![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom die wet er nog altijd niet door is, dat GEEN ENKEL slachtoffer zal akkoord gaan met de vrijlating van zijn/haar belager gezien de straffen hier toch al veel te kort zijn. Welk van de slachtoffers zou Nihoul hebben laten genieten van de wet Lejeune? Wie zou Dutroux ooit weer op vrije voeten laten? Paul Marchal? Wie zou de bandieten hebben laten lopen die Onkelinkx vrijliet? Niemand toch? De politiek zorgt er gewoon voor dat ze zelf de touwtjes in handen houdt via haar politiek benoemde rechters en ministers.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn niet tevreden met de inspraak van de slachtoffers alleen, maar willen alle daders via een juridische bureaucratie vasthouden. Geef de slachtoffers nog meer inspraak, van mijn part zelfs beslissingsrecht, en dan heb je pas rechtvaardigheid. Een dader die owv een juridisch systeem in de bak blijft, is minder direct democratisch dan een dader die door beslissing of doorwegende inspraak van slachtoffers vast blijft. De slachtoffers zijn gestraft door de dader, niet de juridische bureaucratie, dus mag het slachtoffer inspraak of zelfs beslissingsrecht hebben omtrent de straf van die dader. Toch ziet het VB dat niet zitten. Zeer vreemd voor de wannabe volksmannen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan jij mij zeggen waar er staat dat de slachtoffers voorstander zijn van wat, Reza? Hier zie in jouw link namelijk enkel staan wat Jantje al aanhaalde en wat ikzelf al wist, namelijk dat de slachoffers helemaal geen beslissingsrecht krijgen, maar enkel vrijblijvend zullen bevraagd worden. Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik heb je gezegd dat ik maar ene keer uw lui gat bedien van een link.
Kijk op Vrtnieuws.net! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het VB dat nu wil of niet! Van mij mogen de slachtoffers EFFECTIEF mee beslissen over de vrijlating van hun aanranders! Zie je dan niet dat het ENIGE dat de politiek van plan is te veranderen, en dat ook Annemans aanklaagt, zo onduidelijk is dat justitie nog alle kanten uitkan? Citaat:
Wie zijn bijvoorbeelde die slachtoffers die 'automatisch' om 'advies zal worden gevraagd' en welke niet automatisch? Waarom moet dat 'automatische' erbij en waarom die beperking in de tijd? Is het soms helem�*�*l niet de bedoeling om ALLE slachtoffers automatisch in te lichten als hun belager gaat vrijkomen? Wat houden de volgende woorden in? 'Ze zullen nu OOK DOOR ONKELINKX om advies gevraagd worden'? Je geeft hiermee wel toe dat het VB hetzelfde wil als wat de slachtoffers willen: de daders veel langer vasthouden dan nu het geval is. Ze willen de afschaffing van de wet Lejeune! Iets waar ten tijde van de witte mars al honderduidzenden handtekeningen voor werden verzameld! Uitgerekend dat dus wat Onkelinks vierkant aan haar gat veegde en waar het VB paars op aanvalt! Je weet toch nog waar deze zoveelste paarse crisis eigenlijk over ging?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 september 2006 om 15:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf dus op mijn lui gat zitten en reageer niet meer op jouw overduidelijk door afkeer geïnspireerde gedachtengang.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Daar kan ik niks aan doen dat jij dat niet snapt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Laat ze gewoon hun volledige straf uitzitten of laat anders het parlement de strafwet hervormen. Het begon allemaal met Remy Lecrenier "Le Beau" die vier mensen in koelen bloede vermoordde en dan ging zonnebaden in het zuiden van Frankrijk. Als die kerel die levenslang kreeg na tien jaar vrijkomt heeft hij tweeënhalf jaar gezeten per moord!
|
![]() |
![]() |