Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2006, 22:45   #21
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
op zich zijn privelessen niet slecht. Het kan zelfs zijn dat de kwaliteit van de lessen beter is.

Maar het gaat over het geheel: het schoolleven.. ik vind dat ouders hun kind niet mogen verbieden hier aan deel te nemen omdat het zo belangrijk is voor de vorming van een kind.
Betere lessen > op kortere tijd meer leren > meer vrije tijd om met de vriendjes te gaan spelen.

Laatst gewijzigd door netslet : 30 september 2006 om 22:46.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:46   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Betere lessen > op kortere tijd meer leren > meer vrije tijd om met de vriendjes te gaan spelen.

In Vlaanderen zitten wij met onderwijs dat tot de absolute wereldtop hoort..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:47   #23
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en achteruit gaat qua niveau
Oud 30 september 2006, 22:52   #24
Heftruck

Standaard

Citaat:
op zich zijn privelessen niet slecht. Het kan zelfs zijn dat de kwaliteit van de lessen beter is.

Maar het gaat over het geheel: het schoolleven.. ik vind dat ouders hun kind niet mogen verbieden hier aan deel te nemen omdat het zo belangrijk is voor de vorming van een kind.
Hazo, vorming van een kind... Geinteresseerd in mijn "vorming" door de school? Mijn kinderen zullen privé-onderwijs krijgen opdat ze niet moeten doorstaan wat ik wel moest.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 23:01   #25
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geweldig dat schoolleven. 32u verveling per week. Dat mag inderdaad niemand onthouden worden. Een jeugdbeweging op sportclub is veel beter voor de sociale vorming van een kind.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 23:01   #26
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Het blijft toch keer op keer verwonderen hoe mensen blijven oordelen op basis van vooroordelen i.p.v. kennis van zaken.

Uit studies blijkt dat homeschoolers meer sociale contacten hebben dan schoolgaande kinderen. Dat is ook logisch: ze leren sneller, hebben dus meer vrije tijd, en zijn lid van meer verenigingen (sportclub, muziekschool, jeugdbeweging,...) dan schoolgaande jeugd. Niet te vergeten dat ze vaak ook nog contacten hebben met andere homeschoolers: ze leren immers meestal niet enkel van de eigen ouders, maar ook van ouders van andere homeschoolers, samen met hen in groepjes. Ouders beseffen dat ze niet alles kunnen onderwijzen (vanaf een bepaald niveau) en zoeken en werken samen met lotgenoten.

Tussen haakjes: ik ben leerkracht en van plan mijn kinderen naar een school te sturen. Ik hoop dat ik de goede voor hen vind. Indien dit niet het geval zou zijn, zou ik een lange lijdensweg voor m'n kinderen ernstig afwegen tegen de optie van thuisonderwijs, wat me qua financiële en tijdsinvestering een zware dobber lijkt.
Ik ken mensen die in deze situatie zitten. Hun dit recht ontzeggen getuigt voor mij van een verregaande onmenselijkheid.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 23:02   #27
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt meer over de rest dan over ons.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 23:03   #28
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Tussen haakjes: ik ben leerkracht en van plan mijn kinderen naar een school te sturen. Ik hoop dat ik de goede voor hen vind. Indien dit niet het geval zou zijn, zou ik een lange lijdensweg voor m'n kinderen ernstig afwegen tegen de optie van thuisonderwijs, wat me qua financiële en tijdsinvestering een zware dobber lijkt.
Ik ken mensen die in deze situatie zitten. Hun dit recht ontzeggen getuigt voor mij van een verregaande onmenselijkheid.
Ik zou dan op zoek gaan naar mensen die hun kinderen ook thuisonderwijs willen geven. Op die manier kan je de kost delen voor een aantal vakken.
Oud 1 oktober 2006, 14:13   #29
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Zegt meer over de rest dan over ons.
In het land der blinden...

Want hoera zeg, ons onderwijs is beter dan dat van Burkina Faso en een honderdtal andere bananenrepublieken.
Oud 1 oktober 2006, 23:04   #30
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Als het links uitkomt, vinden ze sommige ideeën van Hitler toch zo slecht niet.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 23:07   #31
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hazo, vorming van een kind... Geinteresseerd in mijn "vorming" door de school? Mijn kinderen zullen privé-onderwijs krijgen opdat ze niet moeten doorstaan wat ik wel moest.
Ik heb geen kinderen. Bewuste keuze, dan moet ik ze niet naar school sturen, waar ze er ideeën inpompen, die ik er thuis terug uit moet krijgen.
Oud 1 oktober 2006, 23:29   #32
Heftruck

Standaard

Aangeleerde hulpeloosheid

Citaat:
Veronderstel, dat honderd jaar geleden de staat openbare keukens en eetgelegenheden had opgericht, waar men gratis een maaltijd kon krijgen. Op iedere hoek van de straat bevindt zich zo’n officiële eetgelegenheid. Veronderstel dat reeds generaties lang politici en wetenschappers ons hadden voorgehouden, dat de bereiding van gezonde en evenwichtige maaltijden expertise vereist, en dat men dit niet aan de gezinnen kan overlaten. Reeds honderd jaar zou geen enkele woning nog een keuken zijn ingebouwd. Iedereen gaat dagelijks eten in die openbare eetgelegenheden, en vrijwel iedereen gelooft dat het onverantwoord is om als leek zelf een maaltijd klaar te maken. De zonderlingen die toch thuis hun eigen maaltijd willen bereiden, moeten dit doen op eigen kosten; zij worden met een scheef oog bekeken - in sommige landen zijn hun activiteiten zelfs verboden - en in ieder geval wordt ook hun belastingsgeld verder gebruikt om de officiële staatsrestaurants te subsidiëren.

Zeker, veel kinderen zouden zeuren over eten, dat in de officiële restaurants zo deskundig wordt bereid. De maaltijden zijn nogal flets en fantasieloos, je moét vlees eten omdat dit volgens de staatsdiëtisten nodig wordt geacht, en de porties zijn voor iedereen precies even groot. Maar het kost niets, de kinderen groeien ervan, en men heeft nooit iets anders gekend. En bovenal: men ziet geen alternatief, niemand heeft zelf leren koken, de vaardigheden zijn generaties gelden afgeleerd en de aangeleerde hulpeloosheid op culinair gebied is de maatschappelijke norm geworden.
Bron

Een prachtige vergelijking met staatsonderwijs.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 oktober 2006 om 23:29.
Oud 7 oktober 2006, 22:37   #33
lezer
Burgemeester

Standaard

Zelfbeschikkingsrecht en democratie zijn duidelijk holle frasen voor het Europees recht. Het arrest bevat enkele angstaanjagende passages:

The right to education as enshrined in Article 2 of Protocol No. 1 by its very nature calls for regulation by the State. [...]Therefore, Article 2 of Protocol No. 1 implies the possibility for the State to establish compulsory schooling, be it in State schools or private tuition of a satisfactory standard

Dit is een vreemde interpretatie van artikel 2 van protocol 1:
“No person shall be denied the right to education. In the exercise of any functions which it assumes in relation to education and to teaching, the State shall respect the right of parents to ensure such education and teaching in conformity with their own religious and philosophical convictions.”

In the present case, the Court notes that the German authorities and courts have carefully reasoned their decisions and mainly stressed the fact that not only the acquisition of knowledge, but also the integration into and first experience with society are important goals in primary school education. The German courts found that those objectives cannot be equally met by home education even if it allowed children to acquire the same standard of knowledge as provided for by primary school education.
The Court considers this presumption as not being erroneous and as falling within the Contracting States’ margin of appreciation which they enjoy in setting up and interpreting rules for their education systems.

The Federal Constitutional Court stressed the general interest of society to avoid the emergence of parallel societies based on separate philosophical convictions and the importance of integrating minorities into society. The Court regards this as being in accordance with its own case-law on the importance of pluralism for democracy (see, mutatis mutandis, Refah Partisi (The Welfare Party) and others v. Turkey, judgment of 13 February 2003, Reports of Judgments and Decisions 2003-II, p. 301, § 89)

http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/vi...&skin=hudoc-en
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be