![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat doen we met de leegstaande kerkgebouwen? | |||
afbreken tot de laatste steen, |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
moskees van maken, |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
gebruiken voor niet-religieze doeleinden, |
![]() ![]() ![]() |
33 | 78,57% |
niets. Er niet meer naar omkijken en laten verkommeren. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve met het "kerkasiel": mijns inzien tegenwoordig op een oneigenlijke manier gebruikt. Het is niet zo dat mensen die hier illegaal zijn binnengeraakt persé "VERVOLGD" worden zoals tijdens de middeleeuwen dacht ik. Wetten zijn er voor iedereen. Anders mag ik ook kerkasiel krijgen als ik volgend jaar mijn belastingen niet betaal en daarvoor "vervolgd" word.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2006 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kerkasiel is bedoeld voor degene die al deze dingen niet meer hebben en door een lakse regering aan hun lot zijn overgelaten worden. De Kerk is er altijd al geweest wanneer de Staat faalde. Cfr. na de val van het West-Romeinse Rijk, tijden van kloosters en abdijen met congregaties voor cariteit, inspanningen voor alfabetisering en gehandicapten-, armen-, wezen-, bejaarden-, zieken- en melaatsenzorg. Nu duidelijk in Congo (neem de Kerk er weg en de (kinder)sterfte schiet astronomisch de lucht in). Waar de overheid faalt, daar moet de Kerk steeds in bijspringen. Zelfs anno 2006, nl. de asielproblemen.
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is deze draad een soort vangmat ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Neen, deze vraag leeft wel degelijk bij pratikerende christenen. Daarvan kan ik uit de eerste hand getuigen vanuit mijn engagement in de parochie waarin ik al sedert mijn jeugd woon.
Ik kan me overigens niet van de indruk ontdoen, dat die vraag ook leeft bij "randchristenen", en zelfs bij sommigen die zich expliciet van het geloof hebben afgekeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Het word tijd dat er moslims eens een kerk opkopen hier in Vlaanderen en dan omvormen tot een moskee. Of is dat al eens gebeurd? Want die reacties daarop zijn toch zo zalig hopeloos...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag dit vergelijken met de moskees, maar dan zouden die dus ook eerst aan de staat moeten worden toebedeeld vooraleer de imams een maandelijks inkomen krijgen. Niet zo voor moslims hé Lincoln. Dié worden gediscrimineerd hé jongen! De moslims die (buiten de arabische petrodollars) ook persoonlijk bijdragen tot de bouw en aankoop van hun moskees mogen daar dus wèl over beslissen. De aboriginals natuurlijk niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En u heeft universitaire studies achter de rug? ![]() ![]() ![]() Linkse propagande is niet moeilijk te vinden, beschouw het als een vorm van begeleide zelfstudie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht je dat dit allemaal door de gediscrimineerde, achtergestelde, job-onthouden, school-onthouden, uitkeringstrekkende moslimallochtoontjes wordt betaald? Vergeet niet dat het hier eeuwen duurde voordat de hier gebouwde prachtige kathedralen en kerken voltooid waren met het geld van de arme mensen. Op TIEN jaar tijd zo'n mastodont neerzetten lijkt me niet mogelijk (en trouwens het wordt openlijk erkend dat Saoudi daar met geld voor smijt - zolang wij ze maar eten geven zeker?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2006 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen hier doen ze er wat moeilijk over, maar we zijn hier het gesjoemel dan ook "gewoon" nietwaar? Heb je nog nooit een maquette gezien van dit suikergoed geval dat Rotterdam zijn islamitische skyline gaat bepalen? Allez zeg! een gat in je educatie hoor! google maar eens.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Nog geen slecht idee, of centra voor sociale hulpverlening enz. Alst maar geen moskees worden, dan liever afbreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens is de berichtgeving rond de Islam dan zo positief? Ik dacht het niet. Citaat:
Het is me ondertussen wel duidelijk wie hier de Haat draagt en wie hier ergens 'tegen' is. U ziet mijn nergens posten beginnen zoals "weg met religie" (of hevig tekeer gaan op die posten). Zo zie je maar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede, je hebt gelijk dat ik niet op de man mocht spelen. Daar was ik verkeerd in. Ik was geïrriteerd omwille van iets dat niets met die forum te maken had en reageerde daarom prikkelig. Mijn excuses daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik heb voor de eerste optie gekozen ,zodat ik niemand kwaad maak,.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer de VRT bericht over de katholieke kerk dan is dat vooral negatieve berichtgeving. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niets negatief over de katholieke kerk gezegd mag worden, maar wel dat door overdreven aandacht aan het negatieve en controversiële te besteden, de VRT een vertekend beeld van het katholicisme geeft. Daarbij wil ik wel opmerken dat daar sinds het pontificaat van Benedictus XVI wel wat verandering in is gekomen. Nu wordt de katholieke kerk, bij wijze van spreken, gewoon "doodgezwegen". Aangezien ik niet zo op de hoogte ben van het reilen en zeilen binnen de islam, kan ik ook niet oordelen of de berichtgeving rond de islam een correct beeld geeft van die godsdienst.
![]() |
![]() |