![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de VRT politiek neutraal? | |||
Ja, de VRT is in de mate van het mogelijke neutraal. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,27% |
Neen, het zijn allemaal rood-groene rakkers. |
![]() ![]() ![]() |
59 | 79,73% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb les gehad van journalisten tijdens mijn studies communicatiewetenschappen. Ze hebben klaar en duidelijk in de klas gezegd dat ze als een sluis werken, de zogenaamde "gatekeepers". Zij bepalen wat u zult horen en zien en niemand anders, en zelfs wat u zult denken van bepaalde nieuwsfeiten. Dat geeft hen dus de macht om de nodige "duiding" te geven. Een van die journalisten zei botweg in de klas dat die duiding nodig was om het facsistische gevaar te weren en om bepaalde partijen en/of regeringen te verdedigen. Linkse rebellen werden door hen steevast "guerillastrijders" genoemd, rechtse rebellen werden altijd als "terroristen" aangebracht, omdat deze journalisten zelf heel goed weten hoe je een bepaalde nuance kunt leggen op een vooroordeel. De fameuze "duiding" van de VRT is ons alom gekend. En zelfs de VTM heeft die wel hoor. Ik vertrouw geen enkele journalist.
Daarom kijk ik graag naar beide nieuwsuitzendingen: eerst VTM om 7 uur en daarna Canvas om 8 uur. Om een zo volledige mogelijk beeld te hebben van de gebeurtenissen.
![]() |
#22 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Na de stemming op TV kwamen ze op 66% tegen. Ik vond het prachtig toen Covelliers zij, net het percentage van binnen de SPA. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Het beste bewijs hiervoor was het interview in Nachtwacht met de communistische terrorist Pierre Carette van het CCC en het belachelijk maken van Martens, door Leyers.
Hoe kan de vrt iemand die doden op zijn geweten heeft, en nog steeds achter diezelfde strijd staat, op het beeldscherm zijn belachelijke 18de eeuwse zever laten vertellen? De CCC stelde de strategie van de "langdurige revolutionaire oorlog voor". De eerste fase daarvan werd in de praktijk gebracht: die van de gewapende propaganda. En er nog steeds achter staat??? http://www.secoursrouge.org/secoursrouge/humo.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik ben van mening dat wat ik zie op de VRT redelijk objectief is.
Het is mogelijk dat op de nieuwsredactie de meerderheid rood-gezind is maar als kijker merk je dat naar mijn idee niet echt. Ik heb in de 7de dag, het Nieuws, ter zake ook rechtse politici aan het woord gehoord en gezien. Phillipe de Winter en Gerolf Annemans zijn verschenen in Bracke en Crabbé. Waar of niet? Het is natuurlijk wel zo dat de Vlaams Blok personalia minder op tv verschijnen dan leden van de regeringspartijen maar dat is toch maar normaal? De CD&V komt ook minder aan bod nu die in de oppositie zit. Wie heeft er Inge Vervotte nog gezien/gehoord na 18 Mei? De Blokkers voelen zich blijkbaar per definitie benadeeld omdat hun partij doorgaans vrij kritisch wordt aangepakt. Dit is echter maar normaal naar mijn opinie. Niet omdat het blok rechts is ofzo maar omdat het tot op dit punt enkel aan AFBRAAKPOLITIEK gedaan heeft. Elke partij die zich zo gedraagt verdient deze behandeling. Heeft niks te maken met Links/Rechts tegenstellingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Interessant ook om Uw impliciete gedachten eruit te halen: 1.U gaat er eigenlijk vanuit dat Martens wou meewerken aan linkse propaganda. ![]() 2. U denkt dat de VRT direct iedereen extreem-links wil maken, en niet links. Geen wolf-in-schapenvacht (zoals het Blok), maar direct the real stuff. 3. De VRT steunt terrorisme.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Excuseer? Voor zover ik weet heeft het Vlaams Blok hier nog geen aanslagen gepleegd of onschuldige brandweermensen vermoord, die partij vertegenwoordigt - spijtig genoeg - 15% van de Vlamingen, en die wordt dan geweerd uit de programma's. Een minuscuul groepje dat bloed aan zijn handen heeft en eigenlijk bijna niemand vertegenwoordigd wordt uitgenodigd. Moet hier dan een tekening bij?
![]()
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom doen we hier flauw over. De vrt heeft zelf verkondigd dat het vb geen partij is als een ander, en alleen zou aangehaald worden als het niet anders kan, en dan nog bij voorkeur negatief. En dit zijn niet mijn woorden, maar van de zogenaamde onpartijdige, met ons belastingsgeld gesubsidieerde vrt. Waar of niet ? Doch als overmaat van de ramp, beperken zij deze houding niet alleen tot het vb, doch tot de ganse rechtse wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch om een beter zicht op internationale gebeurtenissen te krijgen, zou ik mij toch niet beperken tot vtm/vrt. De nos is wat de internationale berichtgeving betreft objectiever (alhoewel, vandaag vonden ze het toch leuk om het bericht te brengen van een 108 jarige die 70000$ had betaald aan een mensensmokkelaar, om naar belgie gebracht te worden om daar asiel aan te vragen - tt-bericht dat ik niet zo direkt bij de vrt ben tegengekomen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wat die uitspraak betreft, als het was om te zeveren, dan kan dat toch? Moest het niet om te zeveren geweest zijn, dan kan dat voor mij ook niet. PS Wist je dat Tony Mary 'nen blauwe' is?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is toch voor iedereen duidelijk dat de VRT vooral rood en blauw gekleurd is. Ook komen de opposiepartijen - behalve de CD&V want die komen nog veel aan boed - VB en de N-VA te weinig aan bod.
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je doet maar natuurlijk maar ik en ik vermoed ook anderen hier worden het soms wat moe zich te herhalen.
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() in mijn ogen bestaat er maar 1 neutraal programma en dat is zwart/wit,Jurgen Verstrepen doet er zijn best mee maar hier en daar doen ze vanalles om hem het zwijgen op te leggen
![]() de vrt is zo rood als rood kan zijn,en vtm njah die proberen maar zeer zeker niet voldoende naar mijn mening ![]()