Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 7 september 2006, 02:42   #21
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
ze hebben me niet opgeroepen. Indien ze dat zouden doen dan moet ik hen zeggen dat ik als overtuigd VB'er mensen zal sturen in de richting van VB stem. De oudjes die niet met die stemcomputer kunnen werken en zo. Ik denk dat ik rap bijzitter af zou zijn.
Ja, we weten nu onderhand wel dat je als VB'er een en al slachtoffer bent.
Citaat:
Ik wil wel mijn burgerplicht doen en zo een verwaand kwastje van een kranteredacteur tijdens de verkiezingsshow opzij duwen en een "analyse" geven van het resultaat dat iets dichter staat bij wat de mensen die dag wilden zeggen. In plaats van een nieuw woordje uit te vinden (verzuring is van 2004 en is uitgewerkt).
'De mensen' is ook van 2004. En van Stevaert.
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 7 september 2006, 03:45   #22
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Flaminganten en electorale fraude, 't zit precies wel dicht bij elkaar.
Zou ik hem binnentrappen of niet? De keeper is al uit zijn goal!
Oud 7 september 2006, 07:30   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Flaminganten en electorale fraude, 't zit precies wel dicht bij elkaar.

Waarom zou je je houden aan de wetten van een land dat je niet erkent...

Maar ik denk eerder dat we dat in ander kampen moeten gaan zoeken, die nogal berucht zijn om gefoefel.
Herr Flick is offline  
Oud 7 september 2006, 07:32   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
ze hebben me niet opgeroepen. Indien ze dat zouden doen dan moet ik hen zeggen dat ik als overtuigd VB'er mensen zal sturen in de richting van VB stem. De oudjes die niet met die stemcomputer kunnen werken en zo. Ik denk dat ik rap bijzitter af zou zijn.

Bovendien kunnen ze me niet dwingen. Ik sta in de week op om 9 uur en ga niet op zondag vroeger opstaan. Ze verzinnen maar wat anders. Ik wil wel mijn burgerplicht doen en zo een verwaand kwastje van een kranteredacteur tijdens de verkiezingsshow opzij duwen en een "analyse" geven van het resultaat dat iets dichter staat bij wat de mensen die dag wilden zeggen. In plaats van een nieuw woordje uit te vinden (verzuring is van 2004 en is uitgewerkt).

Jazeker, ge zegt dat dan beter niet, en gaat effectief oudjes helpen bij het uitbrengen van hun stem...
Herr Flick is offline  
Oud 7 september 2006, 08:24   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Zou ik hem binnentrappen of niet? De keeper is al uit zijn goal!
ge gaat toch niet over belgicisten en gebrek aan gevoel voor humor beginnen
Anna List is offline  
Oud 7 september 2006, 08:34   #26
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
1) Waarom zouden workaholics (6/7 werken, stoer hoor!) een voorkeursbehandeling moeten krijgen? En nog veel degoutanter: waarom zou een werkloze moeten opdraaien voor uw afwijking? Ga deeltijds werken zoals ieder zinnig mens, dan schept u ook nog banen! Wilt u dat niet, ook goed. Maar kom dan niet klagen dat u ocharme één keer opgeroepen wordt op een zondag om uw burgerplicht te doen.

2) Ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar het was bitter weinig.

3) Burgerplicht verdomme! Hoeveel generaties hebben niet gestreden voor het algemeen enkelvoudig stemrecht?
1) Is de vraag niet, waarom mogen mensen die zich harder inzetten dan anderen( werklozen bvb) niet eens met enige gemoedelijkheid bejegend worden?

3) Hoeveel mensen hebben niet gestreden voor het fascisme? Laat ons wel wezen, dit is een emotioneel argument dat mooi klinkt, maar dat is het dan ook. Tegenwoordig met pc, internet, tele-voting, sms,.... kan dat stemmen gerust hervormd worden tot een systeem waarbij er niet meer op zulk een achterhaalde manier gestemd moet worden. Dat er een paar burgers op een lijstje namen aankruisen in het lokale dorpsschooltje gaat heus een werkelijk goed geplande fraude niet tegengaan hoor.
Oud 7 september 2006, 10:03   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Hun rijk loopt echter ten einde het mijne is tegenwoordige EN toekomstige tijd.
Yeah, dream on, loser!

