![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is dat | |||
een misdaad tegen de menselijkheid? |
![]() ![]() ![]() |
15 | 62,50% |
een stommiteit? |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
fanatisme? |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,33% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() weg met die fundamentalisten !!
dat ze eens aanpassen aan de maatschappij hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het doet me allemaal een beetje denken aan de stier die ge-ost werd omdat hij geen koetje met rust kon laten: sindsdien is hij "consultant"geworden voor alle vee in de omgeving en probeert hij zich te herinneren hoe het was...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() En daarom dat AIDS hoofdzakelijk voorkomt in landen waar het condoomgebruik laag is. Toevallig verband zeker?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() De Kerk raadt het gebruik van voorbehoedsmiddelen af omdat voor de Kerk seksualiteit & voortplanting met elkaar verbonden zijn. Misschien is het ene uiterste niet goed, maar ik stel me toch ook vragen in welk ander uiterste we met onze maatschappij vervallen. Vandaag is alsof je moét zeggen: ja, alles moet kunnen en wie dat niet zegt is een fascist. Alles moet kunnen (we leven in een vrij land)- en dat impliceert ook dat je je er vragen bij mag stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() In de perfecte katholieke samenleving waar niemand overspelig was, kwam geen aids voor, of het roeide zichzelf uit. Logisch dat het Vaticaan condooms afwijst, het Vaticaan ziet seks niet als lust maar als vermeerderingsinstrument. Waren de Afrikanen maar wat katholieker dan was de ziekte nooit zo verspreid over dat continent. De kerk is de enige die nog enige zorg biedt aan de zwakkeren in Afrika, hun zo veroordelen is onterecht en onbeschoft, je moest je diep schamen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geniaal gewoon, die Otto!
De perfecte katholieke samenleving.... Gods' Heilige Rijk op Aarde ![]() Citaat:
En voor het geval je dat nog niet weet, Otto, er zit heel wat tussen wat jij als extremen 'lust' en 'voortplanting' noemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pelgrim schreef
--------------- Dat slaat op de lagere diersoorten die inderdaad als enige taak hebben meegekregen zich te vermenigvuldigen. Ik dacht dat de menselijke soort de tijd van de grotten al lang achter zich had gelaten. ----------------------- om te mogen betogen dat sex bij de mens meer zou zijn dan reproduktie. Hier straalt natuurlijk nog steeds de superioriteit van de mens uit. Dit superioriteitsgevoel is net gevoed door de godsdiensten (dus het christendom en in georganiseerde vorm de RKK hier bij ons) omdat god de mens als uitverkoren diersoort heeft behandeld. Om dan vanuit dit religieus aangepraat superioriteitsgevoel diezelfde religie te gaan bestrijden lijkt mij een zeer slechte uitgangsbasis. Net zo slecht als de katholieke kerk veroordelen omdat ze kondoomgebruik verbiedt. Want blijkbaar heeft de wereldse progressiviteit wel dit eerste deel van de roomse boodschap gehoord maar hebben deze breeddenkers collectief de oordoppen ingestopt bij het tweede deel. Namelijk dat de kerk sex alleen mogelijk ziet binnen één huwelijk ! Als men de spelregels van trouw en huwelijk van de katholieke kerk bekijkt, lijken condooms volkomen overbodig om een ziekte als AIDS te voorkomen. Beter nog, als de wereld helemaal katholiek zou zijn, zou AIDS helemaal niet bestaan. Ik vrees dat ik als supporter van voetbalclub XYZ ook niet moet beginnen zeveren over een eventueel betere rangschikking van mijn ploeg als de bal met de arm zou mogen in doel geklopt worden. Geen enkele voetballiefhebber gaat daar voor pleiten, ook geen enkele tegenstander van voetbal gaat dat doen. Ook tilt niemand aan de concequenties van die voetbalregels. Voor de regels van de club "katholieke kerk" zou dat wel moeten kunnen. Vooral onder impuls van niet-club leden, zelfs van regelrechte tegenstanders. Hopen kritiek worden er uitgespuid omtrent de consequenties van de regels van een bepaalde club. Maar als de tegenstanders deze club dan toch zoveel invloed toedichten in afrika, waarom gaan diezelfde kritikasters zich dan niet afvragen waar die invloed van de RKK in afrika blijft, als het over het sexueel gedrag van de afrikanen gaat. Nogthans is de RKK daar ook heel duidelijk in. Of zouden de afrikanen, net als hier de zogenaamde progressieven ook collectieve oorstoppen hebben ingeplant gekregen als de paus aan zijn tweede deel over aidsvoorkoming begon ? Bovendien als het aan de RKK zou liggen, zouden we moeten besluiten dat de laatste 5 jaar de Vlaamse homo's massaal naar de RKK zijn overgestapt. Want ook zij volgen meer en meer het verbod op kondoomgebruik op. Voor de rest van hun levenstijl blijven zij, zoals goede progressieven betaamt, doof voor de RKK spelregels.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg wel iedereen die vindt dat de katholieke kerk het recht heeft om sex buiten het huwelijk te verbieden, en d�*t als oplossing voor het aids-probleem naar voor te schuiven.
(een volledige oplossing is het natuurlijk niet, in verband met kinderen die seropositief geboren worden...) Anderzijds vind ik dan wel dat de katholieke kerk hun mond moet houden over het veiligheidsaspect bij condoomgebruik. Door die dingen door mekaar te haspelen gaan natuurlijk ook mensen die zich NIET aan de basisregels houden (sex binnen het huwelijk), ook niet meer geneigd zijn een condoom te gebruiken (want de pastoor heeft gezegd dat het toch niet helpt). De uitspraken in verband met condoomgebruik als een soort van tweede-plan taktiek: condooms helpen niet, DUS mag je enkel binnen het huwelijk sex hebben..... zijn vergezocht en volledig buiten de kwestie en uit den boze! Dan zouden ze nog beter het maagdenvlies gaan promoten!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In hoeverre klopt het eigenlijk dat condooms niet aids-veilig zijn?
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Vergelijk eventjes de percentages ivm condoomgebruik en het voorkomen van AIDS en u zal zien dat er een duidelijke correlatie is en ik denk dat we daaruit toch wel mogen besluiten dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen beiden en het condoom dus wel degelijk een goede beveiliging biedt! (u zal ze echter wel zelf mogen opzoeken uw cijfers, want ik heb ze niet bij de hand)
De Kerk maakt zich trouwens hopeloos belachelijk wanneer ze beweert dat seks enkel en alleen mag gebeuren met het doel voort te planten. Samen met de dolfijn is de mens namelijk de enige diersoort die plezier beleeft aan het hebben van seks. Mocht onze enige functie dus zijn onszelve voortplanten zou het toch veel logischer zijn moesten wij - net als quasi alle andere diersoorten - louter en alleen daardoor gedreven worden!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |