertjes eens op deze vraag antwoorden ? Of gaan ze als gladde alen excuses blijven verzinnen om hun racistische, franskiljone helden te blijven ontzien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg je dan nu eens uit waarom in Vlaanderen het Frans voorrang moet krijgen op Engels?
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In een titel staat bondig en kort WAAROVER het artikel gaat en NIET de mening van de krant of haar redacteurs. Zoiets heet COLUMN. Maar wat baten kaars en bril als de Hans niet zien wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het lijkt er soms op dat de leden van de Partij krijgen Ze melden zich ook onder verscheidene namen aan om met zichzelf te discussiëren en zo eens verder te komen in een debat. Welkom op het politics.be trouwens. un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze hebben daar in het Zuiden immers de PS die belooft dat ze toch zowiezo "Vlaamse" centjes krijgen. Dan nog je moet WILLEN werken om een job te vinden. Vroeger toen er in Vlaanderen crisis was, werd er in het breed verkondigd dat de Vlaming maar moest verhuizen en in Wallonië gaan werken. Welke politici durven verkondigen dat Walen maar eens naar Vlaanderen moeten verhuizen om werk te zoeken? Ooh, als je wilt verhuizen én je WILT werk, dan spreek je best ook de taal van dat land/regio. Alles is een probleem van WILLEN, en uiteraard zijn er mensen waar het probleem zich situeert bij NIET KUNNEN. ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Prachtige weergave van belgicistisch denken.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 28 augustus 2006 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik echter merk dat in mijn Deense gemeente een significante hoeveelheid Nederlandstaligen of Engelstaligen wonen, dan zal ik terecht van de gemeentelijke overheid eisen, dat ze zich aanpast aan een groot deel van haar burgers, en Engels of Nederlandse faciliteiten verleent.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel redelijker dan we van jou gewend zijn. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 augustus 2006 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik treed u volmondig bij, maar dat geldt ook voor de Nederlandstaligen. Zelfs het Frans van Verhofstadt is niet subliem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom vestig ik daar de aandacht op? Omdat gij met uw bemerking "of all newspapers" bewijst dat ge wel een klok gehoord hebt, maar lange niet de klepel weet hangen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |