Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2006, 13:49   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Wat deden de vroege monikken van het christelijke westen ? Zich onderwerpen aan God. Dat is precies de kern van de Islam : men onderwerpt zich aan God. Uit het Christendom van de vroege Middeleeuwen kwam ten slotte het Vorstelijke Absolutisme voort, dat de "onderwerping" als het ware secularizeerde & tegen een absoluut vorst is een verpauperde bevolking opgewassen - die kon men via een revolutie
een letterlijk kopje kleiner maken.. Tegen God zelf echter is geen kruid gewassen, zoals JP II duidelijk heeft bewezen.

Ik lees de kritiek op de Islam als de kritiek op Godsdienst...

Maar er is ook een spirituele schoonheidsbeleving, die in wezen godsdienstig is en het absolute tegengestelde is van haatzaaierij en onderdrukking.. iets waar elke godsdienst en dus ook de Islam zich van kan bevrijden.
Dat hangt af van de mens zelf en hoe de mens omgaat met een boekje, in de wetboek zul je zeker strafregelementen tegen komen en voor een advocaat of een rechter zal dit duidelijk voor hem zijn terwijl voor een gewoon mens die niets weet over rechten dat helemaal anders zal interpreteren,.
Oud 20 oktober 2006, 00:56   #22
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Turken zijn over het algemeen een vriendelijk volkje. Ik heb niet zoveel contacten met Turken al wonen er vrij veel in de buurt. Ze vallen nooit op in negatieve aspecten.

Wat me altijd wel opvalt is de netheid van de Turken. Kijk maar eens naar de lokale pitabar, als die wordt uitgebaat door een Turk kan je er van de vloer eten. De andere pitabars zijn helaas wel eens wat minder.

Voor mijn part mag Turkije dus wel bij de EU. Want dit zal één van de hete hangijzers worden in de toekomst. We moeten de staat Turkije zo veel mogelijk ondersteunen in de koers die het tracht te varen. Akkoord, er zijn nog veel problemen in Turkije, maar met grote broer Europa die over de schouder kijkt denk ik dat deze problemen sneller zullen verdwijnen.
Van een propere pitabar naar een Turkse EU is net een brug té ver.

De Turken die hier wonen, althans degene die ik ken, zijn redelijk bevrijd van de mohammedaanse dwang. Sinds enige tijd is de Turkse regering terug in handen van mohammedaanse fundamentalisten, die de door Atatürk opgezette modernisering willen omkeren tot middeleeuwse tradities.
Oud 20 oktober 2006, 14:22   #23
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Van een propere pitabar naar een Turkse EU is net een brug té ver.

De Turken die hier wonen, althans degene die ik ken, zijn redelijk bevrijd van de mohammedaanse dwang. Sinds enige tijd is de Turkse regering terug in handen van mohammedaanse fundamentalisten, die de door Atatürk opgezette modernisering willen omkeren tot middeleeuwse tradities.
Dus turkije in het europese parlement ???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be