Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 11:25   #21
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
De man is de leider.... tssss... wat een cultuur. Ik weet wie er bij mij thuis de broek draagt.

ik ook ...wie weet zou ik me beter ook tot de islam bekeren dan heb ik ook iets te zeggen !!!
Oud 5 oktober 2006, 12:01   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee, het IS gewoon zo en dat weet je voor je met een moslim trouwt. Dan heb je als vrouw nog steeds de keuze om niet met een moslim te trouwen. Zo eenvoudig...
Denk je dat het zo erg is geboren te worden als moslim? Ik niet, zou niet weten waarom... of ja, in België toch.. iedereen velt direct een oordeel over je... jammer

Om te beginnen hangt het er van af wat je met "trouwen" bedoelt nietwaar; In Belgie is het nu eenmaal verboden om een religieus huwelijk af te sluiten voordat een burgerlijk huwelijk werd afgesloten.
Blijkbaar is dat iets wat door moslims gewoon aan hun laars wordt gelapt en waar na een zogenaamd islamitisch (wettelijk niet-bestaand) huwelijk, ineens van getrouwd wordt gesproken alsof het niks is.

Een voorbeeld hiervan vind je op : http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=2913

In een burgerlijk huwelijk mogen geen van beide partners worden gediscrimineerd op basis van hun persoonlijke religie. Als je die wetten dan bewust overtreedt dan krijg je van die lapsussen natuurlijk.

Als ik Laya moet volgen dan mag ik besluiten dat werkgevers gewoon mogen beslissen geen moslims aan te werven, waarop laya dan laconiek zal antwoorden: "Dan heb je als moslim nog steeds de keuze om bij een andere firma werk te zoeken".

De dhimmitude is reeds volop aan de gang bij Laya: in BELGIE maakt men weeral problemen, in islamitische landen natuurlijk niet! Daar worden atheisten, christenen, boeddhisten hindus met open armen ontvangen als huwelijkspartners voor hun dochters en zonen.

PS. Voor zover ik me herinner is Sylvie wèldegelijk ook eerst burgerlijk gehuwd. Aan het artikel van kifkif te zien, is de "Layla" daar dat niet. Zelfs al denkt ze nu dat ze gehuwd is, ze zal geen weduwenpensioen ontvangen, niet kunnen erven, kortom geen enkele aanspraak maken op de hier verworven rechten die gehuwden wèl hebben. Blijkbaar is dat geen probleem voor de "Layla" in kwestie, want tegen die tijd zal ze zich allang bekeerd hebben en bijgevolg kunnen genieten van de vrouwvriendelijke voordelen van de islam.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2006 om 12:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:30   #23
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

alléé, de blokkertjes hebben weer iets gevonden om op te spuwen, ZIELIG gewoon.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:03   #24
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

achja, christenen zijn ook vaak niet 100% in het hoofd, dus wat verwacht je dan ook, eerst haar Germaanse ziel veraderen, nu ook nog een keer haar Germaanse afkomst

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:15   #25
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ooit was Sylvie "Melody" De Bie een heel gewoon Vlaamse meisje. Maar ook gewone Vlaamse meisjes durven wel dingen doen die je niet meteen zou verwachten. Zoals : trouwen met een Marokkaanse jongen - Khalid Boujida.

Samen met Khalid doet Sylvie sinds begin vorige week mee aan de ramadan - vier weken vasten, niet eten en drinken, maar ook géén make-up gebruiken. Sylvie : "Ik vind het normaal dat ik met hem meedoe. Ik zou het onbeleefd vinden om naast hem te zitten eten."

Khalid is moslim en Sylvie katholiek. Maar dat stond hun huwelijk niet in de weg. Khalid : "Een moslimman mag trouwen met een katholieke vrouw - maar omgekeerd niet. Waarom ? Omdat de man qua opvoeding de leider is. Het voornaamste is dat de vrouw met wie je trouwt gelovig is." En dat is Sylvie. Vier weken mee vasten is niet gemakkelijk. Maar ze is "koppig" en is vastbesloten om tot op het einde mee te doen.

Al blijft ze overdag wel uit de buurt van de ijskast. Thuis bij haar moeder heeft ze de meeste last. Zeker wanneer haar moeder - plagend vraagt : "Allez, schatteke ...wil geen snoepje ?"
Waar haal je dat vandaan dat een moslim vrouw niet met een khatoliek mag trouwen?? Als er akkoorden zijn tussen de twee dan maakt het niet uit wat ze tussen elkaars gaan uitstoven, maar ja een varkentje moet altijd zijn neus ergens tussen de stront steken!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 oktober 2006 om 14:23.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:16   #26
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Wat mij opvalt: een moslimman mag trouwen met een katholieke, zolang ze maar gelovig is. Maar Sylvie moet dan wel (een deel van) haar katholiek geloof opgeven, want anders komt er niets van in huis?
Als Sylvie echt zo katholiek is, waarom doet ze dan mee aan de ramadan? Gaat manlief ook deelnemen aan de vasten?
Wie zegt dat ??Het zijn de akkoorden die tussen de twee gemaakt worden die tellen ,en niks anders!
Oud 5 oktober 2006, 14:17   #27
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
De man is de leider.... tssss... wat een cultuur. Ik weet wie er bij mij thuis de broek draagt.

