Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 18:03   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De "leugen" van Mevrouw Hirsi Ali hebben consequenties gehad. Mevrouw Verdonk heeft haar verantwoordelijkheid genomen. Al dat is intussen toch geregeld?
Maar in je vorig bericht schreef je:

En daar had ik graag wat voorbeelden over gehad, over die paniekzaaierij en bankmakerij. Maar misschien in een andere topic, tenzij het over de sharia gaat zoals die in Nederland wordt toegepast?
Tsunamie zeg?? te gek voor woorden.
Oud 7 oktober 2006, 18:23   #22
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Tsunamie zeg?? te gek voor woorden.
Zou jij dan een ander woord gebruiken voor de rampzalige islamiseringsgolf die Europa moet ondergaan?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 18:44   #23
Lincoln

Standaard

Citaat:
Zou jij dan een ander woord gebruiken voor de rampzalige islamiseringsgolf die Europa moet ondergaan?
Der untergang.
Oud 7 oktober 2006, 19:16   #24
Basy Lys
Minister

Standaard

Ik heb ooit de tekst van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens bekeken en er enkele artikels uitgehaald die onmogelijk in overeenstemming te brengen zijn met de Mohammedaanse ideologie omdat zij in tegenspraak zijn met de regels voorgeschreven in de schrifturen die de basis zelf vormen van die ideologie.

Citaat:
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren
Het Mohammedanisme erkent de slavernij.

Citaat:
Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden,… zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals … godsdienst, …
Het Mohammedanisme maakt onderscheid tussen
- moslims en niet-moslims
- tussen 1. christenen en joden 2. polytheïsten en 3. atheïsten
- tussen mannen en vrouwen

Citaat:
Verder zal geen onderscheid worden gemaakt naar de politieke, juridische of internationale status van het land of gebied, waartoe iemand behoort, onverschillig of het een onafhankelijk, trust-, of niet-zelfbesturend gebied betreft, dan wel of er een andere beperking van de soevereiniteit bestaat.
Het Mohammedanisme maakt onderscheid tussen
- Dar al-Islaam
- Dar al-Ahd
- Dart al-Harb

Citaat:
Een ieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.
Het Mohammedanisme kent allerlei lijfstraffen en de doodstraf.

Citaat:
Niemand zal in slavernij of horigheid gehouden worden. Slavernij en slavenhandel in iedere vorm zijn verboden.
Het Mohammedanisme erkent de slavernij, het maken van slaven en het verhandelen van slaven.

Citaat:
Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.
Het Mohammedanisme kent allerlei onterende behandelingen of bestraffingen (voor de dhimmi’s), alsook lijfstraffen en de doodstraf.

Citaat:
Allen zijn gelijk voor de wet en hebben zonder onderscheid aanspraak op gelijke bescherming door de wet. Allen hebben aanspraak op gelijke bescherming tegen iedere achterstelling in strijd met deze Verklaring en tegen iedere ophitsing tot een dergelijke achterstelling.
Zoals hierboven reeds aangegeven maakt het Mohammedanisme onderscheid tussen verschillende groepen mensen en tussen verschillende gebieden.

Citaat:
Een ieder heeft, in volle gelijkheid, recht op een eerlijke en openbare behandeling van zijn zaak door een onafhankelijke en onpartijdige rechterlijke instantie bij het vaststellen van zijn rechten en verplichtingen en bij het bepalen van de gegrondheid van een tegen hem ingestelde strafvervolging.
De mohammedaanse rechtspraak is niet onpartijdig tegenover andersgelovigen.

Citaat:
Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.
Het Mohammedanisme kent aan de man meer rechten toe dan aan de vrouw, bij het getuigen, of bij de ontbinding van een huwelijk, bij de verdeling van het vermogen.

Citaat:
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.
Het Mohammedanisme erkent geen enkel van deze rechten.

Citaat:
Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven.
Het Mohammedanisme erkent geen enkel van deze rechten.

Citaat:
Een ieder heeft het recht om deel te nemen aan het bestuur van zijn land, rechtstreeks of door middel van vrij gekozen vertegenwoordigers.
Volgens het Mohammedanisme komt het bestuur van het land toe aan hun god.

Citaat:
Een ieder heeft het recht om op voet van gelijkheid te worden toegelaten tot de overheidsdiensten van zijn land.
Het Mohammedanisme sluit “ongelovigen” uit van vele overheidsfuncties, vaak omdat volgens de koran de “ongelovige” niet mag vertrouwd worden.

Citaat:
De wil van het volk zal de grondslag zijn van het gezag van de Regering; deze wil zal tot uiting komen in periodieke en eerlijke verkiezingen, die gehouden zullen worden krachtens algemeen en gelijkwaardig kiesrecht en bij geheime stemmingen of volgens een procedure, die evenzeer de vrijheid van de stemmen verzekert.
Het Mohammedanisme is een totalitaire ideologie die geen inspraak van het volk dult.

