![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moeten vreemdelingen stemrecht krijgen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 26,79% |
NEE! |
![]() ![]() ![]() |
41 | 73,21% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nieuwe medeburgers die hier wonen moeten alsdusdanig gewaardeerd worden en kunnen automatisch Belg worden. Zij hoeven daar niks voor te kunnen of te doen. Net zoals iemand bij de geboorte uit Belgische ouders daar niks voor hoeft te doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zullen juist een reklamecampagne in het leven moeten roepen om meer jonge nieuwkomers in ons land binnen te brengen om te kunnen blijven betalen voor onze vergrijzende bevolking. Het racisme dat nu nog heerst op werkvloeren zal zowieso op termijn veranderen omdat onze economie ons erom zal smeken. Enkel een blok kunnen we hier dan missen als de pest. Citaat:
Leve de nieuwkomers, welkom pensioenen!
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Waarom uw argumenten eigenlijk geen argumenten zijn:
Citaat:
Als u het logisch vindt dat stemrecht en nationaliteit gekoppeld zijn is dat u goed recht, maar dan moet u goed weten dat u discrimineert! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
7) Uw laatste argument is volledig in tegenspraak met wat u voorheen stelde, namelijk dat de publieke opinie in Vlaanderen tegen de stemplicht voor allochtonen zou zijn gekant. Electoraal populisme door in te gaan tegen de publieke opinie lijkt me een nogal merkwaardige strategie hé!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ook W&V verzet zich tegen het stemrecht voor vreemdelingen. Wat we in ons land nodig hebben is een voorbeeldig repressief vreemdelingenbeleid (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5499) dat als na te volgen voorbeeld kan dienen voor andere landen die eveneens met een vreemdelingenprobleem te kampen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() geen stemrecht,maar geef hun stemplicht zoals wij hebben,er zullen niet veel gegadigden niet meer zijn,want ze hebben niet graag dat ze tot iets verplicht worden
![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() geen stemrecht,stemplicht moeten ze krijgen,dan zullen ze wel afhaken,want ze worden niet graag tot iets verplicht. ik vraag mij af of dat geen discriminatie zou zijn,wij hebben stemplicht en zij zouden stemrecht krijgen,dat is toch je reinste discriminatie(centrum leman houd u klaar)
![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik durf het te betwijfelen of iemand op dit forum al gepleit heeft voor stemrecht voor niet-Belgen terwijl voor Belgen de opkomstplicht zou worden behouden. Indien wel, hebt u inderdaad volkomen gelijk dat dit eveneens discriminatie zou zijn.
Opvallend trouwens dat Willem nog steeds niet heeft gereageerd op zowel Thomas's als mijn tegenreactie.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind ook dat als ik ergens minstens al drie maanden heb mogen logeren, ik mee mag beslissen welk behangpapier er in de living moet gehangen worden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() indien de cultuur die hier aangehaald wordt als regel gaat gebruikt worden om te bepalen dat er hier al dan niet gestemd wordt, zal minder dan 10% van de huidige kiesplichtigen nog mogen gaan stemmen, dus liever ni
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat ik toch graag een reactie gekregen had van Willem zullen we deze topic nog maar eens eventjes omhoog tillen zeker...
Of een ander aanhanger/lid van het Vlaams Blok mag natuurlijk ook steeds reageren daar het mij niet echt leek dat de aangehaalde argumenten uit Willem's eigen verstand zijn ontsproten, maar recht van de website van het Vlaams Blok werden geplukt.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Stemrecht en burgerschap moeten verbonden blijven. Naturalisatie is de hand die deze maatschappij reikt aan de vreemdelingen die zich willen integreren; het minste wat men kan verwachten is dat die vreemdelingen tenminste de moeite doen om die hand vast de pakken en zich te naturaliseren, als het stemrecht dan zo belangrijk is voor hen.
Stemrecht heeft ook te maken met het toebehoren aan een politieke gemeenschap - dat is tenslotte wat burgerschap in een moderne staat betekent. Op zijn minst zou dat een formele verklaring moeten impliceren waarbij de potentiele burger zich actief deel verklaart van die gemeenschap, actief voor die gemeenschap kiest. Ik ben zeker geen Vlaams-Blok stemmer, maar zoals het nu aan toe gaat in dit land krijgen sommige allochtone groepen de indruk dat het altijd de maatschappij is die moeite moet doen inzake integratie en dat er aan hun kant geen inspanningen geleverd moeten worden. Als genaturaliseerde Belg kan ik met zekerheid zeggen dat dit een domme politiek is die over enkele jaren serieuze problemen zal opleveren, problemen die slechts in het voordeel zullen werken van extreem-rechts en zullen zorgen voor verdere polarisatie en vervreemding. In de VS is er een duidelijke afspraak tussen immigranten en de staat inzake integratie. De regels zijn duidelijk, en het sluitstuk van dat integratieprocess is uiteindelijk de naturalisatie. Eénmaal "citizen" ben je 100% gelijkgesteld en wordt je ook door je medeburgers geacht geïntegreerd Amerikaan te zijn. Hier is dat gewoon niet zo. De staat bakent geen duidelijke weg uit naar de integratie. Het paspoort is zo gemakkelijk te verkrijgen dat het niets meer betekent - zelfs niet dat je je successvol in de maatschappij hebt geïntegreerd. Erger nog, men begint spelletjes te spelen en te "doen alsof" mensen geïntegreerd zullen zijn omdat ze zullen stemmen. Dat is puur zelfbedrog. Ipv spelletjes te spelen met vreemdelingenstemrecht zou de Belgische staat met de allochtonen en vreemdelingen in dit land duidelijke afspraken moeten maken. Baken een duidelijke weg af naar de integratie, help de nieuwkomers die af te leggen en geef hen dan een document van waarde, dat bewijst dat ze zijn geïntegreerd. Niet een paspoort waarvan iedereen weet dat het op gebied van integratie NIETS betekent. En hou nu in godsnaam op de kar voor het paard te spannen; stemrecht komt na integratie, niet andersom.