Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2003, 14:29   #21
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Piano als ik jouw redenering volg hebben de Waalse partijen recht op 40% van die subsidie, terwijl de Vlaamse partijen recht hebben op 60 % !
Maar die subsisies moeten dan wel EERLIJK VERDEELD worden over de verschillende partijen, naargelang hun aantal kiezers.
Zoals het nu gaat, is dit zuiver bedrog en ondemocratisch !
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 14:31   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
Eugene

Als ik het goed begrijp, moet het VB en N-VA de subsidies weigeren?

Deze Belgische subsidies zijn wel voor [size=6]60 % betaald door Vlaanderen[/size].
Ok, dat ze dan al eens beginnen om [size=5]40%[/size] te weigeren 8)
Als men weet dat de N-VA maar één zetel heeft met méér stemmen dan waarmee Ecolo er vier haalde dan zal ook dat cijfer wel niet kloppen.
Oud 4 oktober 2003, 14:46   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Hij vond het wel leuk toen hij er eentje van hemzelf vond naast die van Superstaaf in zijn Voil Jeanetten-oufit.
Die andere echter, waar hij gelinkt werd aan een hakenkruis, was ietske teveel van het goeie.
Vanwege Bourgeois kan ik begrijpen dat hij liever geposteerd wordt naast mij dan naast een hakenkruis.
Ikzelf heb heel wat meer moeite om te kiezen...........

Uiteraard heeft iedereen het recht om te weigeren in debat te gaan.
De reden die hij aanhaalt (bron van die reden?) is in mijn ogen zeer flauw en bovendien niet volledig waar.
Immers, het grootste deel van de Belgen ligt echt niet wakker van een splitsing, en in die zin vertegenwoordigt BuB heel wat meer mensen dan je aan de hand van hun leden en stemmenaantal zou vermoeden.
Oud 4 oktober 2003, 14:50   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
En meteen kunnen we ons vraagtekens plaatsen naast de democratische idealen van, laat ons niet veralgemenen, Geert Bourgeois, nochtans de enigste N-VA vertegenwoordiger op federaal niveau.
Op vlak van democratische idealen zou ik maar niet te snel in debat gaan met om het even welke partij.
De BuB-standpunten inzake directe democratie en recentelijk het vreemdelingenstemrecht, liggen kwa reactionair, autoritair en anti-democratisch gehalte kwasi even diep als pakweg de Vlaamsblokstandpunten.
Oud 4 oktober 2003, 14:52   #25
Voltaire
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
JP, ik begrijp jouw standpunt. Maar moeten alle politici alle debatavonden aanvaarden van elke kleine groepering die er een organizeert?

Zouden Belgicisten een debat organizeren op de VRT tijdens prime time, dan was Bourgeois, en met hem alle bekende politici, er als de kippen bij.

Ik kan die mensen ook een beetje begrijpen.

De vraag is alleen of Bourgeois beleefd geweigerd heeft, wat zijn volste recht is, of heeft hij werkelijk op zo'n denigrerende manier gezegd dat hij geen debat wilt met Belgicisten die niets voorstellen.

Dat laatste betwijfel ik toch een beetje.
Als hij geen tijd heeft kan hij toch ook gewoon iemand anders afvaardigen? Of is de N-VA een eenmanspartij?
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 15:20   #26
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Ik was begin dit jaar aanwezig op een debat tussen Ludo Dierickx (BUB) en Jan Loones (N-VA) te Gent. Men kan dus moeilijk stellen dat N-VA'ers de discussie uit de weg gaan.

Misschien gewoon eens iemand anders vragen dan de voorzitter en enig kamerlid van de N-VA? Waarmee ik gewoon wil zeggen dat die man het waarschijnlijk ook nog eens geweldig druk heeft om naar een dergelijk (klein mag ik aannemen) debat te komen.
Oud 4 oktober 2003, 15:32   #27
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Hij vond het wel leuk toen hij er eentje van hemzelf vond naast die van Superstaaf in zijn Voil Jeanetten-oufit.
Die andere echter, waar hij gelinkt werd aan een hakenkruis, was ietske teveel van het goeie.
Vanwege Bourgeois kan ik begrijpen dat hij liever geposteerd wordt naast mij dan naast een hakenkruis.

