![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wellicht is Uh-huh dat ook
![]()
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gefeliciteerd en een kus van de juffrouw
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dank u Borgerhout en dank u allochtooonse papa en mama. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en hebben uw ouders stereotiepsgewijs een nachtwinkel?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 15 september 2006 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meisjes of jongens? Technisch, beroeps, Aso? Hebben zij reeds in het lager problemen of pas in het middelbare? Ik denk dat er veel meer bij komt kijken dan enkel wat cijfers over allochtone kinderen dit of dat. Voor de wet er kwam dat men tot zijn 18 jaar naar school moet waren meer kinderen die de school verlieten op hun 15�*16 jaar zonder diploma dan dat er waren die verder gingen naar de unifs. Je moet dus wel even veder kijken en onderzoeken wat de oorzaak is dan er zomaar iets op te plakken. Een jongen met een IQ van 120 die door de lagere school word aangeraden naar de beroeps te gaan, omdat de leerkrachten vinden dat hij daar beter thuishoort vanwegen zijn herkomst en familie achtergrond, is gedoemd om de school zonder diploma te verlaten wegens schoolmoeheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geboren in Vlaanderen, net als mijn ouders, mijn grootouders en mijn overgrootouders. Eerdere generaties weet ik niet, maar ik vermoed dat ze allemaal van uit de streek komen (zijnde Oost-Vlaanderen).
Ik ben in ieder geval vree blank, en vree blond.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 15 september 2006 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt geen strikt islamitische opvoeding gekregen. Je bent pas later tot die gevaarlijke ideologie toegetreden na de mooie verhaaltjes, de gesuikerde opgesmukte leugenachtige versie van de islam, opgedist door islampromotors, te hebben geslikt als zoete koek.
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tja wat helpt wij betalen als hun nie willen integreren. ![]() Heb eerder die indruk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als we willen dat ze iets maken van hun onderwijs en zich hier integreren, zullen we ze ook wel eerlijk moeten behandelen, de discriminatie op de werkvloer moet stoppen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit. Het ging over onderwijs en taalproblemen bij de aanvang van de schoolloopbaan. Ik ben niet voor het verlagen van de leeftijdsgrens voor algemene leerplicht (naar onder dan eh). Wel zou kunnen overwogen worden om de leeftijdsgrens van de leerplicht voor Nederlands naar beneden te halen. Een ouder die zijn kind geen Nederlands leert brengt de toekomstmogelijkheden van zijn kind mogelijkerwijs in gevaar. Als het kind naar de kleuterschool gaat is het meestal nog niet 'te laat', maar veel kinderen hebben toch wel problemen als ze nog geen Nederlands kennen op hun zesde. Het is onaanvaardbaar dat ouders geen inspanningen doen om hun kind de landstaal bij te brengen. Ik heb trouwens niks tegen meertaligheid en het spreken van andere talen dan het Nederlands thuis. Iedereen spreekt in zijn eigen huis de taal die hij wil. Meertaligheid is trouwens een grote troef. De meeste van mijn allochtone studentes (ik geef les) zijn perfect tweetalig, en dat is toch wel een voordeel om later in de praktijk te staan als psycholoog. Ik loop al héél lang rond met vree veel goesting om naar 't buitenland te gaan. Als het er ooit van komt, en er komen ook kinderkes, dan zal ik ze zeker tweetalig (Nederlands + plaatselijke landstaal) opvoeden. Als ik de plaatselijke taal nog onvoldoende spreek om die ook aan een kind aan te leren, is dat iets om uit te besteden. (ik ga mijn kind geen fouten aanleren, dat lijkt me onnozel). Kindercrèches, of, als ik ooit eens rijk word, een kindermeisje of zo. Een verlaagde leeftijdsgrens voor leerplicht Nederlands impliceert natuurlijk ook dat het financieel voor iedereen mogelijk moet zijn dit te betalen of te organiseren. In het ideale geval spreken alle allochtonen zo goed Nederlands dat ze het zelf aan hun kinderen kunnen leren. Dat lijkt me onrealistisch. Ten eerste verwacht ik van niemand dat ze perfect Nederlands spreken. Ze moeten Nederlands kunnen verstaan, en zichzelf kunnen uiten. Daar mogen wat hoeken af zijn, tot zolang ze die twee dingen maar kunnen. Meestal is dat echter onvoldoende om een kind goed Nederlands te kunnen aanleren en zijn alternatieven beter voor het kind. Ten tweede kun je dat zeker niet verwachten van nieuwkomers. We zitten met asielzoekers die naar hier komen vluchten. Je kan niet verwachten dat ze voor hun vlucht even rustig een taalcursus doen. Daarnaast duurt het jaren voor je goed Nederlands kunt zonder het in de praktijk te kunnen oefenen. Het leren van de taal kan gewoon niet 'af' zijn voor mensen hier komen. Zoek je ook maar eens taalcursus als vluchteling in Soedan. Zelfs mijn Duitse collega, die twee jaar een cursus Nederlands gevolgd heeft in haar thuisland voor ze naar hier kwam, keek serieus verbouwereerd rond toen bleek dat niemand echt standaard Nederlands spreekt. Ze snapte niks van ons gebroebel. Maar we gaan hopelijk niet wachten tot ouders Nederlands praten tot die kinderen Nederlands leren. Die kinderen zijn uiteindelijk de toekomst.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 15 september 2006 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat ze al eerst al eens beginnen met een diploma te halen. Wat die discriminatie op de werkvloer betreft, ik zie die niet, ik zie veel vreemdelingen op de werkvloer, tenzij men vindt dat de allochtonen op de werkvloer enkel maar mogen bestaan uit Turken en Marokkanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |