Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2003, 11:03   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeg Coosie, ga je hier elk maand opnieuw afkomen met een thread over een mogelijke complot-theorie over 9-11 ?

Laat mij het als volgt stellen. Alle complot-theorieën over 9-11 zijn zo doorprikt geweest.

Wat nooit is verklaard is hoe het mogelijk is dat een volk van zes miljoen hardwerkende mensen zomaar reeds 175 jaar kan worden uitgebuit en leeggeperst om een ander volkje van 4 miljoen luie parasieten te onderhouden, onder leiding van een familie nietsnutten die zelf ook zwaar meehelpt de vetpotten te ledigen.

Dat is pas een megacomplot om over te discussiëren.
Antoon, maat, ik werd al ongerust ! Je liet zo lang op je wachten, ik dacht al dat je ziekjes was !

Enne, van de maand zijn het er twee, he ! Trouwens ik heb jou nog niet veel 9/11 complottheoriën zien doorprikken ?

Btw, we zijn hier niet in de communautaire discussies, he, ik zie niet direct wat mijn belgicisme te zien heeft met mijn anti-Bush en co houding ! Tenzij jij mij uitdaagt om het flamingantisme te linken een pro-Bush houding ? En, dan zou ik in een foutieve veralgemening vallen, die probeer ik te mijden als de pest.
Monsieur Belgique op 't teentje getrapt? Enne, neen, ik ga geen ellenlange discussies voeren over idiote complot-fantasieën. Of wat dacht je?
Smijt je de handdoek in de ring ? Wijze beslissing.

Even serieus, ik begrijp echt nog altijd niet van waar je appreciatie komt voor Bush en de zijnen ? Ik kan er echt niet bij. Wat vind jij zo goed aan zijn beleid, en dan specifiek aan zijn buitenlands beleid ?

Enne, monsieur, het is mademoiselle.
Excusez-moi, mademoiselle. Had ik dat geweten, dan was ik van in den beginne charmanter geweest.

Betreffende mijn steun voor Bush. Ik ben daar ooit eens een topic over begonnen. Het heet precies : Waarom ik Bush steun.

Als je interesse hebt : klik hier

Enne, deze zijn voor jou:

Coosie heeft mijn bloemen nog niet gekregen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 15:14   #22
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
het is zo simpel dat het groot is,niks te theorieén,9/11 is wel degelijk gebeurd,en al die theorietjes hou ze eens een keertje achterwege,in naam van de slachtoffers op voorhand bedankt

Voor ons burgers was toen het world trade center de grootste klap,het world trade center de trots van de amerikaanse burger,voor ons de gewone simpele mensen Voor de militair daarentegen,was het het pentagon,hun pentagon zwaar geraakt in al zijn voegen,de trots van de Amerikaanse patriot ,ook meteen de oorlogsverklaring tegen het terrorisme die het pentagon "de trots van de amerikaanse militair geraakt had
maw ze wilden Amerika (westerse wereld) in al haar trots zwaar vernederen en raken

nb:Amerika mag zijn vijanden aanvallen dit is volkomen gerechtvaardigd door 9/11

U weet toch dat uw partij het VB het anti-Amerikanisme hoog in de vaandel draagt. Waarom dan die foto's???
Eerlijk is eerlijk. Het Vlaams Blok is het minst anti-Amerikaans van alle partijen op dit moment. Ironisch genoeg is het Vlaams Blok ook het meest pro-Israelisch van alle politieke partijen.
Hier klopt iets niet he. Het minst anti-amerikaans = het meest pro-Amerikaans. En dan is het niet echt ironisch om ook het meest pro-Israëlisch te zijn he.
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 15:40   #23
Calle
Parlementslid

Standaard

Ik geloof niet in al die complot-theorieen.

Maar toch, ik heb mij de bedenking bij het ontbreken van wrakstukken al veel gemaakt.

Des te meer omdat de eerste getuigen over een raket spraken.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 15:55   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ik geloof niet in al die complot-theorieen.

Maar toch, ik heb mij de bedenking bij het ontbreken van wrakstukken al veel gemaakt.