De reden die hij aanhaalt (bron van die reden?) is in mijn ogen zeer flauw en bovendien niet volledig waar.
Immers, het grootste deel van de Belgen ligt echt niet wakker van een splitsing, en in die zin vertegenwoordigt BuB heel wat meer mensen dan je aan de hand van hun leden en stemmenaantal zou vermoeden.
Wetende dat een Vlaamse meerderheid voor een confederaal Vlaanderen is superstaaf.
Oud 4 oktober 2003, 15:33   #28
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Citaat:
...Toen we via een lokale NVA-er en kennis van Bourgeois deze laatste contacteerden, liet deze weten dat Bourgeois niet wenst te debatteren met groeperingen "die op zich niets voorstellen".
Het is juist dat de BUB een kleine (maar jonge!!!) partij is, maar dit is toch wel zeer grof tegen de Belgicisten...
Niet meer dan normaal, zou ik zeggen. Ik ben geen Bourgeois fan, maar de man kan zich toch niet met elke prutsbeweging van 10 man gaan bezighouden, een clubke dat helemaal niets heeft te betekenen...
Hier heeft Bourgeois gelijk.
Inderdaad!

Het is normaal dat een politicus die zichzelf respecteert zich niet wenst bezig te houden met dergelijke minuscule amateurgezelschappen. Trouwens, debatteren met belgicisten is op zich al een onmogelijke opgave. Ze hebben immers niks te vertellen. Als Bourgeois toevallig de postings van de belgicisten op dit forum wat heeft gelezen, dan wist hij onmiddelijk wat voor vlees de BUB in de kuip heeft...
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 16:07   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Trouwens, debatteren met belgicisten is op zich al een onmogelijke opgave. Ze hebben immers niks te vertellen.
Geen wonder, dat is normaal.
Wij Belgicisten hoeven niet te janken, te palaveren, te smeken en te kwijlen zoals de Vlaamsnationalisten omdat hun natte droom maar niet wil uitkomen: wij hebben grosso modo wat we wensen: ons vrolijk België.
Beweeg maar dapper Vlaams, terwijl wij vanuit onze Belgische fauteuil geamuseerd toekijken.

De leute.
Oud 4 oktober 2003, 16:11   #30
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Trouwens, debatteren met belgicisten is op zich al een onmogelijke opgave. Ze hebben immers niks te vertellen.
Geen wonder, dat is normaal.
Wij Belgicisten hoeven niet te janken, te palaveren, te smeken en te kwijlen zoals de Vlaamsnationalisten omdat hun natte droom maar niet wil uitkomen: wij hebben grosso modo wat we wensen: ons vrolijk België.
Beweeg maar dapper Vlaams, terwijl wij vanuit onze Belgische fauteuil geamuseerd toekijken.

De leute.

Is het niet de meute?

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 16:12   #31
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

--
Oud 4 oktober 2003, 16:47   #32
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En wat met de Belgische antidemocraten die de vrijheden en de RECHTEN van het Vlaamse Volk bedreigen?
Oud 4 oktober 2003, 16:50   #33
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
En wat met de Belgische antidemocraten die de vrijheden en de RECHTEN van het Vlaamse Volk bedreigen?

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Oud 4 oktober 2003, 17:01   #34
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Trol,

Mijn reactie was een antwoord op hetgeen E=mc2 had geschreven, die had zonder blikken of blozen geschreven dat alle Vlaams antidemocraten radicaal tegen de muur moesten geplaatst worden als ze de vrijheden van België bedreigen. Hij heeft zijn tekst uit eerlijke schaamte of onder druk van de webmaster verwijderd. Met het gevolg dat mijn reactie hierop raar overkomt.
een echte trollestreek
Oud 4 oktober 2003, 17:04   #35
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trol,

Mijn reactie was een antwoord op hetgeen E=mc2 had geschreven, die had zonder blikken of blozen geschreven dat alle Vlaams antidemocraten radicaal tegen de muur moesten geplaatst worden als ze de vrijheden van België bedreigen. Hij heeft zijn tekst uit eerlijke schaamte of onder druk van de webmaster verwijderd. Met het gevolg dat mijn reactie hierop raar overkomt.
een echte trollestreek
so I did it again hey?

Oud 4 oktober 2003, 17:15   #36
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
Eugene

Als ik het goed begrijp, moet het VB en N-VA de subsidies weigeren?

Deze Belgische subsidies zijn wel voor 60 % betaald door Vlaanderen.

