Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2006, 01:16   #21
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
De kleine man zie je ook wel als een bezetene door de straten racen.
U vindt de gezondheid van de mensen niet belangrijk? u vindt niet dat luchtvervuiling een probleem is. Een tank verbruikt vlug 60 liter alleen om te starten. Hoe zwaarder, hoger en breder een voertuig is des te meer het verbruikt. Maar natuurlijk zou men de tax op dergelijke voertuigen zeer sterk moet opdrijven. Dat is ook een goed voorstel.
Je mag toch wel wat plezier beleven aan zo'n voertuig als je weet wat je doet. En tja, het feit dat de lucht vervuild wordt door brandstof is een nadeel van de brandstof dat je er gewoon moet bijnemen. Aan alles zijn voor- en nadelen.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 10:58   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wil niet zeggen dat de benzine duurder wordt dat je je niet kunt verplaatsen. Door het rijgedrag van de meesten verbruiken ze 20 procent meer benzine dan noodzakelijk. 4x4 rijden in België, welke debiel komt op zulk idée? Veel mensen rijden in auto's die veel te groot en te zwaar zijn en die de mensen niet nodig hebben en waardoor dat ze veel verbruiken
En iedereen rijdt met een 4x4 of een veel te grote wagen.
Zou het niet eerder zo zijn dat degene die met een 4x4 rijdt dat juist op onze kosten doet ?
Wie wel het volle pond moet betalen zorgt er wel voor weinig te verbruiken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 11:04   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beweerd toch niet dat u met diesel uw huis verwarmd?
Daar zijn weinig mensen die hun kot met diesel verwarmen, want dan zoudt ge nogal veel taks betalen.
Ze verwarmen hun huizen met stookolie, dat is wel wat goedkoper, dank zij die taksen.

Iemand die nu weet dat diesel en stookolie hetzelfde chemisch produkt is, behalve dan natuurlijk de toegevoegde kleurstof bij 't ene, wel dat is ne slimme mens.
Maar iemand die die wetenschap wat graag ten toon spreidt, is een dikke nek, of tenminste toch een treiteraar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 11:12   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kleine man zie je ook wel als een bezetene door de straten racen.
U vindt de gezondheid van de mensen niet belangrijk? u vindt niet dat luchtvervuiling een probleem is. Een tank verbruikt vlug 60 liter alleen om te starten. Hoe zwaarder, hoger en breder een voertuig is des te meer het verbruikt. Maar natuurlijk zou men de tax op dergelijke voertuigen zeer sterk moet opdrijven. Dat is ook een goed voorstel.
We bedoelden niet de grootte in cm hoor.
Als we de gezondheid van de mensen zo belangrijk vinden kunnen we beginnen met strengere controle op bedrijfswagens en 4x4 en deze zwaarder belasten.
Zuinige wagens kunnen we met de meeropbrengst dan minder belasten en de belasting op benzine laten dalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 11:14   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zijn weinig mensen die hun kot met diesel verwarmen, want dan zoudt ge nogal veel taks betalen.
Ze verwarmen hun huizen met stookolie, dat is wel wat goedkoper, dank zij die taksen.

Iemand die nu weet dat diesel en stookolie hetzelfde chemisch produkt is, behalve dan natuurlijk de toegevoegde kleurstof bij 't ene, wel dat is ne slimme mens.
Maar iemand die die wetenschap wat graag ten toon spreidt, is een dikke nek, of tenminste toch een treiteraar.
Er zijn zelfs slimme mensen die hun auto tanken met stookolie van thuis. Nog slimmere kunnen dat zelfs ontkleuren. Moet je wel aan het goedje geraken natuurlijk.
Oud 18 oktober 2006, 11:19   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wil niet zeggen dat de benzine duurder wordt dat je je niet kunt verplaatsen. Door het rijgedrag van de meesten verbruiken ze 20 procent meer benzine dan noodzakelijk. 4x4 rijden in België, welke debiel komt op zulk idée? Veel mensen rijden in auto's die veel te groot en te zwaar zijn en die de mensen niet nodig hebben en waardoor dat ze veel verbruiken
Ewel zoeteke als u eens moest weten hoeveel veiliger een 4x4 is tegenover een gewone modale auto u zou serieus verschieten en waarschijnlijk er ook rap eentje kopen, vooral als u een "baby aan boord" hebt.
Bovendien mag zo'n wagen heel wat meer gewicht trekken dan een gewone, soms wel tot 3 ton zelfs en laat nu net heel wat 4x4 eigenaars de markten doen of aannemers zijn die dat nodig hebben.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_277012.html

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 oktober 2006 om 11:26.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 17:42   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen bevat uw benzine al zeker 3% bijvoegmiddelen die niet noodzakelijk meer uit aardolie-distillaten komen.De EU-normen zullen dit binnen de 10 jaar doen stijgen naar 10% (vermoedelijk zal het zelfs nog hoger zijn).

