![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 23 september 2006 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pakistan =/= aan Afghanistan.. ![]() Pakistan heeft een groot leger met nucleaire wapens... met terrorisme kan het land zelf wel afrekenen. Daar moeten de bange, blanke mannen zich niet mee komen bemoeien. Ik stel voor dat u zich eerst informeert voor u zulke belachelijke uitspraken doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Taliban steunen? En dan. De Taliban heeft ook niet de aanslagen in de VSA gepleegd. Dat was bij mijn wete het werk van een aantal Arabische terroristen? Voor mij zijn de Taliban eerder een onderontwikkeld volk, dan terroristen zoals de VS laat uitschijnen... Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 september 2006 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 september 2006 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
méér dan 1.200.000 doden tgv van de B-52 bombardementen op Kampuchea ![]() 700.000 tgv van Pol Pot's "Killing Fields" daarna ![]() ![]() De geschiedenis wordt al sinds Adam en Eva geschreven door de overwinnaar Laatst gewijzigd door filosoof : 23 september 2006 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit mij overigens af te vragen welk spelletje Perslui over gans de wereld denken te spelen met dergelijke oude koeien weer eens lekker breed uit te meten........ Doet me denken aan de uit zijn verband(bladzijdenlange tekst) gelichte quotes van de Paus..... Nog enkele dergelijke "pers-stunts" en we zullen,om de lieve vrede,allemaal weer pers-censuur willen,voor de oplage van een gazet of TV-station moeten gewone mensen niet bloeden... Laatst gewijzigd door kelt : 23 september 2006 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De Pakistaanse vrouw torst veel leed" ma 04/09/06 - Er is de voorbije jaren geen terreuraanslag van betekenis geweest of het spoor leidde naar Pakistan, het "land van de zuiveren". Vanaf 11 september, vijf jaar na de aanslagen in New York, kunt u Jef Lambrechts radioreportages horen in "Voor de dag" en "De wandelgangen" op Radio 1. Voor Vrtnieuws.net houdt hij onderweg een dagboek bij. Er zijn geen precieze cijfers, maar naar schatting zijn er in Pakistan 1.300 vrouwelijke gevangenen. Volgens sommigen is dat het cijfer voor enkel maar de provincie Punjab. ![]() Velen van hen zitten vast voor overtreding van de zogenaamde Hudood-wet. Hudood betekent "grenzen" in het Urdu. De wet is in 1979 uitgevaardigd door de toenmalige militaire dictator Zia ul-Haq. Hij voorziet dat een vrouw overspelig is tenzij vier mannen getuigen dat ze is verkracht. Een onmogelijke voorwaarde. Op overspel staat de doodstraf door steniging. In de praktijk is dat levenslang. Hudood-wet ter discussie General Musharraf heeft kort na zijn machtsgreep, 7 jaar geleden, geprobeerd de wet in te trekken maar hij moest buigen voor het "njet" van de machtige islamisten. ![]() Op 7 juli kwam er dan toch een decreet voor de onmiddellijke vrijlating van alle vrouwen die in voorlopige hechtenis zitten op grond van de Hudood. Ruim 500 zijn intussen vrij na het betalen van 600 euro borg, een enorm bedrag dat meestal is bijgepast door ngo's die zich ook garant moeten stellen voor de vrijgelaten vrouwen. In het parlement woedt nu een ongewoon fel debat over de uiteindelijke wijziging van de Hudood-wet. "Dood aan Musharraf", schreeuwen de radikaal-islamitische parlementsleden. Ze beschouwen de strijd voor iets meer menselijkheid als een frontale aanval op de peilers van het geloof. "Mijn man heeft een minnares" Het regent en de weg naar haar kantoor ligt onder verraderlijk diepe plassen. "Ik heb je niet thuis willen ontvangen wegens het onderwerp dat je wil bespreken", verontschuldigt ze zich. Ze is hoog opgeleid, heeft een benijdenswaardige job en is financieel onafhankelijk van haar man. "Hij had altijd al scharrels", zegt ze. "En dat wist ik ook. Ik dacht: het zijn maar bedgeschiedenissen en tilde er niet aan. Maar nu heeft hij al enkele jaren een minnares. Ze heeft de leeftijd van mijn zoon." "Hij weet niet dat ik dat weet. Ik ken haar niet, maar ik heb haar foto gezien en ik denk