Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2006, 10:37   #21
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Humaan
Kzal u eens tussen 10 gemiddelde afrikaanse tutzi rebellen zetten, eens zien hoe humaan onze afrikaanse medemens is...
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 10:47   #22
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Humaan
Humaan is het misschien niet, nee. Maar hebt gij een effectievere oplossing?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 10:49   #23
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Met het eerste ben ik volledig akkoord. Het tweede lijkt me wat te drastisch. Die boten terugsturen naar land van herkomst, waar de opzittenden een goede straf krijgen, lijkt me genoeg.
Mij ook.
Oud 4 september 2006, 10:50   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Kzal u eens tussen 10 gemiddelde afrikaanse tutzi rebellen zetten, eens zien hoe humaan onze afrikaanse medemens is...
Heb ik gedaan, en zelf tussen veel meer dan 10.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 10:54   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ja, Congo als libertarische model? daar staat het bij.

Is natuurlijk altijd vatbaar voor verbeteringen.
Is er al een die niet slecht is.

Citaat:
Jozef OstynEssentiële elementen van oplossing lijken mij te zijn:

1) onmiddellijk (binnen de 24 uur) deze mensen terugbrengen naar hun land van oorsprong, liefst met veel publiciteit ter plaatse
2) de eigenaars van deze boten opsporen en de autoriteiten in de desbetreffende landen verplichten om alle materiële bezittingen (al hun geld, bankrekeningen, huis, wagen, eventuele andere boten, enz.) van deze eigenaars verbeurd te verklaren en in beslag te nemen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:01   #26
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, Congo als libertarische model? daar staat het bij.

Is natuurlijk altijd vatbaar voor verbeteringen.
Is er al een die niet slecht is.
Met Jozef Ostyn's alternatief kan ik akkoord gaan.
Oud 4 september 2006, 11:20   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge kunt een atlantikwall bouwen op de kusten van Gran Canaria, maar ik denk niet da ze da graag hebben voor het toerisme...

net zo min ze graag hebben dat die bootvluchtelingen, een of ander strand uitkiezen om hun vlucht verder te zetten.

Enige oplossing is actief patrouileren, die bootjes enteren, Mensenhandelaars, levenslang opsluiten, en die mensen terug sturen van waar ze komen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:21   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
1. economische sancties en vergeldingsacties tegen Afrikaanse landen die niet meewerken aan de beperking van de vluchtelingenstroom

2. een mobiele verdediging, zowel op zee als aan de kust, die de toelating heeft om vluchtelingenboten tot zinken te brengen
Heb jij al zo'n mobiel geschutswagentje, Pajot?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:23   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Humaan
Dit is niet zo humaan, maar weliswaar, zeer effectief, hoewel ge het wel gaat moeten uitleggen bij koffie banan en een hoop linkse mensenrechten organisaties...

Bovendien zijn die sukkelaar die daarvoor betalen, eigenlijk geen slechterikken. Ge zou de mensenhandel machine moeten opsporen en die oetlullen die zich daarmee bezig houden levenslang in de doos moeten steken, of liquideren als dat een beter optie.
Oud 4 september 2006, 11:25   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
1
Grapjas.
Ga zelf op diplomatieke missieom de landen van oorsprong te laten meewerken.

2
Grapjas.
Vorm zelf een internationale politiemacht met recht om overal op te treden.
Er zijn hier blijkbaar veel grapjassen kandidaten voor zo'n Corps Diplomatique
en voor zo'n Internationaal geldige politiemacht....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:29   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1
Grapjas.
Ga zelf op diplomatieke missieom de landen van oorsprong te laten meewerken.

2
Grapjas.
Vorm zelf een internationale politiemacht met recht om overal op te treden.
1, heel simpel handelsembargo en stoppen van ontwikkelingshulp, ... eens zien hoe lang het gaat duren...

2, Nog simpelder, als ge zo'n boot ziet varen, haalt ge er de bemaning af, en blaast ge hem op ! probleem opgelost.

Het enige wat ge nodig hebt, zijn wat snelle patrouileboten en helicopters.
Oud 4 september 2006, 11:30   #32
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Met het eerste ben ik volledig akkoord. Het tweede lijkt me wat te drastisch. Die boten terugsturen naar land van herkomst, waar de opzittenden een goede straf krijgen, lijkt me genoeg.
Gestraft worden omdat je een sukkelaar bent en geen andere uitweg meer ziet. Dat is niet drastisch?
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:33   #33
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Gestraft worden omdat je een sukkelaar bent en geen andere uitweg meer ziet. Dat is niet drastisch?
Aan de andere kant: waar halen ze het geld om zo'n oversteek te betalen?
Oud 4 september 2006, 11:33   #34
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
En eikelig rechts toont zich weer van zijn gekende kant...

