![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hehe. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Laten we elkander uitroken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C'est ça.
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Het is blijkbaar een trend om in het openbaar de anti-roker-fascist uit te hangen. Alles wat mogelijk schadelijk zou kunnen zijn, moet geband worden. Laat ons even lekker gezond doen, maar dan wel een halve dag voor de pc hangen om allerlei dingen te posten terwijl je in de straling zit die ook niet gezond is.
Wees verdragzaam, mensen, en tolereer de sigaret. En werkelijk: is het jullie probleem dat iemand zijn eigen leven verknoeid door te roken? Als je er last van hebt, kan je nog altijd ergens anders gaan staan. Of niet soms? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Niet echt nee, ik moet dagelijks door de wolken heen passeren. Of zal ik wachten tot mijn bus/trein vertrokken is of mijn les al begonnen is?
In de regen gaan staan in plaats van in de rook terwijl je wacht is trouwens ook héél leuk. ![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 oktober 2006 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Of liever: Wees verdraagzaam en tolereer andermans wens om in het openbaar rookvrije lucht in te ademen en zonder stinkende kleren thuis te komen.
Citaat:
Als je last hebt van mensen die willen ademen, kan je nog altijd thuis gaan roken. Of niet soms. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook nogal last van rook.
Het probleem is dat rokers zo verslaafd zijn, dat het hen onmogelijk is om alleen op die plaatsen en momenten te roken, dat het niet hinderlijk is voor andere mensen. Erger nog: ze lukken erin om nooit in te zien wanneer het hinderlijk is voor andere mensen. Dat zal wel aan hun verslaving liggen. Ik hoop ten stelligste dat er snel nog meer wetgeving komt die het roken inperkt. Die beslissing om roken te verbieden in werkplaatsen, was een zeer goed begin. Nu inderdaad de restaurants nog en de kaffees. Als er mensen zijn die daartegen zijn, dan raad ik hen aan om eens op verlof te gaan naar Italië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rook, en ik ben niet verslaafd. Iemand als Armadel zal dat beamen.
(toch? ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nog hoeft niemand mij te vertellen waar ik al dan niet aan mag verslaafd zijn.
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Al vijftien jaar ex-roker.
En ik beken: ik ben ook rabiaat anti-roker geworden. Bij mij thuis komt geen sigaret binnen; als ik uit eten ga, dan enkel in een rookvrij restaurant (er zijn er genoeg hoor...). In al die ruimten waar ik géén keuze heb, eis ik schone lucht. Dus: het verbod op roken op de werkvloer is m.i. perfect verdedigbaar. Idem voor het openbaar vervoer. MAAR: café's en restaurants zijn géén openbare ruimten. De eigenaar stelt er de huisregels vast. Wordt daar gerookt, dan zet ik er geen voet binnen. Dat is mijn vrijheid.
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Een jointje... dat zal men wss wel toelaten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelf roker en heb zo'n grappige klant. Telkens die (het is een vrouw) een sigaret ziet valt ze flauw. Krijgt geen lucht en veel theatraal gedoe. Ook in open lucht (dus op haar oprit en dergelijke) heeft ze dat.
Uiteraard kan ik het dan nooit laten om expres een sigaret aan te steken en dan hou ik die achter mij en zwaai zo een beetje met mijn hand voor de rook te verdoezelen. Nu omdat ze dus niet weet dat ik voor haar sta met een sigaret heeft ze er ook geen last van. Blijkbaar werken haar luchtwegen wel goed dan en valt ze dus ook niet flauw. Ge ziet dat het allemaal tussen de oren zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een café is een publieke plaats en dus voor iedereen toegankelijk. Op alle publieke plaatsen is het verboden nog te roken. Waarom wel op café? Vanaf 1 jan. 2007 is het verboden om nog te roken op restaurant. Dit is weer zo'n typische asociale reactie van een vlaming die zich weer afvraagt: hoffelijkheid wat is dat?
Veel mannen kennen dit wel als het om het behagen van een vrouw gaat. Dan zijn ze o zo hoffelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 10 oktober 2006 om 00:24. Reden: spellinck |
|
![]() |
![]() |
![]() |