er niet aan om haar eventueel als tweede vrouw in huis te dulden." "Ik zou alles verliezen" "Door die affaire heb ik mij verdiept in de wetgeving want ik wou scheiden. Maar hoe je de wet ook draait of keert, de vrouw is onvermijdelijk het slachtoffer. Ik zou alles verliezen." "Alles wat we samen hebben opgebouwd. Het huis dat met mijn geld is gekocht, de kinderen, mijn eer. Want een gescheiden vrouw is hier een publieke vrouw." "Ik heb geen zin om hem dat genoegen te gunnen. Geen scheiding, dus. Ik lijd maar ik blijf en dus lijdt hij ook. Dat is mijn wraak." "Ik zorg zoals vroeger voor het huishouden. Ik doe de boodschappen en kook en hou het huis schoon. Maar we slapen apart en mijn leven is een hel. Hoeveel erger moet het niet zijn voor vrouwen die niet gestudeerd hebben en niet op eigen benen kunnen staan?" "Mijn zoon heeft jaren doorgebracht in Europa maar hij werd net zo'n Pakistaanse man als alle andere. Hij wil niet horen van een scheiding." Ze heeft moeite om haar tranen te bedwingen. Woede, verdriet en onmacht doen haar stem trillen. Ze is een spraakwaterval. "Ik haat de mullahs" "Het is de voorbije jaren alleen maar erger geworden. Ik zie meisjes terugkeren uit Amerika. Ze zijn modern, westers en vrijgevochten. Maar binnen de kortste keren dragen ze een sluier. Vrijwillig, nota bene. Ze worden conservatiever dan de Pakistaanse meisjes die van niet beter weten." ![]() "Ik haat de mullahs. Zij zijn verantwoordelijk. Achter hun verdraaide versie van de islam verschuilen de mannen zich om hun macht te behouden. En de vrouwen zijn alleen maar rechtelozer geworden. De Pakistaanse vrouw torst veel leed." "Mocht er een NGO komen die zich hun lot aantrekt dan liet ik meteen mijn baan schieten en ging ik voor hen werken." "Serial Kisser" roept een grote, groene grafitto op de cafeteria van de campus. Het is opgehouden met regenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Was dit niet uw eerste zin, in de eerste post van deze draad? "1. De invasie van Afghanistan was sowieso tegen de regels van de VN:" De inval in Afghanistan mag dan zo onwettelijk zijn als wat.....Maar alleen al de poging(niet hoofddoel, maar wel gevolg) om die onderdrukking en mishandeling van de vrouw te beëindigen, maakt deze oorlog zeer verdedigbaar imho. En wat Pakistan betreft: Lees dan ff de post van 'Online' ivm vrouwenrechten aldaar. Gewoon schandalig is het ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel makkelijk zo denk ik dan..... Hier in't vrije westen wonen, en dan de verdediging opnemen voor die mannencultuur/godsdienst aldaar(en dus het leed van die vrouwen negeren). Onbegrijpelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je onderontwikkelde mensen met bommen gaan ontwikkelen ofzo? Dat was duidelijk al niet DE oplossing eh? Hoeveel vrouwen EN kinderen zijn er wel niet omgekomen door die oorlog? "Yeah right" dat het allemaal in hun belang was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik zie gewoon niet hoe men onderontwikkelde mensen, mannen en vrouwen, kan ontwikkelen met bommen? En je kent me helemaal niet dus ga ik zo'n uitspraken over mijn karakter gewoon negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bommen op baardprimaten natuurlijk die de taliban steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En je moet niet zo naïef doen. Je weet best dat de grootste slachtoffers van oorlogen, vrouwen en kinderen zijn. Welke Verlichting zie je trouwens in Afghanistan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
If you sleep with a dog, you wake up with fleas.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus om een Arabische (?) terroristische organisatie op te doeken moest heel Afghanistan platgebombardeerd worden? Man, wat een oorlogszuchtige logica. Resultaat: Al Qaida bestaat nog altijd, de Taliban (onderontwikkelden) bestaan ook nog altijd. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 september 2006 om 19:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoetje, ik pretendeer niet de VS te verdedigen. Dat u dat wél probeert met een dictatuur als Pakistan, is geheel voor uw rekening, en ja, ik vind dat nogal hypocriet.
