Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2006, 16:22   #21
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leerling Bekijk bericht
Wel...dat is allemaal reeds gebeurt. Het is alleen de manier waarop ! Mijn bescheiden mening, het is één pot nat..en wat die advokaat betreft..hmmm,maar dat bewijst hoe die rechterlijke macht misbruik maakt van die macht. Zeker in zaken die ze liever niet naar buiten laten komen.
kan je daar wat meer over kwijt ?
de bijzonderheden
die hmmm is me zelf welbekend ( kleine ervaring ) maar verder niet veelzeggends en achteraf heb ik mezelf gerealiseerd dat die hmmm van mij destijds niet volledig terecht was... ergens logisch ook je staat daar als betrokken partij met al je grieven ...dus je bent niet echt objectief op dat moment

want het is niet omdat je niet slaagt in je opzet dat dat onmiddelijk zou willen zeggen...hmmm
begrijp je ?

waar ik verder natuurlijk niets wil insinueren naar die hmm van jou...
die kon voor mijn part volledig terecht zijn

Laatst gewijzigd door praha : 6 september 2006 om 16:23.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 16:26   #22
leerling
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
kan je daar wat meer over kwijt ?
de bijzonderheden
begrijp je ?

waar ik verder natuurlijk niets wil insinueren naar die hmm van jou...
die kon voor mijn part volledig terecht zijn
Om het hier allemaal neer te schrijven ben ik enige uren zoet..ik stel voor
www.melissavanloo.topforums.be

Mijn hmmm,was en is nog steeds terecht..nooit geweten dat een O.R zoveel macht had !
leerling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 16:31   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk vonnis ??? Er is helemaal geen vonnis bij een internering ! En...ik zou toch denken dat een slachtoffer en of nabestaande mee mag oordelen over zijn eigen toekomst,om die al dan veilig te kunnen stellen ! Of is de toekomst van een dader dan van meer belang..o ja..die beruchte tweede kans die iedereen verdient !! Wat met de persoon in dit geval mijn kind..zij heeft van de dader geen tweede kans meer gekregen. De rol van het slachtoffer,nabestaande is levenslang...kan je van de dader niet zeggen dacht ik zo !
Geen vonnis?
Jawel wel een vonnis, maar geen strafblad terzake omdat het een internering is. Wat niet wil zeggen dat het evengoed op zijn naam komt te staan hoor.
En uw toekomst veilig stellen? Hoe, door er een x aantal jaren bij te vragen of door hem op te wachten met een geweer?
T’ is zeer spijtig dat het is gebeurd en ik leef met u mee, maar tracht er ergens in te berusten dat het recht zijn beloop heeft gehad. Of dat nu 2 jaar is of 20 jaar het zal toch nooit voldoende zijn. Het brengt uw kind nooit terug. U kan alleen verder gaan met uw leven en de dierbare herinneringen koesteren. Ik wens u alvast veel sterkte.
Oud 6 september 2006, 16:33   #24
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk vonnis ??? Er is helemaal geen vonnis bij een internering !
Mambo bedoelde dat algemeen.. peins ik
als er geen vonnis is is het eens temeer aan de orde want dan kan je verder zelfs niet speculeren over recht op 'weerwraak' ofzo
maar dit volledig terzijde

Citaat:
En...ik zou toch denken dat een slachtoffer en of nabestaande mee mag oordelen over zijn eigen toekomst,om die al dan veilig te kunnen stellen !
jij mag zoveel denken als je wilt en jij mag zelfs zoveel maatregelen nemen die je wilt
wat je natuurlijk niet zo evident is dat je zou verlangen dat jouw angst zondermeer voor waar wordt aangenomen en men (overheid etc) vervolgens naar zou handelen betreffende een andere burger
ik stel het nu even heel cru ...

want ik je best begrijpen met die angst en bovendien kan, jij het ook nog perfect bij het rechte eind hebben dat als die vrij komt je niet meer veilig bent

Citaat:
Of is de toekomst van een dader dan van meer belang..o ja..die beruchte tweede kans die iedereen verdient !! Wat met de persoon in dit geval mijn kind..zij heeft van de dader geen tweede kans meer gekregen. De rol van het slachtoffer,nabestaande is levenslang...kan je van de dader niet zeggen dacht ik zo !
om het nogmaals cru te stellen
je maakt hier gewoon te fout appelen met peren te vergelijken