Heb jij trouwens niks productievers te doen?
drosophila is offline  
Oud 7 september 2006, 10:10   #28
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby Bekijk bericht
1) Is de vraag niet, waarom mogen mensen die zich harder inzetten dan anderen( werklozen bvb) niet eens met enige gemoedelijkheid bejegend worden?

3) Hoeveel mensen hebben niet gestreden voor het fascisme? Laat ons wel wezen, dit is een emotioneel argument dat mooi klinkt, maar dat is het dan ook. Tegenwoordig met pc, internet, tele-voting, sms,.... kan dat stemmen gerust hervormd worden tot een systeem waarbij er niet meer op zulk een achterhaalde manier gestemd moet worden. Dat er een paar burgers op een lijstje namen aankruisen in het lokale dorpsschooltje gaat heus een werkelijk goed geplande fraude niet tegengaan hoor.
1) Omdat die uitslovers al beloond werden in de vorm van een loon, bedrijfswagen,... waarom zouden die nog eens moeten vrijgesteld worden van hun verdomde burgerplicht? Bovendien is het schandalig om te beweren dat werklozen zich "minder inzetten".

3) a. Klein verschil is, dat de strijd voor stemrecht een emanciperende strijd was. Kan je van het fascisme moeilijk zeggen.
3) b. Ik vind dat dat moet kunnen, zo'n ritueel. 't Is nu niet dat er elke week verkiezingen zijn, hé.

Laatst gewijzigd door drosophila : 7 september 2006 om 10:11.
drosophila is offline  
Oud 7 september 2006, 10:34   #29
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

'k zie der al ferm naar uit. Iedereen gaat weer gewonnen hebben, hilariteit troef!!
Maar langs de andere kant ook diep droevig dat er met de verkregen signalen niets gedaan wordt....
lantjes is offline  
Oud 7 september 2006, 11:08   #30
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Bovendien is het schandalig om te beweren dat werklozen zich "minder inzetten".
Waarom? Ik heb niets tegen werklozen, iedereen kan werkloos worden, maar op het moment dat je werkloos bent , VRAAG je aan de maatschappij ipv bij te dragen. Daar is niets schandaligs aan dat ik dat opmerk.

Citaat:
Ik vind dat dat moet kunnen, zo'n ritueel. 't Is nu niet dat er elke week verkiezingen zijn, hé.
Verkiezingen als ritueel...
Oud 7 september 2006, 11:29   #31
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
1) Vind je dit een goede zaak? Zelf werk ik 6/7 , zondag is mijn vrije dag, roepen ze niet beter een werkloze op ipv mij?

2)Wat verdien je hiermee? Wie vond het aangenaam?

3)wie gaat plichtsbewust, wie gebruikt truukjes om eronderuit te komen?
Als voorzitter en bijzitters zou men beter gewoon ambtenaren gebruiken en de gewone burger gewoon met rust laten.

Het probleem is echter, als men allemaal ambtenaren neemt dat het heel traag gaat gaan en dat men dan 3-maal zoveel stembureau's nodig heeft of de stemgang over 3 dagen zou moeten spreiden. Een ambtenaar is immers niet gewoon om te werken.

Als je trouwens niet wil zitten bestaat er een heel eenvoudig trukje voor : je doet een t-shirt aan met het logo van het VB. Je mag direct terugkeren naar huis toe.

