Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 19:01   #21
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus 55 % van de Marokkanen en 60 % van de Turken zijn allemaal mensen in nood die hulp nodig hebben. Tjonge, klinkt dat nou eens effe anders dan het klassieke liedje van de multiculturele verrijking ....Om nog maar te zwijgen van het multicultureel correcte mantra dat we er nog meer van moeten invoeren om onze economie op poten te houden en de vergrijzing tegen te gaan.
Ik denk eerder dat die Turken en Marokkanen eens wat meer aan introspectie gaan doen en evalueren waarom zij generatie op generatie hulpeloos blijven en andere allochtone groepen niet. Is het een genetisch probleem ?
Tuurlijk als blijkt dat zo een groot deel van de allochtonen in armoede leven dan geloven we daar niets van en is het het klassieke liedje van de multiculturele verrijking.

Citaat:
Nee, waarschijnlijk niet. Het zal eerder een cultureel-religieus probleem zijn, maar dat mag niet luidop gezegd worden.
Alsof, tegenwoording val je al uit de boot als je zegt dat je geen racist bent
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:01   #22
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niemand heeft een "recht" op kinderen. Maken kan je ze echter vrij gemakkelijk.

Werklozen zijn nu wel de eerste groep die gebaat zijn bij het afschaffen van bijvoorbeeld nog maar het minimumloon. Het zorgt dat diegenen zonder studie (veelal allochtonen) gemakkelijker aan werk geraken en zich zo kunnen inwerken en opklimmen op de loonladder; iets wat nu onmogelijk is.
yeey werken voor hongerlonen is gewoon zalig

Geloof je nu nog steeds in die Angelsaksische zever Lombas ???

-----------
Brussel moet gewoon investeren in zijn bevolking, want de meeste betalen een huishuur van over de 350euro, en dan zwijg ik over het krotgehalte die je erbij moet nemen...

Laatst gewijzigd door pinbag : 16 oktober 2006 om 19:03.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:03   #23
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U moet een groot loon hebben en een goede job dat u bereid bent jaren en jaren te werken en af te dragen voor personen die het europees continent zien als een zaligmakend paradijs waar aan al hun noden en grieven word voldaan.
En u weet dat want u hebt jaren zelf in armoede geleeft in zo een "paradijs"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Niet moeilijk dat ze zo graag hun familie uitnodigen om hier mee te komen genieten van dit sociaal gevoel van de autochtoon. Indien u dan toch vindt dat u de armoede moet bestrijden, denk dan ook eens aan die arme gepensioneerde autochtoon die maandelijks de eindjes aan elkander moet knopen, of aan de bejaarde die zich geen rusthuis kan veroorloven en zo in de vergeethoek geraakt. Dit alles terwijl hij de beste jaren van zijn leven heeft gegeven voor het mede vullen van den belziek zijn staatskas.
Ik denk ook aan die bejaarde die de touwtjes aaneen moet knopen maar daar gaat deze topic niet over wel?
Ik kan u echter hetzelfde verwijten, u zit wel in met de bejaarde en gaat hevig te keer als er daar cijfers over uitkomen.
Maar nu zijn al die armen profiteurs.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 16 oktober 2006 om 19:04.
Oud 16 oktober 2006, 19:03   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Iedereen heeft het recht een kind te willen als hij dat kan, binnen zijn mogelijkheden en loon. Het kindergeld biedt voor vele mensen een extra steun in de rug om de mogelijkheid te krijgen een kind op te voeden.

Het minimumloon is er ook om uitbuiting te voorkomen. Trouwens je denkt toch niet dat als dat minimumloon wegvalt en de uitkeringen ook dat iedereen aan werk zal geraken. Degenen die dan uit de boot vallen hebben dan niets, 0.0 euro. Waardoor ze al snel dieper in de armoede en de goot wegzinken.
De uitkeringseconomie is slaapverwekkend.
Uitkeringen zouden er enkel mogen zijn voor mensen die werkelijk pech hebben of ziek vallen, maar niet voor etnische beroepsslachtoffers die overigens generatie op generatie nalaten zich te schikken naar de minimumeisen van de arbeidsmarkt, zijnde een minimumkennis van minstens 1 van de landstalen, en diploma of vakopleiding.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:04   #25
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uitkeringen zouden er enkel mogen zijn voor mensen die werkelijk pech hebben of ziek vallen, maar niet voor etnische beroepsslachtoffers die overigens generatie op generatie nalaten zich te schikken naar de minimumeisen van de arbeidsmarkt, zijnde een minimumkennis van minstens 1 van de landstalen, en diploma of vakopleiding.
Wel mijn bedenking is dat veel mensen van die etnische groepen zelfstandigen zijn in Brussel....
Oud 16 oktober 2006, 19:04   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
yeey werken voor hongerlonen is gewoon zalig

Geloof je nu nog steeds in die Angelsaksische zever Lombas ???
Werken voor een hongerloon omdat je economisch maar een hongerloon waard bent. Als je echter je productiviteit verhoogt door te leren het werk beter uit te voeren, klim je op de loonladder.

Dat, mijn beste, is waarom een land (enfin, nu: delstaat) als Hong Kong een marginale werkloosheid kende en dat is waar België en Zweden werkloosheden van 12,5% en hoger hebben.
Oud 16 oktober 2006, 19:05   #27
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Wel mijn bedenking is dat veel mensen van die etnische groepen zelfstandigen zijn in Brussel....
Je bedoelt die telefooncabine-knoeiers die regelmatig een inval krijgen van de BBI en/of sociale inspectie?
Oud 16 oktober 2006, 19:05   #28
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk moeten die aangepakt worden. Maar jij veralgemeent die 60%armen tot luierikken, profiteurs en god weet wat allemaal.
Oud 16 oktober 2006, 19:06   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft het recht een kind te willen als hij dat kan, binnen zijn mogelijkheden en loon. Het kindergeld biedt voor vele mensen een extra steun in de rug om de mogelijkheid te krijgen een kind op te voeden.
Maar niemand heeft mij gevraagd of men het recht wel heeft gewapenderhand dat geld voor die kinderen bij mij te komen halen.

Citaat:
Het minimumloon is er ook om uitbuiting te voorkomen. Trouwens je denkt toch niet dat als dat minimumloon wegvalt en de uitkeringen ook dat iedereen aan werk zal geraken. Degenen die dan uit de boot vallen hebben dan niets, 0.0 euro. Waardoor ze al snel dieper in de armoede en de goot wegzinken.
Het is een feit dat sociale mobiliteit flexibeler is bij laissez-faire policies. Naar boven, en naar beneden uiteraard. Dat is juist het prachtige.
Oud 16 oktober 2006, 19:07   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk moeten die aangepakt worden. Maar jij veralgemeent die 60%armen tot luierikken, profiteurs en god weet wat allemaal.
De cijfers zijn er dan ook naar ...
De samenlevingsproblemen met dezelfde groepen ook ...
Oud 16 oktober 2006, 19:09   #31
ManWithoutHats
Vreemdeling

ManWithoutHats's schermafbeelding

Standaard

Als de Sosialisten ze blijven voederen als baby's zullen wij werkende Belgen steeds de pap mogen leveren, eens deze reuzemelkfles is uitgemolken ... 2012 jaar van de ommekeer!
ManWithoutHats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:10   #32
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar niemand heeft mij gevraagd of men het recht wel heeft gewapenderhand dat geld voor die kinderen bij mij te komen halen.
U bent daarmee akkoord want u hebt de Belgische nationaliteit en het kindergeld is een onderdeel van onze democratie. Niemand weerhoudt u ervan andere oorden op te zoeken waar er geen kindergeld is.

Citaat:
Het is een feit dat sociale mobiliteit flexibeler is bij laissez-faire policies. Naar boven, en naar beneden uiteraard. Dat is juist het prachtige

Maar voor zij die beneden vasthangen is er weinig uitweg. Geen werk= geen inkomen. En zonder inkomen geen dak boven je hoofd, waarna je ergens in de goot eindigt en omhoog klimmen al een heel pak moeilijker lijkt.
Oud 16 oktober 2006, 19:11   #33
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De cijfers zijn er dan ook naar ...
De samenlevingsproblemen met dezelfde groepen ook ...
Zijn er cijfers die bewijzen dat van die 60 % meer dan de helft nooit heeft gewerkt, werk zoekt en zijn geld opstuurt?
Tuurlijk niet. En natuurlijk zijn er veel profiteurs maar 60% armen afdoen als profiteurs gaat wel zeer ver.
Oud 16 oktober 2006, 19:15   #34
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ManWithoutHats Bekijk bericht
Als de Sosialisten ze blijven voederen als baby's zullen wij werkende Belgen steeds de pap mogen leveren, eens deze reuzemelkfles is uitgemolken ... 2012 jaar van de ommekeer!
Onze welvaartsstaat gaat die etnische uitmelking niet eeuwig kunnen dragen, zeker niet als die groep jaarlijks met duizenden aangroeit via gezinsherenigingen en schijnhuwelijken.
De belastingbetaler heeft trouwens het recht te weten wat die allochtone verarming hem kost. Maar op dat vlak is het niet gemakkelijk om aan cijfers te komen. Het feit dat onze bewindvoerders er niet happig op zijn om die info klaar en duidelijk te maken, is eigenlijk op zich al veel betekenend...
Oud 16 oktober 2006, 19:15   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent daarmee akkoord want u hebt de Belgische nationaliteit en het kindergeld is een onderdeel van onze democratie. Niemand weerhoudt u ervan andere oorden op te zoeken waar er geen kindergeld is.
Ik heb nochtans niets getekend.

Citaat:
Maar voor zij die beneden vasthangen is er weinig uitweg. Geen werk= geen inkomen. En zonder inkomen geen dak boven je hoofd, waarna je ergens in de goot eindigt en omhoog klimmen al een heel pak moeilijker lijkt.
Daarom dat ik zeg dat we moeten zorgen dat alle belemmeringen op werk weggenomen worden; ergo afschaffen minimumloon, 80% van de belastingen, "leef"lonen &c
Oud 16 oktober 2006, 19:19   #36
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Werken voor een hongerloon omdat je economisch maar een hongerloon waard bent. Als je echter je productiviteit verhoogt door te leren het werk beter uit te voeren, klim je op de loonladder.

Dat, mijn beste, is waarom een land (enfin, nu: delstaat) als Hong Kong een marginale werkloosheid kende en dat is waar België en Zweden werkloosheden van 12,5% en hoger hebben.
Wel ik vind het fijn dat je Hong Kong neemt als vergelijking, maar is de fundamentele fout niet, dat je "Belgie (of beter gezegd vlaanderen)" cultureel niet kunt vergelijken met het worden van een "Pseudo-Hong Kong" omdat het cultureel anders bepaald is?
Oud 16 oktober 2006, 19:20   #37
Banneling

Standaard

Citaat:
kay-gell;2087141]Zijn er cijfers die bewijzen dat van die 60 % meer dan de helft nooit heeft gewerkt, werk zoekt en zijn geld opstuurt.
Ja, ik las onlangs dat 80 % van de Brusselse allochtonen werkloos zijn. En dat velen niet de moeite doen om zich maar te verplaatsen, bv naar de industriële as in Vlaams-Brabant om er werk te zoeken. Die industriële as begint ochotte op 10 km van Brussel-centrum, in Groot-Bijgaarden.

Citaat:
Tuurlijk niet. En natuurlijk zijn er veel profiteurs maar 60% armen afdoen als profiteurs gaat wel zeer ver.
Dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Als je semantische spelletjes wil spelen om van de kern van de zaak af te wijken, be my guest, maar ik ga er verder niet op in.
Oud 16 oktober 2006, 19:20   #38
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb nochtans niets getekend.
Tuurlijk heb je niets getekend. Maar zoals ik al gezegd heb, je bent hier geboren en de kindergeldwetgeving is er democratisch gekomen.

Citaat:
Daarom dat ik zeg dat we moeten zorgen dat alle belemmeringen op werk weggenomen worden; ergo afschaffen minimumloon, 80% van de belastingen, "leef"lonen &c
Er zullen nooit genoeg banen zijn voor iedereen vrees ik. Op wat voor steun moeten gehandicapten of ouderen dan rekenen als er geen belastingen zijn waarvan zij in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.
Overigens als je aan 400 euro per maand werkt en je huishuur bedraagt 350 euro kom je nog niet ver. En hoe kan je nu werken als je geen geld hebt om eten te kopen of om een dak boven je huis te hebben.
Oud 16 oktober 2006, 19:21   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk heb je niets getekend. Maar zoals ik al gezegd heb, je bent hier geboren en de kindergeldwetgeving is er democratisch gekomen.
Waha, ik erken jouw democratie voor niemendal. Hoepel dus op van m'n grond met je parlement.

Citaat:
Er zullen nooit genoeg banen zijn voor iedereen vrees ik. Op wat voor steun moeten gehandicapten of ouderen dan rekenen als er geen belastingen zijn waarvan zij in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.
Overigens als je aan 400 euro per maand werkt en je huishuur bedraagt 350 euro kom je nog niet ver. En hoe kan je nu werken als je geen geld hebt om eten te kopen of om een dak boven je huis te hebben.
Wat jij vreest, hoeft geen wet te zijn.
Oud 16 oktober 2006, 19:22   #40
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Europa een armoedegrens bepaalt van iets meer dan 700 EUR, dan telt dat enkel in België en niet bijvoorbeeld in zuid-oost azie waar dat een riant loon is.
In Nederland kun je in ieder geval hartstikke goed leven van 700E/maand.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be