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op basis van wat je hier al schreef: NEEN: iemand die denkt en spreekt als jij komt er bij mij niet in als huisgenoot. Je afkomst of geloof heeft daar niets mee te maken, enkel je persoonlijkheid en de opinies die je verdedigt. Duidelijk genoeg zo, of moet je uitleg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dit is niet meer dan logisch. Wanneer iemand zich volledig heeft geïntegreerd dan vind ik het ook niet meer dan normaal dat ie de nationaliteit verwerft en dat ie stemrecht (plicht) krijgt. Dus volgens u mogen vreemdelingen die hier al pakweg 2 jaar wonen stemrecht krijgen?? Zij zijn niet belg en u vind; laat ze maar inspraak hebben op ons bestuur? ![]() En daarbij er is op héél de wereld geen stemrecht voor vreemdelingen te vinden, hoe zou dat komen denkt gij? Nergens in de 'welvarende tolerante' EU is er vreemdelingenstemrecht, dat moet toch iets zeggen niet? ![]() Héél simpel wie de nationaliteit niet heeft, heeft ook geen stemrecht! Ik vraag mij af wat er zo onlogisch aan is?! Citaat:
Weet u wel wat u zegt? Volgens u moeten de mensen zich niet aanpassen zoals nederlands leren? Ah ja want heel die procedure om dan aan de nationaliteit te geraken is toch te duur! En de europese vreemdelingen die onze belgische nationaliteit hebben, hebben dan wel stemrecht; met andere woorden u spreekt u tegen en u geeft ons gelijk => onze naturalisatiewetgeving is te soepel ![]() Citaat:
Hoe komt het dat we dat weten dat er een massale immigratiegolf zal komen indien we ze stemrecht geven? Door [size=6]logisch[/size] na te denken! Wat zou jij doen moest je een weg (a) afleggen van 100km om naar punt A te kunnen gaan, indien je langs weg (b) kunt gaan die ook naar punt A gaat en waar je maar 10 km moet voor afleggen maar waar je wel een pasje voor nodig hebt die je moet tonen aan de ingang en deze krijg je dan zonder inspanningen aan start? Het zal snel gekozen zijn zeker? 8) Awel zo gaat dat niet, je krijgt pas je pasje aan de aankomst en bij een tweede keer kan je de verkorte weg nemen NADAT je je hebt ingeburgerd langs die lange weg!
![]() |
![]() |
#35 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() => Vervolg
Citaat:
Ik vraag mij trouwens af wat u tegen een referendum hebt?? Dit is de meest demoratische manier om het volk meer bij de politiek te brengen door zelfinspraak. U bent zeker van de SP.A? En natuurlijk wilt u graag zoals al die rode clowns dat het stemrecht zo snel mogelijk door de strot van de bevolking wordt getrokken want u voelt natigheid dat die referendum tegen u zal stemmen! Laat die referendum gewoon plaatsvinden, we doen daar niemand kwaad mee, gewoon een referendum. De mensen die daar tegen zijn, weten wel dat de uitslag de volgende verkiezingen wel eens zouden kunnen beinvloeden ![]() Citaat:
Het is berekend dat meer dan 95% van alle vreemdelingen die zich hier komen nestelen franstalig is of toch de franse taal machtig is en van nederlands nog nooit van gehoord hebben. Dus ja ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() => vervolg
Citaat:
En sorry dat ik misschien niet meteen op uw zogezegde tegenargumenten heb geantwoord maar ik heb ook andere dingen te doen dan te reageren op flauwe kul! ![]()
![]() |
![]() |
#37 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar u dan volgende conclusie vandaan haalt, begrijp ik echt niet Citaat:
Citaat:
Nu we er trouwens toch over bezig zijn, weet nu al iemand van welk soort referendum het Vlaams Blok voorstander is?
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben tegen stemrecht voor migranten.Ze willen hier gewoon hun eigen idealen normen waarden en cultuur overbrengen en wij zouden ons moeten aanpassen .Ze hebben hun eigen winkels hun eigen moskees hun eigen dokters en noem maar op en geef ze stemrecht dan stemmen ze allen op hun eigen partij de AEL en wat denk je dat er dan van vlaanderen komt.Geef ze stemrecht en het recht een partij op te richten en vlaanderen gaat regelrecht naar de afgrond.Zij die denken dat ze zo graag een bolleke aankruisen omdat ze zo graag kleuren zijn er niet echt bij.De enige bedoeling van al wat deze migranten doen is zo vlug mogelijk proberen om zoveel mogelijk hun cultuur en godsdienst de andere landen over te laten nemen .Geef ze een vinger en ze pakken een heel lijf .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
P.S. Uw vertrouwen in uw medemens siert u!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ja mijn vertrouwen in men medemens is ontzettend sierlijk he.Ik ben zoals ze me gemaakt hebben ooit was ik een spelende puber die genoot van de vlaamse natuur en die tot s'avonds buiten kon spelen in de zomer en die niet bang moest zijn zen fiets tegen de gevel te zetten.Nu ben ik een volwassenen met een onveiligheidsgevoel na drie inbraken in auto twee in woning 1 in garage en enkele prutsovervallekes bij men kids.Maar ja ik denk aan men medemens .Maar alleen men vlaamse medemens.
|
![]() |
![]() |