Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 14:48   #21
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
en waarom geef je dan tijd en aandacht voor zo'n mensen en topics???

peace be with u
Omdat ik nie kan verdragen dat ze met mijn geloof zitten te spotten en te verwijten..
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 15:00   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Omdat ik nie kan verdragen dat ze met mijn geloof zitten te spotten en te verwijten..
Dat is nu eenmaal je lot indien je hier in het VRIJE westen wil wonen. Als het je teveel stoort kan je natuurlijk steeds emigreren naar een islamitisch land waar op kritiek op islam de doodstraf staat. Dan ben je tenminste van dat gezaag verlost en kan je rustig vb. naar cartoons over de holocaust kijken.
Ik neem aan dat je zoiets wel zou apprecieren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 15:24   #23
hydra
Partijlid

Standaard

Eenmaal mijn lot?

Naar al die zever luisteren is mijn lot?? Wete, mislukkelingen..mijn en de lot van de anderen is niet in jullie handen..

En NEEN..we gaan hier blijven, we gaan ier een toekomst uitbouwen en wie weet als de tijd komt, shotten wij mss jullie hieruit eh..

da zou pas tof worden
Oud 10 september 2006, 15:34   #24
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Wat is dat tog met dat kakken op de Islam op dit forum?
ELKE religie is dom, achterlijk en mogelijk gevaarlijk.
In de naam van het Judaisme voert Isreal een oorlog tegen de Palestijnen, in de naam van het Christendom werd de oorlog in Irak mede goedgepraat door de VS...
De RK-Kerk is altijd tegen de oorlog van Irak geweest
http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2003.html
http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2002.html
Elke religie dom? Neen, de mensen zijn het die dom zijn. En zij misbruiken de religie... waar de wereldleiders gretig aan meedoen.

Laatst gewijzigd door Judokus : 10 september 2006 om 15:36.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 15:35   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenmaal mijn lot?

Naar al die zever luisteren is mijn lot?? Wete, mislukkelingen..mijn en de lot van de anderen is niet in jullie handen..

En NEEN..we gaan hier blijven, we gaan ier een toekomst uitbouwen en wie weet als de tijd komt, shotten wij mss jullie hieruit eh..

da zou pas tof worden
het zou grappig zijn moest jij de enige moslim zijn die zoiets zegt. Raar genoeg zeggen velen het.

Ik vraag me daarbij dan af: jullie ouders kwamen naar hier omdat ze hun islamitische thuislanden wensten te ontvluchten. blijkbaar was het hier beter leven.

Waarom willen jullie, de jongere generaties, dan persé dat het hier wordt omgevormd tot een maatschappij die jullie ouders wensten te ontvluchten? Is het dan niet eenvoudiger om ineens op het vliegtuig te stappen en in die BESTAANDE maatschappij in het moederland te gaan leven, vermits d�*t jullie toekomstbeeld is?

Indien ik wil leven volgens aloud papoua-gebruik, dan ga ik niet wachten tot Vlaanderen is omgetoverd tot papoua-land, dan g�* ik gewoon ginder leven!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 september 2006, 16:24   #26
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenmaal mijn lot?

da zou pas tof worden
Ach, laat ze maar doen die laffe kiekens, die verdienen niet beter dan buitengeshot te worden. En 't zal rapper gebeuren dan ze zelf zullen durven denken.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:26   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ach, laat ze maar doen die laffe kiekens, die verdienen niet beter dan buitengeshot te worden. En 't zal rapper gebeuren dan ze zelf zullen durven denken.
gij hebt goed praten gij!

enig idee naar waar we naartoe mogen? Papoua-land?

Laatst gewijzigd door circe : 10 september 2006 om 16:27.
Oud 10 september 2006, 16:41   #28
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
gij hebt goed praten gij!

enig idee naar waar we naartoe mogen? Papoua-land?
Denenmarken
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 17:09   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ze vroegen daar Vlamingen hé? Hopen grond en natuur, maar wel koud en donker in de winter.
Frietkot openen in zo'n Deens dorpje?
Oud 10 september 2006, 17:11   #30
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze vroegen daar Vlamingen hé? Hopen grond en natuur, maar wel koud en donker in de winter.
Frietkot openen in zo'n Deens dorpje?
En pak nog een paar vaten duvel mee. instant goudmijn
Oud 10 september 2006, 18:03   #31
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel met je mee als gelovige: in naam van het recht op vrije meningsuiting moet het tegenwoordig kunnen dat mensen elkaar naar hartelust beledigen en kwetsen.

Maar... en hierin verschil ik sterk van je: ik laat me niet zo makkelijk beledigen en kwetsen. Mijn geloof verheft zich hoog boven laag-bij-de-grondse aanvallen. Misschien zeggen geloofshaters wel méér over zichzelf dan over gelovigen (of het nu moslims zijn, dan wel christenen of nog anders-gelovigen doet nu even niet terzake).

Weet je, beste Hydra, dat ik zelfs zo sterk in mijn schoenen sta dat ik niet doof of blind blijf voor oprechte kritiek vanwege niet-gelovigen. Als zij naar mijn weerwoord willen luisteren, dan ben ik steeds bereid hun dat te geven. Niet met de bedoeling hen te overtuigen, nog minder om hen te bekeren. Gewoon maar in de hoop bij te dragen tot wederzijds begrip.

En nog nooit heb ik mijn toevlucht daarbij moeten zoeken tot het uiten van dreigementen, nog minder tot het daadwerkelijk uitvoeren ervan. Zulks zou juist een teken van zwakheid zijn: nl. dat ik qua geloof net niét sterk in mijn schoenen sta.

Geloof verdedig je niet met het zwaard, maar in de eerste plaats met hart en verstand. Want wat voor zin zou een bekering met het mes op de keel hebben? Nihil, noppes, nul de botten!
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 18:23   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ga volledig met je akkoord gekke vlaming!

Het feit dat Hydra zich bedreigd voelt door mensen met kritiek op haar geloofsregeltjes is een duidelijk teken dat ze nog meer dan twee hersencellen heeft en geen tegenargumentatie.

Ik heb er geen enkel probleem mee indien Hydra zich tevreden stelt met de eeuwige floorshow die haar te wachten staat indien ze tot haar paradijs wordt toegelaten, terwijl haar man constant moet copuleren met zijn 72 hoeris. Dat houd ik voor haar rekening.

Ik heb er ondertussen ook al geen probleem mee dat ze zich vrijwillig opblazen om tot die floorshow te worden toegelaten.

Ik heb er echter wèl een serieus probleem mee dat ze daarbij hopen onschuldigen willen meenemen die helemaal geen boodschap hebben aan het eeuwig copuleren met 72 hoeren;
Oud 10 september 2006, 19:00   #33
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik voel met je mee als gelovige: in naam van het recht op vrije meningsuiting moet het tegenwoordig kunnen dat mensen elkaar naar hartelust beledigen en kwetsen.

Maar... en hierin verschil ik sterk van je: ik laat me niet zo makkelijk beledigen en kwetsen. Mijn geloof verheft zich hoog boven laag-bij-de-grondse aanvallen. Misschien zeggen geloofshaters wel méér over zichzelf dan over gelovigen (of het nu moslims zijn, dan wel christenen of nog anders-gelovigen doet nu even niet terzake).

Weet je, beste Hydra, dat ik zelfs zo sterk in mijn schoenen sta dat ik niet doof of blind blijf voor oprechte kritiek vanwege niet-gelovigen. Als zij naar mijn weerwoord willen luisteren, dan ben ik steeds bereid hun dat te geven. Niet met de bedoeling hen te overtuigen, nog minder om hen te bekeren. Gewoon maar in de hoop bij te dragen tot wederzijds begrip.

En nog nooit heb ik mijn toevlucht daarbij moeten zoeken tot het uiten van dreigementen, nog minder tot het daadwerkelijk uitvoeren ervan. Zulks zou juist een teken van zwakheid zijn: nl. dat ik qua geloof net niét sterk in mijn schoenen sta.

Geloof verdedig je niet met het zwaard, maar in de eerste plaats met hart en verstand. Want wat voor zin zou een bekering met het mes op de keel hebben? Nihil, noppes, nul de botten!
Je hebt volkomen gelijk, maar ik raad je aan om de conversaties eens opnieuw te lezen..hier zitten verdommen een paar mensen die gewoon dingen zwieren naar mijn kop en ik moet ze blijven gelijk geven met een glimlach?? No way
Oud 10 september 2006, 19:07   #34
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je hebt volkomen gelijk, maar ik raad je aan om de conversaties eens opnieuw te lezen..hier zitten verdommen een paar mensen die gewoon dingen zwieren naar mijn kop en ik moet ze blijven gelijk geven met een glimlach?? No way
Ja, van die schandelijke leugens zoals "in islam krijg je de doodstraf als je het geloof de rug toekeert" of "zelfmoordenaars worden 72 maagden beloofd" of "mohammed was een pedofiel, hij trouwde met een kind van 9".
Je zou voor minder kwaad worden.
Oud 10 september 2006, 19:53   #35
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je moet ze geen gelijk geven. Ik doe dat ook niet.