Laatst gewijzigd door Geertje : 7 september 2006 om 11:31.
Geertje is offline  
Oud 7 september 2006, 11:40   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom? Ik heb niets tegen werklozen, iedereen kan werkloos worden, maar op het moment dat je werkloos bent , VRAAG je aan de maatschappij ipv bij te dragen. Daar is niets schandaligs aan dat ik dat opmerk.
Je merkte iets anders op dan wat je nu insinueert. Je beweerde dat werklozen "minder inzet" vertonen.

Citaat:
Verkiezingen als ritueel...
wat is daar mis mee?
drosophila is offline  
Oud 7 september 2006, 11:59   #33
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yeah, dream on, loser!

Heb jij trouwens niks productievers te doen?
Om elf uur 's morgen aan je pc zitten? Ofwel ben jij nog student, oftewel klopt hier zelf iets niet met die productiviteit
Oud 7 september 2006, 12:00   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om elf uur 's morgen aan je pc zitten? Ofwel ben jij nog student, oftewel klopt hier zelf iets niet met die productiviteit
Sommigen onder ons hebben de mogelijkheid om op het werk aan internet te kunnen.
Oud 7 september 2006, 12:37   #35
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben dan ook niet iemand die zit op te scheppen dat ze 6 dagen op 7 werkt.
drosophila is offline  
Oud 7 september 2006, 13:59   #36
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik ben dan ook niet iemand die zit op te scheppen dat ze 6 dagen op 7 werkt.
Op te scheppen? Ik schetste slechts de situatie.... En ja, je kan héél hard werken en toch eens de tijd hebben om 5 seconden naar een forum te surfen hoor....
Oud 7 september 2006, 14:11   #37
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Je merkte iets anders op dan wat je nu insinueert. Je beweerde dat werklozen "minder inzet" vertonen.
Een ongelukkige woordkeuze mijnerzijds dan, excuus.

Citaat:
wat is daar mis mee?
Gaat het je nu om grootse principes of om folklore? Je kan toch niet ontkennen dat er ondertussen middelen voorhande zijn die voorzitters, bijzitters,... allemaal overbodig maken? Iedereen thuis stemmen aan de pc, via een systeem zoals pc-banking bvb.
Oud 7 september 2006, 16:21   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Ja, we weten nu onderhand wel dat je als VB'er een en al slachtoffer bent.
We nemen alles een beetje te serieus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 september 2006, 17:09   #39
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gaat het je nu om grootse principes of om folklore? Je kan toch niet ontkennen dat er ondertussen middelen voorhande zijn die voorzitters, bijzitters,... allemaal overbodig maken? Iedereen thuis stemmen aan de pc, via een systeem zoals pc-banking bvb.
Waarom zou een groots principe niet geritualiseerd mogen/kunnen worden? verkiezingen als feestdag: het ritueel van het stemmen zélf in de voormiddag, dan eff 't gras afrijden, en 's avonds met de vrienden voor de buis de uitslag volgen - en zien dat de fascisten alwéér vooruit gaan. En na nog een Duvel of twee plannen maken om voorgoed te emigreren. Om 's ochtends weer volle moed te beslissen dat de gedegoutteerden beter blijven, i.p.v. de speeltuin aan de degouttanten over te laten.
drosophila is offline  
Oud 7 september 2006, 17:10   #40
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nultolerantie voor spijbelaars stembureau

Het gerecht zal onwettig afwezigen in stem- en telbureaus bij de verkiezingen eensgezind en zonder pardon vervolgen. Dat bericht De Standaard donderdag.

Het college van procureurs-generaal is van oordeel dat de magistratuur nog voor de verkiezingen een duidelijk signaal moet geven aan iedereen die wordt opgeroepen om op zondag 8 oktober een stem- of telbureau te komen bemannen. "Tenzij er ernstige redenen zijn voor afwezigheid, zullen er vervolgingen worden ingesteld. Het signaal van de procureurs-generaal zal daarover geen twijfel laten bestaan. Ze vinden dat het onderwerp bijzondere aandacht verdient", citeert de krant een advocaat-generaal die verbonden is aan het Brusselse parket-generaal.
(Belga 09:39)
drosophila is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be