![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() .....Progroms tegen de laatste christenen inn Islamitische landen..
Drie christenen op Sulawesi geëxecuteerd ![]() Gisteravond zijn drie christenen op het Indonesische eiland Sulawesi geëxecuteerd. De rechtbank vond dat ze een leidende rol hadden gespeeld bij aanvallen op moslims in mei 2000. Daarbij kwamen ten minste zeventig mensen om het leven. De drie hadden steeds volgehouden dat ze onschuldig waren. Indonesië had een oproep tot gratie van paus Benedictus XVI genegeerd. Het land hield ook geen rekening met de kritiek van Amnesty International, dat het drietal geen rechtvaardig proces had gekregen. In zeker zeven steden betoogden christenen vreedzaam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn geloof baseer ik op De God en niet op wat sommige mensen doen als reactie op uitspraken van de paus in Duitsland tijdens zijn komedie of nieuwe kruistochten in Irak,afghanistan .. etc
![]() " Schrijft de Koran geweld tegen ongelovigen voor? Zet de Koran aan tot geweld ? Volgende richtlijnen kunnen helpen om de betekenis van Koranische verzen te begrijpen en te bespreken ... Kunnen we de Koran zomaar begrijpen ? " I Love Muhammed&Jezus Met vredevolle groeten Yahya |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder baseer je je geloof op de hadiet die enkele honderden jaren later opgetekend zijn. Nu kunnen mensen een zeer goed geheugen hebben, maar een verhaal dat 8 generaties eerder verteld is zal nooit ongeschonden bewaard gebleven zijn. Ik vrees dat god zich doodlacht als hij zou zien wat jij allemaal gelooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn naam is : Yahya Zakarya
Is er iemand die hier een correctie gaat plaatsen, en zeggen dat ik Najim Tawtaw ben en niet Yahya Zakarya ![]() " Schrijft de Koran geweld tegen ongelovigen voor? Zet de Koran aan tot geweld ? Volgende richtlijnen kunnen helpen om de betekenis van Koranische verzen te begrijpen en te bespreken ... Kunnen we de Koran zomaar begrijpen ? " I Love Muhammed&Jezus Met vredevolle groeten Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 22 september 2006 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zou jouw gedacht dat de koran enkel geweld predikt juister zijn dan zijn versie die zegt dat de koran enkel vrede predikt?? een geloof, gebaseerd op een tekst, heeft verschillende interpretaties, altijd en overal. wat de juiste is, is irrelevant, ieder vindt dat zijn interpretatie de juiste is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ze volgen Media zonder na te denken .. Als iemand in Japan iets over Dutroux gaat horen, en de Japaanse media veel aandacht voor deze man gaat geven, gaan veel Japaners denken dat de Belgen of Belgische wet een aanleiding zet naar zo'n daden etc... dank u " Schrijft de Koran geweld tegen ongelovigen voor? Zet de Koran aan tot geweld ? Volgende richtlijnen kunnen helpen om de betekenis van Koranische verzen te begrijpen en te bespreken ... Kunnen we de Koran zomaar begrijpen ? " I Love Muhammed&Jezus Met vredevolle groeten Yahya
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
om maar te zeggen dat je met zo'n teksten alle kanten uit kunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben geen geleerde, dus ik heb geen eigen interpretatie .. verstaan ? Nee, ik veroordeel de mensen die de amerikaanse politiek gebruiken om osnchuldige burgers te doden. { Schrijft de Koran geweld tegen ongelovigen voor? Zet de Koran aan tot geweld ? Volgende richtlijnen kunnen helpen om de betekenis van Koranische verzen te begrijpen en te bespreken ... Kunnen we de Koran zomaar begrijpen ? } I Love Muhammed&Jezus Met vredevolle groeten Yahya
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je vraagt je daarenboven af hoe het mogelijk is dat zo weinigen hier die boodschap willen aannemen. De boodschap van de islam is blijkbaar zo eenvoudig en zo simpel dat het gewone lui niet betaamt er een eigen interpretatie op na te houden. Dat recht is - blijkens jouw eigen woorden hier - voorbehouden aan geleerden. Opnieuw een zeer groot verschil tussen jouw islam en mijn christendom. Ik ben zélf geen geleerde, maar ik geniet de vrijheid én het recht er mijn eigen interpretatie op na te houden en die te toetsen aan andermans interpreatie (dus ook aan die van de paus zelf). Als men me een geloofsvraag stelt, dan zal ik die vraag dus ook naar best vermogen trachten te beantwoorden. Zelfs al vrees ik dat de vragensteller het mogelijk niet met me eens is. Maar nooit zal ik me verschuilen achter het argument dat ik "niet geleerd" ben en "bijgevolg geen interpretatie heb". Zoiets vind ik gewoon onverantwoord. Niet alleen tegenover mijn medemensen, maar vooral tegenover mezelf én tegenover mijn Schepper Die me tenslotte mijn brein gegeven heeft opdat ik het zou gebruiken!!! Ik daag je dus uit je verantwoordelijkheid als gelovige te nemen en Vlijmscherps vraag naar best vermogen te beantwoorden, jezelf daarbij een stukje blootgevend. Dat blootgeven maakt je mogelijk kwetsbaar voor aanvallen, maar je komt er des te geloofwaardiger mee over. Zeker bij mij. En pas dán, wanneer je het aandurft jezelf een stukje bloot te geven - net zoals ik dat doe - pas dán kan je steun verwachten van andere gelovigen (zelfs als dat geen moslims zijn) in de anti-islamhetze die deze samenleving steeds méér in zijn greep krijgt. Durf je het aan, jezelf enerzijds bloot te geven (wat je positie verzwakt) als je tegelijkertijd daarmee steun vindt bij anderen (wat je positie versterkt)? Durf jij het aan deze balans te maken? Durf je een stukje jouw zekerheden - waarvan lang niet iedereen hier overtuigd is, mezelf incluis - achterlaten en een sprong in het onbekende te riskeren? Durf jij deze uitdaging aan? Om je even op weg te helpen: ik ben deze uitdaging al vele jaren geleden aangegaan; ook ik als christen moet soms weerwerk bieden aan een al te ongebreidelde antireligiositeit. En het doet me plezier wanneer niet-gelovigen dan toch plots enigszins anders over gelovigen gaan denken, getuige deze posting (uit de draad "De Paus is geen mens"), waaruit ik één zinnetje citeer. Niet met de bedoeling mezelf te bewieroken, maar als les aan jou dat je, zelfs door jezelf bloot te (durven) geven, respect kan afdwingen. Citaat:
Wat ik als christen kan, dat kan jij toch ook als moslim? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lees anders nog eens over het 2de Vaticaans Concillie... En merk dat wat achter ons ligt in de geschiedenis, niet meer correspondeert met de Kerk vandaag.
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() |