Kijk, Hydra, de laatste tijd groeit bij mij de overtuiging dat moslims zich pas duidelijk zullen uitspreken over de misdaden van sommigen van hun geloofsgenoten naarmate zij zich manifesteren als volwaardige(r) burgers én deelnemers in deze samenleving. In zekere zin moet er een ontvoogding plaatsvinden in de moslimgemeenschap, waardoor moslims minder bang worden van de fundamentalisten in hun rangen.

Ik ben er m.a.w. van overtuigd dat de islam zich in democratische landen gans anders zal ontwikkelen dan in de wrede dictaturen in bepaalde landen in het Midden-Oosten. Teveel islamhaters wijden het onheil daar aan de islam, terwijl het veel eenvoudiger is: het onheil daar is te wijten aan de gewetenloosheid van de machtshebbers daar, die er niet voor terugschrikken om het geloof van de goegemeente voor hun eigen abjecte doeleinden te misbruiken.

Geloof me vrij: de geschiedenis van Europa heeft het ook allemaal gekend, weliswaar al enkele eeuwen geleden. Het onheil dat toen werd aangericht, en waarvoor sommige anti-gelovigen het christendom als schuldige aanwijzen, was in de eerste plaats het gevolg van het zich misdragen van de toenmalige machtshebbers, en niet zozeer van het christendom zelf.

Opdat de moslimgemeenschap zich hier (nog) beter zou integreren is de medewerking van twee partijen vereist:
  • De niet-moslims die moeten durven onder ogen te zien dat er nog teveel wordt gediscrimineerd; sollicitanten die Jan of Mieke heten hebben nog altijd een streepje voor op diegenen die Ahmed of Fatima als voornaam dragen.
  • De moslims zélf, die moeten leren om (nog) beter met kritiek om te gaan. Zij moeten (nog) beter het onderscheid leren tussen kritiek die met respect wordt geuit, en kritiek die als regelrechte aanval dient.
En met dit laatste komen we op een heikel punt, Hydra. Ik veronderstel dat je weinig problemen maakt, wanneer men de islam met respect bekritiseert. Dan kan je tot zinvolle discussies komen, waarbij beide partijen van elkaar wijzer worden - zonder dat ze daarom elkaar par force overtuigen.

En kritiek die wordt geuit zonder het minste respect. Veeg daar verdorie je voeten aan: dergelijke kritikasters zijn het niet waard om een antwoord te krijgen, want luisteren doen ze toch niet. Troost je met de gedachte dat ze veel over zichzelf vertellen, maar - vermits niet gehinderd door enige kennis van zaken - niks over de islam.

Het verwijt dat ik soms de moslims maak - nl. dat zij zich niet krachtig genoeg distantiëren van het fundamentalisme - geldt eigenlijk ook voor de niet-moslims. Ook wij distantiëren ons onvoldoende van respectloze kritiek. Daarom distantieer ik me hier met klem van hen, en doe ik ook een oproep aan alle forummers van goede wil om deze respectloze kritiek (of hij nu aan de islam gericht is of aan wie dan ook) streng te veroordelen.

En aan die respectloze kritikasters gooi ik slechts deze spreekwoordelijke parel voor de zwijnen: laat je vooral niet hinderen door enige kennis van zaken. Mochten jullie wél bereid zijn tot luisteren, dan zou mijn raad als volgt luiden: informeer je eerst wat grondiger over de islam, en geef dan je commentaar.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 20:13   #36
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenmaal mijn lot?

da zou pas tof worden
Zeg mens, ga eens wat in Mekka dreigen!! Ontplof!!

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 20:17   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En aan die respectloze kritikasters gooi ik slechts deze spreekwoordelijke parel voor de zwijnen: laat je vooral niet hinderen door enige kennis van zaken. Mochten jullie wél bereid zijn tot luisteren, dan zou mijn raad als volgt luiden: informeer je eerst wat grondiger over de islam, en geef dan je commentaar.
Begrijp je wel goed wat je hier schreef? Denkt U nu écht dat jij meer afweet van islam, dan vb. ikzelf die me er al vijf jaar intensief mee bezighoudt? Ik bedoel met "intensief" minstens 5 UUR per dag hoor.

We vragen niet liever dan dat de mensen zich beter informeren over islam. En nee, dat betekent niet dat je de schrijfsels van Karen Armstrong niet mag lezen, maar evenmin dat je deze epilepsie patiente niet mag verwarren met een islamkenner. Dit betekent evenmin dat je de schrijfsels van een Linda Bogaert (hoogstwaarschijnlijk betaald met jouw en mijn belastingen) op C.E.I. niet mag lezen, maar wèl dat je haar dikwijls foutieve politiek correcte informatie even met een andere bril moet kunnen bekijken.

