![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stoppen met eten.
en maximus: ge komt sowieso al nie erg aantrekkelijk over hier, ge moet het nu nog nie erger maken door te gaan fitnessen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#24 | |||
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() Je traint 3x per week.Dan train je twee spiergroepen per keer neem ik aan?Welke twee train je op dezelfde dag?Hoeveel sets met hoeveel reps train je voor welke spiergroepen? Train je geen benen? Zie je buik,kuiten en voorarmen ook als spiergroep?Train je die en hoe? Citaat:
![]() Maximum aan gewicht nemen. Naar het schijnt moet je veel eten,zelfs in die mate dat je er een beetje van verdikt.Dan ben je sterker zodat je meer gewicht aankan,je spieren rapper groeien en daarna kan je dan meer op vetverbranding trainen en in die richting op je voeding letten om scherper en geprofileerder te worden. Dat heb ik nog niet gedaan...ik ben een beetje bang dat het teveel moeite gaat kosten om weer scherp te worden. ![]() Citaat:
![]() Veel hangt af van de genen denk ik.
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dat te veel is of niet, ik heb er geen idee van Citaat:
Ik doe de ene keer: schouders, borstkas en rug de andere keer: bi en triceps telkens 4 sets (van 12) van elke oefening, met steeds 2 minuten (of net ietske minder) tussenpauze tussen elke set Citaat:
buik: doe ik elke keer (dmv sit ups, maar dan zonder ruggesteun, ik probeer er wel op te letten dat mijn rug recht blijft, want een hernia is er rapper dan je denkt :/) voorarmen: geen idee hoe die te trainen, hoe doe jij die?? Citaat:
+ speel ik af en toe eens voetbal.. dat is ook diepgaan ![]() Citaat:
Hoe lang fitness jij al?? Hoeveel keer per week? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb vroeger fitness gedaan; en JEZUS dat was ZO SAAI.
En dat volk waar da ge tussen zit, en die geur (vooral chemische troep, het zweet was nog niks). Nooit meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KIES jij DE woorden die je IN hoofdletters zet WILLEKEURIG of zit DAAR een weldoordachte STRATEGIE achter??
![]() |
#28 |
|
![]() Ik ga intussen al een jaartje vier keer per week, dit zijn enkele van mijn bevindingen. Hoe langer ik ermee bezig ben, hoe meer ik me realizeer dat ik er de botten vanaf weet:
Doe de extensiephase van uw oefening zo snel als in goede vorm mogelijk, de detensie zo traag mogelijk. Als ge bvb bench press aan het doen zijt, laat dan dat gewicht traag tot op uw borst zakken, en breng het snel terug omhoog. Uw spier bestaat nl. uit verschillende vezels, de detensie is een weestandsvezel die je best traag traint, de extensievezel is reactief, en wordt best explosief getraind. Uitademen tijdens extensie, inademen tijdens detensie. Begin met tien minuten opwarmen en tien minuten stretchen, eindig met 10 minuten stretchen. Stretch ook tussen twee sets in. Ge zult een pak minder spierpijn hebben als ge dat doet. Eet gewoon wat meer proteinen en verzadigde vetten (noten) terwijl ge spieren opbouwt. Proteinen zijn uw basis spierbouwproduct, verzadigde vetten verhogen uw natuurlijke testosteronbalans. Train niet in de cardio-zone, train in de fat burn zone. Zorg ervoor dat je hartslag niet te hoog gaat. Je lichaam breekt immers carbs/vetten af zo lang je jezelf niet overbelast. Eens je te ver gaat (i.e. te hoge hartslag), gaat het lichaam uw proteinen afbreken zodat ze achteraf niet meer aanwezig zijn om spiermassa te kweken. Probeer niet om minder te eten en spieren op te bouwen tegelijkertijd. Eerst spieren bouwen voor een paar weken/maanden, dan body fat naar beneden halen. Ge kunt namelijk niet de twee tegelijk doen. Om op te bouwen hebben uw spieren genoeg voeding nodig, wat niet samengaat met een dieet waarbij ge afvalt. Train niet te veel, elke spiergroep 1 keer per week is genoeg. Do uw laatste set to failure. i.e. tot uw spier het opgeeft. Probeer niet om daarna nog door te gaan. Vind een partner om mee te gaan trainen, hij zal ervoor zorgen dat ge de juiste vorm aanhoudt, zal u beschermen van vallende gewichten (bench press bvb) en het werkt ook motiverend. Gebruik zoveel mogelijk free weights en zo weinig mogelijk compound machines. Free weights zorgen ervoor dat ge ook de support muscles mee gebruikt. Koop een fat caliper om naast uw gewicht ook uw body fat te meten. Als ge van 80kg 25% body fat naar 90kg 10% body fat gaat, ziet ge er een pak beter uit, maar uw weegschaal zal dat niet laten merken. Buiten de verschillende whey protein producten, L-Glutamine en verboden producten (steroids) is er geen enkel supplement dat werkt. Geef niet op, het duurt een tijdje voor je zelf resultaat ziet, maar elke keer dat je gaat draagt bij.
