Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 8 oktober 2006, 23:40   #21
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Vriendelijker zijn dan de VB'ers over zijn eigen kiespubliek? Allee, dat is het eerste wat in mij opkomt als ik jou zo hoor. Als je het nog niet wist, dezelfde groepen mensen stemmen ook op het VB, we zitten in elkaars vijver.
De vijvers konden niet verder uit elkaar liggen. VB: tweeverdienersgezinnen uit de voorsteden die vergeten of genegeerd worden door paars (troetelregime voor alles met een bruine of zwarte huidskleur + wat linkse kitsch-projecten). PVDA: alliantie met moslimterrroristen, rood gespuis dat vermoedelijk rechtstreeks uit den bak komt, overjaarse pubers die denken dat dwepen met communistische symboliek kweenioe neig is (zie boven) en dan nog wat agressief kaderpersoneel die in achterkamertjes een "proletarische revolutie" preekt. Doe daarbij dan nog eens pak foert-stemmers. Ik versta echt niet waarom mensen op zulke rode nazi's nog stemmen ano 2006? Al die Lenin en andere achterhaalde symboliek wordt in de landen waar het werd toegepast met plezier in het vuur gesmeten, en wat puberale foertstemmers willen het terug invoeren? Het gaat gewoon in tegen elke vorm van logica.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:41   #22
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ja, zo'n uitvoerig en overtuigend antwoord had ik inderdaad verwacht. Na het gezwaai met de rode vlaggen wordt het plots héél stil als er moet nagedacht worden.

Preuße is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:42   #23
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
De vijvers konden niet verder uit elkaar liggen. VB: tweeverdienersgezinnen uit de voorsteden die vergeten of genegeerd worden door paars (troetelregime voor alles met een bruine of zwarte huidskleur + wat linkse kitsch-projecten). PVDA: alliantie met moslimterrroristen, rood gespuis dat vermoedelijk rechtstreeks uit den bak komt, overjaarse pubers die denken dat dwepen met communistische symboliek kweenioe neig is (zie boven) en dan nog wat agressief kaderpersoneel die in achterkamertjes een "proletarische revolutie" preekt. Doe daarbij dan nog eens pak foert-stemmers. Ik versta echt niet waarom mensen op zulke rode nazi's nog stemmen ano 2006? Al die Lenin en andere achterhaalde symboliek wordt in de landen waar het werd toegepast met plezier in het vuur gesmeten, en wat puberale foertstemmers willen het terug invoeren? Het gaat gewoon in tegen elke vorm van logica.
Neen, toch niet. Uit studies van oa VUB blijkt dat het VB de grootste aantrekking heeft bij arbeiders. Dit is ook het geval bij PvdA.
Die alliantie was trouwens in 2000, nu toch al 6 jaar geleden. Actualiteit niet gevolgd of gewoon het oude VB-pamfletje vergeten te vervangen?

Bent u dan klaar met uw psychotisch geraas?

Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 23:43.
Praetorian is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:42   #24
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
abou Anis is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:42   #25
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, zo'n uitvoerig en overtuigend antwoord had ik inderdaad verwacht. Na het gezwaai met de rode vlaggen wordt het plots héél stil als er moet nagedacht worden.
abou Anis is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:46   #26
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Nepoverwinning? Meer dan 40% halen en nog niet aan de macht komen kan qua nepoverwinning anders ook tellen hoor.
Touché !
Oud 8 oktober 2006, 23:52   #27
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, toch niet. Uit studies van oa VUB blijkt dat het VB de grootste aantrekking heeft bij arbeiders. Dit is ook het geval bij PvdA.
Wel, dat zijn dan die tweeverdieners waarover ik het reeds had in vorig bericht. Maar mijns inziens schort er iets aan Uw taalgebruik; "arbeiders" bestaan niet meer. Of beter gezegd; niemand wil het nog zijn of er zich nog mee identificeren. De term maakt deel uit van een lang achterhaalde marxistische visie. Bij jullie is zulk woordgebruik waarschijnlijk wel verplicht maar de werkelijkheid is dan ook een andere wereld in PVDA-kringen. Als er eenverdienersgezinnen zijn die misschien nog als lagere bezitsgroep te classificeren valt, dan stemt deze groep op het VB omwille van vreemdelingenproblem. Deze groepen wonen dan ook in de "arbeiderswijken" waar ook vreemdelingen wonen, de mensen die de PVDA heeft uitgeroepen als de nieuwe Übermenschen.

Citaat:
Die alliantie was trouwens in 2000, nu toch al 6 jaar geleden. Actualiteit niet gevolgd of gewoon het oude VB-pamfletje vergeten te vervangen?
Kijk eens aan. Is dit negationisme of "Wir haben es nicht gewüsst"? Al vergeten dat Jahjah nog opriep om voor juliie te stemmen als "anti-zionistische" partij? Dat doet er mij aan denken dat de ideologische basis voor de PVDA ook nog antisemitische en ziekelijk anti-Amerikanisme is.

Preuße is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:58   #28
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Wel, dat zijn dan die tweeverdieners waarover ik het reeds had in vorig bericht. Maar mijns inziens schort er iets aan Uw taalgebruik; "arbeiders" bestaan niet meer. Of beter gezegd; niemand wil het nog zijn of er zich nog mee identificeren. De term maakt deel uit van een lang achterhaalde marxistische visie. Bij jullie is zulk woordgebruik waarschijnlijk wel verplicht maar de werkelijkheid is dan ook een andere wereld in PVDA-kringen. Als er eenverdienersgezinnen zijn die misschien nog als lagere bezitsgroep te classificeren valt, dan stemt deze groep op het VB omwille van vreemdelingenproblem. Deze groepen wonen dan ook in de "arbeiderswijken" waar ook vreemdelingen wonen, de mensen die de PVDA heeft uitgeroepen als de nieuwe Übermenschen.

Kijk eens aan. Is dit negationisme of "Wir haben es nicht gewüsst"? Al vergeten dat Jahjah nog opriep om voor juliie te stemmen als "anti-zionistische" partij? Dat doet er mij aan denken dat de ideologische basis voor de PVDA ook nog antisemitische en ziekelijk anti-Amerikanisme is.
Natuurlijk bestaan zij nog. Ga eens naar een fabriek, ondanks uw pseudo-aandoende aristocratische houding, ik denk wel dat u dan wel snapt wat een arbeider is.
Dat kan best zijn dat niemand zich daarmee wil identificeren. Dat is een subjectieve houding binnen een objectieve structuur. Ik kan ook best mijzelf voordoen als Pruis op een vuilnisbelt, maar daarom ben ik nog geen Pruis.
Tweeverdieners zijn dan ook gewoon een nieuwe evolutie in het arbeidersmilieu, vermits 1 loon meestal niet meer volstaat om te kunnen leven. Daarom ga ik ze niet in een geheel nieuwe categorie dumpen, de koopkracht is uitgehold waardoor de nood naar een werkende vrouw meer voorkomt.
Sociale afbraak van een leefwereld kent dan ook geen kleuren, alleen wil het VB de allochtonen gebruiken als nieuw lompenproletariaat om zijn eigen arbeiders een valse superioriteit te geven. Aloud trucje.

Ik ontken het toch niet? Ik ben trots om antizionist en anti-imperialist te zijn.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 23:58.
Praetorian is offline  
Oud 9 oktober 2006, 00:00   #29
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
allez, het VB verliest en zowel kopstukken als aanhangers vervallen weer in plat racisme zenne.
Waar hebben ze dan verloren?
Ze hebben in antwerpen nog een halve% bijgewonnen,zou het niet eerder patrick Janssens zijn die overal van zijn collega's medebestuurders VLd CD&V en groen de stemmekes is gaan afsnoepen.
Het kan gewoon niet anders,gezien hun verlies,en dan maar op hun poten vallen dat ze zo blij zijn dat hun coalitie heeft standgehouden.
Over de hele lijn zijn er in Vlaanderen 2 winnaars CD&V en VB.
En in Antwerpen wint SP.a.
Oud 9 oktober 2006, 00:03   #30
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat denkt dat amalgaan van vreemdelingen, crapuul, dieven en ander uitschot van de maatschappij (kortweg de PVDA) dan zoal uit te richten?
Niet veralgemenen, hé. Misschien zitten er ook al spionnen bij die toegang hebben over alle gegevens van de bevolking in geval ze ooit aan de macht zouden komen. Op dat gebied zijn ze het best met de Nazi's van 1930 te vergelijken.
sodoirt is offline  
Oud 9 oktober 2006, 00:19   #31
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bestaan zij nog. Ga eens naar een fabriek, ondanks uw pseudo-aandoende aristocratische houding, ik denk wel dat u dan wel snapt wat een arbeider is.
De "fabrieksarbeider" van vandaag is iemand met een eigen auto, een gsm, een woonst die eigenlijk een paleis is in vergelijking met andere werelddelen en nog een verdere rist aan luxegoederen. Maar niemand kan dit debat "winnen" vermits U alles bekijkt door een ideologische bril en bijgevolg van alle rede verlaten bent.

Citaat:
Dat kan best zijn dat niemand zich daarmee wil identificeren. Dat is een subjectieve houding binnen een objectieve structuur.
Het kon niet uitblijven, het rode boekje is al opengedaan en we zitten op de verklarende pagina van "onderbouw".