Dit betekent vooral ook dat je schrijfsels van islamitische schrijvers of ex-moslim schrijvers moet lezen, omdat net zij degenen zijn die het gevolg van de islamitische ideologie aan den lijven (en hart) hebben ondervonden.

Dus beste Flamenco Loco: denk écht niet dat ik of Smiley niets weten over islam! Ik raad U tenminste al aan om ZELF eens wat meer te onderzoeken.

Kennis over islam, begaan door niet-gehersenspoelden is klaar als pompwater: het is een gevaarlijke fascistische ideologie! Niks meer, niks minder!
Oud 10 september 2006, 20:19   #38
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Neen, je moet ze geen gelijk geven. Ik doe dat ook niet.

Kijk, Hydra, de laatste tijd groeit bij mij de overtuiging dat moslims zich pas duidelijk zullen uitspreken over de misdaden van sommigen van hun geloofsgenoten naarmate zij zich manifesteren als volwaardige(r) burgers én deelnemers in deze samenleving. In zekere zin moet er een ontvoogding plaatsvinden in de moslimgemeenschap, waardoor moslims minder bang worden van de fundamentalisten in hun rangen.

Ik ben er m.a.w. van overtuigd dat de islam zich in democratische landen gans anders zal ontwikkelen dan in de wrede dictaturen in bepaalde landen in het Midden-Oosten. Teveel islamhaters wijden het onheil daar aan de islam, terwijl het veel eenvoudiger is: het onheil daar is te wijten aan de gewetenloosheid van de machtshebbers daar, die er niet voor terugschrikken om het geloof van de goegemeente voor hun eigen abjecte doeleinden te misbruiken.

Geloof me vrij: de geschiedenis van Europa heeft het ook allemaal gekend, weliswaar al enkele eeuwen geleden. Het onheil dat toen werd aangericht, en waarvoor sommige anti-gelovigen het christendom als schuldige aanwijzen, was in de eerste plaats het gevolg van het zich misdragen van de toenmalige machtshebbers, en niet zozeer van het christendom zelf.

Opdat de moslimgemeenschap zich hier (nog) beter zou integreren is de medewerking van twee partijen vereist:
  • De niet-moslims die moeten durven onder ogen te zien dat er nog teveel wordt gediscrimineerd; sollicitanten die Jan of Mieke heten hebben nog altijd een streepje voor op diegenen die Ahmed of Fatima als voornaam dragen.
  • De moslims zélf, die moeten leren om (nog) beter met kritiek om te gaan. Zij moeten (nog) beter het onderscheid leren tussen kritiek die met respect wordt geuit, en kritiek die als regelrechte aanval dient.
En met dit laatste komen we op een heikel punt, Hydra. Ik veronderstel dat je weinig problemen maakt, wanneer men de islam met respect bekritiseert. Dan kan je tot zinvolle discussies komen, waarbij beide partijen van elkaar wijzer worden - zonder dat ze daarom elkaar par force overtuigen.

En kritiek die wordt geuit zonder het minste respect. Veeg daar verdorie je voeten aan: dergelijke kritikasters zijn het niet waard om een antwoord te krijgen, want luisteren doen ze toch niet. Troost je met de gedachte dat ze veel over zichzelf vertellen, maar - vermits niet gehinderd door enige kennis van zaken - niks over de islam.

Het verwijt dat ik soms de moslims maak - nl. dat zij zich niet krachtig genoeg distantiëren van het fundamentalisme - geldt eigenlijk ook voor de niet-moslims. Ook wij distantiëren ons onvoldoende van respectloze kritiek. Daarom distantieer ik me hier met klem van hen, en doe ik ook een oproep aan alle forummers van goede wil om deze respectloze kritiek (of hij nu aan de islam gericht is of aan wie dan ook) streng te veroordelen.

Laat het gezegd zijn dat ook ik mij met klem van u zou willen distantiëren.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 10 september 2006, 21:06   #39
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Dat blijkt wel uit de vooruitstrevende rol die de kunst en wetenschap uit islamlanden momenteel spelen op het wereldtoneel. Zonder de islam hadden wij bijvoorbeeld geen...............heum...................??????.. ............................laffe aanslagen?
Ja, van de islam kunnen wij allen nog veel leren!!!
voor de zoveelste keer het zijn fundamentalistische radicalen die de islam misbruiken als excuus voor terrorisme en hun aanslagen!!!!
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 21:18   #40
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
voor de zoveelste keer het zijn fundamentalistische radicalen die de islam misbruiken als excuus voor terrorisme en hun aanslagen!!!!
Tuurlijk.... maar niet met mij.

Laatst gewijzigd door Bill : 10 september 2006 om 21:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be