![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij ons op school worden de leerlingen gevraagd om die toestellen af te geven 's morgens. 's Avonds krijgen ze die dan terug. De maatregel is er gekomen omdat er teveel toestellekes werden gepikt van de ene leerling door de andere. Ook werden veel toestellekes verpatst of onderling verkocht. De ouders belden dan nogal verontwaardigd hoe zulke zaken op school mogelijk zijn. In vele gevallen ook bijvoorbeeld had de jongere zo'n toestelleke gekregen van ouders waarna ze het voor een appel en een ei verkochten aan andere leerlingen om bijvoorbeeld sigaretten van te kopen. Om al die toestanden te beperken hebben we dan maar die maatregel ingevoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Je gelooft er dus niet in dat dit op die manier "gecultiveerd" wordt? Waarom komt het dan in het nieuws? Waarom is het steeds meer een rage aan het worden in het verre Amerika om dergelijke zaken juist aan te wakkeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik in 't tweede zat werden er nogal veel van die kipling-aapkes gestolen. Gevolg: Kipling-aapkes verboden. ![]() Ik dacht me daar even niks van aan te trekken, maar toen werden mijn aapkes (twee) in beslag genomen door die kutdirectrice die een serieuze pik op mij had. Ik heb ze trouwens nooit meer teruggezien (ik mocht ze aan 't einde van 't jaar komen afhalen maar toen beweerde ze dat ze mijn aapkes nie had). Zo worden ze idd gestolen, ja. ![]() Niet gsm'en en mp3'en in de les vind ik wel nie meer dan normaal. Dat mogen ze in mijn lessen (aan den unief) ook nie. opletten, godnonde. ik sta daar nie voor mijn plezier. ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt gecultiveerd omd�*t het in het nieuws komt. Toen iemand op school eens een vuilbak in de fik stak gebeurde er niks (behlave dat 'm gestraft werd). Toen dat twee weken later in de krant stond vlogen er spontaan nog twee vuilbakken in de fik.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou die lessen niet geven moest het niet de bedoeling zijn dat ik ze geef.
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderwijs is maar een deel van mijn takenpakket - het grootste deel is onderzoek. Deze job opgeven lijkt me nu wel zinloos omdat ik nog maar 3 maanden te gaan heb voor m'n contract afloopt.
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest stond erbij ter anekdote, niet om iets uit de context te rukken. Citaat:
Als ze opgebeld worden vraag ik om het ding te laten rinkelen. Als hij uitgerinkeld is vraag ik aan de rest of hun gsm's misschien ook op stil kunnen gezet worden. 't zijn brave studentjes. Ik maak trouwens wel uitzonderingen. Zo had ik vorig jaar een student wiens vrouw ieder moment kon bevallen. De gsm mag dan van mijn part blijven aanstaan. Ook tijdens examens bij rinkelende gsm (die uit moet staan) de microfoon pakken en luid vragen 'lukt het?' helpt om daarna geen enkele gsm meer te horen.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanuit leerpsychologisch oogpunt lijkt me de reactie erop toch belangrijker hoor. Is die positief (in 't nieuws komen, je directrice wat zien stamelen op tv) dan zal dat meer impact hebben dan wanneer er niks gebeurt (= filmpje wordt genegeerd). Zelfs als de reactie van peers positief is, heeft dat toch niet hetzelfde effect als wanneer de "volwassen wereld" erop jumpt.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 28 september 2006 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Voor mij is dit eerder probleem onderdrukken in plaats van probleem oplossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Sè kijk, noem het wat je wil. Als toestellekes worden verpatst, afgetroggeld, verkocht ... gebeurd die dingen altijd in "den duik", ttz, zonder dat zulke zaken opvallen. Leerlingen zijn creatief genoeg om dat weg te moffelen zodat de begeleiding dat niet in het snot heeft. Als er dan een maatregel wordt genomen om dit te voorkomen dan is het ook weer wat. Wat wil je nu, dat er maatregelen worden getroffen of niet om zulke zaken te voorkomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, de meeste leerlingen zijn eigenlijk blij met die maatregel, want het geeft hen bescherming (wat die toestelletjes betreft). Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 28 september 2006 om 22:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() En wat is er dan gedaan aan de problematiek zelf, buiten dat de schooldirectie zich van eventuele verantwoordelijkheid beschermt?
|
![]() |
![]() |