Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2006, 00:44   #21
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Dat is niet hoe Google's contextual advertising systeem werkt. Adverteerders kopen ads aan bij AdWords en kunnen zelf kiezen waar deze ads moeten verschijnen. Als ik bijvoorbeeld schoenen verkoop en bij Google AdWords ingeef dat mijn ads enkel op Google mogen verschijnen als een gebruiker keywords zoals "schoen", "schoenen", "nike", "adidas", ... ingeeft dan verschijnen mijn ads enkel als iemand daar naar zoekt. Een gebruiker die een nieuwsbericht over schoenen gelezen heeft gaat als hij vijf minuten later info opzoekt over New York geen ads krijgen over schoenen maar bijvoorbeeld ads van hotels in NY.

Google kan trouwens niet eens zien op welk nieuwsbericht jij klikt op Google News, tenzij ze dat via de Google Toolbar bijhouden. Maar dan nog maakt Google daar geen winst op omdat hun contextual advertising systeem volledig anders werkt dan hetgene dat jij zonet beschreef.
Ja, Bazil heeft het misschien fout met zijn opvatting dat Google zélf voor die "gerichte" advertenties zorgt. Maar wat jij beschrijft, is en blijft winst maken op de kap van de kranten hé?

Eigenlijk komt het erop neer dat kranten in de meeste gevallen zélf moeten betalen voor hun nieuws. Niet iedereen heeft zomaar toegang tot de nieuwsfeeder van persagentschappen van over de hele wereld, daar wordt een flinke duit voor betaald. En als Google dat dan gratis en voor niets gaat overnemen (en inclusief het werk van de journalist die heeft geselecteerd, herschreven etc.), dan is dat toch wel een probleem.

Vraag liever waarom die persagentschappen niet al hun "ruwe" berichten online zetten zonder betaling. Dat zal binnen dit en 200 jaar ook niet gebeuren hoor.
Oud 21 oktober 2006, 00:45   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik denk dat je de materie iets dieper moet bekijken dan door simpele zwart wit ideologie je punt te maken. Ik verdien geen rotte cent door je op dit artikel te bewijzen. Voor google is dit bussiness.

Juich ik dit toe? Ja maar om andere redenen dan je denkt. Bedrijven als google en msn oogsten gewoon dagelijks geld met het bespioneren van ons gedrag. Google en MSN zijn amerikaanse bedrijven en de VS springt nu eenmaal niet netjes om met persoonlijke gegevens. De Belgische overheid bewijst ons dus een dienst zonder dat ze het zelf weten.
Je verwart hier een aantal fundamentele zaken: namelijk het inkijken van privacy-geralteerde zaken en die zaken die door mutuele overeenkomst worden overgedragen.

Wat Google doet is jouw zoektermen bijhouden. Als je Google niet gebruikt, weten ze ook niets van je. Zij mogen die zoektermen perfect bijhouden, vermits je daar toestemming voor geeft indien je hun diensten gebruikt.
Oud 21 oktober 2006, 00:47   #23
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Dat is niet hoe Google's contextual advertising systeem werkt. Adverteerders kopen ads aan bij AdWords en kunnen zelf kiezen waar deze ads moeten verschijnen. Als ik bijvoorbeeld schoenen verkoop en bij Google AdWords ingeef dat mijn ads enkel op Google mogen verschijnen als een gebruiker keywords zoals "schoen", "schoenen", "nike", "adidas", ... ingeeft dan verschijnen mijn ads enkel als iemand daar naar zoekt. Een gebruiker die een nieuwsbericht over schoenen gelezen heeft gaat als hij vijf minuten later info opzoekt over New York geen ads krijgen over schoenen maar bijvoorbeeld ads van hotels in NY.

Google kan trouwens niet eens zien op welk nieuwsbericht jij klikt op Google News, tenzij ze dat via de Google Toolbar bijhouden. Maar dan nog maakt Google daar geen winst op omdat hun contextual advertising systeem volledig anders werkt dan hetgene dat jij zonet beschreef.

U spreekt over adwords? Adwords werkt inderdaad ook op die basis of gewoon op basis van content related sites. Adwords is maar één van de vele produkten van google.
Oud 21 oktober 2006, 01:00   #24
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je verwart hier een aantal fundamentele zaken: namelijk het inkijken van privacy-geralteerde zaken en die zaken die door mutuele overeenkomst worden overgedragen.

Wat Google doet is jouw zoektermen bijhouden. Als je Google niet gebruikt, weten ze ook niets van je. Zij mogen die zoektermen perfect bijhouden, vermits je daar toestemming voor geeft indien je hun diensten gebruikt.

No way josé! De Regering Bush heeft geeist en verkregen van al die giganten om gegevens over te dragen. Iets waar nooit iemand die een account aanmaakte bij die bedrijven zijn akkoord heeft toe gegeven. Ik verwijt google en msn niks. Google was dan ook de enigste die dit heeft aangevochten waarvoor chapeau. Maar ik ben gewoon van mening dat we op het internet te afhankelijk worden van amerikaanse bedrijven.

