Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt U van van dit nieuw trambeleididee van groen?
Ja, ik vind dit een heel goed idee maar het is niet realistisch 10 45,45%
Ja, en ik geloof er ook echt in 7 31,82%
nee, een stom idee en onrealistisch 8 36,36%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 15:10   #21
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Eigen geld of gestolen goed?
Zeg voor wat ziet gij de groenen aan?!?
Oud 1 december 2006, 02:11   #22
FallenByTheHand
Parlementslid

FallenByTheHand's schermafbeelding

Standaard

Collaborateurs met de blauwen
FallenByTheHand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 20:53   #23
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand Bekijk bericht
Een tram door Leuven? Waar gaan ze die dan leggen?

Ik denk dat er in Leuven in de eerste plaats meer faciliteiten voor fietsen moeten komen (fietsenstallingen etc.)
In de tweede plaats het busbeleid uitbereiden.

Maar een tram?

Nix tegen trams hoor, maar u wegen moeten BREED zijn als ge er een tram door laat rollen...
Leuven heeft die niet echt.

En de post dat ge op een half uur doorheen Leuven zijt met de fiets. Ik kzit hier op kot en doorheen Leuven zijt ge op een half uur TE VOET, als ge middendoor gaat van randpunt 1 naar het tegenoverliggende randpunt. Met de fiets moet dat meer iets zijn van 10 �* 15 minuten.

Leuven is een stad, maar ook wel een "stadje". Tis groter dan een dorp, en tis druk bebouwd, maar meer ook niet.

En vanuit Leuven station kan er idd wel een tram vertrekken naar iets. Maar IN Leuven dat is gewoon waanzin, lijkt me.
Die trams moeten niet door elke straat lopen! Ik ken genoeg brede straten in Leuven (Ik woon daar namelijk) waar een tram zou kunnen doorlopen!
Oud 4 januari 2007, 20:54   #24
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand Bekijk bericht
Collaborateurs met de blauwen
Begint ge nu weer over Somers ja?
Oud 4 januari 2007, 22:12   #25
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Leuven is volgens mij niet groot genoeg voor een tram.
Oud 4 januari 2007, 22:29   #26
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ik zie ze alvast als corrupte salon-ecologisten met vage campagnes die niet eens hun eigen primaire doelstellingen (of tenminste, die ze zouden moeten hebben) benadrukken.
Oud 4 januari 2007, 23:00   #27
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks te klein, misschien wel een te grote verandering... vroeger liep er een tram door Leuven!!! (en toen was Leuven trouwens (nog) kleiner!!!)
Ik denk dat de straten in Leuven niet breder geworden zijn de afgelopen jaren, wel integendeel; dus dat Leuven kleiner was is een beetje een dom argument, hé? Welke nood zou die tram oplossen? Zoals een ander hier zegt: meer fietsen, zo groot is Leuven nu ook weer niet.
Oud 4 januari 2007, 23:00   #28
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Ik denk trouwens dat de vaste kosten voor een beperkte tramdienst nogal hoog zijn?
Oud 5 januari 2007, 11:17   #29
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik zie ze alvast als corrupte salon-ecologisten met vage campagnes die niet eens hun eigen primaire doelstellingen (of tenminste, die ze zouden moeten hebben) benadrukken.
Flauwekul. Al ooit eens met de mensen van Groen! gebabbeld? ikke dus wel. Ze zijn alles behalve corrupt en als ge denkt dat de Groen!-en niet duidelijk genoeg zijn, wel kijk dan maar eens op www.groen.be bij standpunten van 40 blz lang en klimaatvoorstellen waar ge nen helen dag voor nodig hebt om ze te kunnen lezen!
Oud 5 januari 2007, 11:49   #30
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Flauwekul. Al ooit eens met de mensen van Groen! gebabbeld? ikke dus wel. Ze zijn alles behalve corrupt en als ge denkt dat de Groen!-en niet duidelijk genoeg zijn, wel kijk dan maar eens op www.groen.be bij standpunten van 40 blz lang en klimaatvoorstellen waar ge nen helen dag voor nodig hebt om ze te kunnen lezen!
hiersè. 70 blz zoet nu... dan ben ik van Uw klassiek gezaag - zoals alle anderen - over Groen! af. 40 blz standpunten en 30 blz klimaatvoorstellen

http://www.groen.be/nieuwseninformat...n%20Groen!.pdf
Oud 13 januari 2007, 19:56   #31
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hiersè. 70 blz zoet nu... dan ben ik van Uw klassiek gezaag - zoals alle anderen - over Groen! af. 40 blz standpunten en 30 blz klimaatvoorstellen

http://www.groen.be/nieuwseninformat...n%20Groen!.pdf

nu zwijgt iedereen want niemand heeft het er voor over om eens echt iets substantieels te lezen van Groen!... veel mensen baseren zich gewoon op de vele karikaturen in de media en aanvaarden klakkeloos dat Groen! bestaat uit een bende wereldvreemde, geite-wollen-sokken fundamentalisten...
Oud 13 januari 2007, 22:34   #32
Thomas B.
Burger

