![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch twijfel ik dat het daar minder voorkomt. Hoe worden de terroristen gefinancierd ? Met het overschot van de sociale zekerheid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere groep heeft in België het recht scholen naar eigen goeddunken op te richten. De staat komt enkel tussen in het algemeen gedeelte. Niemand wordt trouwens verplicht naar een katholieke school te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Door mijn eigen christelijke opvoeding zo geconditioneerd was ik blijkbaar zoals zovelen blind voor de achilleshiel van de christelijke waarden. En daarom deze vervollediging: De kernboodschap die in de Evangelies staat is eigenlijk meer omvattend dan de twee vorschriften a) God liefhebben en b) de naaste liefhebbebn. We lezen nog eens aandachtig de geciteerde tekst van Matteus: Citaat:
Het tweede 'gebod' impliceert eigenlijk een ander 'gebod' dat in het christendom veel te weinig aan bod komt en waarvan de kracht zelfs uitgehold wordt door raadgevingen die door Jezus zelf gegeven zouden zijn zoals in Matteus 5, 38-48 : Citaat:
Eigenlijk zijn er 3 regels waarop je een universele morele code dient te baseren : 1. Heb respect voor de natuur 2. Heb respect voor jezelf 3. Heb respect voor je medemens Het is dan weer de verdienste van de confrontatie met de islam dat we in het westen gedwongen werden ons van de inherente zwakten van de christelijke waarden bewust te worden. Hoe moet je nu dat 'Bijbelse' "liefhebben" of het meer hedendaagse "respect hebben" invullen of vertalen? Volgens mij is het mogelijk om deze 3 punten niet te zien als "geboden" of zelfs niet als "regels" maar eerder als raadgevingen. Respect voor jezelf en respect voor de ander betekent dan dat je respect hebt voor je eigen wezen en respect hebt voor het wezen van een ander. Dat wil zeggen dat je jezelf aanvaardt zoals je in wezen bent, dus zoals de natuur je gemaakt heeft en dat je de ander aanvaardt zoals die in wezen is, dus zoals de natuur die gemaakt heeft. Dat wil zeggen dat je aanvaardt dat mensen, dieren en dingen verschillen in persoonlijkheid, geaardheid, kenmerken. Dit is een visie die eigenlijk ingaat tegen veel religieuze opvattingen die de mens en de natuur vaak als in beginsel onvolmaakt, slecht of zelfs verdorven voorstellen. Eén en ander moet dan terug recht gezet worden door allerlei 'religieuze' voorschriften die tot in het belachelijke toe het leven en het gedrag van mensen willen gaan regelen en beheersen: dragen van verhullende kledij voor vrouwen (Islam), veroordelen van homofilie als zondig (bijna allen), gebrekkigen die niet in de 'tempel Gods' binnenmogen (Jodendom), zaken die 'niet koosjer' zijn (Jodendom, Islam). In een andere oude wereldvisie zoals de Hellenistische traditie van de astrologie vind je dat aanvaarden in zijn wezen van jezelf en de ander daarentegen wel terug. Reden misschien dat daarom zoveel mensen die het christendom vaarwel zeggen dit willen inruilen voor meer universele alternatieven en dingen als bvb astrologie gaan verkennen en bestuderen. Als er al iets op school of elders moet aangeleerd worden is het: 1. Leer jezelf kennen en wees jezelf 2. Leer de anderen kennen en laat hen zichzelf zijn 3. Leer de natuur kennen en besef dat je er een onderdeel van bent Godsdiensten daarentegen horen thuis in de geschiedenisboeken en niet in de hedendaagse samenleving. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() De gewone hoofdoek word verleden tijd.
Gisteren op de ATV dag in de zoo, de eerste gesluierde vrouw tegengekomen,alleen het spleetje voor de ogen was open. Vrouw denk ik dat kan ook man zijn of zelfs een terrorist(e) wie zal het zeggen.Kan dat zo maar allemaal.Dus integratie nul,de taliban is misschien al aanwezig.Mag dat allemaal zo maar?Met carnaval wel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Dimitri"]
Citaat:
De uitspraak die jij doet over dat er MINDER problemen zijn met turken en vooral Surinamers wil dus absoluut niet zeggen dat dit kleiner aantal criminele feiten aanvaardbaar is. Je zou beter een vergelijking maken met criminele feiten t.o.v. autochtonen samen met de vergelijking met het aantal aanwezigen per groep in dat betreffende land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() @ Darwin: ik ben er dan ook meer en meer van overtuigd dat ECHT CHRISTENDOM ( naastenliefde ) of ECHT BOEDDHISME ( mededogen ) niet om te zetten zijn in een maatschappelijk ( lees realistisch en natuurlijk ) staatsbestel. Je kan gewoon geen functionerende staatsstructuur opbouwen op deze strenge christelijke waarden. Je kan immers niet collectief de menselijke natuur gaan veranderen ( zelfs niet vanuit een christelijk perspectief van een imperfecte menselijke natuur na de zondeval ).