Citaat:
Sociale afbraak van een leefwereld kent dan ook geen kleuren, alleen wil het VB de allochtonen gebruiken als nieuw lompenproletariaat om zijn eigen arbeiders een valse superioriteit te geven. Aloud trucje.
Ach kom, dat is ideologie uit een of ander verkleurd boekje. Bruinen & zwarten zijn het nieuwe Herrenvolk, ze zijn collectief heilig verklaard. Ik heb nog nooit een "linkse" een kritisch woord horen uiten over vreemdelingen. Zelfs wanneer ze jongeren neersteken of werkende mensen (zeg maar arbeiders, nietwaar?) op de bus doodslaan, dan nog worden er concerten unisono tégen het VB gehouden. Wie zich op tv kan tonen met een zwarte, die wordt als een ware humanist beschouwd door de politieke elites. Wie dan nog rastahaar draagt, die moét wel door God zelf naar de aarde gestuurd zijn. Vreemdelingen hebben zelfs wetten op maat gemaakt en hebben ongekende toegang tot het sociale apparaat.

Als U het heeft over "sociale afbraak", zo is deze nodig om geld te kunnen versluizen naar Uw vreemdelingenleger. Immers, deze mensen brengen geen geld naar de staat maar ontvangen wel gretig en graag veel. Dat krijgen ze want de SPa heeft hun stem nodig om de electorale gaten te dichten. In die zin doet Uw partij alleen maar mee aan deze afbraak door Uw "jungle fever" en obsessie met alles wat zwart ziet. Het zijn als het ware complementaire vaten; je kan niet voor de Belgen een heel systeem op poten zetten én er een heel leger van politieke vluchtenlingen, gezinsherenigers, asielzoekers en andere weet-ik-veel-wattes mee onderhouden. Of je laat ze zoals iedereen meebetalen in de vorm van belastingen of je stuurt ze gewoonweg terug.

Maar dit is natuurlijk allemaal slechts een deel van het probleem.

Citaat:
Ik ontken het toch niet? Ik ben trots om antizionist en anti-imperialist te zijn.
Bravo. Osama bin Laden zou U nen toffe pee vinden.

Preuße is offline  
Oud 9 oktober 2006, 00:22   #32
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dat heeft dan mogelijk niets met een "basiscursus" statistiek te maken, wel met een gegeven dat het onmogelijk maakt om statistische conclusies te trekken.
idd. maar het dan toch proberen en dit voorstellen als feiten is enkel jezelf belachelijk maken.
Citaat:
Terloops: ik zoek een statisticus. Zoek jij een job?
nee. ik ben namelijk slecht in statistiek. maar ik ken er genoeg van om te weten wanneer iemand me blaaskes probeert wijs te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 9 oktober 2006, 00:27   #33
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Waar hebben ze dan verloren?
Ze hebben in antwerpen nog een halve% bijgewonnen,zou het niet eerder patrick Janssens zijn die overal van zijn collega's medebestuurders VLd CD&V en groen de stemmekes is gaan afsnoepen.
Het kan gewoon niet anders,gezien hun verlies,en dan maar op hun poten vallen dat ze zo blij zijn dat hun coalitie heeft standgehouden.
Over de hele lijn zijn er in Vlaanderen 2 winnaars CD&V en VB.
En in Antwerpen wint SP.a.
foute woordkeuze van mij. VB wint niet moest dat zijn. (deze thread gaat over antwerpen). ik vraag me af wat dat gaat geven moest het VB eens echt verliezen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 9 oktober 2006, 00:29   #34
Praetorian

Standaard

Citaat:
De "fabrieksarbeider" van vandaag is iemand met een eigen auto, een gsm, een woonst die eigenlijk een paleis is in vergelijking met andere werelddelen en nog een verdere rist aan luxegoederen. Maar niemand kan dit debat "winnen" vermits U alles bekijkt door een ideologische bril en bijgevolg van alle rede verlaten bent.

Het kon niet uitblijven, het rode boekje is al opengedaan en we zitten op de verklarende pagina van "onderbouw".

Ach kom, dat is ideologie uit een of ander verkleurd boekje. Bruinen & zwarten zijn het nieuwe Herrenvolk, ze zijn collectief heilig verklaard. Ik heb nog nooit een "linkse" een kritisch woord horen uiten over vreemdelingen. Zelfs wanneer ze jongeren neersteken of werkende mensen (zeg maar arbeiders, nietwaar?) op de bus doodslaan, dan nog worden er concerten unisono tégen het VB gehouden. Wie zich op tv kan tonen met een zwarte, die wordt als een ware humanist beschouwd door de politieke elites. Wie dan nog rastahaar draagt, die moét wel door God zelf naar de aarde gestuurd zijn. Vreemdelingen hebben zelfs wetten op maat gemaakt en hebben ongekende toegang tot het sociale apparaat.