Citaat:
Het onderwijs zal gericht zijn op de volle ontwikkeling van de menselijke persoonlijkheid en op de versterking van de eerbied voor de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Het zal het begrip, de verdraagzaamheid en de vriendschap onder alle naties, rassen of godsdienstige groepen bevorderen en het zal de werkzaamheden van de Verenigde Naties voor de handhaving van de vrede steunen.
In het Mohammedanisme is de ontwikkeling van de menselijke persoonlijkheid enkel gericht op de kennis van de oude schrifturen. Het Mohammedanisme predikt haat en onverdraagzaamheid.

==

Er zijn op het WWW misschien nog andere analyses te vinden, maar wat hierboven staat zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat er wel degelijk een grond is waarom een Mohammedaanse staat onmogelijk mensenrechtenvriendelijk zal zijn.

Het is duidelijk dat er nog andere onderontwikkelde landen zijn, zoals Noord-Korea en Zimbabwe, waar de mensenrechten eveneens met de voeten getreden worden, maar
1. het Mohammedanisme beweert van zichzelf dat het de perfecte ideologie is en moet dus vergeleken worden met bijvoorbeeld de 25 eerst gerangschikte in de Human Development Index
2. in die andere landen, zoals Noord-Korea en Zimbabwe, is verbetering van de situatie door overgang naar een andere ideologie niet uitgesloten.
3. ons maatschappijmodel wordt niet bedreigd door Noord-Koreanen of Zimbabwanen maar wel door aanhangers van het Mohammedanisme
Oud 7 oktober 2006, 19:17   #25
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Der untergang.
...van een beschaving...
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 19:30   #26
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
...van een beschaving...
...die zich ondersteunt op...
Oud 7 oktober 2006, 19:31   #27
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...die zich ondersteunt op...
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Oud 7 oktober 2006, 19:37   #28
Lincoln

Standaard

Citaat:
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
...maar laat sexisme, imperialisme, een kolonialisme niet terzijde.
Oud 7 oktober 2006, 19:49   #29
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...maar laat sexisme, imperialisme, een kolonialisme niet terzijde.
Je vergist je schromelijk, Lincoln. We hadden het over de rampzalige islamiseringsgolf die Europa moet ondergaan, waarvoor sommigen het beeld van een tsunami gebruiken.

De Europese beschaving is inderdaad gestoeld op de Rechten van de Mens.

Als onderworpen zijnde aan de mohammedaanse leer is jouw denkwereld beperkt tot wat de mohammedaanse wereld je te bieden heeft. En daarbij horen inderdaad sexisme, imperialisme en kolonialisme, en zo nog wat fraais.

Wat zeg je over de analyse van de Verklaring van de Rechten van de Mens hierboven?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 7 oktober 2006 om 19:50.
Oud 7 oktober 2006, 20:08   #30
Lincoln

Standaard

Citaat:
Je vergist je schromelijk, Lincoln. We hadden het over de rampzalige islamiseringsgolf die Europa moet ondergaan, waarvoor sommigen het beeld van een tsunami gebruiken.

De Europese beschaving is inderdaad gestoeld op de Rechten van de Mens.Zo zo, u begint in de bochten te wrichten,.

Als onderworpen zijnde aan de mohammedaanse leer is jouw denkwereld beperkt tot wat de mohammedaanse wereld je te bieden heeft. En daarbij horen inderdaad sexisme, imperialisme en kolonialisme, en zo nog wat fraais.Ach, dat is de hedendaagse realiteit (aan de ééne kant wat de amerikanen en hun handlangers elke dag uitstoven en aan de andre kant wat betreft sexisme dat is een ingepapte mentaliteit bij velen europeanen, ze willen toch al te graag een vrouw zien zonder hoofddoek met strakke broeken en jasjes,. zodat de geile mannelijke bokjes een plezier maken aan hun oogjes, en wat de handjes van die mannelijke bokjes uitstoven is een andere pap,. En onze allochtoontjes heb heel veel veel geleerd van canvas en ketnet en nog veel andere tv postjes )

Wat zeg je over de analyse van de Verklaring van de Rechten van de Mens hierboven?
Ik ontken niet dat (zoals u dat aangehaald hebt) mo7ammedanism de rechten van de mens erkent, dat wil ook niet zeggen dat de islaam (die ik ken) minder waardig is dan de hierboven opgestelde "rechten van de mens",.
Oud 7 oktober 2006, 20:16   #31
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ontken niet dat (zoals u dat aangehaald hebt) mo7ammedanism de rechten van de mens erkent, dat wil ook niet zeggen dat de islaam (die ik ken) minder waardig is dan de hierboven opgestelde "rechten van de mens",.
(Ik vrees dat je een stuk van mijn voorgaande tekst niet begrepen hebt. Het is dan waarschijnlijk beter van het daar op een andere plaats nog eens over te hebben.)

Nu verder over rechten: natuurlijk is de ideologie die jij kent minderwaardig aan de hierboven aangehaalde Rechten van de Mens. Dat blijkt onder meer uit de hierboven gebrachte analyse.
Oud 7 oktober 2006, 20:29   #32
Lincoln

Standaard

Citaat:
(Ik vrees dat je een stuk van mijn voorgaande tekst niet begrepen hebt. Het is dan waarschijnlijk beter van het daar op een andere plaats nog eens over te hebben.)

Nu verder over rechten: natuurlijk is de ideologie die jij kent minderwaardig aan de hierboven aangehaalde Rechten van de Mens. Dat blijkt onder meer uit de hierboven gebrachte analyse.
Het stellen van iets dat het niet minderwaardig is dan de andere of het ontkennen of bekennen daarvan bewijst niet dat het andere minderwaard is, integendeel ik kan me in de allebei elementen vinden !
Oud 7 oktober 2006, 21:22   #33
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het stellen van iets dat het niet minderwaardig is dan de andere of het ontkennen of bekennen daarvan bewijst niet dat het andere minderwaard is, integendeel ik kan me in de allebei elementen vinden !
In een andere discussie, elders op dit forum gewaag je van de "aanvulling" die de islam zou zijn op de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Hier voel ik je een - weliswaar flauwe - bocht nemen naar het op gelijke hoogte stellen van beide.

Corrigeer me als ik dit verkeerd begrepen heb. Verklaar je desgevallend nader, zodat ik je niet langer verkeerd begrijp.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 21:56   #34
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Wanneer geeft Vandenbroucke "gratis" cursussen arabisch voor de resterende vlamingen hier

Voor beginners of gevorderden
http://www.nha.be/index.asp?page=/ta...ussen+arabisch
Levend Arabisch voor beginners
Arabisch is een echte wereldtaal die wordt gesproken door ruim 200 miljoen mensen in het Midden-Oosten en Noord Afrika. U kunt met de taal terecht in de volgende landen: Algerije, Bahrein, Egypte, Irak, Jemen, Jordanië, Koeweit, Libanon, Libië, Marokko, Mauritanië, Oman, Palestina, Qatar, Saoedi-Arabië, Soedan, Syrië, Tunesië en de Verenigde Arabische Emiraten. De taal wordt ook gesproken door minderheden in Iran, bepaalde Centraal Aziatische landen en de Afrikaanse landen Tsjaad en Nigeria. Natuurlijk wordt de taal ook in Europa gesproken door de vele immigranten uit de Arabische wereld.

Inmiddels wonen er bij ons duizenden mensen die afkomstig zijn uit een Arabischtalig land. Daardoor is in verschillende sectoren van de maatschappij een toenemende behoefte aan mensen die het Arabisch beheersen. Denken we maar aan werk in ziekenhuizen, bij de politie, in de bejaardenzorg en talloze andere overheids-, medische, maatschappelijke en dienstverlenende bedrijven. Ook de reis- en horeca-wereld biedt allerlei interessante banen. Tenslotte zijn ook de multinationals steeds meer geïnteresseerd in mensen die Arabisch spreken. U ziet het, als u het Arabisch beheerst, opent dat vele deuren!

Laatst gewijzigd door colargo : 7 oktober 2006 om 22:03.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 23:07   #35
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Stel dat mijn ouders sterven, vinden jullie dat een leegloper als ik ook een eerlijk deel van de erfenis verdien?
zelfs gij ja.Het zijn uw ouders. Ge hebt recht op van hen te erven.Maar zwijg erover, anders zullen "ze " je komen bestelen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 12:34   #36
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
In een andere discussie, elders op dit forum gewaag je van de "aanvulling" die de islam zou zijn op de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Hier voel ik je een - weliswaar flauwe - bocht nemen naar het op gelijke hoogte stellen van beide.

Corrigeer me als ik dit verkeerd begrepen heb. Verklaar je desgevallend nader, zodat ik je niet langer verkeerd begrijp.
Je bent basy lys niet, basy lys is een dirigent die graag een hoge toontje zingt en ik volg hem in zijn rithme,.
Oud 8 oktober 2006, 14:27   #37
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Je bent basy lys niet, basy lys is een dirigent die graag een hoge toontje zingt en ik volg hem in zijn rithme,.
Lincoln, een dirigent zingt doorgaans niet mee, maar geeft wel de toon en het ritme aan.

Als dirigent betreur ik ten zeerste dat Lincoln noch de toon noch het ritme kan aanhouden.
Oud 8 oktober 2006, 17:17   #38
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp ik dit goed???

Laat jij je mening afhangen van je discussiepartner? Zeg jij tegen de ene "zwart" en tegen de ander "wit"?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 21:36   #39
Lincoln

Standaard

[quote=Basy Lys;2058247]Lincoln, een dirigent zingt doorgaans niet mee, maar geeft wel de toon en het ritme aan.
In jouw geval doet je dat allebei.
Als dirigent betreur ik ten zeerste dat Lincoln noch de toon noch het ritme kan aanhouden.Ik ben niet iemand die snel de witte vlag naar boven haalt!!![/quote]
Oud 8 oktober 2006, 21:38   #40
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Begrijp ik dit goed???

Laat jij je mening afhangen van je discussiepartner? Zeg jij tegen de ene "zwart" en tegen de ander "wit"?
Niet zwart of wit, ik verander gewoon van koers zoals al-bator(dat galaxy piraatje in mijn avatar)

PS/ de draad moet niet altijd gestrakken zijn hé!!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 8 oktober 2006 om 21:39.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be