Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 7 september 2006, 21:49   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zat laatst op een bus van Doel naar Linkeroever en daar zaten 3 Roma-dames die met hun drietjes acht plaatsen in beslag namen.
En hadden anderen geen plaats?
Ik zet vaak ook m'n rugzak op een bank voor me en m'n benen op die naast mij, als iemand plaats nodig heeft of het vraagt, doe ik daar wel iets aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Het meest humane wat die kinderen kan overkomen is dat ze samen met hun uitgeprocedeerde familie zo snel mogelijk worden uitgewezen.
Worst joke ever !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Die mensen zijn hier illegaal en overtreden dus evenzeer de wet.
Kinderen die de wet overtreden omdat ze bestaan en met hun familie samenleven?
En ergens zijn en willen wonen is geen misdaad ! Mensen als illegaal bestempelen is dan ook zeer kinderachtig en inhumaan.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 september 2006 om 21:50.
StevenNr1 is offline  
Oud 7 september 2006, 21:53   #22
Cynical Ice
Lokaal Raadslid

Cynical Ice's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Cynical Ice
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En ergens zijn en willen wonen is geen misdaad ! Mensen als illegaal bestempelen is dan ook zeer kinderachtig en inhumaan.
Schaf dan maar meteen de hele asieprocedure af en laat ze zo binnen, want dat is ook inhumaan!
Cynical Ice is offline  
Oud 7 september 2006, 21:58   #23
StevenNr1

Standaard

Inderdaad.

Of hoe we niet met onschuldige medemensen omgaan !
StevenNr1 is offline  
Oud 7 september 2006, 22:02   #24
Cynical Ice
Lokaal Raadslid

Standaard

Mijn sarcasme ontgaat u precies...
Cynical Ice is offline  
Oud 7 september 2006, 22:04   #25
StevenNr1

Standaard

Nee, ik had alleen geen goesting om er rekening mee te houden

(Btw: ik ben niet achterlijk )
StevenNr1 is offline  
Oud 7 september 2006, 22:07   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hadden anderen geen plaats?
Ik zet vaak ook m'n rugzak op een bank voor me en m'n benen op die naast mij, als iemand plaats nodig heeft of het vraagt, doe ik daar wel iets aan.
Worst joke ever !
Het wordt hoog tijd dat u ook leert u te gedragen in een openbare plaats. U moet er niet van uit gaan dat anderen moeten vragen om een plaats te krijgen, u bent maar één mens en hebt dus recht op één plaats in het openbaar vervoer.
Vergeet ook niet dat Roma zigeuners zijn. De meeste zigeuners willen geen vaste woonplaats. Zij willen niet onderworpen zijn aan de wetten van een bepaald land. Zo gauw zij zich laten leiden door regeltjes en zich voegen naar allerhande administratieve voorschriften, verliezen ze dat wat hen tot zo een speciaal volk maakt : onvoorwaardelijke vrijheid.
Oud 7 september 2006, 22:13   #27
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik had alleen geen goesting om er rekening mee te houden

(Btw: ik ben niet achterlijk )
Dus moeten die roma kinderen die te weinig Nederlands kennen en kennis zomaar gedropt worden in scholen waar ze niet kunnen volgen. Voor de andere kinderen is er ook een gevolg, ze krijgen het onderwijs niet dat ze moeten krijgen doordat de leerkrachten al hun moeite in die roma-kinderen moeten steken

Ik noem dit inhumaan.
Vorenus is offline  
Oud 7 september 2006, 22:17   #28
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus moeten die roma kinderen die te weinig Nederlands kennen en kennis zomaar gedropt worden in scholen waar ze niet kunnen volgen. Voor de andere kinderen is er ook een gevolg, ze krijgen het onderwijs niet dat ze moeten krijgen doordat de leerkrachten al hun moeite in die roma-kinderen moeten steken