Laatst gewijzigd door praha : 6 september 2006 om 16:39.
Oud 6 september 2006, 16:37   #25
leerling
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geen vonnis?
Jawel wel een vonnis, maar geen strafblad terzake omdat het een internering is. Wat niet wil zeggen dat het evengoed op zijn naam komt te staan hoor.
En uw toekomst veilig stellen? Hoe, door er een x aantal jaren bij te vragen of door hem op te wachten met een geweer?
T’ is zeer spijtig dat het is gebeurd en ik leef met u mee, maar tracht er ergens in te berusten dat het recht zijn beloop heeft gehad. Of dat nu 2 jaar is of 20 jaar het zal toch nooit voldoende zijn. Het brengt uw kind nooit terug. U kan alleen verder gaan met uw leven en de dierbare herinneringen koesteren. Ik wens u alvast veel sterkte.
Zo is het wel makkelijk..geen strafblad en nog steeds een bewijs van goed gedrag en zeden. Geen haan die er naar kraait. Hou je onnozel als je over de schreef gaat,en dan kom je er nog goed vanaf ! En geloof me maar..ik ben erin berust..maar niet in het feit dat het recht zijn beloop heeft gehad !
Oud 6 september 2006, 16:38   #26
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het hier allemaal neer te schrijven ben ik enige uren zoet..ik stel voor
www.melissavanloo.topforums.be
begrijp ik
bij gelegenheid ga ik daar misschien eens kijken (hoop ik) .. want dat gaat mij dan eveneens uren zoet houden

Citaat:
Mijn hmmm,was en is nog steeds terecht..nooit geweten dat een O.R zoveel macht had !
oki je bent dus overtuigd ervan... verder ga ik niets ontkennen ofzo

maar je moet je dan wel ook realiseren dat eens je overtuigd bent dat de zaken die je stelt in de vorige post gewoon voortvloeien uit die overtuiging

Laatst gewijzigd door praha : 6 september 2006 om 16:38.
Oud 6 september 2006, 16:44   #27
leerling
Vreemdeling

Standaard

Het enige wat ik doe is het interneringsysteem aankaarten. Ik begrijp niet dat er zo'n onderscheid gemaakt wordt..waar de grens getrokken wordt tussen ziek en niet ziek ! De ene wordt ziek verklaart na een winkeldiefstal onder invloed en zitten zo goed als levenslang in een cel ! De andere wordt ziek verklaart na een moord en krijgt binnen de kortste keren intensieve begeleiding! Ik vind hier geen logica in !
Oud 6 september 2006, 16:44   #28
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is het wel makkelijk..geen strafblad en nog steeds een bewijs van goed gedrag en zeden. Geen haan die er naar kraait. Hou je onnozel als je over de schreef gaat,en dan kom je er nog goed vanaf ! En geloof me maar..ik ben erin berust..maar niet in het feit dat het recht zijn beloop heeft gehad !
okay laten we daar dan bij houden
maar om dat nu te gaan extrapoleren naar andere gevallen toe teneinde inspraak van het slachtoffer in het vonnis te propageren ( zoals je deed in je post #20 ) is al te gek
Oud 6 september 2006, 16:51   #29
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik doe is het interneringsysteem aankaarten. Ik begrijp niet dat er zo'n onderscheid gemaakt wordt..waar de grens getrokken wordt tussen ziek en niet ziek ! De ene wordt ziek verklaart na een winkeldiefstal onder invloed en zitten zo goed als levenslang in een cel ! De andere wordt ziek verklaart na een moord en krijgt binnen de kortste keren intensieve begeleiding! Ik vind hier geen logica in !
ik begrijp dat je 'onbegrip' hebt voor de procedure in het licht van jouw case en honderden zoniet duizenden andere gevallen die (schijnbaar) kant noch wal raken met elkaar te vergelijken
en dat elke logica jou zoek is

ik hoop dat ik ook heb mogen begrijpen dat daar waar je interneringsysteem aan de kaak stelt je eigelijk zegt : de procedure tot en de verdere beoordelingen ipv de internering zelve
dat laatste zou immers zogoed als neerkomen op het compleet niet erkennen van het begrip ontoerekeningsvatbaar

Laatst gewijzigd door praha : 6 september 2006 om 16:52.
Oud 6 september 2006, 16:55   #30
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

@leerling
mijn excuses maar ik ga me even ontrekken om wat te eten
Oud 6 september 2006, 16:57   #31
leerling
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
ik hoop dat ik ook heb mogen begrijpen dat daar waar je interneringsysteem aan de kaak stelt je eigelijk zegt : de procedure tot en de verdere beoordelingen ipv de internering zelve
dat laatste zou immers zogoed als neerkomen op het compleet niet erkennen van het begrip ontoerekeningsvatbaar
En in dit geval erken ik dit niet.Moest de dader een vreemde geweest zijn zou het "mischien" makkelijker geweest zijn om het wel te erkennen.Maar daar ik hem heb lang genoeg gekend heb,ben ik er meer dan van overtuigd dat hij alles behalve ontoerekeningsvatbaar is of was. De internering is enkel uitgesproken op basis van de feiten..!

Laatst gewijzigd door leerling : 6 september 2006 om 16:58.
Oud 6 september 2006, 17:03   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergist je daar wel een beetje in.
Een internering is ook een beslissing. Het mag dan wel niet op zijn strafblad verschijnen bij bv een werkaangelegenheid, maar het staat er wel op en er wordt wel degelijk rekening mee gehouden bij andere "mogelijkse" rechtbank aangelegenheden.
En of je er goed vanaf komt met een internering valt nog sterk af te wachten.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een "normale" strafuitvoering.
Oud 6 september 2006, 17:09   #33
leerling
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je vergist je daar wel een beetje in.

En of je er goed vanaf komt met een internering valt nog sterk af te wachten.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een "normale" strafuitvoering.
In sommige gevallen is het inderdaad afwachten en zeker als ze in de vergeethoek terecht komen ! Maar zoals in alles zijn er altijd die door de mazen van het net glippen en er alleen maar voordeel uit halen. Een normale strafuitvoering zou voor deze alleen maar in hun nadeel zijn !
Oud 6 september 2006, 17:14   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In sommige gevallen is het inderdaad afwachten en zeker als ze in de vergeethoek terecht komen ! Maar zoals in alles zijn er altijd die door de mazen van het net glippen en er alleen maar voordeel uit halen. Een normale strafuitvoering zou voor deze alleen maar in hun nadeel zijn !
Dat is juist, er zitten mazen in dat net. Maar alles hangt er vanaf hoe je zelf daar aan werkt of niet.
Oud 6 september 2006, 17:30   #35
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan je dat staven ?
Stel, ik sla morgen de ruiten van je auto of woning in en jij alleen hebt dat gezien.
Leg maar klachten neer tot je een ons weegt, maar van mij zul je geen cent zien.
Wie in België de wet naast zich neerlegt is altijd bevoordeeld. Dat is 56j levenservaring!
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 17:47   #36
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in dit geval erken ik dit niet.
dat was me overduidelijk ...
Citaat:
Moest de dader een vreemde geweest zijn zou het "mischien" makkelijker geweest zijn om het wel te erkennen.Maar daar ik hem heb lang genoeg gekend heb,ben ik er meer dan van overtuigd dat hij alles behalve ontoerekeningsvatbaar is of was.
ja dat bergijp ik wel
maar kan je ook aannemen dat de slachtofferpositie op zich een grote rol speelt in iemands perspectie ?
je geeft hier nu het voorbeeld van die vreemde maar dat was ie niet voor jou...en meestal ( niet altijd ) is het geen vreemde voor het betrokken slachtoffer
je zou je dus een tweede gelijkaardige situatie moeten troosten , god laaft het uit, waarbij de dader ditmaal een vreemde zou zijn alvorens je dat objectief kan bekijken

Citaat:
De internering is enkel uitgesproken op basis van de feiten..!
dit begrijp is nu helemaal niet ... in context van al wat je gezegd hebt in je vorige posts
begrijp me niet verkeerd maar als het enkel de feiten zouden zijn is zijn internering toch ook terecht ?
waarschijnlijk bedoel je wat anders...
mag dat enige verduidelijking ?
Oud 6 september 2006, 17:55   #37
leerling
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
dat was me overduidelijk ...

begrijp me niet verkeerd maar als het enkel de feiten zouden zijn is zijn internering toch ook terecht ?
waarschijnlijk bedoel je wat anders...
mag dat enige verduidelijking ?
De internering was voor dag één reeds duidelijk..aangezien de feiten ! De O.R was er niet vanaf te brengen eender wat er ook naar voren gabracht werd ! Er werd op dat moment niet naar de persoon die de feiten gepleegd heeft gekeken ,enkel maar naar wat hij aangericht had ! Enfin..er werd blindelings gevolgd naar wat de O.R naar voren bracht.Ondanks mijn vraag om het openbaar te maken,een jury te laten oordelen,vond de O.R het niet raadzaam,het onmenselijk om de maatschappij hier mee op te zadelen !
Oud 6 september 2006, 17:58   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als men bedenkt dat die Al Ouid (of hoe heet 'm) ook ontoerekeningsvatbaar werd verklaard na zijn vorige verkrachtingen, terwijl de dokter hem op een paar jaar had "genezen", dan weet je het wel hé.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 18:02   #39
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij strafuitvoering kan er ook wat mis gaan
die 'mazen' in het net bij internering zijn dan de verkeerde interpretatie ,redenen legio, bij een assisenzaak waar men teveel verzachtende omstandigheden zou rekenen of gewoon vrijspraak omwille van de omstandigheden

neem nu die vrouw, geloof ik, al enige tijd geleden, die daar voor moord ( dat was immers net de vraag daar ) op haar zoon berecht werd en uiteindelijk vrijgesproken werd omwille van 'onweerstaanbare drang' ofzo , ik had er alvast nog nooit van gehoord ... dat heeft menige vragen doen rijzen
Oud 6 september 2006, 18:06   #40
Mael PS
Vreemdeling

Mael PS's schermafbeelding

Standaard

Geïnterneerd worden, met statuut van gevangene? Hij zit zijn straf uit, maar krijgt wel de nodige (psychiatrische) hulp.
Als iets dergelijks niet bestaat zou het er in ieder geval dringend van moeten komen.
Mael PS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be