Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 07:22   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
M.a.w. investeringen in punaises voor de volgende gordel?
Ja ook weer zo'n goei, 't is te hopen dat ze da stuksken advocaat van mijn voeten die ze daar gepakt hebben eens goe vijzen in de krombank...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 07:34   #22
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Euhm. Als ik mij niet vergis wordt er opgeroepen voor verdraagzaamheid, tegen racisme en tegen zinloos geweld; Nergens wordt de naam van het VB vernoemd, er is zelfs geen sprake van extreem-rechts. Ik dacht dat het VB een verdraagzame, niet-racistische en geweldloze partij was, waarom moeten ze zich dan aangevallen voelen?
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 07:35   #23
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Televisiespotje roept vanaf 22 september op tot verdraagzaamheid

BRUSSEL - Vanaf 22 september zal op heel wat zenders een televisiespotje te zien zijn dat oproept voor meer verdraagzaamheid en dat de 0110-concerten promoot. Bijna alle Belgische zenders ondersteunen het initiatief en stelden enthousiast zendtijd ter beschikking, aldus een mededeling.
Het spotje is een initiatief van een aantal mensen uit de filmsector in samenwerking met CFP-Belgium, de vereniging van reclamefilmproductiehuizen. Het spotje roept op voor meer verdraagzaamheid en moet de mensen warm maken om massaal aanwezig te zijn op de 0110-concerten. Die concerten voor verdraagzaamheid, tegen extremisme, tegen racisme en tegen zinloos geweld hebben plaats op 1 oktober in Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi.

Vanaf 22 september is een 30-seconden versie van het spotje te zien op verschillende Belgische televisiezenders waaronder Eén, Canvas, VTM, Kanaal2, JimTV, VT4, VijfTV, RTL, MTV/TMF, Arte en zowat alle regionale Vlaamse zenders. Het spotje wordt zondag 10 september in het centrum van Brussel opgenomen. ((BELGA))06/09/2006

Dit is de totale waanzin...
Onder de dekmantel van de strijd tegen zinloos geweld enr acisme... eigenlijk een massale mediacampgane voeren tegen één partij. En dat kom je te weten als je naar de site surft.
De tegenstanders weten dat het over een campagne tegen het Belang gaat.
De voorstanders weten dat het over een campagne tegen het Belang gaat.
Het volk zal het geweten hebben.
Overkill is good for us.

Laatst gewijzigd door stab : 7 september 2006 om 07:36.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 07:45   #24
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
eerlijk gezegd, eigenlijk zou een peiling net voor de spotjes, en een peiling erna wel eens interresant kunnen zijn...
Oud 7 september 2006, 07:46   #25
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik heb tot nu toe altijd neutraal tegenover die concerten gestaan omdat het VB mij eerlijk gezegd koud laat. Maar na het bekijken van dit clipje is dit veranderd.

http://www.youtube.com/watch?v=5aCGERPYtD0

Alles gaat nog ewa tot 1m30. Dan komt het typetje terug buiten, zegt dat het tijdens die concerten met een vuilbak zal klaarstaan voor iedereen die er een CD in zal werpen van die artiesten in ruil voor een (citaat)frisse Vlaaaamse pint(einde citaat).

Hoe moet ik dit nu interpreteren? Ik interpreteer dit nu niet als concerten pro verdraagzaamheid. Ik interpreteer dit nu niet als concerten tegen het Vlaams Belang. Maar ik interpreteer dit nu als het gelijkschakelen van Vlaanderen met onvderdraagzaamheid.

Wedden dat Barman het op die manier ooit nog tot baron schept?
Oud 7 september 2006, 07:48   #26
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

en mocht er nu eens een alarm zijn tijdens die concerten......tzal rap gedaan zijn...
Urban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 09:49   #27
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
was toch voorspelbaar.
Ze zullen alles inzetten om het VB klein te krijgen.
Hetgeen er enkel in zal resulteren dat het VB nóg groter en machtiger tevoorschijn komt!

Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 09:52   #28
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ze hadden inderdaad beter dat geld gebruikt om het Vlaams-nationalisme belachelijk te maken want dat is ook toch ook onverdraagzaamheid.
Tegen ten laatste 2011 is het onstaatje belgikske voltooid verleden tijd, en is de Democratische Republiek Vlaanderen een vaststaand feit. Daar zullen flauwekul en (s)linkse propaganda geen fluit aan veranderen .

Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 09:55   #29
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Ze hadden inderdaad beter dat geld gebruikt om het Vlaams-nationalisme belachelijk te maken want dat is ook toch ook onverdraagzaamheid.
Dat hebben ze gedaan, cfr. de Vlaamse pint...
Oud 7 september 2006, 09:57   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Belgisch evenement. Voorbode van het nieuwe unitarisme misschien. Weg met het VB, weg met flamingantisme en leve het unitaire België !

Ouaarde landgenoot, je bent aan het dromen. Réver.

Unitair belgië mijn kloten.
Oud 7 september 2006, 09:57   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Euhm. Als ik mij niet vergis wordt er opgeroepen voor verdraagzaamheid, tegen racisme en tegen zinloos geweld; Nergens wordt de naam van het VB vernoemd, er is zelfs geen sprake van extreem-rechts. Ik dacht dat het VB een verdraagzame, niet-racistische en geweldloze partij was, waarom moeten ze zich dan aangevallen voelen?
De uitspraken van de barman ik kwestie liegen er niet om natuurlijk...

De doorsnee VB er is iets minder naiëf dan de doorsnee linkse wereldverbeteraar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 09:58   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Televisiespotje roept vanaf 22 september op tot verdraagzaamheid

BRUSSEL - Vanaf 22 september zal op heel wat zenders een televisiespotje te zien zijn dat oproept voor meer verdraagzaamheid en dat de 0110-concerten promoot. Bijna alle Belgische zenders ondersteunen het initiatief en stelden enthousiast zendtijd ter beschikking, aldus een mededeling.
Het spotje is een initiatief van een aantal mensen uit de filmsector in samenwerking met CFP-Belgium, de vereniging van reclamefilmproductiehuizen. Het spotje roept op voor meer verdraagzaamheid en moet de mensen warm maken om massaal aanwezig te zijn op de 0110-concerten. Die concerten voor verdraagzaamheid, tegen extremisme, tegen racisme en tegen zinloos geweld hebben plaats op 1 oktober in Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi.

Vanaf 22 september is een 30-seconden versie van het spotje te zien op verschillende Belgische televisiezenders waaronder Eén, Canvas, VTM, Kanaal2, JimTV, VT4, VijfTV, RTL, MTV/TMF, Arte en zowat alle regionale Vlaamse zenders. Het spotje wordt zondag 10 september in het centrum van Brussel opgenomen. ((BELGA))06/09/2006

Dit is de totale waanzin...
Onder de dekmantel van de strijd tegen zinloos geweld enr acisme... eigenlijk een massale mediacampgane voeren tegen één partij. En dat kom je te weten als je naar de site surft.
Het is inderdaad vrij beschamend.

Maar niet getreurd. Al hun inspanningen ten spijt, ik verwacht toch een nieuwe zwarte zondag.
Oud 7 september 2006, 10:04   #33
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De uitspraken van de barman ik kwestie liegen er niet om natuurlijk...

De doorsnee VB er is iets minder naiëf dan de doorsnee linkse wereldverbeteraar.
Dit hele evenement veroordelen op basis van de weinig genuanceerde uitspraken van één (1) van de initiatiefnemers is een beetje gemakkelijk. Zelf heb ik een gezonde aversie tegen Barman en je zal mij niet zien op het 0110 evenement omdat het gewoonweg om slechte muziek gaat MAAR wanneer de boodschap achter de optredens een positieve is dan kan men op mijn sympathie rekenen.

De tenen zijn trouwens zeer lang want nu stuurt het VB ook al brieven naar brave burgers die 'straat zonder haat' affiches aan hun raam hebben hangen. Dat initiatief zou ook anti-VB zijn. Tenzij ik iets gemist heb is in deze hele campagne de naam van het VB of zelfs maar de term extreem-rechts niet gevallen. En zich toch aangevallen voelen.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 7 september 2006 om 10:04.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:13   #34
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zenders schenken de zendtijd.... Ook de openbare omroep dus.