Dit zijn net de dingen waarop het VB zich zou op moeten concentreren maar dat intresseert de man in de straat de eerstekomende 15 jaar toch niet dus waarom er moeilijk over doen

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 21 oktober 2006 om 01:00.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 01:00   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien sta ik op Brazilfunk's negeerlijst. Dat zou fijn zijn. Mijn carrière hier op P.be afsluiten met een eervolle vermelding als rasbekende aanwezige. Fijn.

Fingers crossed!
Oud 21 oktober 2006, 01:01   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zut alors, smijt hij er juist een post tegen.

Het lukt maar niét eh
Oud 21 oktober 2006, 01:02   #27
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien sta ik op Brazilfunk's negeerlijst. Dat zou fijn zijn. Mijn carrière hier op P.be afsluiten met een eervolle vermelding als rasbekende aanwezige. Fijn.

Fingers crossed!
Tsssssss u bent ook wel vol van u zelf hé
Oud 21 oktober 2006, 01:03   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
No way josé! De Regering Bush heeft geeist en verkregen van al die giganten om gegevens over te dragen. Iets waar nooit iemand die een account aanmaakte bij die bedrijven zijn akkoord heeft toe gegeven. Ik verwijt google en msn niks. Google was dan ook de enigste die dit heeft aangevochten waarvoor chapeau. Maar ik ben gewoon van mening dat we op het internet te afhankelijk worden van amerikaanse bedrijven.
Je trekt dus zelf duidelijk het verschil tussen de bedrijven en de overheid, met de bijkomende vergewissing dat de overheid effe leutig doet wat-ie wilt, daar bedrijven door overeenkomsten gebonden zijn.

Fijn. Deze nacht wordt steeds fijner. Nu nog champagne.
Oud 21 oktober 2006, 01:05   #29
Bazilfunk
Minister

Standaard

Ik snap jullie houding dan ook totaal niet? Jullie roepen voor meer vlaanderen en minder geld dat naar het buitenland stroomt en de toekomst geven jullie zomaar weg aan eenieder die den molim bestrijdt?

Ben ik blij dat ik belg ben zeg!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 01:06   #30
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

ik wist niet dat google moslim's bestreed. Niks gelezen op news.google.com alleszins.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 01:07   #31
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Je trekt dus zelf duidelijk het verschil tussen de bedrijven en de overheid, met de bijkomende vergewissing dat de overheid effe leutig doet wat-ie wilt, daar bedrijven door overeenkomsten gebonden zijn.

Fijn. Deze nacht wordt steeds fijner. Nu nog champagne.
Maar ga u wel eerst informeren dan want anders kan het dagen duren. Welke garantie Google mij ook wil bieden op privacy, in de VS zijn dat allemaal loze woorden geworden.
Oud 21 oktober 2006, 01:09   #32
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar ga u wel eerst informeren dan want anders kan het dagen duren. Welke garantie Google mij ook wil bieden op privacy, in de VS zijn dat allemaal loze woorden geworden.
cookies wissen, wisselende proxy's gebruiken, TOR gebruiken, ik zeg maar wat hé.
Oud 21 oktober 2006, 01:10   #33
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
ik wist niet dat google moslim's bestreed. Niks gelezen op news.google.com alleszins.
Na dit dom antwoord hou ik het effe voor bekeken

back to WoW
Oud 21 oktober 2006, 01:11   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat is allemaal de schuld van ná 1914.
Oud 21 oktober 2006, 01:11   #35
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
cookies wissen, wisselende proxy's gebruiken, TOR gebruiken, ik zeg maar wat hé.
Tuurlijk dat, iedereen doet da, ons bomma zei het nog daarstraks
Oud 21 oktober 2006, 01:12   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap jullie houding dan ook totaal niet? Jullie roepen voor meer vlaanderen en minder geld dat naar het buitenland stroomt en de toekomst geven jullie zomaar weg aan eenieder die den molim bestrijdt?
"Jullie". Ik niet dus. Even stressen.
Oud 21 oktober 2006, 01:16   #37
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat, iedereen doet da, ons bomma zei het nog daarstraks
Kijk, het is niet onmogelijk om te zorgen dat google je zoek-opdrachten niet naar jou kan door-traceren. Of je daar nu gebruik van maakt of niet, de mogelijkheid is er.
Oud 21 oktober 2006, 01:17   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, het is niet onmogelijk om te zorgen dat google je zoek-opdrachten niet naar jou kan door-traceren. Of je daar nu gebruik van maakt of niet, de mogelijkheid is er.
Beste netslet, heb jij ook weet van dat programma'tje of dergelijk dat je een ontraceerbaar IP-adres en meer geheimhouderij oplevert? Ik heb daar iets van gehoord, maar ben de naam kwijt.
Oud 21 oktober 2006, 01:26   #39
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste netslet, heb jij ook weet van dat programma'tje of dergelijk dat je een ontraceerbaar IP-adres en meer geheimhouderij oplevert? Ik heb daar iets van gehoord, maar ben de naam kwijt.
In je browser-instellingen cookies uitschakelen.

TOR installeren.

Je moet wel weten dat je niet zo snel zal kunnen surfen als voorheen.
Oud 21 oktober 2006, 01:34   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In je browser-instellingen cookies uitschakelen.

TOR installeren.

Je moet wel weten dat je niet zo snel zal kunnen surfen als voorheen.
Gebruik jij dat? Gebruik jij trouwens Linux, of FF (of iets anders)?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be