Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 15 september 2006, 23:45   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
http://www.stemnietcliche.be/

Leuk toch dat een stelletje ambtenaren met weinig verbeelding ons op onze kosten de les kan spellen over ons kiesgedrag. De beelden en teksten - een zwarte superman en als mogelijke slogan: Meer diversiteit in de gemeenteraad, da's toch super, man.... is nog één van de betere vondsten- lijken bestemd voor 10 �* 11-jarigen.
De Staat dwingt je niet alleen om te stemmen, bovendien voert hij met jouw geld nog infantiele propaganda om je op een bepaalde manier te laten stemmen. Maar gelukkig is het een Democratische Rechtsstaat.

http://www.kav.be/nl/home.asp

De KAV vindt het dan weer een goed idee om als gezicht voor haar stem vrouw-campagne iemand in te huren die uitdrukkelijk de moord op een verkiezingskandidaat heeft goedgekeurd.
Een verkiezingskandidaat die notabene ook behoorde tot een gelijker te behandelen minderheid.
Dit zijn oproepen om je stem aan te passen op basis van huidskleur en geslacht. Gelukkig voor de initiatiefnemers behoren zij echter niet tot het VB. De hypocriete en inconsequente politieke elite, gevolgd door de CGKR-inquisitie, was er anders al lang opgesprongen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 16 september 2006, 00:42   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dit zijn oproepen om je stem aan te passen op basis van huidskleur en geslacht. Gelukkig voor de initiatiefnemers behoren zij echter niet tot het VB. De hypocriete en inconsequente politieke elite, gevolgd door de CGKR-inquisitie, was er anders al lang opgesprongen.
De turkse cafeetjes hangen rond verkiezingstijd vol met posters van turkse kandidaten. Ethnisch stemmen, iemand?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2006, 14:43   #23
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Wat nog erger is, is het feit dat die allochtone werknemers bij Vlaamse Gemeenschap geen Nederlands spreken. Zo ken ik daar een Aziatische dame die enkel Engels spreekt, en een Afrikaan (neger) die enkel Frans spreekt! Van multiculturalisme gesproken!
Hoe wil dat de administratie daar goed werkt, als zelfs geen Nederlands meer moet worden gesproken!
Als het om diversiteit gaat telt de taalwetgeving ineens niet meer...welwel, wie had dat gedacht nietwaar meneer Leterme?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline  
Oud 21 september 2006, 11:23   #24
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
http://www.stemnietcliche.be/

Leuk toch dat een stelletje ambtenaren met weinig verbeelding ons op onze kosten de les kan spellen over ons kiesgedrag. De beelden en teksten - een zwarte superman en als mogelijke slogan: Meer diversiteit in de gemeenteraad, da's toch super, man.... is nog één van de betere vondsten- lijken bestemd voor 10 �* 11-jarigen.
De Staat dwingt je niet alleen om te stemmen, bovendien voert hij met jouw geld nog infantiele propaganda om je op een bepaalde manier te laten stemmen. Maar gelukkig is het een Democratische Rechtsstaat.

http://www.kav.be/nl/home.asp

De KAV vindt het dan weer een goed idee om als gezicht voor haar stem vrouw-campagne iemand in te huren die uitdrukkelijk de moord op een verkiezingskandidaat heeft goedgekeurd.
Een verkiezingskandidaat die notabene ook behoorde tot een gelijker te behandelen minderheid.
Vroeger stemde ik altijd voor een vrouw. Maar omdat de poltitiek-correcte-rukkers de lijstsamenstelling tegenwoordig bepalen hoe deze moeten samengesteld worden, los van enige bekwaamheid stem ik ZEKER NIET op een vrouw.

Je hebt veel kans op een kieken te stemmen dat er totaal niets van weet maar gewoon als lijstvulster er bij staat.
Geertje is offline  
Oud 21 september 2006, 11:42   #25
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Vroeger stemde ik altijd voor een vrouw. Maar omdat de poltitiek-correcte-rukkers de lijstsamenstelling tegenwoordig bepalen hoe deze moeten samengesteld worden, los van enige bekwaamheid stem ik ZEKER NIET op een vrouw.

Je hebt veel kans op een kieken te stemmen dat er totaal niets van weet maar gewoon als lijstvulster er bij staat.
Jij gaat dus niet op een goede kandidate stemmen omdat er ook "kiekens" op de lijst kunnen staan?

Vreemde logica ...
Oud 21 september 2006, 11:47   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De moeite waard om effen te herhalen....
Oud 21 september 2006, 11:48   #27
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Jij gaat dus niet op een goede kandidate stemmen omdat er ook "kiekens" op de lijst kunnen staan?

Vreemde logica ...
De kans is statistisch veel te groot geworden dat als je 'vrouw' stemt, je stemt op iemand de het woord politiek nauwelijks kan schrijven, laat staan lezen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen als je deze vrouw beter kent. Maar deze bekwame vrouw staat op geen enkele lijst (de lijst paars komt niet op) en ze zou dan nog enkel in Antwerpen te verkiezen zijn.
Geertje is offline  
Oud 21 september 2006, 11:54   #28
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kans is statistisch veel te groot geworden dat als je 'vrouw' stemt, je stemt op iemand de het woord politiek nauwelijks kan schrijven, laat staan lezen.
Maar je pikt er toch niet lukraak een kandidaat/kandidate uit?
Zeker bij de gemeenteraadsverkiezingen weet je toch genoeg over de kandidaten om er de juiste uit te pikken?
(Ik zeg overigens niet dat je op een vrouw moet stemmen. Ik zal deze keer bijvoorbeeld braaf op één man en één vrouw stemmen, maar dat is toeval.)

Citaat:
Er zijn natuurlijk uitzonderingen als je deze vrouw beter kent. Maar deze bekwame vrouw staat op geen enkele lijst (de lijst paars komt niet op) en ze zou dan nog enkel in Antwerpen te verkiezen zijn.
Oud 21 september 2006, 11:58   #29
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Maar je pikt er toch niet lukraak een kandidaat/kandidate uit?
Zeker bij de gemeenteraadsverkiezingen weet je toch genoeg over de kandidaten om er de juiste uit te pikken?
(Ik zeg overigens niet dat je op een vrouw moet stemmen. Ik zal deze keer bijvoorbeeld braaf op één man en één vrouw stemmen, maar dat is toeval.)

Ik deed dat vroeger toch. Bij mijn favoriete partij koos ik een vrouw met een leuke naam, ook al kende ik deze totaal niet.

je vraagt je eigenlijk af wie hier het kieken is
Geertje is offline  
Oud 21 september 2006, 12:01   #30
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik ken zo'n kieken wiens partij tegen het vreemdelingenstemrecht was, en die nu de allochtone kiezers gaat wijsmaken hoe en voor wie ze moeten stemmen. Haar initialen zijn PC.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 21 september 2006 om 12:21. Reden: taalfout
metten is offline  
Oud 21 september 2006, 12:02   #31
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:

tja.. er hebben vroeger ook wel al mannen op lijsten gestaan 'om den hoop te vullen'..

Het neemt ten andere niet weg dat ik tégen de maatregel ben.. vrouwen die 'politiek' willen bedrijven via een mandaat zullen er wel komen...misschien wel met wat meer moeite, maar goed.

Anderzijds denk ik wel dat er - door de maatregel - wel vrouwen zullen opkomen die voldoende capabel zijn (of toch niet minder capabel dan haar mannelijke 'collega's') maar het vroeger niet de moeite hebben gevonden om op te boksen tegen dat mannenbastion.. afijn, 'k vind de nadelen niet opwegen tegen de voordelen..
vulpes is offline  
Oud 21 september 2006, 12:04   #32
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Ik ken zo'n kieken wiens partij tegen het vreemdelingestemrecht was, en die nu de allochtone kiezers gaat wijsmaken hoe en voor wie ze moeten stemmen. Haar initialen zijn PC.
dezelfde die niet-belgen wou doen stemmen voor de provincieraad?
vulpes is offline  
Oud 21 september 2006, 12:18   #33
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
dezelfde die niet-belgen wou doen stemmen voor de provincieraad?
Jawel hoor!
metten is offline  
Oud 22 september 2006, 07:16   #34
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ik iets gemist heb. Over wie heb je het?
Oud 22 september 2006, 07:26   #35
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik vrees dat ik iets gemist heb. Over wie heb je het?

Chris Dusauchoit dus, die in het radioprogramma "Café Terminus" van 26 dec. 2002 enkele idiote uitspraken deed over de moord op Pim Fortuyn:

Citaat:
Chris Dusauchoit: "Waar ik hard van geschrokken was, Ben, was het plotse heengaan van de heer Fortuyn, Pim."

Ben Crabbé: "Dat was niet om te lachen, hé?"

Chris Duchausoit: "Euh ... wel laat me zeggen dat ik daar toch een kleine bedenking bij had. Ik herinner me dat toen het nieuws mij bereikte - ik was aan het koken - en ik had er toch geen slecht gevoel bij. Ik dacht: erger kwaad is voorkomen."

Ben Crabbé:"Meen je dat nu echt?"

Chris Duchausoit: "Ja, dat meen ik echt. Ik dacht, eigenlijk dacht ik om eerlijk te zijn: one down, twenty to go. het heeft mij verwonderd dat de zaak zo lekker snel geïmplodeerd is." (Stilte)

Ben Crabbé: "Ik zwijg ..."

Chris Duchausoit: ""Ja het wordt stil op de radio"

Ben Crabbé: "... om te zien wat je daar verder op gaat zeggen."

Chris Duchausoit: "Ik vond dat daarmee de zaak snel was afgehandeld."

Ben Crabbé: "Daar kun je je toch nooit achter scharen?"

Chris Duschausoit:"Nee, natuurlijk niet."

Ben Crabbé: "Een politieke moord dat kan toch niet?"

Chris Duchausoit: " Nee, natuurlijk niet. Maar ik vond het toch, laat ons zeggen, een oplossing waar ik op termijn misschien toch de positieve kanten van ga inzien."

Bron

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be