Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 16:16   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ooit gehoord van vrije meningsuiting? Of stopt dat recht zodra men een moslim onder zijn/haar dak heeft volgens u?
Nee, dat recht stopt wanneer men zich niet aangetrokken voelt door de multicul. Wanneer men stelt dat eerste de noden van de eigen bevolking moeten worden voldaan eer men aan deze van de rest van de wereld gaat voldoen. Wanneer men stelt dat de gast de wetten en de cultuur van de gastheer moet respecteren enz. Niet juist volgens u, andere menig toegedaan.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 16:55   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Enig probleem is dat veel van de moslims die constant op het westen vitten, juist zelf gekozen hebben om in het westen te komen wonen.

Het is alsof je vrijwillig naar de slager gaat en daar gaat verkondigen dat je als vegetariër aanstoot neemt aan al het uitgestalde vlees.
Jep, ik stoor me niet meteen aan de hijaabs op straat, enkel aan sommige verwaande hoofden die er onder zitten. Ik troost me dan met het gedacht dat zij zich even erg ergeren aan mijn onbedekte hoofd en DAT IK MIJN CULTUUR IN MIJN LAND beleef en zij lekker niet.
Oud 16 oktober 2006, 21:25   #23
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik het goed voorheb ging het over invloed hebben, een hoofddoek zou het opdringen van een religie zijn. Het gaat niet over het al dan niet problemen hebben daarmee. Ik zou met een SS uniform in het straatbeeld problemen hebben maar zou het niet aanvoelen als zouden die gasten me lid willen maken van hun groepje. Zie je't verschil?
Laya, je hebt dit waarschijnlijk al eens voorgeschoteld gekregen, maar mijn slecht karakter dwingt me van dit te blijven serveren.

Aan de wet op het verbod van opvallende religieuze kentekens die door het Franse parlement gestemd werd in 2004 ging een breed en intens publiek debat vooraf, dat in alle geledingen van de bevolking gevoerd werd, van de bistro tot in het parlement.

De Franse president stelde een officiële commissie aan, voorgezeten door de heer Bernard Stasi, die het probleem onderzocht. De commissie-Stasi hoorde honderden betrokkenen en publiceerde na afloop een uitgebreid rapport, dat gemeenzaam het “Rapport-Stasi” wordt genoemd.

Ook al wensen alle fundi's en politiek-correcten het onderwerp te beperken tot het "doekje", het gaat om meer dan dat, zoals blijkt uit het Rapport-Stasi.

Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje:
- een politiek symbool is
- bedoeld is als provocatie
- verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving
- dient als vernedering of verdrukking van de vrouw

Verder is gebleken dat het doekje slechts een zeer zichtbaar teken is van een houding die zich verder uit in andere feiten, zoals het weigeren van
- een EHBO-cursus te volgen
- mensen in nood bij te staan
- de autoriteit van een vrouwelijke schooldirecteur te aanvaarden
- ondervraagd te worden door een mannelijke leraar
- zwemles te volgen
- biologieles te volgen
- turnles te volgen
- bepaalde lessen geschiedenis te volgen zonder deze te verstoren
- op vrijdag naar school te gaan
- zich te onderwerpen aan geneeskundig onderzoek

Het Rapport-Stasi geeft verder nog voorbeelden in de wereld van de gezondheidszorg en op de werkplek.

Het gaat dus om een veruiterlijking van een ideologisch gedachtegoed dat haaks staat op de verworvenheden van onze seculiere maatschappij.
Oud 17 oktober 2006, 11:03   #24
Laya
Minister

Standaard

Yep, heb ik al voorgeschoteld gekregen maar ik blijf bij mijn gedacht, een vrouw met een sluier zien rondlopen doet bij mij geen 'goesting' groeien om ook zo'n doekje te beginnen dragen, laat staan moslima te worden, moest ze aan mijn deur komen bellen zoals ik vroeger deed bla bla bla das wat anders, dan vind ik dat ze zich opdringt.
Ik ben niet zo beïnvloedbaar.
Jij slecht karakter
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 12:18   #25
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, moest ze aan mijn deur komen bellen zoals ik vroeger deed bla bla bla das wat anders, dan vind ik dat ze zich opdringt.
Wat bedoel je hiermee?
Oud 17 oktober 2006, 12:21   #26
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Wat bedoel je hiermee?
Mijn ouders waren Jehova's, ik heb dus nog mee van deur tot deur getrokken om de leer te verkondigen (let op 'waren' = verleden tijd)... das pas het opdringen van je religie

Laatst gewijzigd door Laya : 17 oktober 2006 om 12:23.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 14:07   #27
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Ik ben niet zo beïnvloedbaar. ...
In Tunesië zitten er nogal wat soefi's die het denken nog niet geband hebben.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=64614
Oud 23 oktober 2006, 18:23   #28
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals er moslims zijn die altijd redenen zoeken om op het westen te kunnen vitten zijn er anderen die altijd zoeken om op moslims te vitten... klein voorbeeldje, onze landgenoten die zich storen aan een hoofddoek in het straatbeeld terwijl daar niemand last hoort van te hebben.
Ik ben er volledig mee akkoord dat er moslims zullen zijn die daar aanstoot aan nemen maar het overgrote deel doet dat waarschijnlijk niet.

Idd geen last van hoofddoek, wel last van 't feit dat vrouwen zonder, in sommige buurten, die steeds groter worden, loslopend wild zijn geworden.

Geen last van ramadam, wel last als ze jonge marokaanse met 10 op haar gezicht slaan omdat ze druft te roken op straat, tijdens de ramadam.

Wij mogen blijkbaar van niks last hebben,
maar onze opgedrongen medebroeders, die kloppen er maar op los als iets ze niet aanstaat.
Da's al zowat de helft van 't probleem me dunkt.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 18:24   #29
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Enig probleem is dat veel van de moslims die constant op het westen vitten, juist zelf gekozen hebben om in het westen te komen wonen.

Het is alsof je vrijwillig naar de slager gaat en daar gaat verkondigen dat je als vegetariër aanstoot neemt aan al het uitgestalde vlees.

Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 12:52   #30
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals er moslims zijn die altijd redenen zoeken om op het westen te kunnen vitten zijn er anderen die altijd zoeken om op moslims te vitten... klein voorbeeldje, onze landgenoten die zich storen aan een hoofddoek in het straatbeeld terwijl daar niemand last hoort van te hebben.
Ik ben er volledig mee akkoord dat er moslims zullen zijn die daar aanstoot aan nemen maar het overgrote deel doet dat waarschijnlijk niet.
Het Westen is christelijk geïnspireerd, dus een hoofddoek is hier niet gewenst. de moslims die naar het Westen komen, moeten zich dan ook naar die normen gedragen. Wij moeten het zelfde doen als we naar moslimgebieden gaan.
Trouwens als ze iets op het Westen aan te merken hebben, waarom komen ze dan in grote getale hierheen ?
Oud 24 oktober 2006, 12:58   #31
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En zou u problemen hebben met een SS uniform waarom? Voor het geweld dat men aan deze toeschrijft. Moet dan wel eraan denken dat al dat hoofddoeken gedoe een beeld kan oproepen van het geweld waar de wereld dagelijks wordt mee geconfronteerd door die ideologie. Zou ook kunnen stellen dat men in borgerrocco over straat loopt dat daar nog weinig te zien valt van de autochtonen bevolking. Men zou haast kunnen peinzen dat men een trip heeft gemaakt naar het midden oosten, of u vindt van niet. Nog een voorbeeld, zwartberg een limburgse gemeente en daar kan men "ongevraagd" staan luisteren naar de één of andere sul die staat te janken vanop een toreke. Hoe noemt men dat, oproepen tot gebed. Simpel gezegd er komt geen einde aan, het gaat maar verder en verder, men geeft er aan toe en ze staan al klaar met de volgende eis. Kan die islam het best omschrijven als een sluipend gif.
er is maar één oplossing: verbieden die boel!!!!!
Oud 24 oktober 2006, 13:28   #32
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord van vrije meningsuiting? Of stopt dat recht zodra men een moslim onder zijn/haar dak heeft volgens u?
Dat recht stopt als het over het VB gaat.
Oud 24 oktober 2006, 14:50   #33
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Het Westen is christelijk geïnspireerd, dus een hoofddoek is hier niet gewenst. de moslims die naar het Westen komen, moeten zich dan ook naar die normen gedragen. Wij moeten het zelfde doen als we naar moslimgebieden gaan.
Trouwens als ze iets op het Westen aan te merken hebben, waarom komen ze dan in grote getale hierheen ?
OK, ga je dan ook keppeltjes van joden verbieden, en hun pijpekrullen...?

ieder heeft volgens mij het recht om zijn geloof te uiten als hij/zij over t straat loopt

als jij daar een probleem mee hebt, is dat in wezen jouw probleem...

ik heb er geen probleem mee... ik heb er enkel een probleem mee als ze mits dit doekje hun geloof aan mij zouden opdringen of mij dwingen een of ander religieus symbool te dragen...

waarom, omdat ik niet kan begrijpen dat iemand zulk een hevige verwantschap voelt met zijn geloof dat hij zich "naakt" voelt, onbeschermd voelt zonder zijn religieuze symbool...

in se vind ik dergelijke religieuze symbolen namelijk belachelijk, lachwekkend,...

maar aanstootgevend? belange niet....
Oud 27 oktober 2006, 20:31   #34
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

like wtf
Ben benieuwd of de Amerikanen gaan buigen.
Het zou erg zijn moesten ze toegeven voor een bepaalde religie in een westers land, what's next ?
Iemand die en hoofddoek draagt, hangt andere normen en waarden aan en kan in ons parlementair democratisch systeem zoals wij ze kennen, niet democraat genoemd worden.
Mohammed kan dus vierkant men kloten kussen
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 17:48   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u het dragen van een hoofddoek in het openbaar het opdringen vind van een cultuur of een religie moet u wel heel beïnvloedbaar zijn. Ik word alle dagen thuis met de islam geconfronteerd en hun gebruiken en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om moslima te worden... wat dan met mensen die in Gothic stijl over de straat lopen, of dreadlocks... willen die dan ook hun manier van leven aan ons opdringen? Of is het weer enkel omdat het over moslims gaat?
Misschien omdat die hoofddoek-moslima's daarmee een boodschap willen in onze strot rammen waar we geen boodschap aan hebben? Die Gothic's zijn een rariteit in onze straten terwijl moslims overal ter wereld waar ze binnendringen blijkbaar voor problemen zorgen. Geen "rariteit" dus, maar eerder een overrompeling. Omdat moslims of andere groepen die denken zich hier zo maar te kunnen vestigen minstens rekening moeten houden met de wensen en gewoontes van de plaatselijke bevolking, en niet omgekeerd. Omdat moslims die klagen en zagen over de manier waarop ze hier behandeld worden druk bezig zijn met zoveel mogelijk van hun soortgenoten te importeren, en daarbij alle mogelijke vormen van bedrog niet schuwen: helemaal onbegrijpelijk, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 17:55   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een overrompeling door moslims en vrije meningsuiting zijn twee dingen die niet samen gaan. Zeker niet als deze steeds maar groeiende groep meer en meer invloed en macht zal kunnen uitoefenen. We zitten niet te wachten op minaretten-roepers, imman's en de sharia, want dat zijn de kampioenen van de "vrije meningsuiting" zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be