Citaat:
Effectiever misschien niet, maar ik opteer toch voor een oplossing waarbij we geen honderden onschuldigen de dood injagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dit is niet zo humaan, maar weliswaar, zeer effectief, hoewel ge het wel gaat moeten uitleggen bij koffie banan en een hoop linkse mensenrechten organisaties...
Ja, die linkse mensenrechtenorganisaties toch die de Middelandse Zee niet willen vullen met Afrikaanse lijken...

Citaat:
Bovendien zijn die sukkelaar die daarvoor betalen, eigenlijk geen slechterikken.
Maar hun bootjes kapotbombarderen inhumaan noemen dat is dan weer typisch 'linkse mensenrechten organisaties'-praat???
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:35   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn hier blijkbaar veel grapjassen kandidaten voor zo'n Corps Diplomatique
en voor zo'n Internationaal geldige politiemacht....

Als die landen niet meewerken, betaald ge een paar inwoners om die "problemen" op te lossen hé. Mits wat creativiteit, is het zeker mogelijk om dit probleem af te zwakken. Onmogelijk maken, dat kunt ge vergeten, maar als die mensensmokkelaars, elke week een van hun collega's zien sneuvelen, of een boot verliezen. Dan zullen ze het op den duur wel gaan snappen.

Als kandidaten bovendien doorkrijgen dat ze keer op keer hun 1000 € aan tickets en omkoopgeld kwijtrakken doordat ze worden teruggestuurd. Zullen ze ook rap doorhebben dat ze best in den Afrique blijven.

Als men bovendien telkens hun vingerafdrukken neemt, en ze er bijverteld dat als ze nog eens terugkomen ze direct voor 10 jaar den bak in vliegen, zullen ze het zeker en vast snappen.
Oud 4 september 2006, 11:35   #36
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de andere kant: waar halen ze het geld om zo'n oversteek te betalen?
Voor dat ene 'reisje' geven velen gewoon alles wat ze hebben.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:37   #37
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Voor dat ene 'reisje' geven velen gewoon alles wat ze hebben.
En als het aan de eikels op deze thread zou liggen zou hun leven daar ook nog bij horen
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 11:57   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Casca;1949974]En eikelig rechts toont zich weer van zijn gekende kant...

Effectiever misschien niet, maar ik opteer toch voor een oplossing waarbij we geen honderden onschuldigen de dood injagen.

Ja, die linkse mensenrechtenorganisaties toch die de Middelandse Zee niet willen vullen met Afrikaanse lijken...

Het was een manier om duidelijk te maken dat dat geen oplossing is... Trouwens de Middelandse Zee drijft nu al redelijk vol met Afrikaanse Lijken en het zal er niet beter op worden, ... De winter komt eraan en ze gaan het blijven proberen natuurlijk.

Bovendien wordt er niks aan gedaan actieve patrouilles, zullen dus het aantal "lijken" drastisch verminderen, bovendien moeten die smeerlappen van mensenhandelaars aangepakt worden, niet alleen in Afrika, maar ook de zakenvullende advocaten en huisjesmelkers die zich verrijken op de asielindustrie, net zoals de Bordelen en illigale werkplaatsen waar die mensen "werken", moeten aangepakt worden.

Kom mij niet vertellen dat de flikken niet weten waar die mannen zitten hé... Hier 300 m achter ons appartement, staat een vervallen boerderij, waar er zo misschien wel 10 zitten... en ik kan u zeggen in de winter kan het hier vriezen dat het kraakt.

Het probleem is, dat iedereen weet dat het verkeerd gaat aflopen, maar dat niemand daar iets aan doet, terwijl de beleidsmensen heel goed weten wat er allemaal gebeurd...

Het enige wat helpt is terugsturen met een duidelijk signaal... Zodat de mensen ginder weten dat ze er hun hoop niet op moeten vestigen,

Nu lopen die daar rond met het idee, we geven een keer geld aan de lokale bandiet/smokkelaar, en ginder cashen we elke maand X euro's voor op ons gat te zitten, of met dansen of een proper werkske , tot ze hier zijn, en horen hoet het marcheert met nep riemen en nep sjakosjen te verkopen. (en voor de vrouwen zijn er andere mogelijkheden natuurlijk... )

Los het probleem dus op bij de bron : namelijk de assielzoeker industrie oprollen.