Wel is het zo dat die kombinatie benzine+ en de huidige generaties motoren:

a) Minder milieuvervuilend zijn (waar is de tijd dat een passerende auto nog STONK,en er blauwe rook bleef hangen ,denk vooral niet dat dit enkel en alleen aan het electronisch motor-management systeem ,en de katalysatoren te danken is,de technieken en de brandstof helpen elkaar)

b) Minder onderhoud behoeven (interne vervuiling)

c) Meedoen aan "hernieuwbare" energie,gezien de plantaardige afkomst van de component "ethanol"

Wat ik bedoel : de "directe koppeling" met de Internationale aardolieprijzen ,die al "afgedempt" was door taxen,zal nu ook afgedempt worden door mais/suikerriet/graan,...... prijzen......

.......de kost van het gebruik van de "interne verbrandingsmotor"

Voor diesel geldt een gelijkaardig verhaal......
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 00:59   #28
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard voor- en nadeleen

De opwarming van de aarde bijv en de verhoogde kosten op de ziekteverzekering dat zijn toch geen nadelen die je er zo maar kunt bijnemen. U weet toch wel wat de gevolgen zijn van de luchtvervuiling mag ik hopen. Zoals smog: u gaat toch niet ontkennen dat, dat de normaalste zaak van de wereld is. In Los Angeles weten ze er alles van
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
Je mag toch wel wat plezier beleven aan zo'n voertuig als je weet wat je doet. En tja, het feit dat de lucht vervuild wordt door brandstof is een nadeel van de brandstof dat je er gewoon moet bijnemen. Aan alles zijn voor- en nadelen.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 01:12   #29
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard veiligheid

Ewel, voor diegene die er mee rijdt is dat veilig ja, ander weggebruikers zoals fietsen en voetganger worden gewoon weggemaaid en als u uw stereo nog hard zet merk je misschien nog niet eens dat je iemand hebt doodgereden. Als u met zulke zware 4x4 op een kleiner auto rijdt dan heeft die bestuurder wel pech. U bent ongedeerd maar die andere is morsdood. En wat als iedereen die nu een klein autootje heeft ook een zulke 4x4 aanschaft. Wat gaat u zich dan kopen. Een traktor, een tank? Hé zoeteke?
Trouwens, waan je maar niet te veilig in zulke wagens. Ze zijn veel minder veilig als u denkt.
Tegenwoordig is men bezig met een voetganger veiliger moterkap te ontwikkelen zodat bij een aanrijding de zwakke weggebruiker minder zwaar gekwetst zou worden. Peugeot heeft zo iets
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ewel zoeteke als u eens moest weten hoeveel veiliger een 4x4 is tegenover een gewone modale auto u zou serieus verschieten en waarschijnlijk er ook rap eentje kopen, vooral als u een "baby aan boord" hebt.
Bovendien mag zo'n wagen heel wat meer gewicht trekken dan een gewone, soms wel tot 3 ton zelfs en laat nu net heel wat 4x4 eigenaars de markten doen of aannemers zijn die dat nodig hebben.

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 19 oktober 2006 om 01:14.
Oud 19 oktober 2006, 01:18   #30
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard een 4x4 nodig