Heb je iets tegen mannen ??
Oud 5 oktober 2006, 14:23   #28
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
'Het is gewoon zo'. Wat is dat nu voor onzin ! Het hoeft zo helemaal niet te zijn indien de vrouw ook inspraak zou hebben.
Het hoeft helemaal zo niet te zijn indien de moslims minder verstard en meer flexibel zouden zijn. Zo eenvouding kan het ook zijn ! Verdraagzaamheid moet van 2 kanten komen hoor je altijd, maar blijkbaar geldt dit niet voor moslims als het op de keuze van het geloof van de kinderen aankomt.
Nogmaals, mijn zoon is christene en heeft daar ook geen keuze in gehad, ik ben als Jehova's getuige geboren en moest ook mee leuren van deur tot deur zonder keuze... uit moslims worden nu eenmaal moslimkinderen geboren sowhat?? Je kan dan zeggen dat het onze schuld is, christen vrouwen zoals ik die trouwen met een moslim, dat onze kinderen als moslim geboren worden... zou niet weten wat daar zo erg aan is. Geboren worden als Jehova's getuige das pas erg! Believe me! Die zijn veel minder verdraagzaam dan moslims want daar is trouwen met iemand van een andere religie out of the question!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:25   #29
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
En binnen dit en tien jaar gaat hij er met hun ondertussen twee kinderen vanonder, terug naar Marokko, kunnen we weer 20 man mobiliseren om ze weer naar hier te krijgen, gemengde huwelijken....maar je weet waar je aan begint hé Sylvie....
Blij dat jij zo gelukkig getrouwd bent (neem ik aan). Alle Belgische huwelijken zijn sprookjeshuwelijken, vrouwen zoals Sylvie en ik die trouwen met een moslim zijn zelfdestructief bla bla bla.......................
Oud 5 oktober 2006, 14:29   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waar haal je dat vandaan dat een moslim vrouw niet met een khatoliek mag trouwen?? Als er akkoorden zijn tussen de twee dan maakt het niet uit wat ze tussen elkaars gaan uitstoven, maar ja een varkentje moet altijd zijn neus ergens tussen de stront steken!
Lincoln, je gaat hier echt de mist in hoor.

Volgens de koran mogen de mannen met "vrouwen van het boek" huwen, maar moeten de vaders van de dochters ervoor zorgen dat hun dochter met een vrome moslim huwt.

Indien je het tegendeel wil bewijzen, pluis dan de koran eens na. Velen hebben het je voorgedaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 oktober 2006, 14:31   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, mijn zoon is christene en heeft daar ook geen keuze in gehad, ik ben als Jehova's getuige geboren en moest ook mee leuren van deur tot deur zonder keuze... uit moslims worden nu eenmaal moslimkinderen geboren sowhat?? Je kan dan zeggen dat het onze schuld is, christen vrouwen zoals ik die trouwen met een moslim, dat onze kinderen als moslim geboren worden... zou niet weten wat daar zo erg aan is. Geboren worden als Jehova's getuige das pas erg! Believe me! Die zijn veel minder verdraagzaam dan moslims want daar is trouwen met iemand van een andere religie out of the question!
Ik neem aan dat je nu als ex-Jehova getuige dus ook moet vrezen voor je leven, zoals afvallige moslims dit ook moeten doen omdat Mohammed heeft gezegd dat de afvalligen moeten gedood worden?

Uit moslims worden moslimkinderen geboren.... gaat HIJ voor jou bevallen?

Oud 5 oktober 2006, 14:31   #32
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Om te beginnen hangt het er van af wat je met "trouwen" bedoelt nietwaar; In Belgie is het nu eenmaal verboden om een religieus huwelijk af te sluiten voordat een burgerlijk huwelijk werd afgesloten.
Blijkbaar is dat iets wat door moslims gewoon aan hun laars wordt gelapt en waar na een zogenaamd islamitisch (wettelijk niet-bestaand) huwelijk, ineens van getrouwd wordt gesproken alsof het niks is.

Een voorbeeld hiervan vind je op : http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=2913

In een burgerlijk huwelijk mogen geen van beide partners worden gediscrimineerd op basis van hun persoonlijke religie. Als je die wetten dan bewust overtreedt dan krijg je van die lapsussen natuurlijk.

Als ik Laya moet volgen dan mag ik besluiten dat werkgevers gewoon mogen beslissen geen moslims aan te werven, waarop laya dan laconiek zal antwoorden: "Dan heb je als moslim nog steeds de keuze om bij een andere firma werk te zoeken".

De dhimmitude is reeds volop aan de gang bij Laya: in BELGIE maakt men weeral problemen, in islamitische landen natuurlijk niet! Daar worden atheisten, christenen, boeddhisten hindus met open armen ontvangen als huwelijkspartners voor hun dochters en zonen.

