![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
dus de eindigheid ervan wordt eens temeer benadrukt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() teneinde je renoveringswerken te kunnen financieren... te beschouwen als uitgekeerde premie van het rampenfonds Laatst gewijzigd door praha : 10 september 2006 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niettemin is het aandeel voor de productie van energie globaal op wereldvlak nog steeds het grootst ondanks het stijgende aantal kerncentrales her en der... dus hier ligt nog wat hoop en de vraag is nog steeds stijgende in alle drie de toepassingsgebieden, de acceleratie is echter lichtjes dalende dacht ik, zover ik me het nog meen te herinneren, La Chunga maar ik zoek het even op ... 'k heb daar in een gelijkaardige topic ooit wat gegevens over gevonden hier alvast één link1 wat betreft de toename van de vraag hier eentje, vrij recent wat betreft de conclusie hoeveel jaren nog ps. dat van die procentuele verdeling bind ik niet meteen... doe ik dat nog alsnog dan post ik het hier in het topic wel gelijk Laatst gewijzigd door praha : 10 september 2006 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nog niet zo heel lang geleden heb ik wat gelezen over het gebruik van positronen ( antie-deeltje van een elektron ) om energie te winnen die positronen kunnen gewonnen worden uit het verval van neutrinos ( of beter ant- neutrinos dacht ) waarmee de aarde gebombardeerd wordt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de aardolie betreft, de oliemaatschappijen moet regelmatig hun GESCHATTE voorraden bij stellen. En dit steeds in neerwaartse richting. Laatst gewijzigd door Jantje : 10 september 2006 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eindigheid is logisch, maar is zo ver van nu dat men nagenoeg zeker weet dat andere factoren, zoals bijvoorbeeld de verwarming van het klimaat, veel sneller de mens zal doen overgaan naar niet-fossiele energiebronnen dan de eindigheid van deze laatste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk...
laat ik het zo stellen : het benadrukt eens temeer dat de eindigheid in zicht is ![]() Citaat:
ik weet niet goed wat je daarmee wilt zeggen ? in één van die artikeltjes is sprakere van meerder generaties voorraad zo is het ook bij de dreiging van de opwarming...met dat verschil dat doemscenarios ( men weet het niet echt ) wijzen op het irrevisibel karakter eens je een bepaalde grens voorbij bent stel je dan nog voor dat die dreiging de mens sneller zal doen overgaan naar niet-fossiele bandstoffen ( bedenking hier ... want dat is niet de issue bij deze problematiek ) gaat dat de zaken versnellen denk je ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't gaat 'm over 'gevangen' neutrinos ( elektron neutrino om precies te zijn ) die via beta-verval positronen opleveren en eventueel andere positronen onstaan bij andere nucleaire reacties die positronen kunnen op hun beurt weer annihileren met elektronen waarbij aanzienlijk wat energie uit voortkomt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot mijn grote spijt, trouwens. We kunnen verder gaan met de nooit-afbrekende nepproducten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zelfs een commoditeit die niet aleen niet piekt, maar die voortdurend toeneemt en ook noodzakelijkerwijs voortdurend moet blijven toenemen voor het ondersteunen van de eeuwigdurende groei en expansie, de waanzinnige droom van de vrije kapitaalmarkt... De gevolgen zullen rampzalig zijn, en je zal niet moeten wachten tot de zon opgebrand is om het zelf vast te stellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het overigens nu ook weer zo slecht niet, net onder de armoededrempel, de welvaartstaat ligt nog niet volkomen plat onder jullie gestook. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 september 2006 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://www.eia.doe.gov/emeu/aer/pdf/pages/sec2_2.pdf Dit is de verdeling van het totale energieverbruik, ook in de VS. In een interview met een expert, ook over de VS, zei die man dat 17% van de olie gebruikt wordt in de voedingsindustrie en 65% voor transport. Hier heb ik uiteraard geen bron voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Om die 5.75% bio brandstof in de gewone brandstoffen te mengen, zoals Europa wil, moeten we in Vlaanderen letterlijk de helft van het landbouwareaal beplanten met energiegewassen. Dat geeft wel een idee van vraag/aanbod. Het is inderdaad mogelijk de chemische industrie op hernieuwbaar geproduceerde chemicaliën te laten draaien, maar de technologie om zulke reusachtige hoeveelheden te produceren is er nog niet.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en de technologie om voldoende biogas te winnen is weldegelijk gekent, maar men is nog steeds niet bereid deze te gebruiken en te winnen voor het doeleinde waar hij het meest geschikt voor is. Namelijk een verbrandingsmotor laten draaien. Het probleem voor vaderke staat is dat IEDEREEN deze op een simpele manier goedkoop zelf kan winnen op een kleine oppervlakte. Maar men dit nu af doet als afvalverwerking en mestverwerking. En de bevolking blijft verplichten om benzine en diesel te kopen waar vaderke staat immense belastingen op int. |
|
![]() |
![]() |