Thomas B.'s schermafbeelding

Standaard

het is een mooi voorstel maar ik denk niet dat het haalbaar is eerder trolly bussen dan zoals er nog een paar in gent rijden lijkt me wenbaarder
Oud 14 januari 2007, 15:24   #33
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
sorry, het zijn er 64 blz
Oud 14 januari 2007, 15:25   #34
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!? Bekijk bericht
nu zwijgt iedereen want niemand heeft het er voor over om eens echt iets substantieels te lezen van Groen!... veel mensen baseren zich gewoon op de vele karikaturen in de media en aanvaarden klakkeloos dat Groen! bestaat uit een bende wereldvreemde, geite-wollen-sokken fundamentalisten...
Ik ben blij dat U mij steunt.
Oud 14 januari 2007, 15:26   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik stel ook voor dat de mensen in Leuven allemaal 250 euro betalen voor een tram in mijn Ranst.
Oud 14 januari 2007, 15:27   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een partij die belastinggeld aanwendt voor openbaar vervoer, iets waar Heftruck en ik (en Percy?) tegen zijn.
Oud 15 januari 2007, 21:29   #37
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Openbaar vervoer is gewoon een praktisch vervoersmiddel. En het zou vooral die toevloed aan bussen wat kunnen kanaliseren. Een stadstram lijkt me wel niet erg nuttig, doe dan maar meteen een die doorrijdt naar de randgemeenten.
Op de website van Groen!Leuven staat (stond?) trouwens een leuk plan mét plattegrond. De route door het stadscentrum die Groen! wil, gaat van het station, door de Bondgenotenlaan, Foch en De Layensplein, Dirk Boutslaan en Lei, door de heringerichte ziekenhuissite van UZ St-Pieter en St-Raf, zo naar het UZ Gasthuisberg en verder. Geen zware bochten, dus, goedkoper dan de tunnel die Tobback wil om in de toekomst nog steeds de auto tot in het stadscentrum te laten rijden...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 10:06   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het stomme idéé om trams door oude steden te laten rijden kan natuurlijk enkel van Groen! komen.

Hoe vaak deze partij zich steeds opnieuw zelf gaat tegenspreken en tegen werken weet ik niet, maar ze overtreffen alle mogelijke gedachten en ramingen hierover.

Trams rijden op stroom en stroom kan voor het ogenblik enkel door milieuvervuilende en/of kerncentrales worden opgewekt. Verder is er geen alternatief dat reeds voldoende is uitgebouwd om deze centrales te vervangen(door de schuld van Groen! trouwens) en nu wil Groen! een vervoersmiddel laten aanleggen dat enorm veel stroom verbruikt en dus totaal afhankelijk is van deze centrales.
Volgens mij is de CO² en temperatuurstijging Groen! zijn verstand reeds aan het herleiden tot onder NUL.

Trouwens milieukundig gezien, zou men beter met paarden of ossenkarren werken binnen steden als Leuven, Gent en Kortrijk.
Geen CO, stof en zware metalen uitstoot, mest voor energiewinning, minder ruimte nodig, minder werken en veranderingen in de steden en de andere voertuigen halen toch geen grotere snelheden dan deze voertuigen.
En het zou zelfs meer toeristen naar deze steden halen, dus meer economie voor deze steden en Vlaanderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 23:04   #39
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Kortom, u wil de automobilisten die in Gent, Leuven of Kortrijk moeten zijn overtuigen hun blik op 4 wielen aan de kant te zetten, om over te stappen om paard en kar? Wie ziet ze dan vliegen?
Sorry, hoor, natuurlijk vervuilt een tram, of beter gezegd, is de opwekking van de stroom die ze verbruikt vervuilend, maar als alternatief voor auto's, die ondanks eerdere beloftes van de automobielindustrie nog steeds niet echt veel properder zijn, voor bussen met hetzelfde probleem, is een tram niet alleen milieuvriendelijker, maar ook nog eens aantrekkelijk genoeg om de automobilist uit zijn wagen te krijgen. Dit integenstelling tot autobussen, die voor veel automobilisten nog steeds geen alternatief vormen.
Moderne trams zijn zuinig, comfortabel, stil, hebben een grotere capaciteit dan de doorsnee bus, laat staan de doorsnee wagen, bieden de mogelijkheid haltes te creëren zonder drempel, en die energie kan op voldoende andere manieren worden geproduceerd dan met kernenergie. Al moet er dan wel nú worden geïnvesteerd in alternatieven, dan halen we misschien onze achterstand wat in.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 23:16   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Kortom, u wil de automobilisten die in Gent, Leuven of Kortrijk moeten zijn overtuigen hun blik op 4 wielen aan de kant te zetten, om over te stappen om paard en kar? Wie ziet ze dan vliegen?
Mss ik wel ja, maar het gekke aan de mens is; verplicht ze hun wagen buiten deze steden te laten en daar enkel fiets, voeten of paarden/ossentram te gebruiken en ze zullen dat zelfs met plezier doen.
Het enige nadeel dat je zal hebben, is dat winkels minder zullen verkopen binnen deze autovrije zone.
Hoewel, in Antwerpen bloeien de autvrije winkelstraten weerop.

Sorry, hoor, natuurlijk vervuilt een tram, of beter gezegd, is de opwekking van de stroom die ze verbruikt vervuilend, maar als alternatief voor auto's, die ondanks eerdere beloftes van de automobielindustrie nog steeds niet echt veel properder zijn, voor bussen met hetzelfde probleem, is een tram niet alleen milieuvriendelijker, maar ook nog eens aantrekkelijk genoeg om de automobilist uit zijn wagen te krijgen. Dit integenstelling tot autobussen, die voor veel automobilisten nog steeds geen alternatief vormen.
Moderne trams zijn zuinig, comfortabel, stil, hebben een grotere capaciteit dan de doorsnee bus, laat staan de doorsnee wagen, bieden de mogelijkheid haltes te creëren zonder drempel, en die energie kan op voldoende andere manieren worden geproduceerd dan met kernenergie. Al moet er dan wel nú worden geïnvesteerd in alternatieven, dan halen we misschien onze achterstand wat in.
Zorg dus eerst voor voldoende alternative centrales, voor je voorstellen tot verhoging van stroomverbruik indiend.
En een tramnetwerk binnen steden als Leuven hebben geen zin, als je deze steden niet autovrij maakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be