![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij ben je echt paranoïde. Pffff, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gisteren nogtans een mooi berichtje gekregen van de leeuw,dus het komt wel in orde denk ik
Het is wel belangrijk in deze tijd om een computer te hebben Ben wel benieuwd naar de afloop van deze zaak
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Ja, het zou een goede zaak zijn als men het WIGW-statuut uitbreid zodat ook werklozen eronder vallen. Zou toch zeker een stap vooruit zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ja want je wordt weggelachen als je in de bib gaat internetten.
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2006 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() @Leeuw
Alléz Leeuw , ik moet je toch niet vertellen dat je zelf je innerlijke krachten moet mobiliseren, daar ontbreekt het je trouwens niet aan, vertrouw ik. We kennen allemaal zwakke momenten waarop mobilisatie van pas komt... Zelfmobilisatie... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2006 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeker als je heel de dag hard werkt en je merkt dat de bib dicht is s'avonds laat ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ff verwijzen naar een onrechtstreekse bijna verwezenlijking van het vierde wereld syndicaat ivm het wigstatuut.
1. de brief van vervotte aan demotte naar aanleiding van onze actie voor gratis anticonceptie en de diplomatische interventie van mezelf ten gevolge van die actie. citaat vervotte uit haar brief aan demotte bestaat er een mogelijkheid dat de voordeeltarieven worden uitgebreid naar bepaalde kansengroepen toe ? bron 2. Een uitspraak van demotte na een actie van het ABVV onlangs. citaat demotte Na de ontmoeting wees hij op zijn plannen om het WIGW-statuut (weduwen, invaliden, gepensioneerden en wezen) te vervangen door het OMNIO-statuut, dat gebaseerd is op inkomen en waar dus meer mensen moeten van kunnen genieten. avb bron gebeurt niet vaak natuurlijk dat je een hand vraagt en een arm krijgt maar vervotte beloofde in ons gesprek om bij demotte te bepleiten om de voordeeltarieven aangaande voorbehoedsmiddelen uit te breiden voor oa ook werklozen. Nu spreekt demotte al over voordeeltarieven uit te breiden voor alle geneesmiddelen ![]() in alle geval het bewijs dat een vierde wereld syndicaat ondanks haar handicaps ( sommige mensen waaronder ikzelf en de leeuw en debbie hun einde van de maand is die maand sneller gekomen vanwege de vervoerskosten van die actie ) wel degelijk iets voor de armen kan bereiken. reden dus om de moed niet te verliezen en door te zetten als we die handicaps zouden kunnen wegwerken dan zal het alleen nog beter gaan @vulpes - we aanvaarden wel externe middelen. Doch daar kan niet tegenover staan dat we onze autonomie verliezen. Tegenover elk voorstel dat we tot nu kregen of mogelijkheden die we onderzochten stonden er voorwaarden. het vlaams netwerk voor verenigingen waarin armen het woord nemen heeft de opdracht van vervotte om onder armenverenigingen jaarlijks ongeveer 80 miljoen ( frank ) subsidies te verdelen. Het vierde wereld syndicaat werd echter van alle activiteiten van dat netwerk uitgesloten wegens te kritisch. op subsidie hoeven we uit doe hoek helemaal niet te rekenen. nochthans heeft het netwerk zelfs geen bijna verwezenlijkingen op hun naam staan zoals degene die hierbovenaan staan. aan gratis voorbehoedsmiddelen hebben die niet eens gedacht. veel liever gebruiken ze hun middelen voor eindeloze besprekingen en om armen collages te laten knippen en plakken over hun situatie ![]() in feite zou het dus beter zijn dat het vws over deze middelen ( of tenminste een gedeelte ) zou kunnen beschikken. Als je ziet wat we nu al zonder middelen kunnen doen. Maar dat kan dan enkel op voorwaarde dat we als armen zelf mogen bepalen hoe we deze middelen in het belang van onze lotgenoten inzetten en hoe niet. een voorwaarde die natuurlijk wel vanzelfsprekend is is dat we ze in het belang van onze lotgenoten inzetten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 september 2006 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook weduwe en wees. Waardoor 50% reductie op het spoor. Die ik toch niet gebruik, want die treinstellen komen mijn toch nog te duur uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik had het over de Leeuw... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() minimum loon moet netto 1500 euro bedragen ongeacht wat men doet
leefloon moet 1200 euro netto bedragen voor iedere persoon. Niet haalbaar?? een ontslag vergoeding van meer dan 775 000 euro voor diene pipo van de VRT is toch haalbaar. hier kunnen iets meer dan 600 daklozen een maandvergoeding van 1200 netto voor krijgen. Dus voornoemde bedragen zijn mogelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat dan ook weer veel hogere kosten met zich mee brengt voor de ziekenfonds en veel extra leed voor deze kinderen Laatst gewijzigd door debbie : 21 september 2006 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Niemand wenst om ziek te zijn, niemand vraagt om kanker of eender welke aandoening. Men moet dus bijgevolg altijd de best mogelijke behandeling krijgen en men moet gewoon naar de dokter, tandarts en dergelijke kunnen gaan zonder dat men daarvoor moet betalen idem voor de apotheker. enkel luxe dingen moet men zelf betalen zoals borstvergrotingen en dergelijke maar mensen die medisch en ethisch verantwoord zo'n operatie moeten ondergaan krijgen dit gratis. bijvoorbeeld vrouwen die echt letterlijk en figuurlijk geen borsten hebben, of vrouwen die hun borsten te zwaar belastend zijn voor hun rug of mensen met bepaalde misvormingen of brandwonden. voor al deze medische handelingen kan en zal de patient dan niks moeten betalen maar als je gewoon dikke borsten wilt om meer op pamela anderson te lijken of wat dan ook zijn de onkosten voor je zelf en het kan niet dat de farmaceutische industrie miljarden winst maakt en dat de gewone man zijn ziekte verzekering onbetaalbaar word. of dat er onderscheid gemaakt word tussen de patienten onderling. ik pleit ook om bedrijven en of organisaties die producten maken waarvan bewezen is dat deze slecht zijn voor de mensen om deze fors te laten betalen zodat alles gratis kan worden in de medische sector. zoals de tabaksindustrie, de fastfoodketens, vervuilende bedrijven en ga zo maar door. ook moeten de taksen die op tabak en andere slechte producten zijn rechtstreeks worden doorgegeven naar de ziekteverzekering. en dan is een alles gratis ziekte verzekering zeker mogelijk en kan iedereen genieten van de best mogelijk behandeling en kan iedereen zonder te moeten kijken naar geld preventieve behandelingen ondergaan zoals bij de tandarts en dergelijke ook kan men dan eerder kanker opsporen en zo meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() ja 1 maand maar hoeveel van deze pipo lopen er niet rond bij de overheid?
en in de privé sector zijn er nog hogere lonen en ontslag premies en andere talrijke dure premies en dan heb ik het nog niet over de onnodige onkosten die de overheid worden aangerekend door misbruiken van overheidsgeld en dan heb ik het nog niet gehad van de vele beslastingontduikers en sjoemelaars en ik heb het dan niet over die paar duizenden sukkelaars die een paar honderd euro per maand in het zwart willen bijverdienen maar over de kapitalisten die de mazen van het belastings net goed kennen en er danig gebruik van maken. en dan gewoon een eerlijkere belasting op kapitaal en inning er van en ja dan ben ik er zeker van dat we het langer als 1 maand kunnen geven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ondertussen gaan er dus wel degelijk mensen dood gewoon omdat ze de nodige medicijnen niet meer kunnen betalen. Laatst gewijzigd door debbie : 21 september 2006 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |