![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is vrije meningsuiting absoluut? | |||
Ja, zonder meer. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 50,00% |
Ja, zolang het niet tot kwaad aanzet. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 50,00% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zal er niet van wakker liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() het woord "democratisch" plaatst ge in een verkeerde context denk ik. een partij op zich kan toch niet democratisch zijn. een mens kan dat ook niet zijn. enkel een maatschappij, een bestuursvorm kan het zijn als iedereen (die aan bep. voorwaarden voldoet) mag inspraak hebben. Dit is de definitie, die politiekers al jaren verkeerd gebruiken om God weet welke reden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Ik kan het ook eerlijkheid tegenover elkaar noemen, of respect.
Dat had (wijlen) extreem rechts niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De censuur die VANDAAG in de VS heerst is bijna even erg als in de jaren '50. Tegelijkertijd toont dit ook nog maar eens aan hoe weinig men in Europa op de hoogte is van wat zich in de VS écht zoal afspeelt de laatste jaren. Wij hebben hier niet te klagen wat censuur betreft. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik welke vorm van censuur dan ook goedkeur. Geen censuur!
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik volg dagelijks het reilen en zeilen van de anti-oorlogsbeweging in de USA en ik weet heus wel dat de pers onder hoge druk staat, dat men niet terugdeinst voor smerige intimidatie enz.
Maar in de USA heb je geen censuurwetten zoals in Europa. Je kan in de USA een schrijver als Houllebecq niet voor de rechter slepen wegens 'belediging van de islam'. Je kan er op een betoging een bevriend staatshoofd vergelijken met Hitler, zonder meteen zoals Annemie Mels in A'dam aangehouden en in staat van beschuldiging gesteld te worden. Je kan vrij spreken over de holocaust of over rassenverschillen. Je wordt er, op een forum als dit, niet bespied door progressieve staatsambtenaren die je met je eigen belastingsgeld voor de rechter kunnen slepen. Er worden niet, zoals In België, door de staat boeken in beslag genomen. Er is daar geen minister die ervoor pleit, om boeken uit de rekken van de openbare bilbiotheken te lichten. Ik ben geen fan van de USA. Ik ben tegen de aanvalsoorlog tegen Irak en Iran. Maar ik ben voor het eerste amendement, en ik vind, dat wij dit moeten overnemen.
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf een recent "slachtoffer" van hun ondertussen beruchte¨Patriotpolice. Over wat progressieve krantenredacties de laatste maanden meegemaakt hebben met die Patriotpolice, kan ik wel een paar bladzijden vullen, maar daar ging het nu niet om in deze discussie. Tot slot toch nog even vermelden Mhr Verhulst, dat uw bijdragen op het forum mijn inziens steeds getuigen van inzicht en intelligentie en ik er bijgevolg steeds naar uitkijk.
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet aantrekken man.
![]() |
![]() |
#29 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Wie maakt uit welke de bevriende staatshoofden zijn?? Voor mij is Bush zeker geen bevriend staatshoofd, maar wil dat dan zeggen dat ik er niks over mag zeggen.
Vind dat er weining verschil bestaat tussen Bush en Hitler. Er kan nu wel gezegd worden dat Bush op een democratische manier verkozen is maar het circus dat we daarbij die verkiezingen gezien hebben vind ik alles behalve democratisch. Maar ja het kind moet een naam hebben hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wie het schoentje past, trekke het aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() [size=6]Iedereen moet het recht hebben alles vrij te zeggen en te schrijven, omdat een aantal lieden niet de vrijheid zouden nemen te handelen en te doen wat hen goed uitkomt[/size]
of Die Presse muss die Freiheit haben alles zu sagen, damit gewisse Leute nicht die Freiheit haben alles zu tun. Alain Peyrefitte mvg. Rogier |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daar sta ik volledig achter.
Iemand die grote woorden gebruikt zegt meer over zichzelf dan over diegene die hij aanvalt. Verkondigen van leugens en onwaarheden krijgt een boemerang effect in een discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waar haalt u het trouwens vandaan dat de islamieten het Westen willen inpalmen? Op enkele (ja enkele) fundamentalisten na hier in België, wil de rest van de moslims hier in België niet meer dan u en ik: vrij leven, werken voor een zeker welzijn, zijn kinderen een goede opvoeding en opleiding bieden (ook al lukt het niet altijd!) en hopen dat ze goed werk vinden. En ik denk dat hetzelfde geldt voor de andere Westerse landen waar de moslims in uw ogen met de dag in aantal verdubbelen. Wat het terrorisme en het fundamentalisme in bepaalde landen betreft: dat zal niet uitgebreid worden en leiden tot een conquista van heel Europa, daar zijn zelfs de "democratische" moslims geen voorstander van. En last but not least: veroordeel de onvrede (die zich uit in fundamentalisme, terrorisme en - ook - criminaliteit) niet alleen) maar pak ze aan. Dat is ook de basis van de Westerse solidariteit trouwens: sociale zekerheid is niet ontstaan omdat het eerlijk is, maar omdat het baat had! Eerder dan boodschappen van haat te verspreiden, werk mee aan een rechtvaardige samenleving (wereldwijd). Mvg, DNB
![]() |