En het concert zelf wordt al gesponsord door de natiionale loterij...

ik denk dat mocht dit gebeuren in één of ander derdewereldland dat men dan van uit europa de verkeizingen ongeldig zou verklaren. ik voel me echt inwoner van een dictatoriale bananenrepubliek.
hop, en nu terug bij de schooldirecteur gaan zagen dat je niet mag meespelen omdat je alle andere kindjes beledigd hebt

of nog beter... ga in een derdewereldland wonen - we zullen eens zien hoe lang het duurt eer je wenend als een klein kind en met de apenstaart tussen de benen terug naar je vlaamsche roots afzakt

god'speed
Oud 7 september 2006, 10:14   #35
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf heb ik een gezonde aversie tegen Barman en je zal mij niet zien op het 0110 evenement omdat het gewoonweg om slechte muziek gaat...
...zegt iemand die death metal als het summum van muzikaal kunnen beschouwt...

bob'speed
Oud 7 september 2006, 10:16   #36
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
...zegt iemand die death metal als het summum van muzikaal kunnen beschouwt...

bob'speed
Als je dan toch een statement wil maken kan je het maar beter luidruchtig doen
Oud 7 september 2006, 10:42   #37
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:

Als 60% op dit forum al maar denkt dat aparte vluchten voor moslims mogelijk is of het terrorisme zou tegenhouden, zou ik niets durven te zeggen over de naieviteit van 'de doorsnee linkse wereldverbeteraar'.

Laatst gewijzigd door Jéhan : 7 september 2006 om 10:45.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:45   #38
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:

Tom Barman heeft in knack ooit een interview gegeven over de komende concerten. In koeien van letters stond er "we plannen concert tegen vlaams belang" of iets in die aard. Er bestaat een foto van maar ik vind geen link meer terug. Kan er iemand de foto uit knack hier posten aub?

Hetgeen u zegt van "waarom voelen ze zich aangevallen?" heb ik al her en der gehoord. Barman heeft echter wel degelijk gezegt dat het tegen "extreem-rechts" was en tegen vlaams belang. Nu heeft hij precies zijn kak terug ingetrokken en is het een festival voor "verdraagzaamheid". Misschien was hij bang moesten die concerten onder de naam van "anti-vb" concert doorgaan, dat hij niet zoveel steun ging krijgen van media, want dat zou te duidelijk en te gevaarlijk zijn. Een cover up was nodig zeker? Als je merkt dat er voor dit festival reclame zal worden gemaakt op tv, er in het volk dagelijks een interview staat met een groep die zal optreden op dat festival, als de nationale loterij de boel geld geeft.....

Bovendien heet het 0110 concert van gent "stem vree wijs". Dat wil toch ook iets zeggen? Dat ze dan eens de definitie geven van "wijs" in die context he. Onder het mom van "concert voor verdraagzaamheid" werkt de overheid mee met die muzikanten om een stemadvies te geven aan de mensen (maw, stem niet voor vb). Men mikt op de mensen die zich niet met politiek bezig houden. Er zijn genoeg meelopers die anti-vb ofzo zijn omdat hun favoriete artiesten of vrienden een anti-vb houding hebben. Nu zeg ik niet dat iedereen zo is, maar je kunt toch niet ontkennen dat er zulke mensen zijn? Uiteraard zal dit gelden voor alle strekkingen, zowel voor rechts & links.

Het is eigenlijk allemaal best wel grappig, dat gekronkel, die hypocrisie.

Allemaal voor die verkiezingen.....pffff politiek is een smerig spel. Het interesseert me enorm veel, maar tegelijk haat ik het.

Laatst gewijzigd door Schavuit : 7 september 2006 om 10:49.
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:49   #39
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw totalitair nazi-regime, zeker?

Hans1 jij bent onverdraagzaam, alhoewel u het tegengestelde beweerd!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 10:50   #40
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
Tom Barman heeft in knack ooit een interview gegeven over de komende concerten. In koeien van letters stond er "we plannen concert tegen vlaams belang" of iets in die aard. Er bestaat een foto van maar ik vind geen link meer terug. Kan er iemand de foto uit knack hier posten aub?
Ik herhaal; je kan niet het hele initiatief afschieten omwille van de domme uitspraken van één van de initiatiefnemers.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be