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bedoelde met het rekening houden met meerdere parameters dat u niet enkel de factor nationaliteit in rekenschap dient te brengen, maar ook leeftijd, opleidingsniveau, sociale klasse, ....
De wij-zij filosofie die u hanteert spreekt natuurlijk boekdelen of u zou er natuurlijk mee moeten bedoelen "wij de eerlijke mensen" en "zij de criminelen", maar u bedoelde hoogstwaarschijnlijk simpelweg "wij de Belgen" en "zij de niet-Belgen". P.S. Die vriendelijke ondertoon in uw bericht maakt het echt een genot om met u in discussie te kunnen treden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik dus dacht en gelijk had zijn de parameters die jij bedoelt helemaal irrelevant, belgen hebben ook verschillende leeftijden, opleidingsniveau's, en sociale klassen net zoals alle andere nationaliteiten ter wereld.
Het lijkt wel of je deze parameters om het zo maar weer te noemen een reden zijn voor jou om dan maar te zeggen och laat ze maar doen, procentueel gezien spreken we toch maar over een klein aantal allochtonen (% is klein maar de eigenlijke hoeveelheid is groot indien ze allemaal op straat rondlopen) Bovendien als je redenen opgeeft (parameters) geef je dus ook toe dat er een probleem is anders kun je ze niet opgeven. Ps: de ondertoon die jij uit mijn tekst haalt maak je zoals jij die wil, ik heb geen bedoeling om hier in eender welk bericht een ondertoon te geven, ik zeg wat ik kwijt wil en geef gewoon mijn mening, wat jij er voor de rest mee doet is jou probleem. Jij denkt dat het Vlaams blok een stem van mij krijgt wat niet het geval is, een politieker of partij krijgt van mij pas een stem wanneer hij iets bewezen heeft en niet ervoor (blanco stemmer dus). Ik wil alle ALLE criminele niet belgen het land uit en degene die hier geboren zijn moeten hetzelfde HETZELFDE behandeld worden als Belgen wat ze ook zijn dus den bak in! Voor mijn part moeten ze in Belgie maar de regel toepassen zoals in de US, three strikes and you're out! Behalve wanneer het om zware feiten gaat dan moeten ze niet meteen het land verlaten maar moeten ze meteen het vliegtuig worden opgezet en zijn of haar eigendom word wel nagestuurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hetgene dat wij beschrijven zijn doodgewone simpele feiten en dan komen ze af met studies en rapporten van hier tot ginderachter,om te kunnen ontkennen dat er problemen zijn ![]() Maar zoals je aan verschillende fora ziet word het steeds en meer beschreven hoe ze zich hier gedragen,steeds meer en meer mensen komen met dezelfde dagelijkse feiten af,en ik val in herhaling NEEN het kan doodeenvoudig niet meer verzwegen worden ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er problemen. Het is echter fout om al wat fout gaat toe te schuiven op de allochtonen! Bij mijn weten is er geen enkele genetische oorzaak waarom allchtonen crimineler zouden zijn dan autochtonen en bijgevolg is dit dus geen argument. Dus in plaats van hier tientallen topics op te richten over elke migrant of allochtoon die de wet heeft overtreden zou u beter voorstellen doen om de werking van politie en gerecht in zijn geheel te verbeteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Maar ge voelt u aangevallen zoals al dia andere rapport en uitvluchtschreeuwerkes zeker ![]() Ben het wel eens met je mening over de politie en het gerecht ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
nb:ik heb nog nooit zo een topic geplaatst bij deze,ik antwoord enkel,en bevestig dan ook wat anderen zeggen. Ik nodig je uit om een mee te komen wandelen door sommige buurten van Antwerpen en is een vzw binnen te stappen ge zult meteen weten waar we het over hebben ![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doordat men hierdoor al heel wat geld en leed bespaard op deze criminelen kan men dit geld extra gebruiken om vluchtelingen of mensen die naar hier mogen komen te helpen aan het werk te geraken en de taal aan te leren. Allochtonen die hier wonen en bv 3 maal criminele feiten begaan en dus absoluut geen goede bedoelingen hebben in dit land...buiten zonder media belangstelling, geen gezaag geen geklaag het is puur zijn eigen schuld. Bij zware feiten moeten ze het land meteen verlaten. Allochtonen zouden ook elk jaar ofzo dat ze hier wonen zich ergens moeten melden om te laten tonen dat ze de taal