Des te meer omdat de eerste getuigen over een raket spraken.
Och, gij ook al?
Oud 24 oktober 2003, 15:57   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
het is zo simpel dat het groot is,niks te theorieén,9/11 is wel degelijk gebeurd,en al die theorietjes hou ze eens een keertje achterwege,in naam van de slachtoffers op voorhand bedankt

Voor ons burgers was toen het world trade center de grootste klap,het world trade center de trots van de amerikaanse burger,voor ons de gewone simpele mensen Voor de militair daarentegen,was het het pentagon,hun pentagon zwaar geraakt in al zijn voegen,de trots van de Amerikaanse patriot ,ook meteen de oorlogsverklaring tegen het terrorisme die het pentagon "de trots van de amerikaanse militair geraakt had
maw ze wilden Amerika (westerse wereld) in al haar trots zwaar vernederen en raken

nb:Amerika mag zijn vijanden aanvallen dit is volkomen gerechtvaardigd door 9/11

U weet toch dat uw partij het VB het anti-Amerikanisme hoog in de vaandel draagt. Waarom dan die foto's???
Eerlijk is eerlijk. Het Vlaams Blok is het minst anti-Amerikaans van alle partijen op dit moment. Ironisch genoeg is het Vlaams Blok ook het meest pro-Israelisch van alle politieke partijen.
Hier klopt iets niet he. Het minst anti-amerikaans = het meest pro-Amerikaans. En dan is het niet echt ironisch om ook het meest pro-Israëlisch te zijn he.
De ironie ging daar niet over.

Wel over het feit dat precies het Vlaams Blok de meest pro-Israëlische partij is geworden, terwijl ze door hun tegenstrevers bestempeld worden als fascisten en neo-nazi's.
Oud 24 oktober 2003, 15:58   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Eh, die website is gemaakt door een stelletje mensen die geen enkele notie hebben waarover ze praten. Aeronautic engineer MY ASS.

We hebben deze discussie 3 maand geleden gehad, en toen heb ik zeer duidelijk, nog voor het Pentagon zijn uitleg deed, uitgelegd, dat de vleugels afknapten bij het neerstorten.

Niet toevallig duikt er dan 3 maand later een website op waar wordt uitgelegd hoe zulks onmogelijk is omdat de fuselage te sterk is en dat de vleugels zich daar niet door kunnen boren. Dit hebben ze waarschijnlijk ergens uit een boekje gehaald, want dat is juist.

Fact of the matter is echter dat dit helemaal niet hoeft te gebeuren vermits de vleugels afknappen. Dat is het allereerste dat zal gebeuren nadat je door je gear zakt (als je de grond raakt). De wings hoeven dus helemaal niet door de fuselage te boren om dit scenario waar te maken. Ze breken letterlijk af. Als ze dan niet door de fuselage kunnen, dan vliegen die in stukken en brokken langs alle kanten.

Zoals reeds eerder vermeld ben ik helemaal geen "aeronotic engineer", maar wel actief in de luchtvaart (avionics). Min of meer regelmatig moet ik eens naar een crash gaan kijken. Guess what: Nog nooit heb ik er eentje tegengekomen die nog vleugels had.

Uitzondering betreft vliegtuigen die bij het landen door zijn remmen zijn geschoten en alzo aan het eind van de landingsbaan gewoon blijven doorbollen in de wei en dus aan zeer lage snelheid crashten. (komt vaker voor als je denkt). Ik kan me ook voorstellen dat op zee onder bepaalde hoek dit ook niet zou gebeuren. De Pentagon crash voldoet niet aan die uitzonderingsgevallen.

Hoe waarschijnlijk zou het zijn dat die Boeiing net zoals andere gecrashte toestellen zijn vleugels verloor? Ik denk nogal hoog.
Oud 24 oktober 2003, 16:02   #27
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk waren al die aanslagen in scéne gezet door de Amerikaanse overheid! Er bestaan tal van websites die prachtig uitleggen hoe dit alles in zijn werk is gegaan!

[size=1][/size]en ruimtevaart bestaat niet, er is nog nooit een mens op de maan geweest, de aarde is plat, er wonen al jaren Marsmannetjes op de aarde, de Paus is geen pop, de wereld gaat vergaan in 2000 en AGALEV gaat de volgende verkiezingen de grootste partij worden!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 16:03   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Eh, die website is gemaakt door een stelletje mensen die geen enkele notie hebben waarover ze praten. Aeronautic engineer MY ASS.

We hebben deze discussie 3 maand geleden gehad, en toen heb ik zeer duidelijk, nog voor het Pentagon zijn uitleg deed, uitgelegd, dat de vleugels afknapten bij het neerstorten.

Niet toevallig duikt er dan 3 maand later een website op waar wordt uitgelegd hoe zulks onmogelijk is omdat de fuselage te sterk is en dat de vleugels zich daar niet door kunnen boren. Dit hebben ze waarschijnlijk ergens uit een boekje gehaald, want dat is juist.

Fact of the matter is echter dat dit helemaal niet hoeft te gebeuren vermits de vleugels afknappen. Dat is het allereerste dat zal gebeuren nadat je door je gear zakt (als je de grond raakt). De wings hoeven dus helemaal niet

Zoals reeds eerder vermeld ben ik helemaal geen "aeronotic engineer", maar wel actief in de luchtvaart (avionics). Min of meer regelmatig moet ik eens naar een crash gaan kijken. Guess what: Nog nooit heb ik er eentje tegengekomen die nog vleugels had.

Uitzondering betreft vliegtuigen die bij het landen door zijn remmen zijn geschoten en alzo aan het eind van de landingsbaan gewoon blijven doorbollen in de wei en dus aan zeer lage snelheid crashte. Ik kan me ook voorstellen dat op zee onder bepaalde hoek dit ook niet zou gebeuren. De Pentagon crash voldoet niet aan die uitzonderingsgevallen. (dit komt by the way vrij dikwijls voor)

Hoe waarschijnlijk zou het zijn dat die Boeiing net zoals andere gecrashte toestellen zijn vleugels verloor? Ik denk nogal hoog.
De complot-fans op dit forum zullen zich alvast weer heel slim voelen.
Oud 24 oktober 2003, 16:33   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Natuurlijk waren al die aanslagen in scéne gezet door de Amerikaanse overheid! Er bestaan tal van websites die prachtig uitleggen hoe dit alles in zijn werk is gegaan!

[size=1][/size]en ruimtevaart bestaat niet, er is nog nooit een mens op de maan geweest, de aarde is plat, er wonen al jaren Marsmannetjes op de aarde, de Paus is geen pop, de wereld gaat vergaan in 2000 en AGALEV gaat de volgende verkiezingen de grootste partij worden!
Alleen aan dat laatste twijfel ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 17:35   #30
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

De antropoloog, communicatiewetenschapper en socioloog in mij smult maar al te graag van die "complottheoriëen". Het is gewoon fascinerend om al die bewijzen, stellingen en tegenargumenten te bestuderen en de manier waarop die mensen hun teksten brengen. Momenteel bestudeer ik een aantal webstekken waar anti-Bushactivisten hun gal spuwen en ik moet toegeven dat de sarcast in mij daar nog het een en ander kan leren. Dus lees ik met de nodige respect èn met het spreekwoordelijke korreltje zout al die bijdragen en verbaas me telkens weer over de eindeloze fantasie van de mens. Weet je dat ik door het volgen van zulke links uiteindelijk op een website ben terechtgekomen waar mensen beweren dat er buitenaardsen bij betrokken zijn ? Zalig. Lèkker.

De mens... de handige aap met een onhandig groot brein...
Oud 24 oktober 2003, 17:51   #31
Lesane
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Ah, de Mark Peeters se. Zit ge nu ook al op dit forum? Voor degenen die M.P niet kennen, dat is een kerel die in Leuven rondloopt met een bord waarop hij bewijst dat er nog nooit iemand op de maan is geweest, dat ruimte vaart niet kan bestaan en dat Filip Dewilde homo is, want hij sprong niet tegen de turken, en ge weet, al wie dat niet springt... (authentiek)
Oud 24 oktober 2003, 18:23   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ruimtevaart bestaat niet, er is nog nooit een mens op de maan geweest
Wel, eerlijk gezegd heb ik nog nooit een raket van dichtbij gezien, dus wat mij betreft zijn dat allemaal van die modellen die ze ook in Star Trek gebruiken.

Citaat:
de aarde is plat
Ik ben nog nooit de aarde rond gegaan, dus wat mij betreft: ik geloof het inderdaad niet dat die rond is.

Citaat:
er wonen al jaren Marsmannetjes op de aarde
Normaal onmogelijk, aangezien er geen raketten bestaan, maar toch ben ik geneigd dat te geloven...

Citaat:
de Paus is geen pop
Nee, dat is een man van vlees en bloed, en een voorbeeld voor ons allen!

Citaat:
de wereld gaat vergaan in 2000
Ik blijf er bij dat dat zo is, en ik en mijn tempelbroeders zullen zodra de komeet passeert ons bij de Heer vervoegen.

Citaat:
AGALEV gaat de volgende verkiezingen de grootste partij worden!

Seg, gij gelooft nog in sint niklaas zeker??????
Oud 24 oktober 2003, 18:41   #33
Lesane
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
http://physics911.org/net/modules/news/article.php?storyid=3

Heeft iemand daar een plausibele uitleg voor ?
Misschien kan je ook eens naar de volgende link gaan.

http://www.guerrillafunk.com/thoughts/doc756.html

Met een liedje erbij zelfs.

http://www.guerrillafunk.com/audio/p...dYouDoLong.mp3

Dit is de tekst.

What would you do if you
Knew all of the things we know
Would you stand up for truth
Or would you turn away too?
And then what if you saw
All of the things that's wrong
Would you stand tall and strong?
Or would you turn and walk away

I see a message from the government, like every day
I watch it, and listen, and call 'em all suckas
They warnin' me about Osama or whatever
Picture me buyin' this scam I said "never"
You in tune to a Hard Truth soldier spittin'
I stay committed gives a fuck to die or lose commission
It's all a part of fightin' devil state mind control
And all about the battle for your body mind and soul
And now I'm hopin' you don't close ya mind - so they shape ya
Don't forget they made us slaves, gave us AIDS and raped us
Another Bush season mean another war for profit
All in secret so the public never think to stop it
The Illuminati triple 6 all connected
Stolen votes they control the race and take elections
It's the Skull and Bones Freemason kill committee
See the Dragon gettin' shittier in every city

CHORUS

Now ask yourself who's the people with the most to gain (Bush)
'fore 911 motherfuckas couldn't stand his name (Bush)
Now even niggas waivin' flags like they lost they mind
Everybody got opinions but don't know the time
'Cause Amerikkka's been took - it's plain to see
The oldest trick in the book is make an enemy
A phony evil so the government can do its dirt
And take away ya freedom lock and load, beat and search
Ain't nothin' changed but more colored people locked in prison
These pigs still beat us but it seem we forgettin'
But I remember 'fore September how these devils do it
Fuck Giuliani ask Diallo how he doin'
We in the streets holla 'jail to the thief' follow
Fuck wavin' flags bring these dragons to they knees
Oil blood money makes these killers ride cold
Suspicious suicides people dyin' never told
It's all a part of playin' God so ya think we need 'em
While 'Bin Ashcroft' take away ya rights to freedom
Bear witness to the sickness of these dictators
Hope you understand the time brother cause it's major

CHORUS

So now you askin why my records always come the same
Keep it real, ain't no fillers, motherfuck a blingin'
Mine eyes seen the gory of the coming of the beast
So every story every word I'm sayin' 'Fuck Peace'
See you could witness the Illuminati body count
Don't be surprised these is devils that I'm talkin' bout
You think a couple thousand lives mean shit to killers?
I swear to God we the ones - ain't no villans [sic]
Or any other word they think to demonize a country
Ain't no terror threat unless approval ratings slumpin'
So I'ma say it for the record we the ones that planned it
Ain't no other country took a part or had they hand in
It's all a way to keep ya scared so you think you need'em
Praisin' Bush while that killer take away ya freedom
How many of us got discovered but ignore the symptoms?
Brothas talkin' loud but ain't nobody sayin' shit'
And with the 4th Amendment gone eyes are on the 1st
That's why I'm spittin' cyanide each and every verse
I see the Carlyle group and Harris Bank Accounts
I see 'em plead the 5th each and every session now
And while Reichstag burns I see the public buy it
I see the profilin see the media's compliance
War is good for business see the vicious make a savior
Hope you understand the time brother cause its major

CHORUS

Misschien toch een bedenking waard, niet?
Oud 24 oktober 2003, 18:44   #34
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Betreffende mijn steun voor Bush. Ik ben daar ooit eens een topic over begonnen. Het heet precies : Waarom ik Bush steun.

Als je interesse hebt : klik hier
Wat mij opvalt Antoon, is dat veel mensen die pro-Bush zijn het steeds weer hebben over dat de wereld een veiligere plaats is sinds Bush en co Saddam en de Taliban verdreven hebben. Ik wil daarbij niet zeggen dat ik pro-Saddam of pro-Taliban ben, integendeel, maar naar mijn mening is de wereld een nog onveiligere plaats geworden. Je kan toch moeilijk het imperialistisch trekje van de USA negeren, en de daaropvolgende frustraties van de geviseerde staten of volkeren ? Nu nog meer zullen de USA en andere westerse landen naiëve, geïndoctrineerde volgelingen inspireren tot terrorisme. Saddam had niets te zien met 9/11, en tot nu toe zijn nog steeds geen massavernietigingswapens gevonden. In Amerika, daar kan je massavernietigingswapens vinden ! En de doodstraf bestaat daar ook ! Zwarten worden nog steeds gediscrimineerd, de armen, de daklozen, ...zij zien al dat geld, miljarden dollars, vloeien naar een oorlogje in een ver land, wat zij dan waarschijnlijk nog met moeite weten te situeren op de wereldkaart !
Het feit alleen al dat Amerika als het hun uitkomt geen rekening houdt met de VN, smalend doet als België een veto uitspreekt in de NAVO, resoluut steeds Israel steunt in de onderdrukking van de Palestijnen,....hoe kan je dan nog op zo op je tenen getrapt zijn als er kritiek komt op Amerika ?
En dan de houding van Amerika tov het communisme in vb Cuba, zij hebben daar toch geen zaken mee ? Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan de organisatie van de sociale zekerheid en het onderwijs.
Amerika maakt deze wereld een onveilige plaats, forceert daarbij de spanningen tot een climax en zet dan de situatie naar amerika's hand, en een paar kruimels voor zijn "bondgenoten".
Ik begrijp dat echt niet. Hoe kan jij of iemand anders het imperialisme anders zien dan een bedreiging voor de wereldvrede ?

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 18:48   #35
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij opvalt Antoon, is dat veel mensen die pro-Bush zijn het steeds weer hebben over dat de wereld een veiligere plaats is sinds Bush en co Saddam en de Taliban verdreven hebben. Ik wil daarbij niet zeggen dat ik pro-Saddam of pro-Taliban ben, integendeel, maar naar mijn mening is de wereld een nog onveiligere plaats geworden. Je kan toch moeilijk het imperialistisch trekje van de USA negeren, en de daaropvolgende frustraties van de geviseerde staten of volkeren ? Nu nog meer zullen de USA en andere westerse landen naiëve, geïndoctrineerde volgelingen inspireren tot terrorisme. Saddam had niets te zien met 9/11, en tot nu toe zijn nog steeds geen massavernietigingswapens gevonden. In Amerika, daar kan je massavernietigingswapens vinden ! En de doodstraf bestaat daar ook ! Zwarten worden nog steeds gediscrimineerd, de armen, de daklozen, ...zij zien al dat geld, miljarden dollars, vloeien naar een oorlogje in een ver land, wat zij dan waarschijnlijk nog met moeite weten te situeren op de wereldkaart !
Het feit alleen al dat Amerika als het hun uitkomt geen rekening houdt met de VN, smalend doet als België een veto uitspreekt in de NAVO, resoluut steeds Israel steunt in de onderdrukking van de Palestijnen,....hoe kan je dan nog op zo op je tenen getrapt zijn als er kritiek komt op Amerika ?
En dan de houding van Amerika tov het communisme in vb Cuba, zij hebben daar toch geen zaken mee ? Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan de organisatie van de sociale zekerheid en het onderwijs.
Amerika maakt deze wereld een onveilige plaats, forceert daarbij de spanningen tot een climax en zet dan de situatie naar amerika's hand, en een paar kruimels voor zijn "bondgenoten".
Ik begrijp dat echt niet. Hoe kan jij of iemand anders het imperialisme anders zien dan een bedreiging voor de wereldvrede ?
Het is al de 2de keer deze week dat ik het eens ben met een BUB'er. Is de wereld aan het vergaan?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 18:56   #36
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Het is al de 2de keer deze week dat ik het eens ben met een BUB'er. Is de wereld aan het vergaan?
Awel ik had mij dezelfde bedenking gemaakt
Hou het stil, he !

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 18:59   #37
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Awel ik had mij dezelfde bedenking gemaakt
Hou het stil, he !
Geen probleem!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 22:57   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor wanneer een kartel met de zielige Kris Merckx, Aboe Jajah en hun succesvolle samenwerking onder de naam Resist?
Oud 24 oktober 2003, 23:10   #39
Seba
Europees Commissaris

Standaard

BRUSSEL -- Cuba eindigt 165ste en voorlaatste in het wereldklassement voor persvrijheid. Enkel in Noord-Korea is het nog erger gesteld, besluit Reporters sans frontières (RSF), die wereldwijd opkomt voor de persvrijheid en voor de tweede keer een wereldwijde rangschikking maakte.

ANDERE WEBSITES
www.rsf.org

In de lente van 2003 werden 26 onafhankelijke journalisten opgepakt in Cuba en veroordeeld tot celstraffen tussen 14 en 27 jaar. Dat maakt van het land van Fidel Castro ,,de grootste gevangenis ter wereld voor journalisten'', aldus RSF. De 26 zouden in het buitenland artikels hebben gepubliceerd die pasten in ,,imperialistische belangen''.

Azië blijft het zwartste continent. Het heeft acht bij de tien slechtst geplaatste landen: Noord-Korea, Birma, Laos, China, Iran, Vietnam, Turkmenistan en Bhutan. Verschillende journalisten zitten gevangen in China, Iran en Birma.

Ook de VS en Israël maken geen goede beurt volgens RSF. Op basis van de persvrijheid in eigen land eindigen ze respectievelijk als 31ste en 44ste. Maar voor hun optreden in Irak en in de bezette Palestijnse gebieden komen ze achteraan de ranglijst nog eens voor: als 135ste en 146ste.

,,Het herhaalde machtsmisbruik door het Israëlisch leger tegen journalisten in de bezette gebieden en de verantwoordelijkheid van het Amerikaans leger bij de dood van verschillende verslaggevers tijdens de Irak-oorlog, zijn ontoelaatbaar voor twee landen die altijd zeggen op te komen voor de vrijheid van meningsuiting'', oordeelt RSF, dat in Parijs gevestigd is. Rusland scoort bijzonder laag, op de 148ste plaats.

Persvrijheid blijkt ook niet typisch voor rijke landen. Een arm Afrikaans land als Benin doet het met een 29ste plaats heel behoorlijk, net als Madagascar (46ste). In rijkere landen als Bahrein en Singapore is het dan weer droevig gesteld met de vrijheid van meningsuiting.

De Europese Unie komt zeer goed uit de beoordeling door RSF, met België op een mooie zevende plaats. Finland, IJsland, Noorwegen en Nederland delen de eerste plaats. Spanje (42ste wegens de moeilijkheden die journalisten in Baskenland ervaren) en Italië (53ste wegens het belangenconflict van mediamagnaat en premier Silvio Berlusconi) vallen uit de toon. Ook de tien landen die volgend jaar toetreden tot de EU doen het goed.

En ondertussen protesteren onze linkse jongens lustig verder tegen Amerika
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 00:00   #40
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

lol,

het stramien is weer hetzelfde:

1) Conspiracy theorie

2) Weerlegd

3) Ja maar t' zijn toch smeerlappen want xxx

4) Ja maar communisten dictators 40-45!

Sorry hoor, maar zo'n amalgaamdiscussies hebben geen enkele zin.

Het enige dat we uit deze discussie kunnen concluderen is dat die conspiracy theorien van het vliegtuig en het Pentagon totaal uit de lucht gegrepen zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be