PS. Voor zover ik me herinner is Sylvie wèldegelijk ook eerst burgerlijk gehuwd. Aan het artikel van kifkif te zien, is de "Layla" daar dat niet. Zelfs al denkt ze nu dat ze gehuwd is, ze zal geen weduwenpensioen ontvangen, niet kunnen erven, kortom geen enkele aanspraak maken op de hier verworven rechten die gehuwden wèl hebben. Blijkbaar is dat geen probleem voor de "Layla" in kwestie, want tegen die tijd zal ze zich allang bekeerd hebben en bijgevolg kunnen genieten van de vrouwvriendelijke voordelen van de islam.
Jij legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, zoals ik al zei, jij twist en draait alles naar jouw richting zodat je altijd gelijk krijgt... ja we zijn eerst religieus getrouwd... ben niet te beroerd om dat toe te geven. Blij voor jou dat jij altijd binnen de lijntjes van de wet loopt.
Ga je hier nu alles wat in moslimlanden verkeerd gaat op mijn nek schuiven??
Oud 5 oktober 2006, 14:33   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blij dat jij zo gelukkig getrouwd bent (neem ik aan). Alle Belgische huwelijken zijn sprookjeshuwelijken, vrouwen zoals Sylvie en ik die trouwen met een moslim zijn zelfdestructief bla bla bla.......................
Belgische huwelijken worden afgesloten volgens de Belgische wet.
Volgens de islamitische sharia moeten de kinderen bij de vader verblijven van hun 7de voor jongens en iets ouder voor meisjes. Als vader dan terug naar Iran vertrekt ben je dus ook je kinderen kwijt. Je bent verwittigd.

Oud 5 oktober 2006, 14:34   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

dit is hier wel een grappige discussie. nu hebben ze hier commentaar op een huwelijk tussen een moslim en niet-moslim, terwijl er meer en meer scheidingen zijn tussen Belgen, geweld binnen het huwelijk stijgt ook enorm tussen Belgen. wie wilt er hier nu in feite de les spellen??
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:37   #35
Lincoln

Standaard

Citaat:
Lincoln, je gaat hier echt de mist in hoor.

Volgens de koran mogen de mannen met "vrouwen van het boek" huwen, maar moeten de vaders van de dochters ervoor zorgen dat hun dochter met een vrome moslim huwt.

Indien je het tegendeel wil bewijzen, pluis dan de koran eens na. Velen hebben het je voorgedaan.
Waarom waren dan de twee dochters van de profeet gehuwd met de zonen van abu lahab ?? Abu lahab was toch athiest (nog erger dan een khatoliek) ?!
Oud 5 oktober 2006, 14:37   #36
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Wat mij opvalt: een moslimman mag trouwen met een katholieke, zolang ze maar gelovig is. Maar Sylvie moet dan wel (een deel van) haar katholiek geloof opgeven, want anders komt er niets van in huis?
Als Sylvie echt zo katholiek is, waarom doet ze dan mee aan de ramadan? Gaat manlief ook deelnemen aan de vasten?
Welk deel juist moet ze opgeven? Elke week naar de Kerk gaan? Doet ze dat denk je? (net of wij 'christenen' zijn zo katholiek..natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik heb zoiets van.. als je echt zo katholiek bent trouw je niet met een moslim, niet?)
Oud 5 oktober 2006, 14:39   #37
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je nu als ex-Jehova getuige dus ook moet vrezen voor je leven, zoals afvallige moslims dit ook moeten doen omdat Mohammed heeft gezegd dat de afvalligen moeten gedood worden?

Uit moslims worden moslimkinderen geboren.... gaat HIJ voor jou bevallen?
Hoe leven dan de palestijnen en de libanezen onder elkaar, was de moeder van abou jah jah geen khatoliek en zijn vader moslim ?? Zou u stelling juist zijn dan zouden vandaag de dag geen palestijnen zijn of libanezen.
Oud 5 oktober 2006, 14:40   #38
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens de islamitische sharia moeten de kinderen bij de vader verblijven van hun 7de voor jongens en iets ouder voor meisjes. Als vader dan terug naar Iran vertrekt ben je dus ook je kinderen kwijt. Je bent verwittigd.
Dank je voor de verwittiging, ik heb ervaring dat ze het in de familie van mijn MAN niet zo zien, zijn neefje groeit gewoon op bij de mama, zoals zij dat wenst en omdat mijn schoonbroer dat ook beter vind voor zijn zoon... je ziet, niet alle moslims zijn hetzelfde. En ik voel mezelf te oud om nog kinderen te krijgen dus dat probleem stelt zich hier niet. BTW mijn MAN is geen Iranees.
Oud 5 oktober 2006, 14:40   #39
Lincoln

Standaard

Citaat:
Wie bepaald nu wat de sharia zegt of niet zegt, u ??
Oud 5 oktober 2006, 14:44   #40
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Nee zo was het niet, maar ik ben jarenlang op school gemeden als de pest door mijn vroom christelijk opgevoede klasgenootjes want ik was zo een rare die van deur tot deur de mensen ging lastigvallen... kwam eigenlijk goed uit want Jehova's moeten contact met anders gelovigen beperken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be