Meer nog , de Belgen zouden niets liever willen dat VB en N-VA deze
subsidies zouden weigeren.

U kunt natuurlijk nog iets verder gaan, zoals de Ierse Nationalisten,
die weigeren in het Engels parlement te gaan zetelen.

Want als men zegt tegen de Belgische instellingen te zijn moet men daar maar consequent zijn, en alles wat Belgisch is afwijzen.
Wat mij betreft doet ieder maar wat hij/zij wil hoor, feit is echter dat ik het abnormaal vind dat er een wetswijziging in elkaar wordt geflanst om wat geld aan een partij toe te wijzen.
Oud 4 oktober 2003, 17:18   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Citaat:
Is het écht? Heb je ongeveer evenveel moeite om met Bourgeois op de foto te staan als met een hakenkruis?

Citaat:
Ben jij dan zeker van de reden? Of neem je de BUB als betrouwbare bron?

Citaat:
De BUB zal blij zijn met de vermoedens van Superstaaf.
Of zijn het zelfs zekerheden?
Gek toch dat al die Belgen er niet voor kiezen om zich door de BUB te laten vertegenwoordigen.
Denk je dat de BUB zelfs maar zou bestaan als ze er zo zeker van zou zijn dat er in België helemaal niets staat te gebeuren?

België ontstond trouwens ook buiten de wil van de meerderheid.
Om in de Europese unie te stappen werd ons evenmin iets gevraagd.
Zoals ook de Europese grondwet zal goedgekeurd worden.
Zelfs al zouden zijn politici weten dat er geen meerderheid voor bestaat.
Dan doen ze het toch gewoon zoals altijd? Zonder iets te vragen?
Denk jij nu echt dat de machthebbers op zoek zullen gaan naar een meerderheid om ONS te vragen wat ze met dit land moeten gaan aanvangen als het onhoudbaar wordt?
Oud 4 oktober 2003, 17:24   #38
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Citaat:
...Toen we via een lokale NVA-er en kennis van Bourgeois deze laatste contacteerden, liet deze weten dat Bourgeois niet wenst te debatteren met groeperingen "die op zich niets voorstellen".
Het is juist dat de BUB een kleine (maar jonge!!!) partij is, maar dit is toch wel zeer grof tegen de Belgicisten...
Niet meer dan normaal, zou ik zeggen. Ik ben geen Bourgeois fan, maar de man kan zich toch niet met elke prutsbeweging van 10 man gaan bezighouden, een clubke dat helemaal niets heeft te betekenen...
Hier heeft Bourgeois gelijk.
Inderdaad!

Het is normaal dat een politicus die zichzelf respecteert zich niet wenst bezig te houden met dergelijke minuscule amateurgezelschappen. Trouwens, debatteren met belgicisten is op zich al een onmogelijke opgave. Ze hebben immers niks te vertellen. Als Bourgeois toevallig de postings van de belgicisten op dit forum wat heeft gelezen, dan wist hij onmiddelijk wat voor vlees de BUB in de kuip heeft...
Heilige Guderian , het gaat om het princiepe he, voor 18 mei heb ik de VLD bijeenkomsten zien organiseren voor een 25-tal mensen, waarvan er dan nog een 15-tal van de VLD zelf waren, om van de andere partije dan nog te zwijgen. Ik denk dat de kwaliteit van een eventueel debat buiten verkiezingensperiode trouwens een pak hoger kan liggen dan in een verkiezingsperiode, daar is het dan enkel maar veel beloven en niets anders. Ik spreek mij dus geenszins uit voor of tegen BUB, enkel het princiepe dat tegengestelde meningen in debat mogen/kunnen gaan is voor mij het voornaamste!!
Oud 4 oktober 2003, 17:26   #39
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trol,

een echte trollestreek
Je ijlt, er staat niet eens iets van veranderen.
Oud 4 oktober 2003, 17:52   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Citaat:
Trol,

een echte trollestreek
Je ijlt, er staat niet eens iets van veranderen.
Ooooooooo maar Tacitus zei precies hetzelfde toen zijn hakenkruis verdween naast Geert Bourgeois!

'Ik zie geen hakenkruis' zei de hypocriet!

Gelukkig verklaarde de moderator van dienst dat hij het zelf had verwijderd anders vertel jij doodleuk dat iedereen die niets heeft zien veranderen, ijlt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be