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We zijn weer de ganse wereld van schuld aan het vrijpleiten. Het islamitisch gedeelte dan toch. Bij de taliban kon al qaeda een veilig onderkomen en alle steun die ze wensten vinden. De aanslagen werden vanuit Afghanistan gepland. Toen de VS na de aanslag op de USS Cole het kamp van bin laden wilde bombarderen heeft Madeleine Albright uit diplomatieke overwegingen Pakistan ingelicht. Via de ISI en hun goede banden met de taliban werd zo ook bin laden zelf getipt en kon ontkomen. Van dankbaarheid gesproken. Wie met terroristen meedoet zal in de klappen delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het bewijs is meestal gewoon dat iedereen het weet ... Of heb jij daar een degelijk bewijs voor? Ben echt benieuwd (geen ironie). Niet dat het veel uitmaakt, tenslotte is Bin Laden verantwoordelijk voor zijn daden. Toch interesseert het me hoeveel vlees er achter dit vaak herhaald weetje steekt.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 september 2006 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan u zich eigenlijk inbeelden hoe het moet geweest zijn als vrouw in Afghanistan te leven onder de taliban? Straf toch dat ik dat als man wél kan, en u als moslima blijkbaar niet(aangezien u dit regime verdedigd). Ik ga niet beweren dat u vóór onderdrukking van de vrouw bent...maar je kan niet a)de taliban verdedigen, en b) tegen vrouwonderdrukking zijn. The two just don't mix! Na de inval: -Vrouwen MOETEN geen burka meer dragen, maar ze doen dit nog steeds omwille van de veiligheid. Idd, de mannen aldaar zijn zó doordrongen van de vrouwenhaat, dat dit ff tijd nodig heeft. Ik had ook niet verwacht dat die vrouwen vanaf dag 1 hun burka zouden afdoen hoor. -Scholing voor meisjes was onder de taliban verboden. Wel, er zijn nu meisjesscholen geopend sinds de val van de taliban. Sommige van die scholen hebben het wel moeilijk om open te blijven omdat er af en toe leraren worden vermoord. Dus méér militairen voor Afghanistan is dringend nodig. -In't algemeen zijn de rechten van de vrouw aldaar verbeterd. Nu enkel deze zien te bestendigen.(wat idd niet makkelijk is, gezien de aanhang die de taliban nog steeds geniet onder......jawel, mannen ![]() -Men mag terug muziek beluisteren, film kijken,....enz. -.... Citaat:
Bovendien hebben ze Al Qaida gehuisvest(wat de aanleiding was voor de inval) Ik blijf erbij....die oorlog was nodig om die taliban-idioten te verdrijven. Mijn enige kritiek aan de inval is dat men nu met véél te weinig militairen daar aanwezig is om evt. opstandelingen te vernietigen. oa. de NL'ders leveren hun bijdrage. Maar de rest van europa zie je daar quasi niet ![]() Oh ja, er lopen daar ook nog wat belgen rond om de tarmac in Kaboel schoon te vegen...maar échte gevechtstroepen leveren? hoo maar ![]() |
||
![]() |
![]() |