Als U het heeft over "sociale afbraak", zo is deze nodig om geld te kunnen versluizen naar Uw vreemdelingenleger. Immers, deze mensen brengen geen geld naar de staat maar ontvangen wel gretig en graag veel. Dat krijgen ze want de SPa heeft hun stem nodig om de electorale gaten te dichten. In die zin doet Uw partij alleen maar mee aan deze afbraak door Uw "jungle fever" en obsessie met alles wat zwart ziet. Het zijn als het ware complementaire vaten; je kan niet voor de Belgen een heel systeem op poten zetten én er een heel leger van politieke vluchtenlingen, gezinsherenigers, asielzoekers en andere weet-ik-veel-wattes mee onderhouden. Of je laat ze zoals iedereen meebetalen in de vorm van belastingen of je stuurt ze gewoonweg terug.

Maar dit is natuurlijk allemaal slechts een deel van het probleem.

Bravo. Osama bin Laden zou U nen toffe pee vinden.
Dus hij is zeker materialistisch, wat een goede zaak is. En wie aan zijn geldelijke valorisatie van zijn arbeid komt, zal een effect verwachten. Het is aan PvdA om zijn dalende koopkracht te vertalen in een duidelijk alternatief.

Als dat uw wederwoord is, dan denk ik dat ik mijn rode boekje nog bij de hand zal houden.

Bon, een gehele tekst over die evil allochtonen. Wat heeft dat nu te maken met mijn opmerking dat het een socio-economisch feit is dat het lompenproletariaat nu eenmaal opvallend veel allochtonen in zijn rangen telt? U bevestigt juist mijn these over "schoppen naar onder".

Of de academici Zizek, Chomski, Harvey, Arrighi etc... Hebt u nog van die generaliserende dooddoeners, of laten we het hierbij houden?
Oud 9 oktober 2006, 00:30   #35
Praetorian

Standaard

Citaat:
foute woordkeuze van mij. VB wint niet moest dat zijn. (deze thread gaat over antwerpen). ik vraag me af wat dat gaat geven moest het VB eens echt verliezen.
Toch goed bezig, Inge!
Oud 9 oktober 2006, 00:35   #36
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgend jaar zal ik u daar kunnen op antwoorden,maar ik vind het niet terecht dat men partijen laat voorakkoorden sluiten voor de verkiezingen.
Vraag uzelf maar eens af of Patrick Janssens nu nog zo goed zal liggen bij VLD en Groen,dit is puur kiezersbedrog,het feit van het cordon sanitaire daar nog te buiten gelaten.
Oud 9 oktober 2006, 00:37   #37
MrMariusz
Vreemdeling

Standaard

VLD zal zich dan ook niet koest houden. Die gaan zich lekker afzetten tegen SPA, dat gaat vuurwerk geven...
MrMariusz is offline  
Oud 9 oktober 2006, 00:40   #38
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Het is aan PvdA om zijn dalende koopkracht te vertalen in een duidelijk alternatief.
Ja, want U bent nu een ware beleidspartij geworden enzo.

Citaat:
Bon, een gehele tekst over die evil allochtonen. Wat heeft dat nu te maken met mijn opmerking dat het een socio-economisch feit is dat het lompenproletariaat nu eenmaal opvallend veel allochtonen in zijn rangen telt? U bevestigt juist mijn these over "schoppen naar onder".
Ik weet feitelijk niet vanwaar U dit in de eerste plaats haalt? Het VB wil hier ten eerste helemaal geen bezetting van asielzoekers en weet ik veel welke andere illegalen. Ten tweede: dat "lompenproletariaat" is weer zo'n ideologische fabel van U, dat bestaat namelijk al 100 jaar niet meer. Ironisch genoeg bestaan dit wel nog in de thuislanden van de door U zo gewaardeerde, gekleurde medemensen. Misschien kan U verhuizen en de strijd daar voortzetten, tovaritsch? Smert faschistam, weet U wel.

Preuße is offline  
Oud 9 oktober 2006, 00:44   #39
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Volgend jaar zal ik u daar kunnen op antwoorden,maar ik vind het niet terecht dat men partijen laat voorakkoorden sluiten voor de verkiezingen.
Vraag uzelf maar eens af of Patrick Janssens nu nog zo goed zal liggen bij VLD en Groen,dit is puur kiezersbedrog,het feit van het cordon sanitaire daar nog te buiten gelaten.
welk voorrakkoord?

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 9 oktober 2006, 01:16   #40
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
welk voorrakkoord?
Haha,gaat den Spa dan regeren met het VB?
Of gaan ze zich toch maar houden aan hun afspraken met de vld de cd&v,en groen maar afvoeren omdat de vld dat zo graag heeft ?
Hij moet oppassen dat hij ze niet te veel afpakt buiten stemmen natuurlijk of zijn coalitie zou wel eens op niks kunnen uitdraaien,stel maar eens dat de vld zou afhaken!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 9 oktober 2006 om 01:17.
BitterSweet is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be