![]() |
#29 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik doe: Dag 1 Borst / Triceps Dag 2 Rust Dag 3 Benen / Rug / biceps Dag 4 Rust Dag 5 Schouders / Abs Dag 6 Rust Dag 7 Rust Er zijn honderden manieren om een goede routine te berijken die binnen uw agenda past. Ik train persoonlijk liever niet in het week end. Doe gerust eens een google search naar exercise routines. Citaat:
Ik heb echter vrienden die 3x10 en 4x12 doen en die er veel gespierder als mij uitzien, dus ge moet het zelf weten ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor de rest; veel van deze tonnetjes ![]() naar binnenspelen voor massa te kweken ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Gebruik je cycling waarbij je na een paar maanden het vet aftraint met een pak cardio en lichtere gewichten? Ik begin nu na een jaar op het punt te komen waar ik daarover nadenk, maar ik weet niet hoe gezond het is.
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
No pain,no gain zegt men wel eens. ![]() Citaat:
Over het algemeen neemt men een grote en een kleine samen.Ik neem borst en biceps samen,rug en triceps en schouders en benen,al durf ik voor schouders en benen elk een dag apart te nemen omdat ik bij schouders vaak delen van de rug bijneem,de onderrug en de monnikskapspieren.Dan zit ik algauw aan 15-18 sets en daarbij nog benen is denk ik niet optimaal nuttig.Benen zijn zowiezo zodanig intensief dat een dag apart geen verkeerde keuze is vind ik. Ik neem de biceps bij de borst en de triceps bij de rug omdat je bij zo goed als alle rugoefeningen je biceps gebruikt.Als je biceps en rug samen neemt heb je dus al kruit verschoten van je biceps tegen dat je eraan begint en kan je minder gewicht nemen wat minder groei betekent. Begin ook altijd met de grote spiergroep. Citaat:
Qua tijd ertussen zit dat wel redelijk goed denk ik al moet je dat denk ik een beetje aanvoelen. Citaat:
Citaat:
![]() Ik doe buikspieren redelijk lukraak.Tomb zei het al:eigenlijk moet de vetmassa weg om je sixpack te zien en dat doe je beter door bvb te lopen.Je ziet je sixpack echter veel beter als je abbs dikker worden-er komt veel meer afscheiding tussen de abbs op die manier ook.Dat doe je door je buik specifiek te trainen.Je traint je buik ook wel bij de meeste oefeningen,toch denk ik dat vooral apparatuur met gewicht je abbs een enorme boost kunnen geven.Situps zijn ook goed,maar daar kan ik er 100 van terwijl ik er met genoeg gewicht maar 10 kan.Het is het zelfde principe als andere oefeningen denk ik...meer gewicht meer groei. Citaat:
Ik heb van april tot juni intensief gefitnesst,dan stilgelegen tot een drietal weken geleden.Nu weer intensief bezig.Ik heb vroeger ook nog getraind,maar niet goed;gewoon wat lukraak apparaten doen,niet los trainen en niet per spiergroep...maar ik was toen ook nog een puber en trainde voor de atletiek...15reps met niet veel gewicht... Ik heb nu geluk gehad dat ik veel mensen met veel expertise rond me had om me te leiden en tips te geven.Die mannen hebben een kliek en behalve één hebben ze allemaal wedstrijden gedaan,ze trainen allemaal al twintig jaar,geven lessen etc.Eén ervan was mijn baas,dus ik werd daar een beetje ingelijfd en aangemoedigd.Ik heb op die manier veel geleerd op korte tijd. Ik probeer om over de andere dag te gaan.4 keer per week in principe.Ma,woe,vrij en zo. Ik post anders sevves mijn programma eens.Ik moet nu naar school.
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 24 oktober 2006 om 11:40. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar in de zomer had ik mij verkeken op wat gewichten bij het schoudertrainen en krak.. sindsdien heb ik twee maanden met een stijve nek rondgelopen. Nie plezant zulle, maar geeft wel de kans om de andere spieren te laten herstellen ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 24 oktober 2006 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Diegenen die ik ken die dit zouden kunnen weten hebben vroeger allemaal illegaal gepakt en die materie ligt nogal gevoelig,ik vraag liever zo weinig mogelijk over die zaken. Citaat:
(ik herinner me foto's van tepels die begonnen te hangen,jukbeenderen,kinnen en ellebogen die begonnen te vergroeien...dat heb ik er echt niet voor over)
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() heb net gehoord dat ge eerst best een week of 3 (als ge 4xweeks traint) zonder al te veel gewichten traint, en setjes van 30 doet
na een week 25 dan 20 enz anders krijgde later last aan uw gewrichten... ik heb nu een week kei-intensief getraind, de spierstramheid is over, enkel als ik mijn arm volledig strek voel ik (licht) iets... dus ik denk niet dat ik over mijn limieten ga... of vergis ik mij?? tot nog toe was mijn enige raadgever een vriend die al jaren fitnesst (en met vitaminen verrijkte proteine pillekes pakt - koopt op internet bij een betrouwbare firma want certificated). we trainen samen, vandaar mijn schema van 3 sets van 12 met zoveel mogelijk gewicht; en om de keer wisselen (bi en triceps en buik terwijl andere keer schouders, borstkas rug) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() betreffende de abbs: ik heb bijna geen vet, zodoende had ik al min of meer een sixpack,
bedoeling is niet zozeer een supersixpack (esthetisch) te bekomen, wel om meer buikspieren te bekomen overigens is mijn enige doel gewoon breder en sterker worden, voor de rest kan het mij niet schelen of mijn sixpack al dan niet beter uitkomt ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Normaal gezien wel, aangezien het eigenlijke doel van een kleine doses is om bejaarde/verzwakte mensen terug krachtiger te maken. Maar niet iedere dokter kent dit product dus zal je misschien effe bij verschillende dokters moeten navragen. Nu weet ik niemeer wat ik toen betaald had, maar dat was nog geen 8 euro per spuit (10 weken lang). Een vervelend nadeel is wel dat je er zéér rap agressief kan worden van iets zolang je dit gebruikt. Voor diegenen die toch wat meer willen weten van de illegalere middeltjes die moeten maar ne google doen op 'sustanon' 'deca' 'dianabol' of 'clenbuterol' ![]() Hier is trouwens een schema voor die produkten. ![]() Op dit forum http://forum.dutchbodybuilding.com/ vind je wel verdere info..
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 24 oktober 2006 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Dag1:
-Borst:in die volgorde:-Opwarmen:1x 15 reps met de Olympische bar zonder gewicht -Benchpress (barbell): 3x 8 reps met maximum gewicht (als ik meer dan 8 reps kan neem ik meer gewicht,ik probeer het zo te doen dat ik er 6 zelf kan en een minimum aan hulp nodig heb bij de laatste 2 reps) -Benchpress incline (barbell): 3x 8 reps -Benchpress incline (dumbbell): 3x 8 reps -flys (dumbbell): 3x 8 reps -crossovers: hangt er een beetje vanaf hoeveel ik nog over heb.Ik doe vantijd een extra setje benchpress dumbbell of incline flys,maar dit is mijn uitgangspunt.Naar de vorm van de dag of hoe ik me voel pas ik eventueel wat aan.Dit zijn echter mijn basisoefeningen en zitten dofies in mijn pakket zeker voor enkele maanden.Ik neem altijd zoveel mogelijk gewicht (oefening wel correct uitvoeren,niet al te veel smokkelen). -Biceps:in die volgorde:-Opwarmen: 1x 15 reps met een lichte bar zonder gewicht -Barbell curl met Olympische bar en maximum aan gewicht:3x 8 reps -Incline curl (dumbbell):3x 8 reps -Dumbbell curl:2x 8 reps -Preacher curl (barbell):2x 8 reps -Concentration curl: 2x 8 reps Dag 2: -rug:ik heb mijn programma volledig bij gestuurd en ben nog aan het zoeken.Ik ben net begonnen in een nieuwe gym en ze hebben andere apparaten. Ik begin om op te warmen met een setje front pull down met heel weinig gewicht,15 reps,of 10 rear pull-ups,dan -Front pulldown:3x 8 reps -Seated row: 3x 8 reps -Incline lever row: 3x 8 reps -Bent over row (dumbbell):3x 8 reps -Dumbbell pull over: 3x 8 reps (sommigen doen deze bij borst,maar dan met de greep aan de bar i.p.v. de gewichten) -Triceps:In die volgorde:geen opwarming,zijn mijns inziens al genoeg opgewarmd tijdens de rugtraining. -Skull crucher (barbell):3x 8 reps -Pushdown:3x 8 reps -Dumbbell triceps extension (rechtstaand):3x 8 reps -One arm triceps extension (dumbbell):1x 8 reps -Dumbbell kickback:1x 8 reps -in superset 1x 15 reps Triceps dip en 1x 25 reps Bench dip Dag 3: -Schouders:In die volgorde: -Opwarming:behind neck press barbell zonder gewicht met lichte bar 1x 25 reps -Behind neck press barbell:3x 8 reps -Sholder press dumbbell: 3x 8 reps -Lateral Raise (dumbbell):3x 8 reps -Front Raise Dumbbell:3x 8 reps -Barbell upright row (maar wel smal):3x 8 reps -Benen:In die volgorde: -Opwarming:10 squats met Olympische bar zonder gewichten -Squat:3x 8 reps -Leg press (sled,schuin):3x 8 reps -Lever leg extension:3x 8 reps -Lever lying leg curl:3x 8 reps
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |