Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2006, 16:14   #21
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Bekijk ons programma maar!
Jammer dat het discours de facto dan steeds wordt herleid tot de 'Vlaams-Belgische kwestie' en het afgeven op andersgezinden. Veel andere postings heb ik nog niet mogen lezen van de hand van BUBers, waarbij voorzitter Hans de kroon spant.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 16:29   #22
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Gisteren waalse feestdag van BPlus in Antwerpen, er waren veel franstaligen. Ik ben er geen één tegengekomen die niet probeerde Nederlands te spreken. Tot daar uw 'dat is gewoon een feit.'

Verder is het meer dan ooit nodig voor Franstaligen om Nederlands te leren, daar Vlaanderen de grootste afzetmarkt is voor Wallonië (en andersom ook) en wij ondertussen allemaal Nederlands spreken. Ook in Brussel wordt het Nederlands almaar belangrijker, en de Franstaligen weten het: kijk maar naar de enorme toestroom van Franstalige kinderen in Nederlandstalige scholen!
U weet toch dat uw voorzitter elders op dit forum de mening ventileerde dat het vieren van de Waalse feestdag in Antwerpen niet wenselijk was?

PS: Brusselaars zijn geen Walen (afijn, da's toch wat een Brusselse collega mij vertelde)

PPS: U heb duidelijk betere ervaringen dan ik... Mijn Franstalige Brusselse collega bevestigde mij onlangs nog dat Franstaligen minder geneigd zijn om Nederlands te spreken... Blijkbaar uit vrees fouten te maken.. tja.. dat geldt omgekeerd voor Vlamingen natuurlijk ook... Toen ik repliceerde dat er toch �*emand zijn koudwatervrees moest overwinnen of dat er anders niets werd gezegd, keek ze een beetje ..tja.. verbaasd? Allicht nooit bij stilgestaan dat Vlamingen hetzelfde probleem hebben, maar desalniettemin de sprong wagen... Zo gewoon dat Vlamingen dat doen, veronderstel ik? 'k Ga overigens woensdag gaan 'verbroederen' met een Brusselse én Waalse collega.. een echt "Belgisch" onderonsje... en dat met een Flamingant.. tja... misschien zijn vlaamsgezinden toch complexer dan door sommigen wordt gedacht.

Laatst gewijzigd door vulpes : 18 september 2006 om 16:30.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 21:37   #23
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
komaan Patriot.
Waar staat de BUB op ethisch vlak ? Hoe denkt de BUB anders over bv de Vlaktaks, de zone 30, het defensie-budget, ontwikkelingssamenwerking, het generatiepact?
België unitair!!!!!
Oud 18 september 2006, 21:40   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
En dan? Die man is gek en vertegenwoordigt niemand. Negeer happart maar.
Zo lopen er nog gekken rond heeeee

En als het gaat om fucking kleine partijtjes zonder veel aanhang, politiek talent en leden kunnen die nog een hoge functie bereiken ook, tot de helft van de partij gaat lopen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be