Het is bekend dat die huisjesmelkers en assieladvokaten ginder met de lokale bandieten gaan ronselen... (er is daar jaren geleden een schandaal over geweest. ) Die linkse kwieten organisaties, gaan dan wel wat betogen en keet schoppen om uitgeprocedeerden de dood in te jagen, om toch maar telkens hun eeuwige goesting te krijgen.

Het is veel humaner van ze direct terug te sturen, (met bv 500 euro in hunne zak ) en de gouden raad om nooit meer terug te komen.

Dan ze in een kamp te steken voor X maand of ze te lossen in de natuur waar ze in de georganiseerde misdaad terecht komen.

Geloof het of niet maar hier in Noord Italie staan ze met de nep Louis Vuitons en Gucci , sjakosjen , zonnebrillen, etc, gewoon te leuren op straat. Er word bij zo'n deal niks gesproken, (bewijs voor politie... en als ze u betrappen is de Boete serieus, kan oploppen tot 4000 € ik blijf daar dan ook wijselijk van weg... ) de prijs wordt ingetikt op een rekenmachine, en getoond en dan wordt er verder gemarchandeerd, ik heb het ze al regelmatig zien doen, en daar zijn soms verdomd goeie copyen bij. Dat maakt ge niet zo maar efkes, op uw naaimachientje thuis hé, ... daar zit een hele vervalsingsindustrie achter die met duizenden stuks tegelijk werkt.

Het is zo erg aan het worden, dat ge nog wel zot moet zijn om 1000 euro aan een originele uit te geven, want ge vindt ze voor 100 euro op den hoek van de straat, en vrij goe nagemaakt, (alleen van dicht, of als ge ne kenner zijt ziet ge het verschil in leder en afwerking... Mijn madam is ne kenner, ... )

Op die mannier blijft de uitbuitingsmachine rustig verder draaien, als ik zeg, stuur ze terug, dan zeg ik dat om 2 redenen.

A Europa kan niet heel Afrika in leven houden

B Die mensen worden hier misbruikt en zijn beter af in het land van herkomst. Het is zelf wraakroepend, dat er niet meer patrouilles zijn om die mensen van die boten te plukken en ze terug te brengen van waar ze komen.

Want het is veel makkelijker, om ze gewoon te laten verzuipen, tijdens de een of andere storm dan ze op te pakken en weer te sturen.

Het beste dat we kunnen doen, moesten we toch zo'n onmensen zijn is er gewoon over zwijgen, een serieus percentage overleeft de overtocht toch niet. En ze zinken diep of worden opgegeten door de vissen, en als er dan eentje aanspoelt , staat er geen naam op, of is het niet iemand die wij gaan misssen.

Dat is pas inhumaan.
Oud 4 september 2006, 12:04   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als het aan de eikels op deze thread zou liggen zou hun leven daar ook nog bij horen

Dat mijn beste is voor de meesten die het proberen, zowiezo een feit...

Als ze al niet gevangengenomen en mishandeld worden door Marokaanse of Libysiche grensbewakers, dan verdrinken ze gegarandeerd bij de oversteek.

Het is niet zo slim om met 50 man op een vlot te kruipen dat maar voor 10 man gemaakt is, als dat met een slecht motor is uitgerust, is de kans dat je het haalt al vrij beperkt, als de motor uitvalt is de kans dat je het haalt zo goed als 0.

In de zomer wordt het bloedheet, en zonder water, met zo'n bende, op elkaar komen er gegarandeerd een deel om.

In de winter als het begint te stormen, regenen etc... vallen er gegarandeerd een hoop overboord, of zinkt de volledige boot.

Meeste van die mensen kunnen niet zwemmen, trouwens, zelf als je kan zwemmen hou je het amper een paar uur uit.

Het is dus een gok die die mensen nemen, maar ik denk dat de meesten niet beseffen wat de risico's, zijn... En er zijn er maar enkele die er rijk van worden, en dat zijn die smokkelaars zelf.
Oud 4 september 2006, 13:12   #40
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk. Maar een onmiddelijke repatriëring met een hele hoop publiciteit, zoals Jozef Ostyn dat voorstelde, lijkt mij nog niet zo'n slecht idee. Het kan zelfs een win-win situatie worden, want:

1. Europa wordt niet overspoeld door een hele hoop economische vluchtelingen die het hier niet eens noodzakelijk beter zullen hebben.
2. Er wordt misschien ter plaatse, in het land van herkomst, gewerkt aan betere levensomstandigheden, zodat de mensen daar niet eens gedwongen zullen worden illegaal Europa proberen binnen te komen. Zo gaat ge ook ineens heel wat minder Afrikanen hebben, die in de Middellandse Zee of in de Atlantische Oceaan verdrinken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be