![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel goedkoop, en het hoeft zeker niet minder hip te zijn. Twee collega's van me zijn zowat 'de hipste van den hoop' en kleden zich VOLLEDIG met wat ze op rommelmarkten vinden. Gemiddeld geven ze anderhalve euro / kledingstuk uit. Als je weet dat een simpel t-shirtje in de H&M 10 euro kost, dan spaar je dus al 8,5 euro uit dat je rechtstreeks aan een goed doel kunt schenken dat zich bezig houdt met hetgeen jij belangrijk vindt. En dat al op slechts één kledingstuk. Als je in een kringloopcentrum koopt, steun je ook nog eens dat kringloopcentrum. Verscheidene vliegen in één klap. Maar goed, dat zal wel allemaal weer te kortzichtig zijn zeker voor madam. Of zijn tweedehandskleren niet goe genoeg om mee naar de Versuz te gaan?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 oktober 2006 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan er minder kopen, maar ondertussen worden er miljoenen gemotiveerd om er meer te kopen aangezien de prijzen zo laag zijn ... resultaat: mijn inspanning gaat teniet in het grote geheel. Deze denkwijze is niet goed en ieder beetje helpt, dat weet ik wel, maar uiteindelijk is het niet realistisch... allé ik bedoel: als ik als arme student het als enige gaat doen zal het weinig verschil maken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is er dan niets dat wij hier in Europa kunnen doen? Wel, we kunnen bijvoorbeeld de invoerheffingen op aziatisch textiel opheffen, uiteindelijk zorgen die er toch gewoon voor dat de europese textiel-industrie profiteert ten koste van de aziatische textiel-industrie. Wat je persoonlijke situatie betreft, je hebt dus een behoefte aan kleding. Je ziet dan een mooi en goedkoop jurkje hangen dat perfect volstaat om aan die behoefte te voldoen, echter denk je ook aan de werkomstandigheden in China en krijg je een beetje een schuldgevoel. Waarom dan niet gewoon dat jurkje kopen en, zoals hier al enkele keren is gezegd, voldoen aan de behoefte om het schuldgevoel weg te werken door een goed doel in China te steunen? Dit komt misschien een beetje koel en berekend over, maar het is hoogstwaarschijnlijk wel goedkoper en efficiënter dan een jurkje te kopen in één van die fair-trade winkels waar je naar verwijst en je hebt tenminste enige controle door te kiezen naar welk goed doel je geld gaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijke sympathieën, I tell you. Jij k�*n een discussie niet voeren zonder de persoon aan te vallen. De vooroordelen die jij hier allemaal mooi over me gefantaseerd heb zijn weer nauwelijks telbaar. Stereotypeer niet zo aub want dat vind ik al even misselijkmakend ... En dit is een openbaar forum, ik wens hier geen gegevens over mij te lezen die ik hier niet zelf verkondig. Daarmee ben ik uitgepraat met jou.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 oktober 2006 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf in jouw stijl, hoor:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 oktober 2006 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Wat wil hetgeen wat ik schrijf zeggen?
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
maar toch zou het leuker zijn moest iedere consument van een kledingstuk rechtstreeks kunnen meebijdragen aan het opbouwen van een regio. Maar misschien is dat wel tegen de vrijheid van de mens, want je kan er tegen argumenteren dat het verplichte liefdadigheid is. Anderzijds ... kan je ook in een andere winkel kopen die niet aan liefdadigheid doet waarschijnlijk. ![]() Het is zo'n beetje als een ruil: ik (de consument) kan ervan profiteren dat men in die landen aan zo'n lage lonen moet werken in zo'n slecht omstandigheden door spotgoedkope kleding te kopen. Maar in ruil daarvoor geef ik ook een deel aan liefdadigheid. (En om het mij administratief gemakkelijk temaken en omdat ik het niet zou vergeten enzo, wordt dat ineens geregeld bij de aankoop van dat kledingstuk. ![]() Of als een keten dat nu eens op een bepaalde dag zou doen, eens in de maand of eens in de week ofzo gaat er van de omzet zoveel procent naar het land waar de kleding vervaardigd is.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest: ik denk niet dat ook maar iémand daar 'gegevens over jezelf' zou ingezien hebben. Behalve als je dat natuurlijk zelf bevestigd. Niet zo slim dus. Als je vind dat ik - per ongeluk trouwens - gegevens van je openbaar maakte, had je dat beter per pm gemeld. Nu heeft het geen nut meer, want je hebt het bevestigd en gequote.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 oktober 2006 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mmh.
Ik ging ervan uit dat ik het mocht lezen zoals het er stond. Even vergeten dat jij de dingen vaak helemaal anders zegt dan dat je ze bedoeld, maain ekskuuzes.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 oktober 2006 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ehm neen, kheb geschreven dat ik een hele hoop vooroordelen zag staan (nu weer hierboven in die post) en ook gegevens over mij. Alles persoonlijk gewoon, en kijk, één post later doe je het weer. Maar laten we er niet over doordrammen want ik wil niet dat dit topic een discussieoord wordt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 oktober 2006 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b) het is een discussieforum. Wellicht wordt dit dan een discussieoord. Ge zijt weer goe bezig. En dat voor iemand die de huidige consument beschrijft als iemand die bespaart op eigen goederen om het eigen geld aan een ander te doneren.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ga op uw knopke drukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
als jij je schuldig voelt, moet jij er iets aan doen. daar moet niet over gediscussieerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik koop gewoon af en toe kleren en denk daar niet verder over na. Feitelijk heb ik dat graag dat het niet te duur is.
Houden zo zou ik zeggen. Dat ze hun plan trekken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Zo denkt hier blijkbwaar zowat iedereen, maar jij komt daar tenminste openlijk voor uit. Chapeau!
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn trouwens best wel een pak bedrijven die wel een vrij ethisch correcte bedrijfscultuur hebben, Timberland bijvoorbeeld. Ik weet niet of het ook in België het geval is, maar als je in de VS voor Timberland werkt, dan wordt je 'verplicht' om een bepaald aantal dagen per jaar vrijwilligerswerk te doen voor een doel naar keuze. Dat doel moet dan wel eerst goedgekeurd worden door de directie natuurlijk. Het bedrijf betaalt dan je loon gewoon door terwijl je vrijwilligerswerk doet.
![]() |
![]() |