Ik noem dit inhumaan.
Meer middelen voor het wegwerken van taalachterstand kan al helpen. Als het om zeer jonge kindjes gaat valt de kloof misschien nog mee en ik weet niet in hoeverre die roma-kinderen een taalachterstand hebben, nu ja, waarschijnlijk wel natuurlijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U moet er niet van uit gaan dat anderen moeten vragen om een plaats te krijgen, u bent maar één mens en hebt dus recht op één plaats in het openbaar vervoer.
Zolang er niemand anders een plaats te kort komt, zie ik geen probleem, zeker niet als ik bijv. gewoon een rugzak op de plaats naast me plaats.
Citaat:
Zij willen niet onderworpen zijn aan de wetten van een bepaald land.
Sinds wanneer is beleefdheid op de bus in een wet gegoten?
StevenNr1 is offline  
Oud 7 september 2006, 22:19   #29
Cynical Ice
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Sinds ge boetes kunt krijgen als ge niet opstaat voor alles wat ouder is dan u en gehandicapt en weet ik veel wa nog
Cynical Ice is offline  
Oud 7 september 2006, 22:20   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Die mensen overtreden al langer Belgische wetten door hier illegaal te verblijven. Het ware beter dat ze reeds veel eerder verwijderd waren.
Welke WET. Daar het Roma's zijn hebben zij waarschijnnlijk niet eens asiel aangevraagd en kunnen dus niet afgewezen zijn. Trouwens van waar komen deze Roma's, vab binnen of buiten de EU?

En dan komt er bij dat hun ouders een wet overtreden en dat geeft blijkbaar iedereen het recht om hogere wetten te overtreden.

Wat is het volgende, ze vogelvrije verklaren. Dieren worden blijkbaar beter beschermt en behandeld dan kinderen.

En dat de scholen deze kinderen maar al te graag inschrijven ligt aan de Vlaamse regering, want per 4�*5 anderstalige kinderen krijgen zij een leerkracht extra. Ik ken zo een school die 5 Chinese kinderen heeft ingeschreven als anders talige om die leerkracht te kunnen houden. Dit ondanks het feit dat deze kinderen zelfs geen andere taal kennen.

Dus voor je je afgeeft op kinderen denk maar eens goed na over wie er werkelijk in fout is en wat er in werkelijkheid gebeurt, inplaats van een misdaad aan te prijzen.
Jantje is offline  
Oud 7 september 2006, 22:21   #31
StevenNr1

Standaard

@Cynical Ice: Oei ja, euh w/e, ik zie plaats maken op de bus toch als elementaire beleefdheid, ik zou niet weten waarom romavrouwtjes daar anders over denken, zo beter?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 september 2006 om 22:22.
StevenNr1 is offline  
Oud 7 september 2006, 22:27   #32
Cynical Ice
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
@Cynical Ice: Oei ja, euh w/e, ik zie plaats maken op de bus toch als elementaire beleefdheid, ik zou niet weten waarom romavrouwtjes daar anders over denken, zo beter?
Twas al helemaal geen onderwerp om over te zagen
Ik zet ook mijne rugzak naast mij, maar als er veel volk op komt dan doe ik da meteen weg. Komt er een oud besje op, dan ga ik ook rechtstaan (der heeft mij s eentje bijna letterlijk van de bank gesleurd omda ik ni snel genoeg was, dus ik ben ook een beetje vermindert in mijn elementaire beleefdheid daar tegenover, maar kom). Tis maar hoe ge opgevoed zijt.
Cynical Ice is offline  
Oud 7 september 2006, 22:31   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer middelen voor het wegwerken van taalachterstand kan al helpen. Als het om zeer jonge kindjes gaat valt de kloof misschien nog mee en ik weet niet in hoeverre die roma-kinderen een taalachterstand hebben, nu ja, waarschijnlijk wel natuurlijk.
Zolang er niemand anders een plaats te kort komt, zie ik geen probleem, zeker niet als ik bijv. gewoon een rugzak op de plaats naast me plaats.
U zou moeten leren verschil te maken tussen een voorbeeld dat zuiver ter illustratie gegeven wordt en een tekst die tracht het probleem te behandelen.
Oud 7 september 2006, 22:35   #34
StevenNr1

Standaard

Jeej, iemand die mij de les komt spellen...

ik snap het niet juffrouw, leg eens uit?
StevenNr1 is offline  
Oud 7 september 2006, 22:40   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jeej, iemand die mij de les komt spellen...

