![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Naar waar zou je migreren als de belastingsdruk te hoog wordt? | |||
Scandinavië |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,22% |
Canada |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
VS |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,78% |
Azië |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,78% |
Oceanië |
![]() ![]() ![]() |
5 | 13,89% |
Afrika |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,78% |
Latijns Amerika |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Anders |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Ik blijf toch in Vlaanderen/België |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Ik ben vivanter en geloof dat de pensioenen na het invoeren van het Vivant-systeem hoger kunnen zijn dan nu, en tegelijk onze welvaart stijgt |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Noorwegen heeft ook z'n monumenten mijn beste. Ik heb geen probleem met migratie en aanpassen... als ik naar Noorwegen zou verhuizen dan ben ik me er wel van bewust dat ik de Noorse taal en cultuur grondig ga moeten bestuderen en leren kennen en ga moeten gebruiken in mijn dagelijkse leven. En dat ik mijn Vlaamse cultuur en taal alleen ga kunnen beleven als ik op familiebezoek terug naar hier kom. Simpel.
Gastarbeider op een andere manier bekeken...
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() En wanneer die 'arme' Amerikaan nu meer heeft dan een 'rijke' Zweed is het dan erg dat een 'rijke' Amerikaan nog meer heeft?
(de vergelijking met Zweden is natuurlijk een beetje belachelijk, maar vervang Zweden door Maleisië en het klopt al heel wat beter)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk jij appels met citroenen ? Hoe de verhouding tussen rijk en arm daar is weet ik trouwens niet. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom vergelijken? Goede vraag! Waarom rijk en arm vergelijken?
Wat ik duidelijk wou maken is dat een kloof tussen de armste mensen en de rijkste mensen van een bevolking niet veel betekent of duidelijk maakt. Wanneer ik een huis, wagen en dagelijks 3maaltijden heb, ben ik dan arm omdat mijn buurman 2huizen en 2auto's heeft en 5keer per dag uitgebreid dineert? Je hoeft dus met andere woorden enkel te kijken naar de situatie van zij die het het slechts hebben en niet naar het verschil met diegene die het beter hebben.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet echter dat veel Belgen het veel slechter hebben en amper de eindjes aan elkaar kunnen knopen, en dat is te wijten aan onze hoge levensstandaard waardoor het leven duurder wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Heb twee paspoorten in het tweede mogen geen noordAfrikanen binnen zij zullen wel weten wat last Europa er met heeft
Wat ik hier schrijf moet sterk worden gerelativeerd ik hang nu eenmaal graag de eynicos uit |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien geen geld moet je misschien juist wél emigreren om de belastingsdruk te ontlopen. Want de belastingen om geld te verdienen zijn veel hoger dan om geld te hebben.
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik overweeg serieus om op termijn ( binnen +- 5 jaar) te emigreren
naar Oekraine, in de buurt van Odessa of het Crimea-schiereiland. Aangename atmosfeer ginder, vriendelijke mensen en je hebt daar alle voorzieningen die je hier hebt. Bovendien zijn Oekraiense meisjes onvoorstelbaar knap. 8) Minpunten : bureaucratie, meer nog dan hier en veel corruptie. Als je een beetje geld hebt kun je ginder zeer comfortabel leven. In de toekomst zal de economie ginder zeer zeker serieus aanzwengelen terwijl ze hier in België -naar mijn mening- zachtjesaan zal verslechteren.... Je moet wel russisch kennen, dus ik studeer nu volle bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ik verhuis in het geval dat er in de VS geen pensioen zal zijn voor mij naar de Maladiven om daar vanuit de hangmat een of andere toeristische activiteit uit te baten. Als de Maladiven niet werken vind ik me wel een ander tropisch eilandje.
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() PS: Als je goed kijkt, dan zie je zelfs een Vlaamse leeuw aan het stadhuis! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn besluit gemaakt: als het ooit nodig is dit land te verlaten, ga ik in Nieuw-Brussel op Mars wonen.
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Zeno, er is niks Vlaams aan die foto. Zelfs de namen van vele cafés zijn Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als Leuven niet Vlaams is, mijn beste francofiel, wat is het dan wel? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En zo ja, kan je dat dan ook eens uitleggen in het Belgisch? |
|
![]() |
![]() |