![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Nee, dat recht stopt wanneer men zich niet aangetrokken voelt door de multicul. Wanneer men stelt dat eerste de noden van de eigen bevolking moeten worden voldaan eer men aan deze van de rest van de wereld gaat voldoen. Wanneer men stelt dat de gast de wetten en de cultuur van de gastheer moet respecteren enz. Niet juist volgens u, andere menig toegedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Aan de wet op het verbod van opvallende religieuze kentekens die door het Franse parlement gestemd werd in 2004 ging een breed en intens publiek debat vooraf, dat in alle geledingen van de bevolking gevoerd werd, van de bistro tot in het parlement. De Franse president stelde een officiële commissie aan, voorgezeten door de heer Bernard Stasi, die het probleem onderzocht. De commissie-Stasi hoorde honderden betrokkenen en publiceerde na afloop een uitgebreid rapport, dat gemeenzaam het “Rapport-Stasi” wordt genoemd. Ook al wensen alle fundi's en politiek-correcten het onderwerp te beperken tot het "doekje", het gaat om meer dan dat, zoals blijkt uit het Rapport-Stasi. Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje: - een politiek symbool is - bedoeld is als provocatie - verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving - dient als vernedering of verdrukking van de vrouw Verder is gebleken dat het doekje slechts een zeer zichtbaar teken is van een houding die zich verder uit in andere feiten, zoals het weigeren van - een EHBO-cursus te volgen - mensen in nood bij te staan - de autoriteit van een vrouwelijke schooldirecteur te aanvaarden - ondervraagd te worden door een mannelijke leraar - zwemles te volgen - biologieles te volgen - turnles te volgen - bepaalde lessen geschiedenis te volgen zonder deze te verstoren - op vrijdag naar school te gaan - zich te onderwerpen aan geneeskundig onderzoek Het Rapport-Stasi geeft verder nog voorbeelden in de wereld van de gezondheidszorg en op de werkplek. Het gaat dus om een veruiterlijking van een ideologisch gedachtegoed dat haaks staat op de verworvenheden van onze seculiere maatschappij.
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Yep, heb ik al voorgeschoteld gekregen maar ik blijf bij mijn gedacht, een vrouw met een sluier zien rondlopen doet bij mij geen 'goesting' groeien om ook zo'n doekje te beginnen dragen, laat staan moslima te worden, moest ze aan mijn deur komen bellen zoals ik vroeger deed bla bla bla das wat anders, dan vind ik dat ze zich opdringt.
Ik ben niet zo beïnvloedbaar. Jij slecht karakter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Wat bedoel je hiermee?
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Mijn ouders waren Jehova's, ik heb dus nog mee van deur tot deur getrokken om de leer te verkondigen (let op 'waren' = verleden tijd)... das pas het opdringen van je religie
Laatst gewijzigd door Laya : 17 oktober 2006 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() In Tunesië zitten er nogal wat soefi's die het denken nog niet geband hebben.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=64614
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Idd geen last van hoofddoek, wel last van 't feit dat vrouwen zonder, in sommige buurten, die steeds groter worden, loslopend wild zijn geworden. Geen last van ramadam, wel last als ze jonge marokaanse met 10 op haar gezicht slaan omdat ze druft te roken op straat, tijdens de ramadam. Wij mogen blijkbaar van niks last hebben, maar onze opgedrongen medebroeders, die kloppen er maar op los als iets ze niet aanstaat. Da's al zowat de helft van 't probleem me dunkt.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Trouwens als ze iets op het Westen aan te merken hebben, waarom komen ze dan in grote getale hierheen ?
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat recht stopt als het over het VB gaat.
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ieder heeft volgens mij het recht om zijn geloof te uiten als hij/zij over t straat loopt als jij daar een probleem mee hebt, is dat in wezen jouw probleem... ik heb er geen probleem mee... ik heb er enkel een probleem mee als ze mits dit doekje hun geloof aan mij zouden opdringen of mij dwingen een of ander religieus symbool te dragen... waarom, omdat ik niet kan begrijpen dat iemand zulk een hevige verwantschap voelt met zijn geloof dat hij zich "naakt" voelt, onbeschermd voelt zonder zijn religieuze symbool... in se vind ik dergelijke religieuze symbolen namelijk belachelijk, lachwekkend,... maar aanstootgevend? belange niet....
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() like wtf
![]() Ben benieuwd of de Amerikanen gaan buigen. Het zou erg zijn moesten ze toegeven voor een bepaalde religie in een westers land, what's next ? Iemand die en hoofddoek draagt, hangt andere normen en waarden aan en kan in ons parlementair democratisch systeem zoals wij ze kennen, niet democraat genoemd worden. Mohammed kan dus vierkant men kloten kussen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een overrompeling door moslims en vrije meningsuiting zijn twee dingen die niet samen gaan. Zeker niet als deze steeds maar groeiende groep meer en meer invloed en macht zal kunnen uitoefenen. We zitten niet te wachten op minaretten-roepers, imman's en de sharia, want dat zijn de kampioenen van de "vrije meningsuiting" zeker?
|
![]() |
![]() |