![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
CD&V/NVA doet wel iets ( niet veel) maar voor de rest is het een braaf partijtje. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
eens de stemmen optelt van Vlaams Belang en CD&V/N-VA dan zitten we over de 60% Dus meer dan de helf van de vlaming is voor een onafhankelijk vlaanderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() waarom de mensen masaal op Vlaams Belang stemen?
Wel ik geef u het antwoord.: De mensen zijn het beu dat de allochtonen naar Vlaanderen komen en zich niet aanpassen aan onze vlaamse samenleving. De mensen zijn het beu dat Vlaams Belang word gediscrimineerd door het cordon sanitaire en daarom stemmen een grote hoeveelheid mensen op Vlaams Belang zodat ![]() De mensen stemmen ook op ![]() dus daarom ben ik voor Vlaams Belang! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en volgens mij zal CD&V/NVA nooit willen samenwerken met Vlaams Belang ik zei iets maar Leterme vind ik persoonlijk heeft vlaanderen tot nu toe goed bestuurt en hij heeft ook gezegd wat de vlamingen al lang wouden zeggen: "oftewel zijn de walen te stom of te nonchalant om Nederlands te leren" dat heeft hij wel gezegd ,maar is er al iets verandert? Vlaanderen zit nog steeds bij Belgie ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
als je in een stad zoals Brussel, Antwerpen,... je mening uit drukt :in mijn geval dat ik voor het Vlaams Belang ben, dan moet je schrik hebben.want de kans dat een groep jongeren die dit via via gehoord hebben je staan op te wachten ,groot is. Maar ik vind dat wij vlamingen moeten opkomen voor onze mening en niet in onze broek moeten schijten van angst maar laten zien dat wij vlaming zijn en daar zijn wij trots op!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
computer.Binnen een uur ben ik er terug op.K zal je contacteren via e-mail.Tot dan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als je hier in Aalst echter uw oor te luisteren legt hoor je toch de grote onvrede met de toevloed "vreemden" die hier de laatste jaren zijn toegekomen. Daarbij de geweldplegingen, overvallen en diefstallen die ontegensprekelijk zijn toegenomen en je hebt al een stuk verklaring waarom VB hier de grootste partij is. Toch nog een dankwoord aan VLD die door interne twisten VB aan de eerste plaats hebben geholpen.
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() Ik denk dat een deel van VB-kiezers op het platteland stemmen uit angst voor wat nog komen zal, maar niet enkel dat... Ik neem mijzelf even als voorbeeld. Als 18-jarige koos ik voor Groen (wie is er nu niet voor een mooie gezonde maatschappij) Bij de volgende verkiezingen was m'n kar al rap gekeerd, omdat ik me meer en meer in de politiek ging interesseren. Ik denk dat idd veel mensen op het platteland die zich helemaal niet met politiek bezighouden, zullen stemmen uit angst. Doch de geïnteresseerden zien maar al te goed wat er nu gebeurt. De Vlaamse cultuur staat op barsten en terwijl de 'democratische partijen' vrolijk verderdoen zonder rekening te houden met de noden van de mensen in de straat. Ik stem vanaf nu altijd op VB, totdat de democratie weer terug in het land is. Velen zullen dit stemgedrag ook hebben (hoe verklaar je anders ook dat de VB-kiezers zo stemvast zijn) VB heeft nog niets verkeerd gedaan, men kan ze alvast niet verwijten van een slecht bestuur
![]() Men denkt altijd dat mensen op VB stemmen door die allochtonen-houding van VB.... niets is minder waar. Dat wordt door de media zo opgesmukt. Ah ja, wat kan de rode VRT anders nog zeggen, een dogma is makkelijk hé. Ze zijn racisitisch,punt... oh...zo makkelijk. Ik kan dat ook.. PS, dat zijn foefelaars. Voila, discussie gesloten... Laatst gewijzigd door Blackwidow : 11 oktober 2006 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is een belangrijk verschil tussen mensen die voor iets stemmen en mensen die tegen iets reageren via hun stem. In het beide gevallen gaat het inderdaad om een ingewikkeld kluster van overwegingen en politieke partijen schieten tijdens de verkiezingsperiode met een zeer breed spreidende hagel. En ja, BV's horen daarbij: zonder het minste probleem kan je nagenoeg de hele familie Pfaff laten verkiezen voor om het even welk assemblée in dit land en op om het even welke partijlijst. Al wat je nodig hebt is een goede communicatiestrategie. Heeft dat te maken met beleidsopties of programma? Ik dacht het niet. De strategie van het VB is goed doordacht: er is altijd wel een reservoir van kiezers die het niet eens zijn met de gang van zaken. Of de politiek daar nu iets mee te maken heeft of niet, het stemhokje doet voor sommigen dienst als uitlaatklep. En dat levert voor een deel (hoe belangrijk dat deel is, moet nog uitgemaakt worden) een electoraat op dat samenhangt als een hoop los zand. Haal het VB in het bestuur en laat eens een VB-schepen de bouwaanvraag weigeren van de kiezer die de vorige keer uit woede voor zo'n afwijzing op zijn partij stemde. Of laat de VB-schepen eens -net zoals z'n voorgangers- met de lieslaarzen door het zult waden om de bewoners van een overstroomde wijk een hart onder de riem te steken... D�*t is één van de redenen waarom het hardnekkig vasthouden aan dat cordon sanitaire zo'n immense strategische fout is. Er zijn voorbeelden zat uit het buitenland waar de ideologische evenknieën van het VB uiteindelijk zijn teruggevallen op een electoraal aandeel dat meer in overeenstemming is met hun reële politieke gewicht bij de bevolking.
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() VB zal een angst-psychose organiseren.....
oude koek, niets nieuws onder de zon...... Bepaalde partijen blijven maar lullen over de nazi's, de Kristalnacht, zwarte leren botten marcherend door Antwerpen, bruinhemden en last but not least holocaust..... Zojuist hoor ik op Radio 1 een nuchtere nederlander, die zowat brandhout maakt van CS, en eigenlijk Barman, Lanoye & co bestempelt als uiterst naïef en onnozel en eigenlijk een gevaar voor de democratie. Patje lacht, laat deze "kunstenaars" maar gratis toeteren voor Spallochtoon, sommigen (allaaah) daarvan zijn niet bepaald holebi-vriendelijk, hé Tom. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 12 oktober 2006 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs dat principe is niet heilig. Als VB-poteststemmer koester ik nul komma nul verwachtingen over hoe goed het zou gaan met het VB aan de macht.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds weegt de massale VB-aanhang wel degelijk op het beleid. Correcte aanpak van vreemdelingen/vlaams-waals/brusselse scheeftrekkingen staan prominent op de agenda. Denkt u dat er een volgend rondje staatshervorming zou zijn ware er niet het VB, neen, dan wisselden gewoon VLD en CD&V in de federale regering. De druk op CD&V/NV-A is loodzwaar, een flauw aftreksel van staatshervorming zal hen niet in dank worden afgenomen. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 12 oktober 2006 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het platteland hier bij ons is feitelijk de verstedelijking naast de steden waar alle stedelingen komen slapen s'avonds omdat ze niet godganse dagen en nachten tussen de allochtonen willen wonen en hun kinderen niet willen laten opgroeien in achtergestelde wijken. En die wijken zijn tussendoor evengroot geworden als gans de stad samen. Behalve de belangrijkste winkelstraat en het plein aan het stadhuis mss. En omdat ze dus wel degelijk voeling hebben met de stad, daar hun zaken doen en hun kinderen verder studeren en mevrouw winkeltjes afschuimd stemmen ze nu massaal vlaams belang vanop het "platteland" Leer er maar mee leven.
![]() |