al wat beginnen te leren, indien ze dit na 2 jaar nog niet kunnen zullen ze moeten gewaarschuwd worden en een bepaalde tijd krijgen, vertikken ze het dan nog... ook buiten, men kan in belgie niet meewerken aan een multiculturele samenleving en men kan zeker geen werk vinden wanneer men geen Nederlands of Frans spreekt, zo simpel is het. Je weet toch dat wanneer bv Marokanen enkel hun eigen taal blijven spreken dat ze enkel naar winkels, cafés en andere ontmoetingsplaatsen gaan waar mensen zijn die Marokaans praten waardoor ze zelf de oorzaak zijn van niet integreren en dat ze met de vinger gewezen zullen worden, dat ze dus geen werk vinden, .... Trouwens ook al kan niet aan elke nieuwe allochtoon Nederlandse lessen gegeven worden als men moeite wil doen leert men wel al iets, als ik ergens wil gaan wonen weet ik zeker dat ik de taal na een jaar al zeer goed zal beheersen al is het Chinees, en dit zal zo zijn voor de overgrote meerderheid van de mensen die het echt WILLEN! Ivm. het gerecht, het gerecht dat is helemaal een soep aan het worden, ik denk ook wel de oorzaak van de politiek maar dan nog, ik heb nog nooit een betoging gezien van rechters en dergelijke die het moe zijn, en waarom is dit ze verdienen zat genoeg waardoor ze op plaatsen gaan wonen waar het nog niet zo erg is en ze zetten geen stap buiten hun huis. Om een vb te geven de fraude zaak van een paar weken terug, als men weet dat men voor meer dan 24 miljoen euro heeft gefraudeerd moet men toch echt wel geen verstand hebben als rechter om een boete te geven van 1000 euro. Wat klopt er hier niet, het ergste wat men als straf kan geven aan fraudeurs is toch wel een geldboete! Als er harde bewijzen zijn van een bepaald bedrag moet men dit VOLLEDIGE bedrag teruggeven aan de bevolking op welke manier dan ook. indien je nog voorstellen over bepaalde dingen wilt laat het hier maar weten ik heb er genoeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
U doet een poging tot een voorstel, dat is al positief, maar denk er eens eventjes zelf over na alvorens het als mirakeloplossing te verkondigen. Wat u voorstelt i.v.m. taal heeft maar weinig met criminaliteit op zich te maken. Al neemt het niet weg dat zulke maatregelen zeker nodig zijn om bepaalde mensen uit de criminaliteit te houden en ik ben dus zeker geen tegenstander van het verplichten van taalcursussen. Al vergeet u er blijkbaar wel gemakkelijkheidshalve bij dat dit geen probleem is dat zich enkel voordoet bij Marokkanen, maar nog veel vaker bij mensen uit het Oostblok. En wat met mensen als Trond Sollied en andere bobo's uit het voetbalwereldje en dergelijke meer?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u ideen niet goed leest is het niet mijn fout dat je er niets mee kunt doen é! Ten 2de als ik een vb geef is dit een vb en heb ik het dus niet over enkel de marokanen, ik weet echt niet hoe jij de dingen leest maar... Ik heb gezegd alle mensen die naar hier komen. Ten 3de de taal heeft heel veel te maken met integreren en op langere termijn dus ook met de criminaliteit, allochtonen geven al jaren de uitvlucht dat men de taal niet kan leren en dat ze daarom niet aan werk kunnen geraken en daardoor wel moeten toegeven aan crimineel gedrag. Als jij echt gelooft dat de taal leren niets te maken heeft met crimineel gedrag in Belgie en jij zit in de politiek dan snap ik heel goed waarom er zo'n groot probleem is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u echt dat de politie iets aan autochtone crimineeltjes kan doen als dat niet toegelaten is voor allochtone crimineeltjes. Zou het niet mogelijk zijn dat die autochtone crimineeltjes uiteindelijk dekking zoeken bij de allochtone crimineeltjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga er namelijk van uit dat IEDEREEN zich aan de wet moet houden! Voor degenen die zich niet aan de wet willen houden, is er een politiemacht die de criminelen opspoort en voor het gerecht brengt. Bij een slecht of te weinig werkend politie/gerechtelijk apparaat loopt het wat krom. Maar nogmaals dat is niet de schuld van de politie, doch wel VAN DE CRIMINELEN die zich niet aan de wet houden. Waarom moet er ondertussen hoe langer hoe meer politie worden ingezet? Omdat er verdomme hoe langer hoe meer CRIMINELEN rondlopen dacht ik toch? Of niet Dies?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |