Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2003, 23:47   #21
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

BUB: dé scheldpartij bij uitstek (hoewel...'partij'.... ).
Tacitus laat af en toe zijn ware gelaat zien als hij geen gelijk krijgt en dat belooft voor de toekomst.
Zet de scheldfilters maar op! 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 23:48   #22
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Citaat:
Dat ze gezegd worden door wie ze willen, ze zijn de waarheid. Vlaanderen, Wallonië en Brussel zijn op zichzelf achterlijke regio's die op mondiaal vlak niets voorstellen, met lelijke vlaggen en waarin ho*ren van het fascisme (�* la Knuppel) menen te weten:

Citaat:
Met een arrogant volk samenleven dat zich niet alleen superieur waant aan het Vlaamse, maar zich ook superieur gedr�*�*gt, zelfs al is het de feitelijke minderheid in dit land, d�*t is echter andere koek.
Ah, Knuppel maakt blijkbaar "promotie" van viswijf naar hoer van het fascisme. Jij bent niet meer dan een lomp, onbeleefd iemand, Tacitus. Hoe uw collega's binnen de BUB uw manieren blijven dulden, is mij een raadsel.
Misschien omdat ik de waarheid zeg?
U kent niet eens de betekenis van dat woord, hypocriet.
Hypocriet? Dat mag u eens uitleggen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 23:51   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ze gezegd worden door wie ze willen, ze zijn de waarheid. Vlaanderen, Wallonië en Brussel zijn op zichzelf achterlijke regio's die op mondiaal vlak niets voorstellen, met lelijke vlaggen en waarin ho*ren van het fascisme (�* la Knuppel) menen te weten:

Citaat:
Met een arrogant volk samenleven dat zich niet alleen superieur waant aan het Vlaamse, maar zich ook superieur gedr�*�*gt, zelfs al is het de feitelijke minderheid in dit land, d�*t is echter andere koek.
Ah, Knuppel maakt blijkbaar "promotie" van viswijf naar hoer van het fascisme. Jij bent niet meer dan een lomp, onbeleefd iemand, Tacitus. Hoe uw collega's binnen de BUB uw manieren blijven dulden, is mij een raadsel.
U kent niet eens de betekenis van dat woord, hypocriet.
Hypocriet? Dat mag u eens uitleggen.
Verdraagzaamheid hier, verdraagzaamheid ginder. Iedereen is een nazi, een racist, een fascist, maar gelukkig hebben we nog de BUB om onze democratie te beschermen. Verdraagzame Tacitus mijn noten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 00:07   #24
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U hebt de tekst blijkbaar niet gelezen. Hij is geschreven door iemand van het VEV. Het Vlaemsch Economisch Verbond. Niet iemand van de Tijd dus. Iets flamingantischer kan ik me moeilijk inbeelden.
Het Vlaams Blok, het NV-A,...
Oud 25 oktober 2003, 00:17   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Citaat:
De waarheid kwetst inderdaad.
Daarom wordt jij zo boos en raakt al jouw gescheld aan mijn adres mijn kouwe kleren niet.
Eigenlijk vind ik het wreed amusant want zo weet ik dat het weer een schot midden in de roos was.
Oud 25 oktober 2003, 00:21   #26
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Citaat:
Mooi toch, mooi toch! De kampioen van de tolerantie en de democratie aan het woord, dames en heren! Denk ook eens aan hem in het kieshokje, de man heeft het nodig!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 00:33   #27
Bruno*
Banneling

Standaard

Antwoord liever eens op deze uitspraak:
"Met een arrogant volk samenleven dat zich niet alleen superieur waant aan het Vlaamse, maar zich ook superieur gedr�*�*gt, zelfs al is het de feitelijke minderheid in dit land, d�*t is echter andere koek"
Oud 25 oktober 2003, 00:40   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Met een arrogant volk samenleven dat zich niet alleen superieur waant aan het Vlaamse, maar zich ook superieur gedr�*�*gt, zelfs al is het de feitelijke minderheid in dit land, d�*t is echter andere koek"
Ga eens in de VLAAMSE rand kijken, Tacitus.

Oeps, ik was vergeten dat jij daar mee lachte.

Jij lijdt immers aan hetzelfde, francofone meerderwaardigheidsgevoel.
Oud 25 oktober 2003, 00:53   #29
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Ga eens in de VLAAMSE rand kijken, Tacitus.

Oeps, ik was vergeten dat jij daar mee lachte.

Jij lijdt immers aan hetzelfde, francofone meerderwaardigheidsgevoel.
Helemaal niet. Ik heb geen problemen met Franstaligen, evenmin als met Nederlandstaligen trouwens. De Vlaamse Rand is een luchtbel. Prove me wrong.
Oud 25 oktober 2003, 00:59   #30
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse Rand is een luchtbel. Prove me wrong.
Hehe, wonderbaarlijk, doodeenvoudig wonderbaarlijk. U hebt het vak logica samen met uw partijgenoot Foundation zeker, die stelde namelijk het volgende:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
In de formele logica beschouwt men het als volgt: Ik stel dat maar een fractie van de VB stemmers VB stemt omwille van hun Vlaamse standpunt (dat die kiezers dan als belangrijkste zouden aanhalen).
Deze stelling is juist, totdat u mij een bewijs tegen kunt geven. Fundamentele wiskunde.
Met andere woorden: als ik stel: "als je roze olifantjes ziet dan gaat het regenen", dan is deze stelling waar, omdat u onmogelijk kan bewijzen dat het niet regent als je roze olifantjes ziet.
Moet ik u uitleggen waar de fout zit of zoekt u het zelf eventjes op?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 01:00   #31
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
De Vlaamse Rand is een luchtbel. Prove me wrong.
Hehe, wonderbaarlijk, doodeenvoudig wonderbaarlijk. U hebt het vak logica samen met uw partijgenoot Foundation zeker, die stelde namelijk het volgende:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
In de formele logica beschouwt men het als volgt: Ik stel dat maar een fractie van de VB stemmers VB stemt omwille van hun Vlaamse standpunt (dat die kiezers dan als belangrijkste zouden aanhalen).
Deze stelling is juist, totdat u mij een bewijs tegen kunt geven. Fundamentele wiskunde.
Met andere woorden: als ik stel: "als je roze olifantjes ziet dan gaat het regenen", dan is deze stelling waar, omdat u onmogelijk kan bewijzen dat het niet regent als je roze olifantjes ziet.
Moet ik u uitleggen waar de fout zit of zoekt u het zelf eventjes op?
Er is geen fout.
Oud 25 oktober 2003, 01:01   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Vlaamse rand zal altijd Vlaams blijven ondanks de arrogante Franstaligen die denken ooit het loon te krijgen voor hun meerderwaardigheidsgevoel: aansluiting bij het tweetalige Brussel.
Oud 25 oktober 2003, 01:03   #33
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaamse rand zal altijd Vlaams blijven ondanks de arrogante Franstaligen die denken ooit het loon te krijgen voor hun meerderwaardigheidsgevoel: aansluiting bij het tweetalige Brussel.
Als het zo doorgaat woont er binnen 10 jaar nog 10% Nederlandstaligen rond Brussel. Maar het kan inderdaad als volgt worden aangeduid: la périférie flamande d'autrefois. Goed compromis ?
Oud 25 oktober 2003, 01:07   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij was het toch die vond dat de rand bij Brussel moest?

Dit is wel herkenbaar, niet?

Volgens de Coudenberggroep biedt de uitbreiding van Brussel een oplossing voor de minderheidspositie van de Vlamingen in die stad. Pariteit in Brussel is in de de huidige omstandigheden ondenkbaar, aangezien de Vlamingen hoogstens 20% van de Brusselse bevolking uitmaken. De uitbreiding zou aan pariteit een democratische legitimiteit verlenen. vertaling: de werkelijke bedoeling is de invoering van en nep-pariteit in het beoogde francofoon Grand Bruxelles. Zoals de nep-pariteit bestaat op nationaal vlak( cf de Standaard van 27juni 1991)

Ten einde waarschijnlijke uitingen van ontevredenheid of tegenwerking van Vlaamse zijde te voorkomen, verklaart de groep plechtig dat hij niet wil raken aan het huidige taalstatuut of aan de taalgrens.

Er zit echter een dikke adder onder het Coudenbergse gras. De francofonie heeft het principe territorialiteit nooit aanvaard in de praktijk! Zij handelt hierbij in de geest van het atavistich imperialisme van Franse signatuur en inspiratie. Zij bezondigt zich permanent, bewust en systematisch aan schendingen ervan. Gelet op het succes dat de francofonie boekt in haar verzet tegen de taalwetgeving is er geen enkele reden te veronderstellen dat zij diezelfde wetgevingen zal gaan eerbiedigen in de naam van een Grand Bruxelles.

De Coudenberggroep was zich daarvan bewust. Het versmelten van het tweetalige Brussel met het thans eentalige Vlaams Brabant zou de nieuwe ipso pacto omvormen in een volledig tweetalige zone! De huidige min of meer afgeremde verfransing zou daarin haar vrije loop krijgen. Aangezien de Belgische francofonie bezeten is door de 'lebensraum-obsessie die nazi-Duitsland kenmerkte, zou haar aloude droom van 'une Belgique Latine nieuwe vleugels krijgen. Na een deel van Vlaams Brabant te hebben ingepalmd, zou zij in een volgende fase aanspraak maken op gans Vlaams Brabant. In afwachting van pogingen tot uitbreiding in de richting Leuven, Mechelen en Ninove. Kortom de francofone olievlek zonder grenzen. Het voorstel Brussel uitbreiden, zou in elk geval, en in een eerste fase, uitgelopen zijn op een snelle en volledige verfransing van Vlaams Brabant. En d�*t was blijkbaar de verzwegen doelstelling van de Coudenberggroep en zijn opdrachtgevers.
Oud 25 oktober 2003, 01:10   #35
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U hebt de tekst blijkbaar niet gelezen. Hij is geschreven door iemand van het VEV. Het Vlaemsch Economisch Verbond. Niet iemand van de Tijd dus. Iets flamingantischer kan ik me moeilijk inbeelden.

stelt JAN VAN DOREN. De auteur is adjunct-directeur van de VEV-Studiedienst
Wat een opmerkingsgave hebben ze toch bij de BUB... Urbanus zou er niks tegen zijn. (Ah meneer, u bent zeker brandweerman? Awel urbanus, aan wat kunt gij zien dat ik bij de brandweer ben? Awel, aan de typische houding van uw hand rond dat pilsje, en aan uw houding tegen de tapkast... (Of zoiets he)... en ook aan uw helm en uw leren kostuum.)
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 01:11   #36
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de Coudenberggroep biedt de uitbreiding van Brussel een oplossing voor de minderheidspositie van de Vlamingen in die stad. Pariteit in Brussel is in de de huidige omstandigheden ondenkbaar, aangezien de Vlamingen hoogstens 20% van de Brusselse bevolking uitmaken. De uitbreiding zou aan pariteit een democratische legitimiteit verlenen. vertaling: de werkelijke bedoeling is de invoering van en nep-pariteit in het beoogde francofoon Grand Bruxelles. Zoals de nep-pariteit bestaat op nationaal vlak( cf de Standaard van 27juni 1991)

Ten einde waarschijnlijke uitingen van ontevredenheid of tegenwerking van Vlaamse zijde te voorkomen, verklaart de groep plechtig dat hij niet wil raken aan het huidige taalstatuut of aan de taalgrens.

Er zit echter een dikke adder onder het Coudenbergse gras. De francofonie heeft het principe territorialiteit nooit aanvaard in de praktijk! Zij handelt hierbij in de geest van het atavistich imperialisme van Franse signatuur en inspiratie. Zij bezondigt zich permanent, bewust en systematisch aan schendingen ervan. Gelet op het succes dat de francofonie boekt in haar verzet tegen de taalwetgeving is er geen enkele reden te veronderstellen dat zij diezelfde wetgevingen zal gaan eerbiedigen in de naam van een Grand Bruxelles.

De Coudenberggroep was zich daarvan bewust. Het versmelten van het tweetalige Brussel met het thans eentalige Vlaams Brabant zou de nieuwe ipso pacto omvormen in een volledig tweetalige zone! De huidige min of meer afgeremde verfransing zou daarin haar vrije loop krijgen. Aangezien de Belgische francofonie bezeten is door de 'lebensraum-obsessie die nazi-Duitsland kenmerkte, zou haar aloude droom van 'une Belgique Latine nieuwe vleugels krijgen. Na een deel van Vlaams Brabant te hebben ingepalmd, zou zij in een volgende fase aanspraak maken op gans Vlaams Brabant. In afwachting van pogingen tot uitbreiding in de richting Leuven, Mechelen en Ninove. Kortom de francofone olievlek zonder grenzen. Het voorstel Brussel uitbreiden, zou in elk geval, en in een eerste fase, uitgelopen zijn op een snelle en volledige verfransing van Vlaams Brabant. En d�*t was blijkbaar de verzwegen doelstelling van de Coudenberggroep en zijn opdrachtgevers.
Brabant bestond tot 1995 en de splitsing heeft niets aan de taalkundige en economische realiteit veranderd.
De ironie van het lot is dat in een secessionistisch scenario Vlaanderen alle faciliteitengemeenten, Brussel-Halle-Vilvoorde, en met wat ongeluk nog meer van Brabant zou kwijtraken. Het overblijvende romp-Vlaanderen zou snel desintegreren (of bij NL aansluiten). Zo zie je, de flaminganten maken, zoals het een goede sekte betaamt eerst... Vlaanderen kapotmaken
Oud 25 oktober 2003, 01:12   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als het zo doorgaat woont er binnen 10 jaar nog 10% Nederlandstaligen rond Brussel. Maar het kan inderdaad als volgt worden aangeduid: la périférie flamande d'autrefois. Goed compromis ?
Als dat zo is dan is dat alleen omdat de Franstaligen zo arrogant waren de streektaal niet te willen leren. Hun meerderwaardigheidsgevoel liet hen dat niet toe.
Oud 25 oktober 2003, 01:13   #38
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als dat zo is dan is dat alleen omdat de Franstaligen zo arrogant waren niet de streektaal niet willen leren. Hun meerderwaardigheidsgevoel liet hen dat niet toe.
Ze kennen toch de streektaal (het Frans)?
Oud 25 oktober 2003, 01:16   #39
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als dat zo is dan is dat alleen omdat de Franstaligen zo arrogant waren niet de streektaal niet willen leren. Hun meerderwaardigheidsgevoel liet hen dat niet toe.
Ze kennen toch de streektaal (het Frans)?
Neen, dat maakt België nu juist zo kapot! De bestuurstaal van dit land zou het Nederlands moeten zijn. Elke verdere verfransing van gelijk welk stukje België ondermijnt de legitimiteit van dit heerlijke landje tegenover het katholieke Franse Frankrijk (en evenzo het protestantse Nederlandse Nederland wat betreft religie, maar dat doet hier even niet ter zake)
Oud 25 oktober 2003, 01:19   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zo zie je maar weer dat de BUB de verfransing niet aanklaagt maar nog aanmoedigt. Het foefje om heel België tweetalig te willen maken is zuivere bulshit want eens het zover is zeggen Tacitus en co precies hetzelfde in heel Vlaanderen wat ze vandaag over de rand zeggen:

[size=6]Het Frans is toch de streektaal[/size]?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be