ik snap het niet juffrouw, leg eens uit?
Morgen, lieve jongen, momenteel is het voor mij bedtijd. Kruip jij ook maar gauw onder de wol.
Slaapwel.
Oud 7 september 2006, 23:03   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Kinderen hebben recht op onderwijs. Lijkt me een mensenrecht, toch?
Lijkt me toch niet, nee.
Oud 7 september 2006, 23:10   #37
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Artikel 28

1. De Staten die partij zijn, erkennen het recht van het kind op onderwijs, en teneinde dit recht geleidelijk en op basis van gelijke kansen te verwezenlijken, verbinden zij zich er met name toe:
a. primair onderwijs verplicht te stellen en voor iedereen gratis beschikbaar te stellen;
b. de ontwikkeling van verschillende vormen van voortgezet onderwijs aan te moedigen, met inbegrip van algemeen onderwijs en beroepsonderwijs, deze vormen voor ieder kind beschikbaar te stellen en toegankelijk te maken, en passende maatregelen te nemen zoals de invoering van gratis onderwijs en het bieden van financiële bijstand indien noodzakelijk;
c. met behulp van alle passende middelen hoger onderwijs toegankelijk te maken voor een ieder naar gelang zijn capaciteiten;
d. informatie over en begeleiding bij onderwijs- en beroepskeuze voor alle kinderen beschikbaar te stellen en toegankelijk te maken;
>e. maatregelen te nemen om regelmatig schoolbezoek te bevorderen en het aantal kinderen dat de school vroegtijdig verlaat, te verminderen.
2. De Staten die partij zijn, nemen alle passende maatregelen om te verzekeren dat de wijze van handhaving van de discipline op scholen verenigbaar is met de menselijke waardigheid van het kind en in overeenstemming is met dit Verdrag.
3. De Staten die partij zijn, bevorderen en stimuleren internationale samenwerking in aangelegenheden die verband houden met onderwijs, met name teneinde bij te dragen tot de uitbanning van onwetendheid en analfabetisme in de gehele wereld, en de toegankelijkheid van wetenschappelijke en technische kennis en moderne onderwijsmethoden te vergroten. In dit opzicht wordt met name rekening gehouden met de behoeften van ontwikkelingslanden.
Bron: Verdrag inzake de Rechten van het Kind
StevenNr1 is offline  
Oud 7 september 2006, 23:15   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron: Verdrag inzake de Rechten van het Kind
Duidelijk is dat geen verdrag omtrent rechten, maar omtrent plichten van volwassenen in bepaalde zaken te voorzien - aanspraken van volwassen aan volwassenen voor kinderen dus.
Oud 8 september 2006, 06:44   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Duidelijk is dat geen verdrag omtrent rechten, maar omtrent plichten van volwassenen in bepaalde zaken te voorzien - aanspraken van volwassen aan volwassenen voor kinderen dus.
De rechten van het kind zijn idd op zo'n manier geschreven dat het verplichtingen zijn tegenover kinderen.
Dit is gedaan omdat in sommige landen kinderen zelf geen rechtspersonen zijn maar gerechtelijke voorwerpen.

België is 1 van die landen.

Maar dat maakt nogsteeds dat die Burgervader de wet dus flink aan zijn laars lapt en dus zou moeten vervolgd worden door de rechtbank.
Hij veroordeeld kinderen voor de daden van hun ouders.
Jantje is offline  
Oud 8 september 2006, 07:07   #40
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar dat maakt nogsteeds dat die Burgervader de wet dus flink aan zijn laars lapt en dus zou moeten vervolgd worden door de rechtbank.
Hij veroordeeld kinderen voor de daden van hun ouders.
Volgens de burgemeester waren het uitgeprocedeerden en dan zouden ze het land moeten verlaten, maar door het zwakke asielbeleid dat men hier voert trekken de uitgeprocedeerden er zich weinig van aan.
Dat die kinderen daar niet aan kunnen doen dat is een feit, maar ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en de scholen hoeven daar niet het slachtoffer ( is een groot woord ) van te worden.

Het ware misschien beter van die kinderen naar een speciale school te doen als het dan toch verplicht is, een BLO school bv. daar zitten ook kinderen die een leerachterstand hebben tegenover die in het lager onderwijs.
alberto is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be