![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Probleem ligt volgens mij niet bij het homogezin maar wel bij de enggeestigheid van sommige mensen. De reacties die je hier her en der kan lezen zeggen al genoeg veronderstel ik ? De sociale vernieuwing die nu nog als "raar" of "abnormaal" wordt ervaren, zal binnen een tiental jaren misschien wel aanvaard worden. Kinderen uit homogezinnen worden nu waarschijnlijk nog scheef bekeken en hun ouderlijke situatie zal wellicht aanleiding geven voor allerhande kleinmenselijke grapjes, pesterijtjes of zelfs beschimpingen en sociale uitsluiting. Een troost: tijden veranderen. Wie eind jaren zeventig, begin tachtig, als kind gepest werd omdat zijn/haar ouders uit de echt gescheiden waren zal deze redenering zeker kunnen bijtreden. Toen was het fenomeen van gescheiden ouders ook nieuw, ongekend en misschien zelfs abnormaal. Vandaag kijkt er niemand meer naar om... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat Bart wél kinderen wil hebben, hé? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() Een bemerking....
Steeds minder en minder hetero`s stappen nog het huwelijks bootje in. Maar de homo`s zitten maar te roepen om te mogen trouwen. Binnenkort willen alleen alleen de homo`s en de priesters nog in het huwelijks bootje stappen. Van mijn part mag het! Maar kinderen adopteren ? Daar ben ik tegen. Mag dat ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() JA Amex dat mag, maar ik begrijp het totaal niet; maar zolang je het maar geen perversiteiten en experimenten noemt vind ik het al héél véél waard!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, zo gaat dat ook met afwijkende samenlevingsvormen. Een huwelijk sluiten is slechts een recht voor man en vrouw, zo heeft iedere cultuur en iedere maatschappij in heden en verleden zo geoordeeld. Een natuurlijke drang van de mens zich met het andere geslacht te verenigen werd door de maatschappij op religieuze en sociale redenen gelegitimeerd en geïnstitutionaliseerd. Dit is dus wezenlijk op de natuurlijke ordening gebaseerd. Een homoseksueel staat buiten deze orde en kan bijgevolg geen beroep doen op dat recht. Hij staat er immers buiten. Huwelijk is dus niet alleen iets van liefde en genegenheid, maar ook van een wezenlijk lichamelijke gegeven, nl. een man en een vrouw. Een huwelijk kan dus gewoon niet voor homoseksuelen; hoe men het ook draait of keert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou de maatschappij die kinderen moeten achtervolgen omdat ze in een gezin opgroeien van twee dolgedraaide homoseksuelen die per se een kind willen hebben? Neen, daar ligt het niet. Ik maak me veel meer zorgen over de emotionele staat van het kind: hoe kan het kind een gezonde seksualiteit, een evenwichtige gevoelswereld ontwikkelen en het voorbeeld zien van een liefhebbende vader en een zorgende moeder als het daar opgescheept zit met twee mannetjes die proberen moedertje en vadertje te spelen? Nu raken kinderen al duchtig in de war bij de vele ongelukken die in gewone gezinnen gebeuren. Kinderen weten nu al geen kant meer op door al die echtscheidingen en allerlei andere rare verhoudingen die bestaan. Laat staan wat het gaat worden als een kind in zo'n tegennatuurlijke toestand moet opgroeien. Men zoekt gewoon problemen. Dus mensen, denk maar eerst even aan het welzijn van het kind i.p.v. uw eigen persoonlijke willetjes. Laat de kinderen kinderen zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna iedere scheiding is nog steeds een drama van jewelste, en kinderen zijn daar het eerste en zwaarste slachtoffer. In school hebben we dit jaar weer zo'n schrijnende toestand als gevolg van een echtscheiding. Wie echtscheidingen zo bagatalliseerd, weet gewoon niet welk menselijk leed er allemaal achter schuilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drogen je dierenvelletjes wel met dit klamme weer? Nog geen tenniselleboog van je vrouw bij de haren de grot in te sleuren? En hoe gaat het met de mammoetjacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() En ik blijf er bij dat homosexualiteit en huwelijk en adoptie compleet normaal is. Vroeger was dit niet zo, idd, maar vroeger is vroeger en nu is nu en nu leven we in 2002! Anders is dit discriminatie van jewelste! En echtscheidingen zijn idd heden ten dage de normaalste zaak van de wereld geworden, kan pijnlijk blijven idd, maar er wordt daar geen schande meer over gesproken. Als het niet meer botert in een huwelijk is het toch het best dit op te geven, ten voordele van alle partijen, want 2 mensen die elkaar niet meer kunnen vinden verplichten verder samen te leven? NEe
En ik vraag me af uit welke eeuw je eigenlijk komt, de prehistorie zeker? Met je echte ideeën die discriminatie zijn van jewelste. Het zet me alleen nog meer en meer aan er keihard mee door te gaan en we zullen krijgen waar we recht op hebben, daar ben ik 500 % zeker van, en misschien véél vlugger dan iedereen zou durven hopen of denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop maar dat geen van de kinderen van Jan en zijn oerdegelijk vrouwtje homosexueel blijken te zijn want dat worden gegarandeerd de meest gefrustreerde mensen van uren in het rond....dankzij hun opvoeding in een gezin dat aan alle regeltjes beantwoordt die in Jan's hoofd geroest zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten andere, is een dergelijke mislukking van een engagement nu de referentie om het homohuwelijk op te baseren??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom gefrustreerd zijn in zo'n geval? Een opvoeding is een wisselwerking waarbij het oudergedeelte met de leeftijd afneemt en eens moet de jongvolwassene zelf zijn keuzes maken. Als ouder hoef ik het daarmee niet altijd eens te zijn. Zal ik daardoor gefrustreerd worden? Waarom zou ik? Ik heb vertrouwen en geloof in de toekomst (en in een God). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had trouwens de kinderen van hun vader in gedachten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in die God van jou zal ik al zeker mijn vertrouwen niet stellen als jij er het jouwe in stelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Ik ben toch blij dat iedereen van mij daar goed op reageert hoor. Ook in mijn partij heeft er daar niemand problemen mee en ik woon ook in een plattelandsgemeente, en ja .9 gezinnen op de 10 heeft met homosexualiteit totaal GEEN probleem.
En scheiden is op sich wel normaal, als het niet meer botert in een huwelijk moet m'n die stap durven zetten ipv van ongelukkig te zijn. Blijkbaar mogen mensen volgens jou niet gelukkig zijn als het niet in je krammen past! Een geluk dat jou mening een absolute minderheid is en gelukkig maar. Ik zou echt beschaamd zijn van zo'n vader te hebben, meer nog ik zou zijn mening openlijk afkeuren als die dat zou doen! Als je kinderen homo zouden zijn en je aanvaardt dit als ouder niet, dan ben je het niet waard nog ouder te zijn, het geluk van uw kind sta je niet in de weg! |
![]() |
![]() |