negen van de tien mensen hebben zulke wagen niet nodig. Ze rijden ermee omdat ze dat hip vinden en om indruk te maken. Uit snobbisme of omdat ze zich veiliger willen voelen...
Citaat:
Oud 19 oktober 2006, 01:24   #31
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
De opwarming van de aarde bijv en de verhoogde kosten op de ziekteverzekering dat zijn toch geen nadelen die je er zo maar kunt bijnemen. U weet toch wel wat de gevolgen zijn van de luchtvervuiling mag ik hopen. Zoals smog: u gaat toch niet ontkennen dat, dat de normaalste zaak van de wereld is. In Los Angeles weten ze er alles van
Ik heb er geen probleem mee om een een auto op elektriciteit of een andere vorm van energie aan te schaffen. Zolang hij meer even performant of performanter is dan de huidige auto's. Maar ze moeten hem nog willen op de markt brengen, en daar kunnen de bestuurders niet verantwoordelijk voor zijn.
Oud 19 oktober 2006, 01:26   #32
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
negen van de tien mensen hebben zulke wagen niet nodig. Ze rijden ermee omdat ze dat hip vinden en om indruk te maken. Uit snobbisme of omdat ze zich veiliger willen voelen...
En dan? Laat ze doen. Ik hoop dat ze er plezier aan beleven.
Oud 19 oktober 2006, 01:52   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ewel, voor diegene die er mee rijdt is dat veilig ja, ander weggebruikers zoals fietsen en voetganger worden gewoon weggemaaid en als u uw stereo nog hard zet merk je misschien nog niet eens dat je iemand hebt doodgereden. Als u met zulke zware 4x4 op een kleiner auto rijdt dan heeft die bestuurder wel pech. U bent ongedeerd maar die andere is morsdood. En wat als iedereen die nu een klein autootje heeft ook een zulke 4x4 aanschaft. Wat gaat u zich dan kopen. Een traktor, een tank? Hé zoeteke?
Trouwens, waan je maar niet te veilig in zulke wagens. Ze zijn veel minder veilig als u denkt.
Tegenwoordig is men bezig met een voetganger veiliger moterkap te ontwikkelen zodat bij een aanrijding de zwakke weggebruiker minder zwaar gekwetst zou worden. Peugeot heeft zo iets
Ja kind ja weet je wat je doet? Zet vier wielen onder uw rubberbootje en een set pedalen en steek uw goesting.
Laat de grote mensen gerust.
Oud 19 oktober 2006, 21:50   #34
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Die zijn er wel gedeeltelijk, hybride wagens zoals de Prius van Toyota.
Ik beweer ook niet dat iedereen van vandaag op morgen met een auto moet beginnen rijden die totaal niet vervuild. Maar je kan toch tenminste een auto kopen die 4 tot 7 liter verbruikt ipv 8 tot 11L en een rustige rijstijl aannemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee om een een auto op elektriciteit of een andere vorm van energie aan te schaffen. Zolang hij meer even performant of performanter is dan de huidige auto's. Maar ze moeten hem nog willen op de markt brengen, en daar kunnen de bestuurders niet verantwoordelijk voor zijn.
Oud 19 oktober 2006, 21:58   #35
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Weet je grote mens, ik ga me niet verlagen tot uw soort en gewoon verder doen en reageren op uw bericht.
U heeft blijkbaar een probleem met mensen die anders denken als u. Dat doet me denken aan de onderwerpen verdraagzaamheid,op dit forum. U bent zo iemand die men noemt een onverdraagzaam persoon. Hier in Vlaanderen zit het er vol van en dat dat valt hier sterk op. Direkt beginnen met slijk te gooien
Citaat:
Ja kind ja weet je wat je doet? Zet vier wielen onder uw rubberbootje en een set pedalen en steek uw goesting.
Oud 19 oktober 2006, 22:03   #36
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Kind?

De reden van zulke reactie is simpel. Als u uw gelijk niet krijgt begint u te schelden in plaats van uw nederlaag toe te geven. Geen al te volwassen manier, zou ik zo zeggen.
Citaat:
Oud 19 oktober 2006, 22:20   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reden van zulke reactie is simpel. Als u uw gelijk niet krijgt begint u te schelden in plaats van uw nederlaag toe te geven. Geen al te volwassen manier, zou ik zo zeggen.
Is het echt?
Nou ik had nochtans net het gepaste transportmiddel voor u gevonden, een electrische "prius" bike en dan is het nog niet goed.
Oud 19 oktober 2006, 22:49   #38
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

U mag het altijd voor mijn deur komen zetten, ik heb al een fiets en een auto.
Ik denk niet dat u weet wat een hybride auto, zoals de Prius, is?
Citaat:
Is het echt?
Nou ik had nochtans net het gepaste transportmiddel voor u gevonden, een electrische "prius" bike en dan is het nog niet goed.
Oud 19 oktober 2006, 23:23   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag het altijd voor mijn deur komen zetten, ik heb al een fiets en een auto.
Ik denk niet dat u weet wat een hybride auto, zoals de Prius, is?
Maar jawel, dat is een benzine motor + electro motor die gedeeltelijk meewerkt bij lage toeren.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 oktober 2006 om 23:32.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 00:34   #40
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

wees nu toch eens lief voor elkaar!
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be